Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

we hebben een afspraak gemaakt in voorburg ivm assitend hatching kijken of dat nog wat is voor ons ze doen het samen met gent.

dan hoef je maar 2 keer heen en weer naar gent ik een keer me man 2 keer een keer met de eitjes en dan terugplaasting.

we hebben in feb de afspraak.

in alkmaar doen ze er niet aan dus nu hopen we daar maar op daar alles oke lijkt behalve de innesteling we hopen dat dit dan nog een optie is voor ons.

we hebben er nog 2 in de vriezer dus die gaan we ook gebruiken.

het wachten is nu op me ongi van mij mag het komen want heb van de progestan altijd veel buikpijn.

summer

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Summer ik wens je heel veel succes ...

weet iemand hier hoe je foto's op dit forum kan plaatsen??

gr. Nicole

Geplaatst

Hallo Nicole,

Ik "breek" even in jullie topic, maar ik zie dat je zwanger bent! Wat een prachtig kerstcadeau zeg. Van harte gefeliciteerd. Mag ik weten hoe oud je bent en hoe vaak jullie ivf/icsi/iui hebben gedaan? Ik heb net als jij een tweede man, nu een half jaar getrouwd en wij hebben in oktober de eerste Icsi poging gehad. Helaas bleek bij het chromosomenonderzoek dat het bevruchte eitje niet goed was, dus ik had geen TP. Op 6 januari heb ik mijn uitgangsecho voor de volgende poging. Van harte nogmaals en geniet van je zwangerschap!

Groetjes

Manouk

Geplaatst
Hallo Nicole,

Ik "breek" even in jullie topic, maar ik zie dat je zwanger bent! Wat een prachtig kerstcadeau zeg. Van harte gefeliciteerd. Mag ik weten hoe oud je bent en hoe vaak jullie ivf/icsi/iui hebben gedaan? Ik heb net als jij een tweede man, nu een half jaar getrouwd en wij hebben in oktober de eerste Icsi poging gehad. Helaas bleek bij het chromosomenonderzoek dat het bevruchte eitje niet goed was, dus ik had geen TP. Op 6 januari heb ik mijn uitgangsecho voor de volgende poging. Van harte nogmaals en geniet van je zwangerschap!

Groetjes

Manouk

Hoi Manouk, dank je wel voor je felicitatie en het is echt het mooiste kerstcadeau dat ik me maar wensen kon. Ik heb 6 IUI behandelingen gehad de eerste zonder hormonen en 2 t/m 6 met hormonen ( clomid + pregnyl ) en bij de 6e heb ik zelfs 5 dagen na de IUI nog een keer pregnyl gespoten voor de innestelling ( dat doet maar 1 gyn in het behandelcentrum ben ik blij dat ik hem de laatste keer had ) ... na deze 6e behandeling zouden we een evaluatiegesprek krijgen met de vraag hoe nu verder maar dat is gelukkig niet nodig .. gezien mijn leeftijd ( 42 jaar ) nemen mijn kansen alleen maar af en ben ik dus héél blij dat het nu dan toch eindelijk ( na 18 maanden ) raak is ....

heel veel succes 6 januari,

lfs. Nicole

Geplaatst

Beste Mineut,

ik reageer even op een vraag van jou van een paar dagen geleden: nee, mijn verzekering vergoedt dit niet. De 4e poging heb ik gedaan via Unive: daar heb ik me een jaar geleden even snel verzekerd maar die doen dat niet meer. Ik ben nu weer op zoek gegaan naar een andere verzekeringsmaatschappij: bij ONVZ in Utrecht heb ik een aanvraag gedaan maar ben ik afgewezen (had aangegeven dat ik in 2010 een 5e IVF poging wil doen): tja, een verzekering is natuurlijk ook niet gek om je even voor een jaar te verzekeren terwijl zij weten dat je hoge kosten gaan maken. Volgens mij kan het dan alleen maar als je er al jaaaaaren verzekerd bent of zo. Volgens mij heeft naast ONVZ ook een aanvullende verzekering maar daar heb ik geen poging meer gedaan. Hopelijk heb je iets aan deze info.

groet, Diane

Geplaatst

Hi meiden,

Heb het idee dat de voortekenen van de ongi eraan komen..beetje buikpijn (lichtjes) al de hele dag...

Heel raar..vorige week na de IUI zeker tot zondag nergens last van gehad (lichamelijk dan he) en vanaf maandag hier een steek, daar een krampje (ik dacht echt m'n eierstokken) en nu dus laag in de buik.

Normaal (dus zonder hormonen) alleen rugpijn de dag ervoor. Maar bij mijn IVF had ik dus ook de dag ervoor en op de dag zelf enorme buikkrampen.. Wie herkent dit? Zal het toch allemaal door de hormonen komen?

Om :dizzy: van te worden!

Geplaatst

Hi Diane,

Happy New year en dat het maar een goed jaar voor ons mag worden!

Dank voor de info...ik dacht al dat zou geweldig zijn net als in belgie krijg je 6 pogingen, kunnen zij precies uitvinden wat voor je werkt etc...maar helaas in NL 3x en die zijn zo voorbij aangezien wij helaas nooit cyro's hebben.

Coni gefeliciteerd!!!!!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier nog een oudje :happy:, ik ben 42 jaar en mijn vriend is 41 jaar, wij hebben nog geen kids. We zijn nu 17 maanden bezig, waarvan 6 x IUI zonder succes. We gaan nu eenmalig IVF doen in Dusseldorf, de 18e hebben we ons intake gesprek.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna, wij hebben toen ook in Dusseldorf geïnformeerd maar je moet best vaak heen en weer rijden en dat weerhield ons ervan aangezien wij nog een zoontje hebben van 9 jaar waarvoor je toch dan maar iedere keer iets voor moet regelen en dat was voor ons gewoon geen optie. Wij zijn toen in Elsendorp terecht gekomen waar ik heel veel positieve verhalen van had gehoord en idd ... ik ben na 6 IUI behandelingen zwanger geraakt.

Ik wens jou heel veel succes in Dusseldorf en hou ons op de hoogte,

gr. Nicole

Geplaatst
Hey Shanna! Gevonden zie ik...

Hey Sannie grappig nu kom ik je hier ook tegen, we hebben dus eerder contact gehad, sorry dat was ik vergeten, er staan hier ook zoveeeeel mensen op dit forum :happy:, goed teken toch maar maakt het niet makkelijk om te starten. Maar ik probeer nu wat vaker in te loggen om bij te blijven.

@Coni jij schreef eerder: ook in Dusseldorf geïnformeerd maar je moet best vaak heen en weer rijden en dat weerhield ons ervan. Bij ons is dat anders geregeld, althans dat vertelde mijn gynaecoloog, wij mogen de echos hier in ons eigen ziekenhuis doen, dus hoeven volgens mij alleen voor de intake, punctie en terugplaatsing naar Dusseldorf rijden.

Wat fijn om te lezen dat je nu zwanger bent, dan is het niet voor niets geweest allemaal. Gaat alles goed? Alsnog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna .... ik denk dat het voor ons in Dusseldorf wel haalbaar was geweest als we geen kind in huis hadden gehad want daar moet je toch maar iedere keer iets voor zien te regelen ... maar gelukkig hebben we dat niet hoeven doen en is het in Geertgen gelukkig gelukt .... ben benieuwd of jij geluk heb in Dusseldorf ik hoop het in ieder geval wel voor je ... lfs. Nicole

Geplaatst

Hai Nicole,

Wij zijn in Düsseldorf bezig, omdat ze in NL niets meer doen ivm mijn leeftijd (45 jaar). Ik ben een jaar van het kastje naar de muur gestuurd in NL en heb daardoor zoveel kostbare tijd verloren, dat ik uiterlijk alleen nog in Dld terecht kon. De echo afgelopen week was goed, de kleine cyste die ik had is verdwenen gelukkig, dus ik ben vandaag weer begonnen met het spuiten van Menopur. De 16e heb ik een FM, dus volgende week de punctie neem ik aan!

Ik hoop dat het goed met jou gaat en dat je geen vervelende zwangerschapskwaaltjes hebt.

Liefs

Manouk

Geplaatst
Hai Nicole,

Wij zijn in Düsseldorf bezig, omdat ze in NL niets meer doen ivm mijn leeftijd (45 jaar). Ik ben een jaar van het kastje naar de muur gestuurd in NL en heb daardoor zoveel kostbare tijd verloren, dat ik uiterlijk alleen nog in Dld terecht kon. De echo afgelopen week was goed, de kleine cyste die ik had is verdwenen gelukkig, dus ik ben vandaag weer begonnen met het spuiten van Menopur. De 16e heb ik een FM, dus volgende week de punctie neem ik aan!

Ik hoop dat het goed met jou gaat en dat je geen vervelende zwangerschapskwaaltjes hebt.

Liefs

Manouk

Hoi Manouk,

Tja Nederland is aan de ene kant heel kunstig en aan de andere kant zo stuntelig en het nadeel van Nederland is zo streng met leeftijden enz dat maakt het hier in Nederland het er allemaal niet makkelijker op .... Heb je trouwens ook gekeken of ze je in België konden helpen of maakt dat qua afstand niet zoveel voor jou uit??? Ik neem aan dat ze IVF bij jou gaan doen???? Spannend hoor ik hoop ook dat jouw wens in vervulling zal mogen gaan.

Last van kwaaltjes heb ik eigenlijk helemaal niet en dat maakt mij aan de ene kant erg onzeker en vraag ik me regelmatig af of ik nog wel zwanger ben .... heel af en toe voel ik mijn borsten wat opspelen en dan voel ik weer van die steekjes onderin mijn buik ... en die vermoeidheid is nu wel weer in alle hevigheid aanwezig dus ik denk dat het wel goed zit ... vrijdag heb ik mijn eerste echo en dan weten we gelukkig meer,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hai Nicole,

Fijn voor je dat je geen zwangerschapsverschijnselen hebt. Ben je zwanger van je eigen eitjes of hebben jullie eiceldonatie gedaan? Ik lees nl dat jullie naar Geertgen gaan en ik heb begrepen dat er een aantal vrouwen zijn die bij Geertgen eiceldonatie hebben gekregen.

In België konden wij ook niet meer terecht omdat ze volgens het Maasstad ziekenhuis daar tot 45 jaar IVF doen, dus door dat heen en weer gestuur in NL was ik net over die grens heen. Vandaar de keus Düsseldorf. We moeten een behoorlijk eind rijden, maar we hebben geen keus. In Düsseldorf wordt er niet gekeken naar leeftijd, maar naar de persoon zelf. Volgens de arts wordt er in NL gekeken naar de statistieken waardoor oudere dames worden "afgekeurd" n.a.v. de leeftijd, omdat de kansen verlagen op "oudere" leeftijd. En dan zijn de resultaten bij een kliniek die veel "ouderen" behandelen lager, en dat is weer niet gunstig voor de statistieken. In Düsseldorf wordt er eerst een bloedtest afgenomen voordat ze overgaan tot IVF. In mijn geval bleek die bloedtest gunstig en ben ik ook nog hormoon te stimuleren. Nu op voor de volgende poging. De arts zal dan waarschijnlijk weer ICSI doen omdat de bevruchtingskans dan groter is dan met IVF.

Ik wens je heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hai Marion,

Gaan jullie voor een poging in Düsseldorf? Petje af hoor meid. Als er geen file is dan rijden we er ong 2,5 uur over. Lang ja, maar we doen dat liever dan deels in NL en deels daar. Je weet nooit of ze in Düsseldorf over bepaalde dingen andere ideeën hebben en in ons geval is het toch al een wonder als het lukt. Alles laten we in Düsseldorf doen. Maar ik hoefde de vorige keer ook niet al te vaak er naar toe. In oktober was het 1e uitgangsecho. Beginnen met spuiten, na 5 dagen 1e FM (vrijdag), 2 dagen later 2e FM (maandag) en toen moest ik al 's avonds de pregnyl spuiten voor de punctie op woensdag. We zijn toen woensdagmiddag naar een hotelletje gegaan in afwachting van de punctie die op vrijdagmiddag zou plaatsvinden. Helaas bleek bij chromosoomonderzoek dat het bevruchte eitje niet goed was, dus er is geen TP geweest. We zouden eigenlijk in het hotel tot zaterdag blijven, maar zijn toen 's vrijdags heel verdrietig naar NL terug gegaan.

Nu gaan we het weer op dezelfde manier doen. As zaterdag is de 1e FM, dus maandag of dinsdag waarschijnlijk de 2e FM en zodra we weten wanneer de punctie is boeken we een paar nachten een hotelletje. Het is goed te doen. Meestal hebben we de afspraken rond elf uur 's ochtends, dus rijden we om half 8 ong van huis weg en maken er dan een dagje Düsseldorf van.

Gaan jullie ook daar naar toe?

Hoe gaat het nu met je?

Liefs

Manouk

Geplaatst

vandag gesprek gehad over waarom het maar niet blijft zitten want alles is goed dat gaf de gyno ook aan dat het oke is eitjes , zaad en bevruchting en dan weer het verhaal je leeftijd.

was een hele negatief verhaal van haar kant af was blij dat me man mee was.

we mogen nog 1 poging doen en dan stoppen ze want de kans is klein zegt ze dat ik zwanger wordt .

en dan die miskraam na 1ste ivf weer begonnen te zijn daar wist ze niks op te zeggen behalve ja je leeftijd en als je zwanger wordt heb je 60% kans op een miskraam en 60% kans op een kindje met down.

zo ging het maar door.

gelukig hebben we al een afspraak in maastad ziekenhuis volgende maand

ivm dat ze misschien wel hatching bij ons kunnen doen en daar ging ze weer.... pff het is niet bewezen , de vrucht wordt dan beschadigt bla bla al met al het gevoel wat we al hadden niet gehoord te worden en alleen maar aan de cijfers van slagen te denken klopte.

we gaan dus in feb naar rotterdam en hopen dat we daar wel normaal behandeld worden ze zou wel de brief schrijven.

ik was wel blij met de asisstente die me belde om te vragen wat er in de brief moest staan, ze zei ik zou het ook doen alles uit de kast halen doen jullie goed.

al met al een fustrende dag is net of je een numer bent voor ze .

gr summer

Geplaatst

Hoi Summer, wat vervelend allemaal.

Ik zit in het Maasstad en ben erg tevreden, voel me geen nummer, ze zijn erg aardig allemaal!

Succes!

Caroline

Geplaatst

He verdorie Summer, lijkt me zeer frusterend ja. Ik las hier ergens nog zo'n verhaal over cijfers en dat is heel erg jammer ja. Hoop dat je snel bij het Zuider terecht kunt en daar WEL als mens wordt behandeld.

Geplaatst

jeetje ja zeg, communicatief zijn ze niet allemaal even handig......dat heb ik ook al eerder mogen ervaren, maar de meesten zijn toch wel erg meelevend vind ik. Ik heb er een keer iets van gezegd: dat ik niet meer door een bepaalde arts behandeld wilde worden omdat het niet klikte en daar werd toen wel goed rekening mee gehouden.

ik heb gisteren mijn 3e echo gehad en kreeg toen te horen dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen nog terug moest komen voor 4e echo. Tot ik gistermiddag werd gebeld met de mededeling dat dat niet meer hoeft en dat ik donderdag al mijn punctie heb omdat alles (incl bloedtest) eruit ziet volgens het boekje...hellup, dat is snel dit keer! ik vind het ontzettend spannend en merk dat ik nerveuzer ben dan de vorige keren, mede ook omdat dit een ander ziekenhuis betreft. Vanavond de laatste keer decapeptyl en de pregnyl spuiten en dan maar heel hard hopen donderdag dat het een goede oogst is.

Geplaatst

hoi elinorac fijn om te horen dat ze daar wel normaal met je omgaan en

doe je het daar ook en dan samen met gent of alllen de hele behandeling daar..

diana spannend ik hoop dat de punctie mee gaat vallen

succes ermee.

ja sannie erg vervelend vindt ik het wel is net of je een nummer bent en dat het gaat om goeed score s en dat hebben ze met mij niet dat gevoel ipv we gaan er samen voor en kijken of het haalbaar is maar goed

in feb gesprek en dan kijken hoe en wat is wel raar want loop al ene paar jaar bij het zelfde ziekenhuis maar goed we zijn er klaar meer daar.

summer

Geplaatst

de punctie donderdag leverde 8 eitjes op dus ik was erg tevreden. Helaas was het zaad zo slecht dat geen IVF mogelijk was en dit de 1e ICSI voor ons werd. Vrijdag kreeg ik te horen dat er van de 8 eitjes slechts 3 bevrucht waren. Dus dat was heel spannend wat daar uiteindelijk nog van over zou blijven:

heb gisteren mijn tp gehad: 1 emmy van goede kwaliteit (niet zeer goed) en 1 van iets mindere kwaliteit. De 3e was niet goed genoeg om in te vriezen dus helaas geen cryo's.

Wij hebben de 1e 4 IVF-pogingen ook in een ander ziekenhuis gedaan. Deze ICSI vindt dus plaats in een nieuw ziekenhuis voor ons.

Nu dus maar weer heel hard duimen en hopen dat dit ziekenhuis ons geluk brengt!

Geplaatst

de punctie donderdag leverde 8 eitjes op dus ik was erg tevreden. Helaas was het zaad zo slecht dat geen IVF mogelijk was en dit de 1e ICSI voor ons werd. Vrijdag kreeg ik te horen dat er van de 8 eitjes slechts 3 bevrucht waren. Dus dat was heel spannend wat daar uiteindelijk nog van over zou blijven:

heb gisteren mijn tp gehad: 1 emmy van goede kwaliteit (niet zeer goed) en 1 van iets mindere kwaliteit. De 3e was niet goed genoeg om in te vriezen dus helaas geen cryo's.

Wij hebben de 1e 4 IVF-pogingen ook in een ander ziekenhuis gedaan. Deze ICSI vindt dus plaats in een nieuw ziekenhuis voor ons.

Nu dus maar weer heel hard duimen en hopen dat dit ziekenhuis ons geluk brengt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden