Jump to content

Een hele intieme vraag....

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Ik zit met een groot/lastig probleem. Sinds de vorige behandeling heb ik behoorlijk last van een droge vagina.

Dit ging in de rust niet echt over.

Nu, na 3 daagjes spuiten wordt het alleen maar erger.

Hebben jullie hier ook last van en zoja wat doen jullie eraan?

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi vanessa,

Volgens mij kan dat best hoor onder invloed van al die medicijnen!

Sja volgens mij valt er weinig aan te doen.

Mocht het in bed problemen geven dan raad ik je K*Y ( Lubrication ) Jelly aan van Jonhson te gebruiken.

Dat is puur op waterbasis, plakt niet en is geur- en smaakloos en kost helemaal niet veel , gewoon bij de drogist te koop. ( hihi lijkt wel een reclame spot ) .liefs lentezon

Posted

Hallo, ik heb in de periode voorbereiding en in de behandeling zelf heel veel pijn gehad bij het vrijen, ook een erg droge vagina. Dat heeft nog tijdje verder geduurd na de behandeling. Nu zo'n 2 maanden na de ivf behandeling is het weer normaal. De droogte is weg, de pijn ook maar ik vrees dat het naast de medicatie ook erg veel in het hoofdje zit.

Posted

hoi vanessa,

ik ben dol op intieme vragen :) ik had hetzelfde toen we begonnen waren met de eerste hormoonspuiten. Ik vond het al niet echt een lekker idee (kan niet goed verklaren waarom) met alle hormonen in mijn lijf, dus ik denk dat het daarom niet erg goed ging. We hebben daarna helemaal niet meer gevreeën, tot na de punctie. Daarna eigenlijk helemaal geen last meer! Het zal alles te maken hebben met de hormonen/spanning.

Hoop heel erg voor je dat het gaat lukken met deze 2e IVF!

liefs mamalou

Posted

Thanks voor alle antwoorden.

Sta dus in dit probleem ook niet alleen.

En waarom het wiel voor de tweede keer uitvinden?

Vanmiddag in een spurt naar de drogist.

Je reclamespotje werkt dus wel Lentezon!

Liefs,

Vanessa

Posted

Ik wordt voornamelijk moe van de hormonen en.....

erg eerlijk!

Ik neem geen blad voor de mond en leg mijn gevoelens zo op tafel.

Mijn man zit mij weleens aan te kijken van wat moet ik hier nu weer mee?

Waar denkt ze allemaal over na?

Laten we eerlijk zijn, te eerlijk zijn is ook niet altijd goed (leuke zin!).

Herkennen jullie dit?

Liefs,

Vanessa

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use