Ga naar inhoud

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

KID en IUI-D zijn wel 2 verschillende behandelingen hoor.

Zwaan doet KID, wij gaan IUI-D doen.

KID = Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad.

IUI-D = Intra Uteriene Inseminatie met Donorzaad.

Bij KID spuiten ze het behandelde zaad niet in de baarmoeder, maar net ervoor, zoals het bij de natuurlijke manier ook gaat.

Bij IUI spuiten ze het in de baarmoeder.

KID kan je ook zelf doen, IUI niet.

@Colle welkom meis!

Ik hoop dat je je banner mooi 9 maanden door mag laten lopen!

Mag ik vragen wat de reden is dat jullie via een donor zwanger proberen te raken?

@Zwaan: balen dat ronde 2 ook niet is gelukt zeg.

Al het goede komt in 3-en, dus ik duim voor ronde 3!

Moet je nu trouwens op een andere manier je ei opsporen ivm niet goed aangeslagen ovu testen?

Mn duimen draaien dames!

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad geen IUI wat wij nu krijgen. Eigenlijk is het ICI dus niet ICSI met een S maar ICI. Dat staat voor: intracervicale inseminatie. Maar omdat bijna niemand die term gebruikt noemen ze het KID. Maar eigenlijk is het dat ook niet want dat is iets dat je zelf kunt doen en ICI niet. Tenminste dat neem ik aan. Het verschil tussen IUI en KID of ICI is dat ze bij IUI opgewerkt zaad gebruiken en bij KID en ICI gewoon zoals het is. Zonder bewerking zeg maar. Ik denk zelf dat het ziekenhuis dat liever eerst doet omdat IUI duurder is. Maar aan de andere kant denk ik: wat het meeste kans heeft dat willen we gaan doen. Dus als dit niks word dan gaan we wat mij betreft voor IUI.

O ja mijn eisprong was deze maand weer gewoon op te sporen, tenminste de LHpiek dan, dus misschien was het vorige maand gewoon pech. Hopelijk is het deze keer gelukt. Ik voel nog niks maar dat hoeft natuurlijk ook nog niet. Duimen maar weer! Groetjes van Zwaan.

Geplaatst

Hoi dames!!

Schaam me diep, zie dat er wat berichten aan mij gericht zijn, en ik heb lange tijd helemaal niet meer op deze site gekeken!! Was er even klaar mee..

Ik heb idd een dubbel traject: ik heb donorzaad via Arnhem, en omdat mijn eicellen slecht bleken heb ik van 'n oud schoolvriendinnetje eicellen gekregen!! Deze 3e ivf poging was begin oktober, en helaas werd ik half oktober ongesteld........ de kwaliteit was nu dusdanig dat ik wel 2 cryo's had. Om het hele circus af te sluiten wilde ik de 2 cryo's wel terug geplaatst hebben. En van deze eerste ben ik nu zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snap er nog niks van, tis afgelopen maandag pas via de bloedtest pas bevestigd, dus priller kan niet... Maar zoals jullie zien: het kan (via KID-ED-IVF)!!!

succes allen!

Groet Nanne

Geplaatst

Wow, dat laatste vind ik heeeeeeeeeel bijzonder.

Ik wens je een goede, gezonde zwangerschap :icon_sunny:.

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo iedereen....mijn vriendin en ik gaan a. s donderdag voor de eerste afspraak naar het flevoziekenhuis in almere ,iemand ervaring met KID en het flevoziekenhuis ? hebben ze daar een donorbank?

Geplaatst

Hoi Mellie, hoe was het gisteren ?

Waarschijnlijk heb je meteen antwoord gekregen op je vraag ivm donorbank.

Geplaatst

hey butterfly.....

het was erg teleurstellend,huisarts was veel te makkelijk geweest met info mbt wachtijden en donor....... of ik te goedgelovend.....

flevo kan ons niet helpen ze hebben geen donorbestand meer.

doorgestuurd naar MCK daar gaan we 11 januari naar toe voor het eerste gesprek ....wachttijd is momenteel een jaar maaja eerst de intake en psych.gesprekken en de donor kiezen . daarna jaar wachttijd dus. al met al een flinke poos in de wachtkamer tot we aan de beurt zijn

als ik alles hier lees stelt die teleurstelling mbt de lange wachttijd van mij niet veel voor

suc6 allen

grtjs mellie

Geplaatst

@Nanne: gefeliciteerd!

Gaat alles nog goed?

Heb je het hartje al zien kloppen?

@Mellie: bij het MCK kom je met terugwerkende kracht op de wachtlijst.

Dus als jullie 'goedgekeurd' worden staan jullie vanaf 11 januari op de wachtlijst!

Toen wij de intake hadden was de wachtlijst 9 maanden.

4 Maanden later was de wachtlijst al 13 maanden.

Dus het zal idd even duren voordat je kan starten.

Wij hopen volgende maand het verlossende telefoontje te krijgen dat ze een match hebben gevonden!

Liefs Dreamer

Geplaatst

hey dreamer(erg mooi filmpje trouwens)pcies zoals ik al dacht ongvr een jaar. ik ga gewoon proberen heel geduldig te zijn en zo af en toe jullie berichten eens lezen zo ben ik er toch een beetje mee bezig.

nu eerst op naar de :santa2:en het nieuwe jaar en dan mag het snel 11 januari zijn (voor mij dan)

liefs mellie

Geplaatst

Mellie,

is belgië dan evt niks voor jullie?

Die hebben geen lange wachttijden, enigste "nadeel" misschien de donoren zijn anoniem.

Maar ik weet niet of dit een optie voor jullie is.

Geplaatst

hoi arzu

wij vinden dat een erg groot nadeel dat van het geheel anonieme...zal gewoon geduld moeten hebben ,maar thanx voor het meedenken,toch fijn zo een forum he!

hopelijk heel veel geluk in 2010 met de TP

liefs mellie

Geplaatst

Hoi iedereen, wij zitten nu te denken om naast de KID behandelingen alvast in te schrijven voor adoptie omdat de succeskansen zo klein zijn en het misschien toch niet gaat lukken. Ik heb me er nu een beetje in verdiept maar kom erachter dat je voor veel landen al meerdere jaren getrouwd moet zijn. Verder zijn de wachttijden best lang en er zijn allemaal eisen per land. Ook bijvoorbeeld geloof voor sommige landen. Ik had zelf ook nooit gedacht dat we zo ver nog eens zouden gaan maar nu ik dit weet denk ik: hadden we dit maar eerder uitgezocht. Dit dus als tip voor iedereen die hier ook over na denkt. Verder hoop ik natuurlijk dat de KID in 2010 nog gaat lukken en ik wens iedereen hele fijne kerstdagen!! Groeten van Zwaan

• 3 weken later...
Gast Butterfly
Geplaatst

Veel succes maandag Mellie ! Spannend !

Hoe gaat het met je Zwaan ?

Geplaatst

vandaag naar MCK geweest...het duurt vanaf nu 5 weken voor dat we weten of we zijn :goed gekeurd:

het was op zich een informatief en goedlopend uurtje intake , dus nu maar hopen dat we :toppie: krijgen en op de wachtlijst komen.

geduld dus.....en een voordeel als we zijn goed gekeurd telt 11 januari als datum dus dan hebben we er al een maand wachten opzitten:happydance:

gr mellie

Geplaatst

Goed nieuws ! Denk je dat je een positief antwoord krijgt ?

Wat wilden ze allemaal van je weten ?

Succes !!

Geplaatst

Mellie: spannend he!

Zou er een reden zijn om jullie af te wijzen?

Hoe vond je het MCK?

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat we voor februari op de lijst staan!

Tussen eind jan/half feb zullen we als het goed is het donorvoorstel krijgen.

Als we akkoord gaan daarmee krijgen we het startgesprek en kunnen we beginnennnnnn.

Dan zijn we 13 maanden verder.

Hou ons op de hoogte meis!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hoi iedereen, spannend hoor iedereen die nu gaat beginnen of op de wachtlijst staat! Succes allemaal! Wij gaan er ook weer voor. Hopelijk gaat het deze maand allemaal goed met de testjes en dan hopelijk snel goed nieuws van mij! groetjes van Zwaan

Geplaatst

ja heel spannend allemaal , dat wachten arghhh :happy11: maarja het hoort erbij.

ze vragen naar je levensloop werk ,familie etc hoelang je al samen bent hoelang je al een kinderwens hebt en waarom je bij hun terecht bent gekomen ( dat vond ik best een gekke vraag....zaad ligt nou niet bepaald op straat) dat soort dingen ...opzich bestaan daar geen foute antwoorden op natuurlijk.dus je zou denken dat zo een intake meer een formaliteit is maar toch voelt het spannend

vond het al met al best oke dus daar in het MCK maar echt veel kan ik er nog niet over zeggen natuurlijk ,de dame van het gesprek was in ieder geval erg aardig.maar het blijft toch vreemd zo een intake om op de lijst te mogen komen....maar heb goede hoop

hou jullie zeker op de hoogte en kijk en lees ook zeker mee met jullie ervaringen

succes allemaal !

liefs mellie

• 3 weken later...
Geplaatst

nog (maar)twee weken wachten dan horen we hopelijk dat we op de wachtlijst komen te staan...

hoe is het in de tussentijd met Dreamer ? Butterfly en Zwaan ?

Geplaatst

Spannendddddddddd!

Wij horen hopelijk deze week meer over ons donorvoorstel!

De brief kon vanaf vorige week komen, maar verwachtte hem zelf pas vanaf morgen.

Vorige week is de brief idd niet gekomen, dus alle hoop is nu op deze week gevestigd!

Ik lig morgen dus de hele dag op de deurmat :laugh:

Had je al gehoord van de verhuizing?

Geplaatst

Oww super dreamer hoop dat je de brief snel ontvangt ( zal wel als je op die deurmat ligt) :laugh:

_wacht geduldig mee met butterfly_

verhuizing ? nee weet ik niets van vertel....

Geplaatst

Hoi Dreamer, spannend hoor!! Hopelijk komt de brief snel. Bij ons mochten we zelf een donor uitkiezen uit een hele lange lijst met allemaal kenmerken. Ze advieseren daar wel bij zodat het een donor is die wel bij past zeg maar. Je kiest er dan drie uit en als je wilt kun je per keer een ander van die drie kiezen maar normaal doen mensen dat niet. Meestal proberen ze het eerst een paar keer met donor1 en als dat niet lukt dan over op donor2. Zo doen wij het ook. Door onze eerste donor is al iemand zwanger geraakt dus dat lijkt ons het beste. Daarom gaan we eerst daarmee door. Maar als het niet lukt dan over op donor2. We gaan er weer voor deze maand!

Geplaatst

Oh zwaan nu zie ik hier je antwoord, had ik al gevraagd in het andere topic van Leve.

Maar weer spannend deze maand ... weet je al wanneer je weer mag komen ? Jij bent ook bij het Rijnstate toch ? En dit is jullie 3e of 4e KID-maand ?

• 1 maand later...
Gast Butterfly
Geplaatst

Vandaag opheldering gekregen bij het Rijnstate waarom de wachttijd ineens 9-12 is ipv 6-8.

Het is zo druk ! Haha ... tis wat !

Het wordt in ieder geval wel dit jaar is wat ze me kon vertellen, maar na de zomervakantie's . Kijk dat scheelt alweer met 'volgend jaar bent u aan de beurt'. Morgen mag ik ook even bellen ivm onze vraag of ze wel aziatische donoren in hun bestand hebben. We hebben voor onszelf besloten dat dit wel een pré is ... indien geen aziatische donor, dan gaan we zowiezo niet door.

Tis wel fijn om bij jezelf te merken dat al dat nadenken en doen wel tot een bepaald punt leidt. ;).

Verder rustig bij jullie ???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden