Ga naar inhoud

En dan krijg je zoiets te horen...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik haak een beetje laat in op dit onderwerp...

Maar beter laat dan nooit...

Dus bij deze: hallo dames!

Dilara, wat klote dat je ook nog eens dit soort reacties moet verwerken, en dat terwijl je al zoveel te verwerken hebt. Wij ook. Voor uitgebreid verhaal: zie mijn blog. In ieder geval komt het er op neer dat bij mijn vriend 0,0 zaadcellen is gevonden.

Wij hebben onze eerste orieterende afspraak bij de uroloog en gynaecoloog inmiddels gehad. Ik heb bloed laten prikken en krijg maandag een echo om te kijken of bij mij problemen zijn of alles goed is. Maandag gaat mijn vriend ook bloedprikken. Dan is het wachten op de uitslagen en de vervolg afspraak (over 6 weekjes).

In ieder geval is het belangrijk dat jij gewoon je eigen grens aangeeft, je niet schuldig gaat voelen over JOUW emoties en gewoon eerlijk bent naar anderen. Is er geen begrip, dan zijn deze mensen jou niet waard. Klink makkelijk... maar is heel moeilijk.

Liefs.

Geplaatst

Ik kwam net dit tegen op youtube...

Kippenvel...!

"I Would Die For That" van Kelley Coffey

• 2 maanden later...
Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Dilara,

Ik zat eens even alles terug te lezen en zag dat ik hier al eerder met je 'in gesprek' was. Toen wisten wij alleen zelf nog niet dat de zaaduitslagen zo slecht waren dat we ook over pesa/mesa/tese moesten gaan nadenken.

Maar nu ik het zo terug lees zijn onze verhalen bijna hetzelfde (ook verhoogd FSH bij mijn man, chromosomen goed) en lopen we gelijk op met onze onderzoeken; wij moeten 19 mei naar de uroloog voor verder onderzoek.

Hoe gaat het nu met jullie ? Kunnen jullie het samen een beetje aan ? En goed erover praten enzo ? Ik hoop van wel want het is allemaal heel emotioneel. Wij praten er elke dag wel even over. Over wat nog kan, wat niet meer kan, alternatieven enzo ...

Misschien een stomme vraag; maar denken jullie bv. aan KID ?

Succes met alles, vooral met wachten ;)

Geplaatst

Hallo,

Wij waren ook van begin af aan aangewezen op TESE. Dit is voor ons ook de enige manier om onze wens te vervullen. Mijn man heeft geen moment getwijfeld en ingestemd met de ingreep voor we eigenlijk goed en wel precies wisten wat het was. Er zijn toen 10 rietjes zaad ingevroren en daarvan doen we de ICSI.

Wij kunnen heel goed praten met elkaar en zitten met alles op 1 lijn. Hij is in mijn ogen nooit geen schuldige geweest en heb ook niet het idee dat hij zich hierdoor minder man voelt. Hij zegt wel het vervelend te vinden dat we van alles moeten ondergaan om onze wens te vervullen.

Gelukkig ben ik gezegend met een stel goede vrienden om ons heen die intresse in onze situatie tonen. Ik heb gelukkig nog nooit een rot opmerking gehoort.

Succes met alles,

Sandra

Geplaatst

hey dilara lieverd,

ben blij dat het nu weer iets beter met jullie is.

Hier weer vele dagen zonder internet door een stomme nieuwe laptop wat niet goed was.

ga je zo nog ff pmen

witje wat goed 10 strootjes wat spannend nu dan tot 7 mei

xxx

Geplaatst

Oww Paula

wat een mooi filmpje, zo herkenbaar!!! ik heb er wat bij weggepinkt!!

Succes met jullie behandeling!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

hai Dilara,

fijn om te horen dat het weer wat beter met jullie beiden gaat, tis ook allemaal erg heftig.

Ik snap goed dat je over andere opties nog niet wil nadenken, bij mij was dat hetzelfde, ik wilde niet iver andere opties nadenken omdat ik dan het gevoel had dat ik de eerste stappen geen eerlijke kans zou geven.

Alles op zijn tijd en stap voor stap

Heel veel succes gewenst op jullie volgende afspraak

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

ik ken het filmpje idd maar ga er echt niet naar kijken want ik begin direct te huilen dan.

Maar ik vind het echt een prachtig lied!!

meiske74 hoe voel jij je nu naar de negatieve test?

gaat het een beetje.

liefs xxxx

Geplaatst

Hallo Arzu,

Lief dat je er naar vraagt!

nu gaat het wel weer, veel gehuild de afgelopen 3 dagen (vrijdag had ik het vermoeden al).

We hopen nu op goed bericht van eventuele cryo's en zetten de schouders er weer onder.

Fijn om weer te werken, kan ik mijn gedachten beter op andere zaken richten....

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hallo,

Dilara mijn man had helemaal géén zaadcellen in zijn sperma. De oorzaak is een verstopping van bijde zaadleiders, waarschijnlijk door een eerder doorgemaakte onsteking waar hij nooit iets van gevoeld heeft.

Of zijn fsh waarde verhoogd was weet ik niet, dat is nooit ter sprake geweest. Wel heeft hij een volleding genen onderzoek gehad.

Het is nu inderdaad spannend, het wachten breekt op. Maar alles voor het goede doel.

Succes!!!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Dilara ben je soms turks....dan heb ik misschien iets voor je ..... Nieuwe techniek die in Turkije toegepast wordt.....

• 1 maand later...
Geplaatst

fijn he dilara die lotgenoten zat eerst op een ander forum waar ze TESE amper kennen

en alleen over cyclus praten.. pff dat begint te frustreren omdat je net iets verder bent

maar is jou vriend al geopereerd of moet dat nog?

Geplaatst

@dilara die methode hebben wij mee gekregen van onze gyn met de 2de zaadtest.. helaas kwam daar helemaal niks uit

ook hebben wij dat al eerder geprobeerd haha maar bedankt voor de tip

bij mijn vriend is trouwens de reden dat het lch/lhf../ te hoog is en zijn ballen waren aan de kleine kant helaas..

ik duik mn bedje in.. morgen vroeg na dusseldorf spannend..

Geplaatst

had ook al gereageerd in een ander topic

maar redelijk goed nieuws

er is een goede kans dat ze wat gaan vinden

al zou het niet veel zijn..

maar we warderen het kleine.. hebben we teminste een kans

in de week van de 24ste word de TESE en de PUNCTIE al gedaan i mulheim

zo spannendddddddddddddddddddd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden