Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

klop klop meisjes!!

Ik kom me even lekker bemoeien met jullie topic :strangle: me maar als het niet mag ;-)

Ik lees over de ontwikkeling van jullie beebs.

Carolijn was namelijk ook niet 1 van de snelsten in haar groep op het kdv en hier op het forum haha.

Ze kroop namelijk 'pas' op 1 maart 2008, net een maand voor haar eerste verjaardag dus!

Ze liep 'pas' op 28 september 2008, toen was ze op 1 week na, anderhalf! Mijn neefje, van september 2007, dus 5!!!! maanden jonger, liep 'al' toen Carolijn ook liep. Ze gingen hetzelfde weekend lopen, heel bizar..

Maaaaaaaaaaar: Carolijn was bijvoorbeeld heel erg goed in fijne motoriek. Kleine dingen oppakken etc. Ze maakt bijvoorbeeld al tijden vestjes met kleine knoopjes dicht..?!

Ennnnnnnnnnn, ze praat op ruim 3plus niveau en ze was toen 2 en 3 maanden.

Ik bedoel er eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat ieder kind uniek is in zijn ontwikkeling.

Als je je echt zorgen maakt Diana, dan kun je natuurlijk altijd de ha of het cb bellen.

Maar volgens mij valt het echt heel erg mee (Carolijn draaide ook pas met 7, 8 of 9 maanden of zo, lekker belangrijk joh, ze was helemaal kaal op haar achterhoofd van het rugliggen hihi).

Veel plezier met jullie beebs en lekker genieten hoor!!!!!

Groetjes Sab

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Nou daar ben ik weer, en gelukkig een heel stuk opgeknapt!!!

Ziek zijn is inderdaad als je moeder bent niet mogelijk ben ik nu achter, hahaha. Ik was blij als ik jamillah naar het KDV kon brengen, maar ja, dan miste ik haar ook wel weer.

Vandaag weer aan het werk gegaan, en de laatste punten behaald voor mijn "rijbewijs".

Ik ben dus GESLAAGD!!!:juffie::partytime2:

Vanaf volgende week mag ik dus zelfstandig in mijn team gaan werken zonder dat er constant iemand op je vingers kijkt, dus ik heb daar wel zin in, lekker wat meer vrijheid.

Met de vouwwagen is alles gelukkig goed gekomen! We gaan de vouwwagen eind augustus ophalen, en dan nog een stalling gaan vinden, zal nog niet zo makkelijk worden hier in de buurt (voor een normaal bedrag).

Volgend weekend gaan we naar Obelink in winterswijk, een flink stuk (ruim 2 uur rijden) maar daar is alles zo goedkoop!! Schijnt ook heel groot een mooi te zijn, dus ik ben benieuwd.

Tja de ontwikkeling van Jamillah, ik maak mij er voorlopig maar even niet druk over, ik zie het wel. Ze kan misschien dingen niet zo snel, maar aan de andere kant zegt ze sinds een paar dagen: "dada" en dat is zoooooooo leuk (vooral voor papa natuurlijk).

Op het KDV zat ze van de week naast een jongetje van anderhalf en die had een speeltje die mevrouw wilde hebben, dus ze waren met z'n tweeen aan het trekken, en ze won het ook nog! Toch wel knap hoor!

Renaat: hoe gaat het nu met je? Wat een vreselijk gedoe met je werk. Inderdaad wel goed om je ziek te melden, anders heb je straks helemaal geen inkomen! Maar goed, denk wel om jezelf!!!:knuf:

Hilde, hoe is het gegaan met je werk? Ben je het geworden of niet?

Es: hoe gaat het met de voorbereidingen van de bruiloft? Dat schiet al aardig op he?! Wat gaat de tijd toch snel!

Wat leuk dat je zoveel met de kids doet. Nog best moeilijk om elke keer iets leuks te plannen denk ik.

Sab: tuurlijk mag je je er mee bemoeien! Fijn om te horen dat er meer kids zijn die gewoon wat minder snel zijn. Dat werkt heel geruststellend, dus dank je wel.

Liefs Diana

Geplaatst

Ja, ik ben het geworden, en ben ook al aan de slag. Afgelopen maandag het arbeidsvoorwaarden gesprek gehad. Afgelopen woensdag ben ik begonnen. Tot en met zondag wordt ik ingewekt. En dan zelf weer aan de gang.

Weer in de gehandicaptenzorg,28 uur per week (gemiddeld).

En gelukkig werkt de tuitbeker. Nu de borstvoeding nog wat verder afbouwen. Geef nu nog 2 x per dag.

Diana, fijn dat je weer beter bent en dat je weer zelfstandig mag werken. Lekker dat de scholing weer achter de rug is!

Renata, sterkte! Het is vervelend dat het allemaal zo loopt. Maar die uitkering is wel belangrijk natuurlijk!!!

Estralitha...Succes met het bedenken van leuke uitjes. Gaaf dat Robbie zelf al aangeeft dat hij er op uit wil!

Groetjes!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana gefeliciteerd en nu lekker zelfstandig werken.

Hilde jij ook gefeliciteerd

Renaat, ik herken je situatie, alleen net even iets anders. Na de geboorte van Robbie ging mijn baas (tijdens mijn verlof nog) opeens heel raar doen en mij beschuldigen van diefstal, oneerlijk werken etc etc. Ik heb me toen ziekgemeld. Om een heel lang verhaal kort te maken was dat wel het beste wat ik ooit heb kunnen doen en heb ik t/m februari 2009 een uitkering gehad (vanaf april 2006). Dus meid probeer er het beste uit te halen en het positief te zien. Je hebt er recht op.

Het het huwelijk komt dichtbij. Over 8 weken zijn we getrouwd. Alles is in orde, alleen de laatste puntjes nog op de I. Dinsdag gaan we het diner voorproeven. Ik moet mijn jurk nog doorpassen, lingerie kopen, schoenen uitlopen. Voor de kids heb ik al kleren. De bloemen moeten nog geregeld worden, muziek etc etc. Maar we hebbe nog 8 weken. Mijn ring heb ik al wel in huis liggen en man ik was even vergeten hoe mooi hij was haha.

Met Jensje gaat het goed. Al vind ik hem wel enorm om aandacht vragen. Hij zit af en toe in de loopwagen en komt toch heel langzaam wel vooruit. Op het speelkleed op de grond blijft hij niet meer liggen. Hij gaat de halve woonkamer door. Niet kruipend of zo, maar gewoon rollen, druk bewegen etc. Het is niet goed te zien hoe hij het doet, maar hij komt op plekken. Soms kijk ik even niet en dan opeens ligt hij ergens anders en dan denk ik echt hoe heb je dat nu weer gedaan.

Vandaag is het zomercarnaval in Rotterdam. En wij gaan even naar mijn ouders en kijken. Ben benieuwd hoe de kids het vinden. Ik zal morgen nog even wat leuke foto's plaatsen van Jens.

Groetjes

Geplaatst

Hey Diana en Hilde gefeliciteerd met jullie banen, super.

Hey Es, De rede is anders gevolg is inderdaad hetzelfde is bij mij als bij jou.

goed van je dat je die keuze gemaakt heb, was zeker ook een moelijke tijd voor je.

Ik kan zooo slecht deze situatie, vandaag een dikke pak papieren binnen gekregen van de advocaten van mn werkgever.

Was het maar achter de rug.

De puntjes op de I zetten en dan is het zover.... TROUWEN

Ilona gaat super goed, drinken doet mevrouw zelf wel de fles houd ze tegenwoordig zelf wel vast.

En staan is het helemaal, als je haar zittend neerzet in de box met een paar seconde staat ze, ze trekt zich heel snel op aan de spijlen.

Ze kan nog niet zelf zitten, ze mist net het laatste kleine zetje, maar als ze zich ergens aan kan vast houden kan ze wel zelf staan.

Zal weer ff proberen een leuke foto te plaatsen

Ilona duimt niet maar ze doet altijd die 2 vingers in dr mond en sabbelt daarop, en na elke hap eten moeten eerst die vingers in haar mond voor ze door slikt, en ze wordt woest als je haar vingers tegen houdt het is wel heel schattig maar elke maaltijd wordt aan puin hoop

Foto-S6HEDCPH-D.jpg

Deze foto is helemaal te gek, lekker in de zon wandelen

Foto-VUQNI6IY-D.jpg

Gast estrhalita
Geplaatst

Helaas Renaat kan de foto's niet zien.

Het was inderdaad een rare tijd na de geboorte van Robbie. Maar achteraf inderdaad de juiste beslissing. Het heeft toen heel wat tranen gekost. Vooral omdat het allemaal over de rug van Robbie ging. Alsof het al niet erg genoeg is dat je na een perfecte zwangerschap van 9 maanden onverwachts een kindje met Down krijgt die 4 dagen na de geboorte ook nog eens geopereerd moet worden, waarbij je alleen maar kan hopen dat hij de operatie overleefd. Maar ja het is allemaal achter de rug. Ik heb een lange tijd genoten van het UWV. Heb ook vanaf mijn 15de gewerkt dus heb een beetje mijn eigen geld terug gekregen zeg maar. Nu heb ik totaal geen inkomen meer. Maar de zorg voor 2 kids is ook genoeg hoor.

Jeetje wat gaat Ilona snel zeg. Zelf drinken doet Jens al 2 maandjes. Daar was hij heel snel mee, maar Ilona al staan, super zeg.

14597-5399414.jpg

Jens in de loopwagen. Hij komt al aardig vooruit

14597-5376949.jpg

Voor de foto lukt het maar langer ook echt niet hoor

14597-5399415.jpg

Tijdens het eten staat bij ons altijd de tv aan, Jens is dan helemaal in trance.

Geplaatst

Hey meiden,

Hilde gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Hoe bevalt het werken? Wel moeilijk denk ik om je kleine meid achter te laten en dan te werk te gaan?? Ik had het er in het begin best moeilijk mee, en nu soms nog steeds hoor!!

Renaat: wat gaat Ilona snel zeg! Staan.....wauw!!!! Ik kan de foto's trouwens ook niet zien, helaas, ben erg benieuwd!

Es: wat een leuke foto's weer! Dat loopstoeltje is leuk, zit er ook aan te denken zoiets te gaan aanschaffen. Al is ze daar nu nog niet aan toe denk ik.

Ik heb gisteren een uitnodiging voor een sollicitatie binnen gekregen!!

Ik las de advertentie van de week, en het is hier echt om de hoek, nja 5 minuutjes met de auto. Het is voor een groot bedrijf wat drukwerk verzorgd en ook een webwinkel heeft, en daarvoor hebben ze klantenservicemedewerkers nodig. Leek mij heel erg leuk, maar goed, in deze tijd is de kans dat je uberhaubt op gesprek mag komen al klein, dus ik verwachtte er zo goed als niks van. Maar ik mag a.s. vrijdag op gesprek komen. Vervelende is dat ik dan moet werken, dus ik moet het morgen even proberen te verplaatsen.

Vandaag is het echt zo'n zondag-dagje, wassen, strijken, huisje doen, en die van de buren wat die zijn aan beide kanten op vakantie. Dat betekent dus 3 katten, 1 vogel, 1 vijver met vissen, 1 konijn, en een aquarium verzorgen. Best veel werk hoor!!

Heel fijn weekend allemaal!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana, super man een gesprek bij een ander bedrijf. Ga voor je duimen.

Even over dat loopstoeltje. Jens wist ook niet wat hij er mee moest doen hoor de 1ste keer. Maar na 1,5 week komt hij toch een beetje vooruit. En de speeltjes op de stoel zijn natuurlijk ook heel leuk. Het is voor de kids weer even wat anders dat in de box liggen. Daarom heb ik het eigenlijk gedaan.

Geplaatst

Hey Es,

Ik hoop dat het duimen gaat werken hihihi.

Ben voornamelijk erg benieuwd naar de functie, misschien is het wel helemaal niks, ik weet niet eens wat het salaris is wat ze aanbieden en het aantal uren.

De loopstoel lijtk mij ook wel heel leuk, maar jamillah kan echt heel slecht rechtop blijven, dus het lijkt mij voor haar rug niet zo goed, of stel ik mij nu aan?

Hoe doen julli het eigenlijk met liga's? Ik geef Jamillah er af en toe een halfje van, maar het word 1 grote bende, vraag mij af of ze er wel iets van binnenkrijgt, want ook kruimels voeren aan de hond is ze goed in!

Liefs Diana

Geplaatst

Snap er niets van van de fotoos, probeer het nog een x

img

img

Hoop dat ze gelukt zijn, ik heb de fotoos dat ze staat op mn telefoon en weet niet hoe ik dat op de pc moet krijgen, doet mn man wel als hij over een week thuis komt, die houden jullie nog tegoed

Geplaatst

Hoiiiiiiii

Het werken bevalt op zich wel goed... Al heb ik tot en met vandaag alleen nog maar meegelopen. Het gaat wel weer lukken. Er wonen leuke mensen op de groep waar ik werk... Dus eh... wordt wel wat.

Tja, Thirse thuis laten is minder. Maar vind het dan ook heerlijk om weer thuis te komen. Vandaag ook... Ze hoorde de voordeur al, dus ze lag me al te roepen (lees huilen) vanuit bed. Haar er gauw uitgehaald en helemaal suf geknuffeld. Soms heb ik het idee dat ze op haar manier kusjes terug geeft. Ze zat heerlijk op mijn wang te sabbelen! Lekker grietje!

Mijn man is fulltime thuis, dus die zorgt voor haar... En samen hebben ze ook veel lol... Dat scheelt al een heleboel.

Leuke foto's weer Esthralita. Tja, moet er hier ook weer eens wat maken en plaatsen. Dat is al weer een tijdje geleden.

Diana, tja, hier gaat de liga nog door de fruithap.... Maar ja, jullie kinderen zijn vast al aan de 'knabbel liga' toe. Hahahah, en jullie hond is vast wel blij met jullie kleine grote meid!

Renata, je houdt het wel spannend zo met die foto's!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hey hilde, Jamillah krijgt nu voor het eerst een stukje liga, hiervoor was het ook alleen nog maar door de fruithap heen. Maar zo super vond ze dat niet, dus meestal liet ik het achterwege.

De hond is zeker heel erg blij met haar. Het was al dikke liefde tussen die twee, maar de band is nu nog intenser, hahaha!

Gast estrhalita
Geplaatst

De Liga is hier ook een ramp en een kliederboel hoor. Komt ook door de Liga. Die wordt heel snel zacht. Ik moet eerlijk zeggen doordat het zo'n kliederboel wordt ik vaak de Liga oversla. Robbie snoept ook helemaal niet, alleen af en toe een koekje, maar nooit als we thuis zijn, altijd als we op pad zijn in de kinderwagen of in de auto. En mijn idee is dat ze genoeg eten krijgen over de hele dag. Ipv een koekje geef ik Jens nu lekker een beetje drinken. En met heel mooi weer mag hij heel de boel wel onderkliederen, maar de wipper zit dan ook weer onder, moet ik weer wassen. Nou ja snapt het al. Wacht dus liever tot hij wat groter is en hij het wel kan. Wat je wel kan doen ipv een liga is een korst van een boterham. Minder troep geeft dat.

Succes in ieder geval.

Geplaatst

Hey Es,

Een korstje heb ik ook geprobeerd maar daar stikt ze in, ze is daar echt nog niet aan toe, maar goed ze is ook 2 weken jonger dan Jens en zelfs een maand jonger dan Ilona. Het komt allemaal nog wel denk ik dan maar.

Hoe doen jullie het nu qua voedingsschema? Wij lopen elke keer in de knoei omdat het niet uitkomt. Ben erg benieuwd hoe jullie het doen.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 14 maanden en die eet pas sinds 2 maanden brood en korstjes en sinds 1 maandje potjes met stukjes (8 maanden potjes) dus we hebben nog even haha

Ons schema is al heel lang hetzelfde. Ik ben echt van de regelmaat en soms wijken we er wel eens van af, maar dat is maximaal 1x 2 weken of zo.

7.00/7.30 uur fles 210 water + 7 scheppen + 2 scheppen meergranen pap

9.00 uur naar bed (meestal slaapt hij 1-1.30 uur)

10.30 uur fruit + 40 cc water met sap

12.00 uur 1/2 boterham met appelstroop/smeerkaas of smeerworst

12.30 uur fles 210 water + 7 scheppen

13.00 uur naar bed (meestal slaapt hij tot 15 uur)

15.15 uur 30 cc water met sap en heel soms een koekje

17.00 uur potje groente, toetje (danoontje baby), 40cc water met sap

19.00 uur fles 210 water + 7 scheppen + 2 scheppen meergranen pap en dan naar bed

Hoe ziet jouw schema eruit dan?

Robbie kreeg altijd van die goedenachtpapjes, maar Jens lust die niet en drinkt echt alleen maar zijn poedermelk, overige producten lust hij gewoon niet. Komt denk ik door zijn reflux. Deze poedermelk is al dik en die kant en klaar papjes zijn dun en dat moet hij niet.

Ben benieuwd

Groetjes

Geplaatst

Nou je zal vast schrikken van ons schema, want wij zijn heel makkelijk ermee.

Jamillah eet als ze honger heeft, en slaapt als ze moe is, erg he?!

Maar het werkt voor ons en, (het belangrijkste!) ook voor haar.

Nou het is ongveer als volgt:

8.00 fles 180 water en 6 schepjes

10.00 fruit met beetje water of diksap

slapen

bord pap en beetje water of diksap

liga tussendoor

slapen

's avonds groot potje avondeten

En dan tussen 19.00 en 20.00 fles van 180 water en 6 schepjes

Ze begint nu wel een beetje naar 1 keer per dag slapen te gaan, van 12 tot 15.30 ongeveer. Dus dat is wat lastig qua voeding.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Nu al naar 1 slaapje. Dat is snel, meestal gebeurt dat tussen de 1 - 1,5 jaar. De reden waarom wij zo'n strak schema hebben is dat Robbie naar de peuterspeelzaal gaat. Ik breng hem om 8.15 uur weg, ben dan om 8.45 uur terug en om 11 uur gaan we weer weg. Als ik Jens laat slapen wanneer hij dat wil dan moet ik hem wakker maken en dat vind ik zielig. En nu slapen er 2 kids om 13.00 uur, zo heeft mama ook even vrij haha. Robbie slaapt nog steeds 1,45 uur per dag. Dus dat is wel lekker.

maar je schema is toch goed zo.

Geplaatst

Ben steeds zoo verbaasd dat de voedings schema's zo wisselen bij ons.

Ik geef Ilona al heel lang geen liga meer maar een lange vinger dat gaat een stuk beter.

ilona krijgt om 8.30 meergranen pap ( van een bordje )

10.30 fruit

12.00 1 boterham en daarna fles van 150 cc met 5 scheppen

17.00 groente met een baby danoontje

19.30 fles met biscuitpap er door van 150 water en 5 scheppen pap er door

Ochtend slaapje heb ik nooit gedaan bij haar, en ze behoort smiddags te slapen van 13.00 tot 14.00 maar dat wordt ook steeds minder vaak maar tot 14.30

En ik geef haar drinken wanneer mij goed lijkt en ik geef haar wel vaak wat uit het vuistje om te leren eten. ( frietje, vis ,ijsje, groente of wat dan ook )

Dat het een puinzooi wordt maakt mij niets uit, ruim het wel daarna op, dr broodje eet ze zelf zover dat gaat hahaha

Hey hilde, heel fijn voor je dat het zover al lekker gaat op je werk, is echt wel ff wennen om je kind achter te laten ook al is het bij je man, daar had ik moeite mee ook al was het mn man vond het maar niks om haar achter te laten.

Vanmorgen ben ik bij de arbo arts geweest en zij heeft me voor nu weer 100% arbeids ongeschikt verklaard, heb ondertussen ook de papieren van de advocaat binnen van mn werkgever voor de kantonrechter om mij te ontbinden. moet zelf doorgeven bij het uwv dat ik weer thuis loop en dat ik gekeurd wil worden.

Heb met "spoed " weer een afspraak bij mn psycholoog omdat ik weer aan het terug vallen ben en ik kan 13 augustus terecht.....daar heb ik wat aan :lac:

We moeten maar afwachten hoe het nu verder gaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Slaapt Ilona maar zo weinig overdag, jeetje. Langevinger doe ik niet zit zoveel suiker in. Vandaag voor het eerst de nijntje 8 maanden koekjes geprobeerd en dat gaat ook super. Veel minder zooi.

Balen zeg dt je pas half aug. terrecht kan. Hebben ze geen plekjes voor spoedgevallen?? (zoals bij de tandarts enzo). Succes in ieder geval. Laat je niet gek maken he.

Geplaatst

O das een goeie de nijntje koekje, die ga ik ook is proberen.

Ja overdag slaapt ze niet zoveel nee maar snachts wel, misschien is dat voldoende, en vergeet niet dat jullie kinderen en Jamillah s'ochtens veel eerder uit bed is, Ilona is niet voor half 9 uit bed vaak pas tegen 9 uur en s ávond gaat ze om 20.00 uur uit bed, dus de nacht slaapt ze heel veel.

Eerder een afspraak kon niet, ze komt volgende week terug van vakantie en dan die week zit ze al helemaal vol, ik doe me best om me niet gek te laten maken, maar het is erg moeilijk om overzicht te houden op de situatie.

Fijne avond

Geplaatst

Ilona heeft het staan helemaal ontdekt, je kan er niet meer in de box leggen en ze trekt zich op en staat, echt helemaal te gek vind ze het, ze kijkt me dan ook super trots aan, en ze loopt de box rond terwijl ze zich vast houdt, het is wel met knikkende knieen maar ze komt rond.

Heb vandaag maar een boxmatras van gevoerd plastic gekocht, boxkleed glijd uit als ze gaat staan en nu heeft ze stevige ondergrond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden