Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisterenmiddag belde de fertiliteitenarts om uitslag van uitstrijkje en bloeduitslagen door te geven, je weet wel, zo'n tel. consult op afspraak. Nou, gelukkig was er geen vuiltje aan de lucht, alle uitslagen waren goed. (was al lang geleden dat ik een uitstrijkje had laten maken omdat ik daar een godsgruwelijke hekel aan heb. Maarn nu kwam ik er niet meer onderuit want het hoort blijkbaar bij het IVF proces om een redelijk recent uitstrijkjesonderzoeksuitlag icon_rolleyes.gif te hebben).

Ze vroeg me hoe het verder met me ging. Ik weer hysterisch geantwoord dat ik zo op zie tegen de punctie...toen zei ze "Zou het u helpen als u een morfine spuitje vantevoren krijgt?" Ja, riep ik, dat helpt me heel erg...Dus nu krijg ik een kwartiertje vantevoren een spuit in mijn billen. Dat maakt me nu al stukken rustiger.......pfffffffffffffffffffff icon_lol.gif ).

Ik kan me toch een partij neurotisch doen, zeg. Hier thuis noemen ze dat gedrag van mij: Turks drama (gezien mijn Turkse genen) icon_eek.gif

As. woensdag heb ik een follikelmeting. Ben benieuwd.

Hoe gaat het hier met de rest?

Groet, Jos.

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha moest wel lachen om dat Turks drama! Gelukkig dat alle uitslagen goed zijn. En het is ook lekker dat je een spuit van tevoren krijgt, dat helpt je toch ontspannen. Komt helemaal goed!

Ik moet volgende week donderdag voor een echo. Ben benieuwd hoe snel het bij jou gaat? Hoe gaat het spuiten nu?

Geplaatst

Ik ben Nicole 42 jaar en ik heb 15 juli mijn eerste IUI gehad helaas vandaag ongesteld geworden maar daar ging ik ook wel van uit ... nu moet ik beginnen met clomid te slikken en dan weer een afspraak maken voor een echo ...

Uit mijn eerste huwelijk heb ik 7 kinderen 4 meiden en 3 jongens

Uit mijn huidige huwelijk heb ik 1 mk gehad in 2007 en in mei 2008 hebben we de zwangerschap af laten breken omdat ons kindje het Potter Syndroom had dit betekent dat zij geen niertjes en geen blaasje had en zij dus totaal geen overlevingskansen had ... nu zijn we 14 maanden verder en helaas dus nog geen nieuwe zwangerschap ... maar nu krijgen we gelukkig hulp vanaf de medische kant en hopen we dat we toch nog een keer zwanger mogen worden en dat we een gezond kindje van ons samen mogen krijgen,

gr. Nicole

Geplaatst

Ik ben in april 40 jaartjes jong geworden en ben bezig met mijn 1ste IVF.

10 augustus moet ik testen in het ziekenhuis hier in Hoorn.

Succes allemaal!

Geplaatst

hallo allemaal

zal me even voorstellen, ben 42 jaar oud dus de tijd is aan het tikken want ons betreft wat ivf betreft, heb al een kindje ook door ivf en heb intussen voor dat we haar hadden 5 ivf gehad met ook overstiumlatie etc, nu zijn wel in de rit voor ons volgende kindje, ben in behandeling in alkmaar in het ziekenhusi maar daat stoppen dus dus omdat ik naar de 43 jaar ga, pfff was even een dikke domper maar gelukkig is er het maasland ziekenhuis en die doen wel tot je 45 jaar in samenspraak met belgie het laaste jaar.

we hebben in 30 sept onze intake daar en hopen dat we dan weer kunnen beginnen voor ons tweede kindje, ze schijnen daar dus niet naar je leeftijd te kijken maar naar je waarde en of je eitjes etc goed zijn en het zaad.

dus we moeten een maandje wachten en dan hopen we een start te kunnen maken.

hebben jullie vragen dan hoor ik het wel, ga zelfe ven doorneuzen hier op het forum

gr summer

Geplaatst

Zo he, gaat goed met de 40+ ers! Leuk dat er weer een aantal bij zijn gekomen. Welkom allemaal!

@Coni: ik ken jou van het "andere" forum toch? Weet het wel zeker! Leuk!

@Charmedone: jij ook succes! Spannend he de 1e IVF? Ik hoop dat je maandag goed nieuws hebt!

@Summer: jij komt dus ook uit de buurt van Alkmaar, ik ook! Ben onder behandeling in het MCA. Ik ben 40, dus kan nog ff. Wel balen dat je nu naar het Maaslandziekenhuis moet, is toch een eind uit de richting.

Ik ben vandaag voor de echo geweest om te kijken hoe mijn eitje ervoor staat; die is nu 15 cm. Morgen nogmaals kijken en dan hoogst waarschijnlijk 's avonds Pregnyl en dan donderdag de terugplaatsing van 2 lieve kleine eskimootjes. Ik hoop maar dat het ontdooien goed gaat!

Geplaatst

hallo allemaal

ben nieuw hier heb al een kindje van ivf en nu gaan we hopelijk weer starten in sept afspraak in maasland ziekenhuis daar ze in alkmaar stopen als je 42 jaar bent dus afwachten en hopen dat ze ons nemen.

gr summer

Geplaatst

Wat gezellig, allemaal nieuwe 40+-ers! Welkom en veel succes!

Ik ga dadelijk weer voor een fm, ik denk dat de punctie as, maandag of dinsdag is. :ohmy:

Ik vind het vreselijk spannend...zie enorm op tegen die punctie

Grtzzz

Geplaatst

De echo van vandaag liet een follikel zien van 18 cm! Vanavond mag ik de Pregnyl spuiten om 21.00 uur icon_biggrin.gif en dan moet ik donderdag 13 augustus het VU bellen of ze goed ontdooit zijn en zo ja, dan heb ik ook die dag de terugplaatsing.

Duimen jullie mee dat ze goed allebei ontdooien? zwangermoederro.smilie.bidden.gif

Ik heb trouwens een soort rubberen dopje meegekregen die om de ampul passen en het breken vergemakkelijkt. Ik moet deze keer maar 1 water en 1 poeder gebruiken en in het doosje zit van allebei 2, dus als het niet lukt, dan heb ik nog reserve en die laat ik dan in het ziekenhuis doen. Hopen maar dat het deze keer goed gaat dan!

@Jos: hoe was jouw meting vandaag?

Geplaatst

De FM van gisteren bracht weinig nieuws onder de zon. Nog steeds de bende van 5, die zich traag ontwikkelen. Dus ik moet door met spuiten en as.maandagochtend terug. Ze verwacht nu de punctie woensdag of donderdag.

Luna ik me duim me gek voor jou, als je dat maar weet!!!

Liefs van Josephine

Geplaatst

Ik zit nog steeds in dezelfde fase. Mijn 5 eitjes (misschien 6) groeien zeer langzaam. Vandaag ben ik weer geweest, morgenochtend moet ik weer voor FM. Nu dacht ze aan donderdag of vrijdag voor de punctie.

wat was ook alweer het gezegde over 'geduld'?

Hoe is het verder met iedereen hier?

Groetjes, Jos.

Geplaatst

Hoi Josephine,

Maak je niet druk, ik moest ook vier keer voor een echo, het groeide allemaal erg langzaam. Voordat ik de derde echo kreeg liet de gyn. me nog schrikken met de mededeling dat als het zo weinig bleef, de punctie niet door zou gaan! Toen ging hij kijken en waren het er ineens een stuk meer om uiteindelijk zelfs 24 follikels en 13 eitjes op te leveren! De punctie zou eerst op dinsdag zijn, toen op donderdag en uiteindelijk op zaterdag. Helaas is het niet gelukt, maar er waren er meer dan genoeg. Soms duurt het gewoon langer, heeft ook te maken met de leeftijd waarschijnlijk (ben ook 40).

Gewoon volhouden!

Caroline

Geplaatst

Hallo allemaal.

Heb zo goed als mogelijk alles doorgelezen op het forum, er waren flink wat berichten bijgekomen......:icon_biggrin:

Ben weer terug van vakantie en lekker uitgerust.

Vandaag een gesprek gehad met de IVF arts en de eerste behandeling besproken.

Er zijn geen bijzonderheden gevonden en alles ging precies zoals het moest gaan bij IVF.

Maar niet zwanger......

Omdat er de vorige keer tóch 2 eicellen zijn bevrucht en mede daardoor houden we goede moed.

Volgens de arts houden we gewoon nog goede kansen om zwanger te raken.

Na onze bruiloft zouden we weer kunnen starten, 3e wk september maar in overleg beginnen we nu medio oktober i.v.m. de bruiloft en korte huwelijks reis.....

Alle medicatie ligt weer klaar.

*Elena

Wat spannend zeg!! Wat gaaf om twee hartjes te horen kloppen.

Ik vind het helemaal te gek voor je.

Verder wil ik alle nieuwe forum leden van harte welkom heten en veel succes wensen bij het zwanger worden.

Zelf zit ik hier ook nog niet zo lang maar het is erg fijn om met 40+ te kunnen praten.

Carmen

Geplaatst

Dank jullie voor de reacties. Ik heb nieuws: ik mag as. vrijdag. pfffffffffff eindelijk. Als het goed is zijn het er 6, maar mochten het er 24 zijn net zoals bij jou Caroline (jeetje, wat veel!) dan zijn jullie de eerste die het horen. hahaha.

Zo, en nu kan ik me in alle rust en toewijding ENORM druk gaan maken over de punctie. Ik slaap er slecht van. Ik heb voor de nacht daarvoor een tabletje van 10 mgr oxazepam gekregen. Volgende dag, dag van de punctie, mag ik er 2 van 50 mgr (!) oxazepam nemen om vervolgens in het ziekenhuis zelf een injectie morfine erachter aan te krijgen. En dan is het Punctie-time voor mij. Denken jullie dat ik genoeg stoned zal zijn om het gelukzalig te ondergaan?? (zeg aub ja, en stel me gerust, thanks!)

Carmen: dus jij hebt je mooiste dag ever voor de boeg? Leuk zeg!! Wanneer ga je trouwen? En waar ga je daarna naar toe?

Luna: ik duim me nog steeds hor en dol voor jou!

Caroline: jij gaat poging nr 2 aan? Gaat het goed met je? Want ik kan me voorstellen dat je als zo'n rijkelijk hoge oogst hebt je de kansen ook wat groter schatte? Of vergis ik me daarin?

Liefs.

Geplaatst

Hoi Jos,

Op 10 september ga ik trouwen en daarna gaan we 4 daagjes naar Antwerpen in een lekekr luxe hotel met "alles erop en eraan".

Wat spannend voor je.

Ik herken veel in jouw verhaal.

Mijn beste collega is moeder geworden ( via 1e IUI) en was haar broer donor en haar echtgenote is zwanger geraakt. Het meisje is nu 3 jaar......

Veel succes met de punctie.

Ik kon er ook niet van slapen en het was heel even pijnlijk.

Met een goede pijnstilling is het goed te doen.

Het herstel daarna vond ik erg snel gaan en de pijn was ook erg snel verdwenen.

Ik weet nu dat ik in oktober weer een punctie krijg ( als alles meezit met de groei van de eicellen!) en tóch doe ik het weer zonder tegenzin.

Je stelt je er op in en voor je het weet is het voorbij!!!

Veel succes.

Carmen

Geplaatst

hou luna

succes en hoop dat je niet zoals ik naar maasstad ziekenhuis moet , maar goed heb het er wel voor over hoor, is niet zo ver met de auto maar eerst maat afwachten op de intake.

succes met de ontdooing hoop dat dat goed gaat

gr summer

Geplaatst

maandag werd ik gebeld met de uitslag en werd mij doodleuk verteld dat ik wel zwanger ben geweest maar dat ze niet weten of ik nu nog zwanger ben en dat ik woensdag maar weer ff bloed moest laten prikken!

wel is niet nodig.....maandag begon ik al te vloeien en gisterenavond lag ik bijna dubbel van de buik en rugpijn. en vanochtend "floepte" "het" eruit.

momenteel heb ik zoiets van het hoeft niet meer voor mij,de spanning die erbij komt en dan niet alleen bij mij maar ook bij mijn man is teveel.

wie weet denk ik er over een paar maanden wel anders over maar voor nu....gewoon ff lekker met ons leven doorgaan en leuke dingen doen!

succes voor jullie allemaal.

Geplaatst

Josephine: Ik ken je , zo te lezen , ook van 1 van die forums. Jij kent Sens toch ook?

Ik lees je de afgelopen dagen mee. Ik hoop op een goede vangst a.s. vrijdag!! Super mooie en dat het mooie emmies mogen worden voor jullie! Dikke knuffs.

elaina: Wat lees ik nu: zwanger van 2!! Super mooi is dat! Wat gaaf. Ik hoop dat het voor je goed mag blijven gaan en 2 pracht babies in je armen mag sluiten over maanden!

Ik hoop dat de anderen het ook allemaal goed ma g vergaan.

ik kan het niet zo goed meer even volgen...want ben al paar maanden niet meer geweest. Dus ..vandaar.

Hoop weer iets meer mee te lezen hier!

Welke ZH behandelen , bijv. met IUI nog tot over de 43 jaar? Weet iemand dat hier?

Groetjes Anne

Geplaatst

Dank je Anne!! Ja, ik ken(de) Sens ook! Wat leuk om jou hier tegen te komen. Ik herinner me dat Beele (forumbezoekster van diverse fora) IUI heeft gekregen in een ziekenhuis in Weert (als ik me niet vergis). Zij was toen 45 jaar.

Luna succes vandaag. Over een uurtje mag je bellen, herinner ik me. Ik ga voor dik vet goed nieuws bij jou!

Groetjes, Jos.

Geplaatst

Goedemorgen! Want dat is het!! Wij hebben tijdens lunchtijd een terugplaatsing! Jippie jippie jippie!!! Ik weet alleen nog niet of het er 1 is of dat het er 2 zijn.

(Jos, kan ik jou inhuren voor de komende 2 weken als prof-duimster?)

Geplaatst

@ Charmedone, wat verschrikkelijk voor jullie! En ik kan me zo goed jouw gevoel voorstellen dat het allemaal ff niet meer hoeft voor je. Heel veel sterkte!

@ Summer dank je wel voor je steun! Wanneer heb je de intake?

@ Hoi Anne, leuk je hier weer te zien! Hoe is het nu met je?

Geplaatst

Ik ben nu de trotse bezitster van 2 embryo's icon_biggrin.gif We hebben ze op het schermpje gezien en je kon de cellen al niet meer tellen, het zijn nu blastocystes, ze kregen al holtes en dat was heel goed in dit stadium zei de arts. Dus nu gaan de 2 wachtweken weer in, moet zo het plaatselijke ziekenhuis even bellen hoe alles gegaan is, en dan hoor ik waarschijnlijk wel wanneer ik kan testen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden