Jump to content

eerste afspraak

Recommended Posts

Posted

hoi allemaal

mijn vriend heeft 5 jaar geleden testikel kanker gehad, en is daardoor volledig onvruchtbaar geworden.

gelukkig is er wel wat zaad ingevroren.

nu hebben we besloten dat we heel graag willen proberen om een kindje te krijgen.

we hebben 31 maart onze eerste afspraak in het ziekenhuis.

ik vind het allemaal heel spannend natuurlijk.

we hebben wel het eea aan info gekregen van het ziekenhuis.

maar ik ben toch heel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn vooral in het begin hoe het allemaal gaat enzo.

heeft er iemand misschien de zelfde voorgeschiedenis als ik met een man of vriend die het zelfde heeft meegemaakt,en misschien wat ervaringen met mij wil delen.

gr jessica

Guest Butterfly
Posted

Hoi Jessica,

Nou wij hebben geen ervaring met ingevroren zaad maar wel met slecht zaad ...

Toevallig gaan wij ook in maart voor een eerste intake en wel op de 25e, dus zitten we ongeveer rond dezelfde tijd als jullie.

Ik wil jullie heel veel succes wensen en spannend he, wat er allemaal op je af komt. Ik hoop dat je hier veel steun vindt, met elkaar erover praten helpt heel veel.

Groetjes, Sjanny

Posted

Hallo Jessica,

Welkom hier en heel erg veel succes ... het is allemaal niet makkelijk en het gaat met ups en downs maar hier heb je op z'n minst een mooi forum waar je met vragen verhalen en angsten terecht kunt.

Sterkte

Posted

Welkom Jessica, geen vergelijkbare voorgeschiedenis hier maar wellicht binnenkort een vergelijkbaar traject dat we doorlopen in de hoop op een eigen wonder...

We spreken elkaar ongetwijfeld nog de komende tijd.

Posted

bedankt voor jullie reactie.

nu maar hopen dat het allemaal niet zo lang gaat duren.

want van wachten wordt je alleen maar zenuwachtig.

Posted

hoi jeshen,

Hier dan iemand met dezelfde voorgeschiedenis. Bij mijn vriend (indmiddels mn man) is in 2002 zaadbalkanker geconstateerd. Gelukkig heeft ook hij zaad in laten vriezen en hebben we nu nog kans op een kindje.

Ik had me alleen we een beetje verkeken op alles moet ik eerlijk zeggen.

Wij dachten: Bij mij is niks mis, dus als de bevruchting maar gelukt is dan is de rest niet moeilijk meer. Helaas ging deze vlieger niet op.

Inmiddels hebben we al 3 ICSI behandelingen achter de rug en nog steeds niet zwanger. De bevruchting lukt steeds, en er worden steeds 2 embryotjes terug geplaatst in mn baarmoeder, maar ze blijven niet zitten!

En dat terwijl bij mij alles helemaal goed is. Het blijft een kans van 30 %.

Inmiddels zitten we middenin onze 4e poging, maar dit keer in dusseldorf. Ze maken hier gebruik van assisted hatching. Ze maken dan een sneetje in de eischil, zodat het embryo'tje beter kan innestelen. Nu maar hopen dat dit voor ons de oplossing is.

Hoe is het nu met je vriend?? Helemaal genezen?? Hoop dat alles goed is en dat jullie zonnig de toekomst tegemoet zien, want dat moet je blijven doen hoor.

In welk ziekenhuis ga je de behandelingen doen??

liefs ikketje

Posted

Wat ik me vooral herinner van het begin, is dat ik het vreselijk vond dat het allemaal zo lang moest duren (de voor onderzoeken enzo) en die onzekerheid.... slopend vond ik het.

Veel succes met alles!

Posted

Hallo Jeshen,

Hier nog iemand met dezelfde voorgeschiedenis. Ook mijn vriend heeft zaadbalkanker gehad en ook volledig onvruchtbaar. Hij heeft het in 2006 gehad dus is nog niet zo heel lang geleden. Ik begin volgende week woensdag met de eerste injecties Decapeptyl. Was ook altijd op zoek hier op het forum naar iemand met dezelfde voorgeschiedenis.

Heel veel succes in elk geval in maart als je naar het ziekenhuis gaat.

Groetjes,

Hanneke

Posted

hey hanneke,

Dan zijn we al met 3 met dezelfde voorgeschiedenis.

Heel veel succes aankomende tijd, hoop voor jullie dat het gaat lukken meid!

Posted

Hoi Ikketje,

Jullie ook heel veel succes. Je mag binnenkort gaan testen zie ik! Spannend zeg! Echt balen dat het bij jullie nog niet gelukt is na al die behandelingen. Hopen dat het dit keer wel goed nieuws is.

Groetjes,

Hanneke

Posted

Die ervaring heb ik niet. Maar het hele voortraject viel mij echt ontzettend mee! Ik had echt hel verwacht wat de hormonen betreft. Echo's waren ook prima te doen.

Ook de punctie verliep goed. Slaappil en verdoving. Wel achteraf wat kramp hier en daar, maar dat was goed te verhelpen met ibruprofen.

Succes!

XXX

Posted

Hey Hallo,

Welkom hier op het forum..! Had me helemaal niet gerealiseerd dat er zoveel waren met een vergekijkbare voorgeschiedenis! Mijn man werd in 2000 getroffen door zaadbalkanker en heeft na diverse operaties en chemokuren ernstig verminderde zaadkwaliteit.. Hij is niet helemaal onvruchtbaar maar de kans op een spontane zwangerschap is erg klein.. Toch is dit in 2003 gebeurd en hebben we een zoon gekregen.. Dit wonder een tweede keer proberen is niet gelukt, maar ik ben nu hoogzwanger van onze eerste ICSI poging.. Het is dus mogelijk!

Heel veel succes met wachten en dan met de behandeling!

Liefs Pien

Posted

hey pientje,

Ik heb jouw naam al vaker voorbij zien komen, maar wist idd niet dat je dezelfde voorgeschiedenis had. Meer dan ik dacht in elk geval, we zijn nu al met vier! Hoop dat we allemaal jouw goede voorbeeld kunnnen volgen.

Succes met de laatste loodjes!

liefs ikketje

Posted

hoi ikketje

met mijn vriend gaat alles goed hij heeft zelf eigenlijk weinig last gehad van de ziekte. hij is alleen bestraald dus gelukkig viel dat allemaal mee.

ik had inderdaad zelf ook het idee dat het allemaal niet zo moeilijk zou zijn, omdat we natuurlijk weten waar de oorzaak ligt en er is zaad ingevroren.

maar nu ik zo op deze site aan het lezen ben en verhalen met vergelijkbare situaties lees, maakt het me wel een beetje angstig.

eerst dacht ik, o dat doen we wel eventjes maar ik zie er nu toch wel heel erg tegen op.

ik hoop dat we een beetje geluk hebben.

jij ook heel veel succes.

en bedankt voor je reactie ik vind het fijn om beetje vergelijkbare verhalen te horen en ervaringen.

gr jessica

Posted

oja wij hebben 31 maart onze eerste afspraak in ede maar ik begreep dat ze nauw samen werken met nijmegen.

daar ligt ook het zaad opgeslagen

Posted

Hoi Allemaal.

Ben net nieuw hier dus het is nog een beetje zoeken.

Maar omdat wij in maart ook onze eerste afspraak hebben voor ivf zal ik hier beginnnen.

Ik ben 30jaar en sinds aug '07 zijn wij bezig om zwanger te worden.

In jan '09 had ik mn eerste afspraak bij de gyn en sindsdien is het best snel gegaan.

We hebben alle onderzoeken en testen gehad en daar bleek alles goed te zijn.

Behalve mijn bloedonderzoek,daar vonden ze dus "oude sporen" van chlamydia.

En het is bekend dat vrouwen daar weinig tot niks van merken,dus ook ik.

Nou hoef je daar niet onvruchtbaar van te worden,mmar bij 1 op de zoveel vrouwen is dat wel het geval. Dat had ik dus ook weer.

1 eileider zit helemaal dicht en de andere heeft nog een kleine opening.

Maar de kans dat ik op een natuurlijke manier zwanger raak is heel klein.

Plus dat je dan meer kans heb op bbz.

Ik ben blij dat we nog een kans krijgen met ivf! Ik weet het is een lange weg en het zal niet altijd makkelijk zijn. maar we gaan ervoor!!!

ik wil iedereen heel veel sterkte en succes wensen hier.

Liefs

Posted

Hoi Dandy, welkom hier op het forum. IVF is inderdaad een pittig traject maar uiteindelijk is het allemaal wel te doen hoor met de hormonen e.d. heel veel succes met jullie eerste poging (hopelijk ook gelijk de laatste poging ;) )

Posted

Welkom Dandy! Je wijst hier snel de weg, hoor. Even wennen en bijlezen en dan weet je vrij snel hoe/wat en waar te vinden.

Succes met je 1e IVF!

Posted

Hoi!

ja ik vind het allemaal erg spannend.

ook omdat ik niet weet wat me nog te wachten staat.

ik hoop ook echt dat het bij de eerste poging gelijk raak is.

Maar dat is nog even afwachten.....

Moon, 9maart testen spannend!

ben benieuwd! hoop het echt voor je!

Dani, april de 20 weken echo leuk!

dan kan je toch ook zien wat het word?

Wil je het weten?

liefs

Posted

Hoi Dandy, ja die eerste ronde waarbij je niet weet wat jij je er bij voor moet stellen, ik kan je alleen als tip geven dat je het maar gewoon over je heen moet laten komen.

Ja nog even en dan mag ik op voor de 20 weken echo, ik zou wel willen weten wat het gaat worden zodat ik er het kamertje e.d. daar op kan af stemmen, moet er wel bij zeggen dat ik geen voorkeur heb hoor, de ene keer zie je iets leuks in het roze en dan wil ik het liefste een meisje om vervolgens bij een stoere wandelwagen te denken nee ik wil liever een jongen hoezo hormonen haha

• 2 weeks later...
Posted

hoi

ben net lid geworden van dit forum

na 7x iui gehad te hebben gaan mijn man en ik ook voor ivf

heb vandaag een afspraak gemaakt voor het 1e gesprek

ben erg benieuwd

maar ook allemaal erg spannend

allemaal heel veel succes

groetjes

Posted

Goeiemorgen dames!

Vanochtend was het dan zover. Onze eerste intake gesprek in rotterdam.

Spannend!!

Had ook best slecht geslapen en harstikke zenuwachtig!

We kwamen aan in het ziekenhuis en we stonden al bij de verkeerde balie smiley_indewar.gif ,dat waren de zenuwen waarschijnlijk hahaha..

Een andere vrouw die daar was wijste ons de weg naar het juiste loketje. (waar wij stonden is voor als je al een stapje verder ben in het traject smiley_schamen.gif ja weten wij veel hihi )

Aangekomen bij de juiste balie,gemeld dat wer er waren en we konden plaats nemen in de wachtkamer. Wachten op de dokter...

Na een half uur werden we naar binnen geroepen. Hele vriendelijke arts,vertelde ons dat ze nog geen gegevens had van ons! smiley_shock.gif

(waren ze dus vergeten ons dossier op te sturen naar het ziekenhuis! tja...)

Maakte voor de rest niet uit zei ze. hoef je je eigen niet druk om te maken. (oke dan).

Dus ze stelde een paar vragen aan mike en mij en dus ook over de kijkoperatie die ik had gehad. wat er precies aan de hand was. Nou ik zei dat ik alleen wist dat ze zo goed als dicht zaten,maar of er nou vocht e.d in mn eierstokken zat dat kon ik haar natuurlijk niet precies vertellen. (ken het dossier niet uit mn hoofd ).

Dus wou ze nog niks besluiten totdat ze het dossier in handen had. zodat ze precies wist wat er aan de hand was. Ze wou ook perse nog met de gyn in het ziekenhuis van rotterdam overleggen over er echt geen herstel operatie van de eileiders mogelijk is. de arts zei ook je bent nog jong en je kan beter (als het mogelijk is dan) die hersteloperatie doen dan 3x ivf want dan is het dus gewoon klaar. (ja dat is ook weer waar natuurlijk, en vind het ook wel een fijn idee dat ze niet zomaar besluit zonder mn dossier te hebben gezien).

Dus nu moeten we weer afwachten tot begin april dan gaat ze mij terug bellen en dan weten we meer.

Dus dat word weer aftellen!! hihihi...

Volgende week moeten we terug naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek en de zwemmertjes smiley_knipoog.gif . en krijgen we een spreekuur over gezond zwanger worden. Dat gaat dan over voeding de kattenbak en roken en dat soort dingen.

Dus het was weer een spannende dag vandaag.

Hoopte eigenlijk meer duidelijkheid te krijgen. Maar goed,nog even geduld.....

Groetjes

Guest Butterfly
Posted

Hoi !

Joh, wat jammer dat er geen dossier was ! Had je zelf ook niks meegekregen van je huisarts van verwijsbrief met info ofzo ?

Kan me voorstellen dat je dan toch een beetje met een onbestemd gevoel naar huis gaat, zo van; ja, weet nog niet welke kant het uit gaat.

Wat heb je zelf voor gevoel over die herstel operatie ?? Denk je dat het een oplossing kan zijn ?

Gelukkig is het over 2 weekjes al begin April ! Weer aftellen meid !

Succes met wachten !