Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maastricht is een mooie stad hoor Sandra :-), en met de heuvels en leuke dorpjes waan je jezelf in het buitenland!! Haha of wil je naar het buitenland??

Sorry dames dat ik even inbreek las toevallig de vraag van Sandra.

Allemaal succes met jullie pauze. Hoewel wij ook in een soort pauze zitten nog steeds. Hoop dat het eindelijk eens gaat lukken bij iedereen, want potverdorie sommige zitten hier ook al lang of weer!!

Toevoeging: Oh ja en het weer is hier trouwens prachtig nu!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Dames,

Vakantie, ik ben aan het aftellen nog 3.5 week. We gaan dus een week nijmegen en daarna klussen in huis. Ga maar eens een lijstje maken wat er allemaal gebeuren moet. En wat de 1e prioriteit heeft. Dan een kijken hoeveel het gaat kosten.

We gaan ook nog een dag naar de efteling.

Wat het emotionele betreft, daar heb ik ook erg last van. Wordt er een beetje kriegel van zelfs.

Probeer van de zon te genieten.

Succes voor iedereen.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Ik zat eigenlijk te denken aan een bungalootje ofzo. Lekker veel privacy voor ons samen en alleen wat eten en kleding meenemen. Vorig jaar met de tent weggeweest maar omdat onze afspraak in Gent priecies in het midden van onze vakantie valt hebben we niet zo lang en om voor een paar dagen een tent op te zetten. Het is er een met heel veel haringen haha. Ben eigenlijk een beetje lui.

Ik zat zelf in de richting van de ardennen te denken, maar Maastricht klinkt ook leuk. Ga er eens rondneuzen in die buurt.

Geplaatst

Is vakantieveiling.nl misschien iets? Daar heeft een collega vorig jaar een hele goede deal gevonden. Op marktplaats worden ook veel huisjes aangeboden van particulieren, dat is vaak goedkoper dan in een park ofzo.

Geplaatst

Heb ook eens via vakantieveilingen geboden maar elke keer als we wilden boeken voor een weekend zaten ze vol. Heel irritant, heb de bon uiteindelijk aan mijn moeder gegeven. Volgens mij zijn hier genoeg bungalows of iets dergelijks in de buurt. Als je wat tips nodig hebt van leuke dingen om te bezoeken of cafe's hier in Maastricht en omstreken hoor ik het wel Sandra.

Geplaatst

Pff na veel wikken en wegen hebben we toch maar besloten dat we niet weggaan. We hebben het geld hard genoeg nodig voor de icsi poging in September als het gesprek goed verloopt de 12e.

We gaan gewoon wat daagjes weg en wat kleding en schoenen kopen, dat hebben we ook nodig dus gaan we ons op die manier vermaken en verwennen. En zeker genieten van ons samen, dat hebben we gemist de laatste tijd.

Ik mis soms onze relatie van voor deze reis, wetend dat het toch al nooit meer hetzelfde kan zijn met de bagage die we nu in ons rugzakje hebben. Dus we gaan weer voor onszelf zorgen en aan onze relatie werken. Dus dat moet gewoon helmaal goed komen.

Geniet van het mooie weer, dat doe ik ook. Ik heb het goed zo in de eerste week van mijn vakantie!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou wilde ik gisteren met vrienden en hun kids gaan zwemmen. Wat denk je, ongesteld. Een week te vroeg. Wat liep ik te balen zeg. De pijn is er ook meteen weer. Ontlasting gaat kl*t*. Veel pijnstillers. Ben gewoon afgedraaid. Dus niet afkoelen in het water. Maar we gaan deze week wel voor de zwemvierdaagse. Toch even afkoelen in het zwembad. Wie weet helpt het tegen de pijn. Verder moet ik nu gaan bedenken wat we gaan eten. Met dit weer heb ik nooit zo'n trek. Drink wel heel veel.

Ga nog even een uurtje werken en dan richting huis. Douchen even slapen en dan naar het zwembad.

Voor degene die het nodig hebben heel veel sterkte en een knuffel.

Geniet van de zon. Kijk uit dat je niet verbrand, want het gaat snel genoeg heb ik gisteren gemerkt.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

he Sandra,

misschien wel een goeie beslissing...laten we hopen dat de 12e een positieve uitslag uit het gesprek zal brengen...

wij gaan waarschijnlijk ook niet als de tweede poging zou lukken...we durven dan namelijk niet te gaan vliegen...stel het zou alsnog misgaan, dat vergeven we onszelf nooit...dus dan gaan we ook gewoon wat daagjes weg en alvast thuis klussen...

en als het niet zou lukken de tweede poging, dan zijn we wel zo weg....weten gelukkig al waar naar toe, dus die beslissing is snel genomen...

Rubster...balen van je bongi...sterkte...en succes met de zwemvierdaagse!! veel plezier!!!

Nog 23 dagen en dan mag ik weer beginnen...ga gewoon al aftellen...dan gaat het mss wat sneller...:sad:

liefs,

nico

Geplaatst

Morgen heb ik een gesprek in het ziekenhuis. De vorige mislukte ivf poging wordt besproken en ook zullen we het hebben over een volgende (4e) ivf poging. Ik ben benieuwd wat er gezegd zal worden!

Geplaatst

Meiden veel succes met de komende gesprekken!

Ik heb zelf woensdag de 1e follikelmeting voor de cryo. Ben er niet erg mee bezig, maar dat is misschien ook wel eens goed.

Sandra als jullie doorgaan weet je mij (mijn koelkast ;-)) te vinden he!

Henne

Geplaatst

Henne spannend hoor op voor de cryo!!!! Dit moet een geweldig cadeautje voor jullie worden als huwelijkscadeau. Is alles al in kannen en kruiken?????

En nogmaals :thumbup: voor jou presentje, hopelijk heb ik het nodig......

Geplaatst

henne...succes morgen met de 1e follikelmeting...mss wel goed dat je er niet zo mee bezig bent...ik hou mijn duimen voor je draaiende!!!

Miss Mo...succes met je gesprek vandaag, misschien heb je het al gehad...hoop dat je goed nieuws hebt gekregen en dat er toch een 4e poging in zit voor jullie. sterkte!

Sandra...hoe gaat ie? ik heb dat gevoel van jou ook wel eens...dat je je relatie van voor deze tijd mist en dat je wilt dat het weer zoals vroeger was, zonder al die bagage inderdaad...maar mss moet je maar denken dat je er sterker uit komt...dat denk ik dan tenminste, al heb ik ook af en toe het gevoel: waarom moet ons dit overkomen??? maar dat zal een ander beslist ook denken die in dit traject zit...heb nooit gedacht dat ik in het IVF-traject terecht zou komen...

nog 23 dagen en dan is mijn pauze voorbij...dan ga ik beginnen met de decapeptyl...van de ene kant wil ik niet...vind het wel fijn zo...zonder die hormonen, dat gespuit..van de andere kant duurt het me te lang allemaal...heel dubbel allemaal...

nou meiden...ga er weer vandoor!

liefs,

Nicole

Geplaatst

Hoi allemaal,

gisteren teruggekomen uit Frankrijk.

Het was heerlijk ontspannen met de caravan en de hond. Die heeft voor het eerst gevlogen met een headsetje op, zo lief.

Verschrikkelijk op mijn kont gevallen, waar ik nu nog last van heb, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ook ongi geworden, heb 16 juli de eerste fm meeting voor de cryo tp.

Ben er niet echt mee bezig, alleen een nadeel dat ik dus moet stoppen met mijn hooikoorts med, dus het is dikke pret met veel zakdoeken.

Voor jou ook de eerste cryo tp Henne, spannend, veel succes.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hihi grappig, de hond met een headsetje op in een vliegtuigje :-) Fijn dat het verder ook lekker ontspannen was. Nu op daar de cryo. Is het bij jou ook in eigen cyclus?

Geplaatst

Ik ben al een tijdje even niet actief op het forum geweest. Eind juni hebben we een gesprek in het ziekenhuis gehad over de aankomende behandeling. Alles blijft wat hormonen hetzelfde, want dat ging goed. Eigenlijk ging alles volgens het boekje, alleen het laatste stukje dus niet. De verse emmie en de 1e cryo waren toppertjes vertelde de dokter, maar de 2e cryo was matig.

Verder heb ik veel voetbal gekeken en ik had het gisteravond niet meer. De laatste tijd ben ik erg moe geweest van de zomertijd en warm weer. Ik ben dus echt blij dat ik nu in mijn pauze zit.

Verder heb ik weer twee zwangere collega's. Ze houden goed rekening met mij door het mij eerst te vertellen en door het pas later in de groep te gooien bij een koffiepauze. Ik gun het mijn collega's zeer zeker wel, maar ik heb toch weer even het gevoel dat ik links en rechts wordt ingehaald. Ik wil gewoon zelf een keer aan de beurt zijn. Maar goed dat gevoel zal wellicht bij jullie ook wel eens opspelen.

@Henne en Sylvie, heel veel succes met jullie cryo-poging.

Geplaatst

Ja precies, dat gevoel dat je bij de bakker netjes een nummertje hebt getrokken en dat dan toch iedereen eerder wordt geholpen. Zwaar irritant. En toch went het op een bepaalde manier. Heb zelf ook weer twee zwangere collega's. Ik werk er nog geen 1,5 jaar en dit zijn al nummer 9 en 10 geloof ik. Nou ja, ze leven ook wel erg met mij mee hoor, maar daar word ik niet zwanger van!!

Geplaatst

Wat fijn dat ik niet de enige ben met dit gevoel. Ik probeer mijn positieve instelling te bewaren en me niet te laten leiden door afgunst, maar soms is het zo moeilijk.

Geplaatst

Ook hier een gevoel van herkenning, iedereen dichtbij wordt zwanger en je wordt letterlijk met je neus op de zwangere buiken gedrukt. Moeilijk.

Afgunst hebben is menselijk want wij willen het ook zo graag.

Henne, de cryo wordt in eigen cyclus gedaan met 1x Pregnyl als ondersteuning.

Ben echt benieuwd of het gaat lukken tot een tp, ben thuis ook nooit zo goed met ontdooien dus......;-)

Ik krijg snel wat foto's met hond en headset, zal dan een leuke plaatsen.

Geplaatst

Hihi, nou gelukkig hoef je dit dan niet zelf te doen :tongueP: Maar idd, eerst zien dan geloven, het is toch maar afwachten of het goed gaat.

Hier zijn gisteren......(ssssttt ...niet verder vertellen)......twee emmies goed ontdooit! Ze waren ook alweer door gedeeld en vanmiddag zijn ze in het compactiestadium teruggeplaatst. Heel vreemd gevoel.....dat je niks voelt. Geen opgezette eierstokken, geen gevoelige buik, niet misselijk en moe van de progesteron. Alleen vaag ergens in je achterhoofd de wetenschap dat je zwanger zou kunnen raken. Ook heerlijk rustig dat niemand het verder weet, alleen mijn teamcoordinator omdat ik vanmiddag dus weg moest. Ga ook niet op het wachtbankje zitten, we gaan over tot de orde van de dag (voetbal, werk, trouwen, niet noodzakelijk in die volgorde :-D) en we wachten af.

Ik duim voor jullie!!!!

Geplaatst

Henne!!! Wat spannend!! Lees ik zo even tussen neus en lippen door! Wat goed dat ze allebei zijn teruggeplaatst, zitten we samen op het wachtbankje (het inofficiële...), wauw!

Succes ik duim ook weer voor jou!

Caroline

Geplaatst

Toch stiekem ff meegelezen... Wat super Henne! En wauw allebei goed ontdooid. Zover is het bij mij nog nooit gekomen. Ik heb zo'n gevoel dat dit hem misschien wel eens kon worden voor jullie. Het blijken vechtertjes en zo zonder hormonen en de daarbij behorende klachten.. Ga voor je duimen!

Geplaatst

Hee dames

Henne, wat goed zeg, allebei goed ontdooit en wer mooi gaan delen, top!!! Heel veel succes, wij hebben ook 2 cryootjes, ik hoop dat ze zich net zo goed gaan houden.

Succes meid!!

Sylvie, jullie tp komt ook weer erg dichtbij, spannend!

Esther, hoe gaat het met jou?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Henne en Caroline heel veel wachtsucces. Heerlijk nietwaar, zonder hormonen. Het is dan wat makkelijker om afleiding te zoeken en over te gaan tot de orde van de dag. Het niet "ziek" zijn vond ik altijd zo lekker. Geen hormonen in mijn lijf maar alleen de emmy's.

Ik wacht met jullie mee!!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden