Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marietje, kan het ook zijn dat je alleen wat bloed verloren bent en dat het vruchtje er nog zit, of ben je echt het vruchtje verloren? Ik heb niet je verhaal gelezen (weet niet of dit ergens op het forum staat), maar ik las je onderschrift.

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Luna, volgens arts was het een stolsel maar op echo kon ze niets vinden, dus haar conclusie miskraam. Ze zei ook dat ik helemaal schoon was, vond ik vreemd, zo weinig verloren! Zou niets meer verliezen, zaterdag ochtend verloor ik eenzelfde stolsel. Op aandringen heb ik nu een afspraak vanmiddag. Hele verhaal staat op apart topic: Ineens is het over.

Geplaatst

FOUTJE??? Behoorlijke FOUT zou ik zeggen! Tjonge jonge jonge. Gelukkig maar dat je gezeurd hebt om een echo. Wat een doos zeg! Hoe kan ze nou gewoon zeggen dat je al helemaal schoon was, echt niet. Die mag nog wel een keert een opfriscursus doen.

Gelukkig voor jullie zijn jullie gewoon nog lekker zwanger!!! En dat is weer een felicitatie waard jahoeeeee!!!

Geplaatst

Ben ik weer met wat beter nieuws: onze 2 cryo's mogen in augustus al teruggeplaatst worden. Klinkt beter dan oktober he? Kon ook al in juli maar dat komt niet uit met onze vakantie. Wel zijn we ook alweer op de wachtlijst geplaatst voor de 2e IVF in oktober.

Geplaatst

hoi luna

wat een fijn vooruitzicht!

dan heb je tenminste weer op korte termijn iets om naar toe te leven!

eerst lekker op vakantie dus!!heerlijk!

hoe is het met je zoontje?

groetjes druif

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben 40 jaar en al jaren bezig zwanger te raken. Ik heb vandaag een punctie gehad en hoop dat ik over enkele dagen een TP krijg. Ik vind het wel spannend. Bij de punctie hadden ze veel blaasjes, maar die bleken leeg. Dus uiteindelijk waren er maar 3 goed! Spannend of zaterdag de TP gaat lukken!

Groet,

Yasmin

Geplaatst

hoi yasmin

welkom hier.

ik ben ook 40,heb al een zoontje via de natuurlijke weg,en nu al weer 3 jaar bezig voor een brusje.

heb nu 1 IVF gedaan en ben nu bezig met de tweede poging.

in ons ziekenhuis volgen ze het lange protocol,ben nu sinds 13 juni bezig met slikken van de pil en sinds zaterdag spuit ik daar decapeptyl bij.

dan heb ik op 16 juli pas mijn eerste echo, en dan wordt er pas gestart met de gonal-f.

spannend allemaal he zo`n eerste keer? ik hoop voor je op een goede bevruchting! sterkte met wachten....

liefs druif

Geplaatst

Als stille - 40+ en bezig zwanger te worden- lezer volgde ik de verschillende verhalen hier, en heb meegeleefd met Marietje. Het is dan ook ontzettend leuk om te lezen dat je nog steeds zwanger bent. Wat fantastisch!

Groetjes van Ira (ook net zwanger na ICSI op 42 jarige leeftijd)

Geplaatst

Hey Ira, thanx jij ook gefeliciteerd!!!

Wanneer ben je uitgerekend?

1e kindje of niet, tsja sorry hoor, maar vind het altijd leuk mensen te spreken die in hetzelfde bootje Leuk een berichtje van je te lezen!!!

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum.

Ben net 41 jaar en 3x IUI en afgelopen maand 1e IVF behandeling gehad.

Helaas alle behandelingen steeds negatief gestest.

De laatste ( IVF) was negatief op 30 juni j.l.

We hadden 3 eicellen, waarvan er 2 waren bevrucht.

1 -6 cellig en 1- 8 cellig.

Groetjes,

Carmen

Geplaatst

Hoi Carmen,

Welkom bij de club, balen dat je pogingen tot nu toe niet zijn gelukt. Ik hoop voor jullie dat het snel mag lukken!

Geplaatst

Dank je, ja het is allemaal nog erg pril, half februari uitgerekend. Dit is de tweede poging, de eerste eindigde in een miskraam na 7 weken. Maar... een hartje gezien, dat heb ik bij de eerste poging niet mogen meemaken, ik heb veel hoop dus.

Geplaatst

Hey Ira

Hier ook nog pril hoor, loop ongeveer 2 weekjes voor, maar het blijft spannend!! Siper he als je het hartje ziet, ik vind het zo speciaal!!! Ik heb woensdag weer een echo, kijk er al helemaal naar uit!

Geplaatst

Hoi meiden,

Schaam me diep, heb ik jullie nog helemaal niet op de hoogte gesteld van het goede nieuws..... op 43 jarige leeftijd heb ik sinds gisteren een positieve test in handen!!!

Ben er nog beduusd van en zit al heerlijk te genieten, met de positieve test binnen het zichtsveld. Het is zó onwerkelijk nog......

Dus meiden, geef de moed niet op het kán echt!

@ Ira, gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Luna, deze 2 cryo's blijven plakken hoor in augustus!!

@ Carmen, welkom én niet opgeven.... jouw tijd komt!

@ Druif, volgende keer hoor je bij de gelukkigen

@ Yasmin, welkom en heb je een terugplaatsing?

@ Zonnetje, alles goed met jou en de beeb?

@ Marietje, eigenlijk idem... gaat het goed?

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Dank je wel voor de reactie's.

De eerste IVF na 3 mislukte IUI.....

Alles ging goed....was echt helemaal verrast dat ik ( voor het eerst) bevruchtte eicellen had.

Nu weet ik ook dat het kán.

Na het terugplaatsen bijna geen klachten en pijntjes e.d.

Ook geen ongi!

Ik heb een snelle cyclus van gemiddeld 25/ 26 dagen.

Tot nog toe had de ongi de uitslag van de test na de IUI verprutst.

Nu helemaal geen ongi tot aan de de dag van de test.

We waren er helemaal blij mee en kregen voor het eerst een beetje moed.

De test was negatief....wat een domper!

Wat zou het dan toch zijn? Innesteling niet gelukt.....

Waarschijnlijk werkte de Utrogestan erg goed.

Zit alweer op de 4e dag van de cyclus.

Als ik zie dat het nog kán, krijg ik wel weer moed.

Het blijft zwaar....duurt even voordat je het kan accepteren.

September wordt de volgende poging.

We gaan eerst trouwen begin september.

Bij de volgende poging zou ik dan vol met Ghonal en Synarel zitten op de trouwdag ( voelt niet zo prettig)

Liefs,

Carmen

Geplaatst

Hey carmen,

Wat een teleurstelling!!! Altijd zo'n rotgevoel als het niet gelukt is. Heel veel sterkte en ik hoop dat september in beide opzichten jullie maand mag worden!

Geplaatst

Hallo Marietje,

Ik lees jullie berichtjes en houd zo een beetje moed.

We weten dat het mogelijk is.

Nu even een periode van rust.

Heb het allemaal weer op een rijtje gezet.

Positief moeten we blijven!

Ik heb ook direct even mijn handtekekning aangepast.

Geplaatst

Tsjoender,

Ik schaam mij ook diep........ik heb je niet eens gefeliciteerd.....

Bij deze.

Van harte gefeliciteerd!

Wat een mooi nieuws :blob6:

Geplaatst

Heee Carmen,

Geeft niets hoor, ik snap dat je goed baalt dat het niet gelukt is. Ik hoop dat de volgende poging jou wel het gewenste resultaat mag brengen. Mijn duimen draaien voor je....!!!!!

Idd we blijven gewoon POSITIEF...... :bf_new::bf_new::bf_new::bf_new:, want jouw tijd komt echt!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Het is gewoon erg prettig om samen in een forum te zitten qua leeftijd.

Veel dingen zijn erg herkenbaar.

Nu alle onderzoeken zijn geweest en we weten dat mijn eicellen ook "normaal" reageren op de medicatie en bevrucht kunnen worden, houden we gewoon moed.

Eerst wist ik dit niet, alles was wel in orde en volgens alle waarden, incl. goede zaadcellen... dan voel je je toch falen en denk je zelfs dat je niet vrouwelijk genoeg bent.

Heel raar hoe alles dan door je hoofd gaat.

Het kan zelfs "spontaan" nog gebeuren.

We zijn erg blij dat er geen bijzonderheden zijn gevonden en dat het voor de artsen ook een groot vraagteken is.....

Aan de andere kant heb je soms toch liever dat je weet waar het aan ligt, een aanwijsbare reden....

Op 11 augustus hebben we een gesprek over het verloop van de 1e IVF.

We gaan eerst maar relax vakantie vieren en daarna de laatste voorbereidingen van onze trouwdag in september.

Geplaatst

Hoi Carmen,

Heel herkenbaar hoor jouw verhaal. Nu ik zwanger ben van een eiceldonor, ben ik blij dat mijn lijf nog echt wel zwanger wilt zijn. Ik had gewoon te weinig eicellen om een IVF poging succesvol te laten zijn, ondanks dat deze van goede kwaliteit was.

Nu ik zwanger ben, merk ik aan mijzelf dat ik er nauwelijks over nadenk dat deze baby genetisch niet van mij is. Dat doet er voor mij nauwelijks iets toe..... ik ben gewoon héél blij en dankbaar en heb weer een kans om moeder te worden.

Dus meid..... ik blijf van mening, jouw tijd komt echt!! Lekker ffkes op vakantie en dan weer met volle moed er tegenaan.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena,

Bedankt voor jouw reactie,

Een eicel donor......vind ik erg mooi / bijzonder...dat het allemaal mogelijk is he?

Ik had ook maar 3 eicellen en ook van goede kwaliteit..toch nog 2 over om terug te plaatsen.

Je hoort wel eens van heel veel eicellen.....en extra cryo's e.d.

Was uiteindelijk wel erg blij met 3 ook al is het niet veel.

Soms vraag je jezelf af hoe ver je zou willen gaan?

Sommigen zouden IVF al te ver vinden.

Ik zou ook open staan voor een eiceldonor.....adoptie gaat mij te ver en voel daar niet echt iets bij......

Ik ben heel erg blij voor je en vind het geweldig!:yeswink-1:

Groetjes,

Carmen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden