Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo


niki

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita

Pien wat leuk dat je ook bij ons komt kletsen. Ik zal zo je topic lezen of de keizersnede en even reageren.

 

 

 

Zijn er trouwens al dames bij wie het weer begint te kriebelen voor een volgende baby. Ik heb duidelijk gezegd hier laat ik het bij, maar nu ga ik twijfelen. Toch raar om nooit meer een baby te krijgen dus nu probeer ik Jan zo gek te krijgen, maar ja we worden ouder en het risico op weer een downtje blijft dus twijfel twijfel twijfel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey es, dat onderwerp is bij ons inmiddels ook al gepasseerd (nog een baby).

 

We hadden zowiezo al besloten de natuur zijn gang te laten gaan maar de kans daarop is heel klein, dus tja....

 

Maar goed, als hubbie zo stabiel blijft als nu, en de behandelingen bijna achter de rug zijn willen we nog een poging gaan wagen. Dit vooral omdat zijn psych veel mensen tijdens ivfpogingen ondersteunt, en daar willen wij dan wel gebruik van maken, het kan toch best zwaar zijn.

 

Dus tja, ik juich niet te vroeg, maar als het een stijgende lijn blijft dan melden wij ons einde van de zomer weer aan.

 

 

 

Liefs Diana

 

 

 

P.s. wat een leuke foto's!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons zit een derde er niet meer in ben ik bang.. Na de keizersnee vroeg de gynaecoloog me heel voorzichtig "Wil je nog meer kinderen?" En toen ik zei dat ik dacht van niet, was ze wel heel instemmend.. Ik verwacht dan ook op de nacontrole te horen dat ze me aanraad er niet meer aan te beginnen.. Tijdens de keizersnede bleek ik vleesbomen te hebben, en verklevingen rond mijn baarmoeder en op een van mijn eierstokken, ze zijn dan ook heel lang bezig geweest (1 uur 40 min totaal)..

 

 

 

Nou vind ik het zelf ook wel mooi geweest hoor.. Ik heb endometriose, dus iedere maand is mijn menstruatie een hel.. de pil kan dit grotendeels voorkomen, maar dan zit een spontane verassing er ook niet in natuurlijk! Ik denk er nu over om een hormoonspiraaltje te laten plaatsen.. dan schijn je weinig meer te menstrueren en dat klinkt me heel aantrekkelijk in de oren!

 

 

 

Heeft 1 van jullie trouwens wel eens last gehad van spruw? ik ben bang dat Morris en ik dat nu hebben, ik heb pijnlijke stekende borsten en Morris witte vlekjes op zijn tong.. Morgen maar even naar de huisarts denk ik? Of kun je daar bij de drogist iets voor krijgen?

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het onderwerp voorzichtig ook voorbij gekomen.

 

Hubbie weet nog niet of hij een 2e kindje wil ik zelf denk wel dat ik een 2e kindje wil, we zijn er nog niet echt over uit.

 

We gebruiken geen anticonceptie het zou dus maarzo ineens kunnen gebeuren ( theoretisch ) :smileysex:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Jeetje het is en blijft rustig hier he?!

 

 

 

Renaat: leuk om te horen dat ook bij jullie het wel weer wat prikkelt voor een 2de! Het is ook zo leuk een kleintje, he!?

 

Hoe gaat het verder met Ilona? Groeit en eet ze goed? Krijgt ze inmiddels al fruithapjes?

 

 

 

Es: Hoe gaat het met Jens en Robbie? Lukt het slapen nog steeds goed?

 

 

 

Niki: hoe gaat alles toch bij jou? We hebben echt al HEEEEEL lang niks van je vernomen!

 

 

 

Hilde: alles goed met de kleine meid? Lukt de BV nog steeds goed?

 

 

 

Pien: Spruw weet ik niks van, jamillah heeft daar geen last van gehad. Ben je inmiddels al langs de huisarts geweest of is het over?

 

 

 

Mariek: Gezien jij ook inmiddels bevallen bent, van een pracht van een dochter (wat is ze mooi!) denk ik dat je hier binnenkort ook wel komt babbelen? Hoe bevalt het moeder zijn?

 

 

 

Nou, met Jamillah gaat het best goed. Ze heeft wel al een week lang last van verstoppingen, en het poepen lukt gewoon niet, ontzettend veel buikpijn, weet niet wat ik er mee aan moet. Het aloude middeltje, beetje zeep aan een thermometer geprobeerd, en tja toen kwam de ellende los. Echt vreselijke kneiterharde poep, zo zielig. Heb geen idee waar het vandaan kan komen!

 

Maar voor de rest is het een zonnestraaltje! Ze lacht naar alles en iedereen, en begint nu zelfs het schateren door te krijgen, zo schattig!

 

Als ze in je armen hangt kan ze nu zelf omhoog komen, wat soms ook best gevaarlijk kan zijn trouwens, maar het is wel weer een stapje voorwaarts.

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hoi!

 

 

 

Ja, hier is het onderwerp broertje of zusje ook al weer langs gekomen hoor. Tja, ben 37, dus moet er ook over nadenken.

 

Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de nacontrole. En eh, het eerste half jaar mag ik zo wie zo niet zwanger raken, in verband met de keizersnede.

 

Maar voorlopig wil ik eerst nog borstvoeding geven. En voordat we weer met ICSI mogen beginnen moet eerst de menstruatiecyclus weer gewoon op gang zijn. Dus tegen de tijd dat ik stop met borstvoeding gaan we ons weer aanmelden voor het hele proces.

 

Hier gaat het verder wel goed. Vorige week heb ik borstontsteking gehad. Heb met flinke koorts een dag op bed gelegen. Verder gelukkig niet veel last gehad.

 

Thirse doet het goed. Was ook wat van slag toen ik borstontsteking had. En... belangrijk: ze slaapt sinds 1,5 week door!!! Heeeeeeeeeerlijk!

 

We krijgen regelmatig lieve lachjes van haar. Ze is steeds meer wakker en ligt steeds meer te spelen in de box.

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diana, ik denk dat mn hub er nog totaal niet mee bezig is voor een 2e ik zelf zit er al wel veel over na te denken over wel of niet, soms heb ik heel sterk ja en soms niet of weet ik het niet.

 

Wat goed dat jullie daar al uit zijn.

 

 

 

Die verstoppingen heeft Ilona ook een week of 3 misschien 4 gehad, er was geen oorzaak waarom ze het had maar het was hele taaie dikke klei proppen wat er uit kwam, vond het ook erg zielig ze had dan heel erg krampen.

 

Ik was in die periode ook al begonnen met fruithapje was er ook daarom mee gestopt en het is nu eigenlijk helemaal over.En geven we haar weer een hapje.

 

Misschien komt het doordat de darmpjes weer wat veranderen of iets dergelijks?? zou dat kunnen???

 

 

 

Hoe gaat het met werk zoeken??? en met hub???

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

He dames,

 

 

 

Zo hier ben ik even. Het gaat hier prima. Jens gaat goed en is heel lief en huilt echt stukke minder. Heel fijn is dat. Jens slaapt van 19.30 tot 7 uur de volgende dag. Hij redt het alleen niet op 4 flessen, dus krijgt 5 flessen in 12 uur. Maandag (2de paasdag) ga ik beginnen met fruit. Hopelijk reageert hij er goed op.

 

 

 

Diana Jens rolt ook nog niet om, vind het totaal niet fijn op zijn buik en houdt dat ook echt niet langer vol dan 1 min. Het CB vond dat totaal geen probleem. De een is snel de ander langzaam. Jens wil alleen maar zitten en staan. En als hij op zijn buik ligt dan heeft hij veel last van zijn reflux en kokhalst hij veel. Hij ligt echt al een dooie in de box te spelen haha. Maar speeltjes pakken doet hij wel hoor en hele verhalen vertellen en lachen natuurlijk

 

 

 

He Hilde wat leuk dat je echt voor een 2de gaat. Hier komt er geen derde. Jan wil niet meer, hij vindt het zo goed. Ik heb het daar wel moeilijk mee. Mijn gevoel wil echt nog een derde, maar ja weer die hele medische molen. Wie weet lukt het niet of pas bij de derde poging. Robbie was de 1ste IUI, bij Jens had ik 8 IUI en 1 IVF achter de rug. Dus ja.............. En ik ben tenslotte al 38 en het risico op weer een downtje wordt alleen maar groter. Ik snap Jan zijn beweegredenen dus wel, maar ja......... Ik zie het wel. We gebruiken geen voorbehoudsmiddel dus wie weet.

 

 

 

Niki waar ben je nou. Jou hebben we echt al een hele tijd niet meer gezien hier. Jammer hoor.

 

 

 

Nou dames ik ga mijn bed in. Robbie gaat sinds 1 week elke maandag en woensdag naar de PSZ, maar daar moet hij om 8.30 uur zijn. Ik moet dus 2 kids voeden, wassen en aankleden dus ja dat betekend om 6.30 mijn bed uit. En dat hangt er even in haha.

 

En donderdag gaan we in ondertrouw. Leuk he.

 

 

 

Nou tot gauw weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Estrhalita,

 

Vond het ook wel een hele vreemde reactie van mezelf dat ik, amper m'n eerste kindje in de handen houdend, al nadacht over het traject in gaan voor nr. 2. Maar ja, ik zou het wel erg fijn vinden als Thirse straks ook een zusje of een broertje heeft. Kan ze leren ruzie maken, leren samen spelen, leren delen... etc.... En inderdaad, de tijd dringt. Voor mijn 38 ste lukt het niet meer om zwanger te zijn, verwacht ik. En inderdaad, we hebben de eerste keer de mazzel gehad met 1 ICSI poging zwanger te raken. En dat zal een tweede keer niet weer gebeuren vermoed ik (nu al aan het indekken tegen teleurstellingen, erg he?).

 

En ik ben hartstikke blij met ons wijffie, als het daar, om wat voor reden ook, bij blijft, is het ook goed. We hebben in ieder geval het gelukkie gehad dat we samen een mooie dochter hebben gekregen.

 

Elke dag half 7! Pfft.... Tja, kan me voorstellen dat je er dan op tijd in kruipt.

 

Mooi dat het met alle kindjes hier zo goed gaat!

 

Ons dametje heeft soms wel moeite met in slaap vallen. Aan het begin van de avond nog weer: huilen, huilen, huilen, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moe zijn... maar zich er gewoon niet aan over kunnen geven. Ze moet dan echt zo ongeveer op je arm in slaap vallen, dan kan je haar wegleggen. Het wil dan nog wel eens gebeuren dat ze in bed weer wakker wordt, maar meestal zakt ze dan wel slaap. Gelukkig valt ze ook wel eens gewoon in slaap in bed....

 

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Zo even een update over ons. Jens doet nog niet echt veel haha. Hij ligt in zijn box, pakt speeltjes, doet lekker alles in zijn mond, maar omrollen of zo nee echt niet. Wel de hele dag buikspieroefeningen en zijn kond de lucht in gooien. Als hij op zijn buik ligt kan hij nu wel zijn hoofd goed ophouden. Dus ik denk dat alles toch vanzelf wel komt.

 

 

 

Sinds zondag ben ik begonnen met fruit. Zijn poep is hierdoor wel veranderd en hij heeft nu harde poep en niet meer tijdens zijn 1ste fles 's morgens maar ergens aan het einde van de dag. Alleen sinds zaterdag wordt hij elke 1,5 uur wakker gaat huilen en wilt hij een speentje. Dat zo de hele nacht door. Rond een uur of 2 wil hij ook opeens een flesje (60cc) en dan gaat het redelijk tot 6.30 uur. Zal wel een ontwikkelingssprong zijn of zo. Heel raar in ieder geval.

 

 

 

Wat een weertje hebben we gehad he. Hier onweert het nu, maar we hebben genoten, alleen is Jens nu wel erg verkouden en hoest enorm.

 

 

 

Nou dames tot gauw weer.

 

 

 

 

 

14597-5102395.jpg

 

14597-5103394.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Es,

 

 

 

Wat is het een schatje!!! Leuke foto's, erg lief.

 

Bij jamillah zijn we nu ook weer begonnen met een hapje, en ze vind het heerlijk!! Als het te weinig is naar mevrouw haar zin dan gilt ze de hele boel bij elkaar (echte meid hahaha).

 

 

 

Dat 's nachts wakker worden hebben we hier ook last van, zeker 2 keer per nacht word ze wakker, en dan heeft ze dorst. Geven haar dan een flesje water, en ze drinkt met gemak 100 ml op, vind het maar raar, en ga het maandag toch maar even op het CB navragen, want dit lijkt mij niet zo te horen.

 

Wat denken jullie???

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

He Diana, laat je morgen even weten wat het cb zegt over dat drinken 's nachts. Jens wil elke nacht nog een voeding. Soms om 4 uur, soms om half 6. Ook al geef ik hem een volle fles hij wil niet meer dan 60cc.

 

 

 

Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Ik hoef pas weer 1/2 mei naar cb. We zitten in wisseling van cb dus even geen contactpunt????

 

 

 

Nog even een leuke foto's

 

 

 

14597-5126417.jpg

 

 

 

14597-5126416.jpg

 

 

 

221001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat een leuke foto´s! Echt heel schattig van Robbie die met Jens knuffelt.. Hier wordt ook wat afgeknuffeld tussen de broers, als Morris Thijs zijn stem hoort zie je al echt dat hij die herkent en gaat hij meteen om zich heen kijken, zo lief!

 

 

 

Verder nog volop aan de borstvoeding en dat gaat nog steeds goed, met name ´s nachts gaat er steeds wat langer tussen zitten dus heb goede hoop op wat langer slapen binnenkort!

 

 

 

Verder gewoon genieten geblazen, vrijdag op nacontrole en dan is het verlof na mijn bevalling ook alweer over de helft..

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renaat, ik ben wel erg benieuwd naar de foto's van Ilona!

 

 

 

Pien, hoe gaan de nachten nu met Morris? En hoe ging het bij de nacontrole?

 

 

 

Wij zijn net terug van een weekendje weg.

 

Via een vakantieveiling een heerlijk weekendje naar het zuiden van het lang weten te boeken. Heerlijk recreatiepark met zwembad, dus we hebben veel met Jamillah gezwommen.

 

De caravan waar we in zaten was 's nachts wat koud, en ze sliep in en campingbed ipv haar vertrouwde wieg, dus dat was wel even zeuren 's nachts. Maar goed al met al een heerlijk weekend gehad.

 

Ga morgen de foto's op de pc zetten en hier ook wat plaatsen.

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Dames wat een schitterende foto's. En wat gaat de tijd toch snel he. Jens is donderdag al weer 5 maanden. Hij doet het goed, behalve slapen overdag :). Maar ja als dat het ergste is toch. Het fruit gaat prima, volgende week met groente beginnen. Qua ontwikkeling weet ik het niet echt. Hij rolt nog niet, draait nog niet om zijn as. Kan wel van buik naar rug, maar dat is meer de zwaarte kracht. halverwege mei naar de ka in het ziekenhuis en het maar even navragen. NOu meiden ga even lekker bankhangen, want morgen ga ik met een vriendin en haar 2 kids (en Jens en Robbie) naar Plopsa Indoor in Hasselt. Robbie zal het onwijs vinden, maar of Jens het leuk zal vinden de hele dag in de kinderwagen?>??? We zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, wat een leuke fotoos.

 

Ik zal zeker thuis weer proberen of ik het erop krijg.

 

 

 

Es, mn vriendin heeft een zoontje van nu 7 maanden en rolt en draait ook nog niet, en op het CB maken ze zich niet druk om omdat jongetjes meestal wat later zijn dan meisjes. dat schijnt normaal te zijn.

 

 

 

Ilona lust nog steeds niet echt fruit maar groente gaat niet snel genoeg en is te snel op naar haar zin.

 

 

 

Ze krijgt af en toe al liga en dat kan ze op haar manier al zelf eten, echt heel leuk.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey renaat, je moet de link gebruiken die je krijgt op mijn album.nl of welke site je dan ook gebruikt. Bij mijnalbum.nl kan je ergens (links geloof ik) aanklikken "link naar foto" die moet je dan gebruiken.

 

 

 

Succes, ik ben benieuwd!

 

 

 

Pien, wat is Morris een schatje!!! Kan ik hem alvast voor jamillah reserveren? hahaha...

 

 

 

Es: hoe is het gegaan in plopsa land? Jamillah draait trouwens ook niet om hoor en ook niet om haar as, ze heeft een aantal keer een poging gedaan waarvan er ooit een paar keer 1 is gelukt maar ze is er nu mee gestopt. Komt vast nog wel.

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden