Jump to content

Erg opgezette eierstokken na de puntie

Recommended Posts

Posted

Ik hoop dat ik hier vrouwen vind die hier ervaring mee hebben.

Wij hebben net de eerste IVF poging achter de rug.

De puntie was heel erg zwaar........ik werd ziek van de pijnstilling....tot aan braken aan toe en hij duurde langer als gemiddeld.

Ze hadden 17eitjes gevonden alleen het aanprikken liep niet volgens plan en ze wijn bijna 40min bezig geweest.

Het resultaat was het waard: we zijn nu 7wkn Zwanger!!

Maar mijn eierstokken zijn zo erg opgezet dat vorige week nog niet goed wast te stellen was of het een goede zwangerschap is.

Dit brengt enorm veel stress met zich mee omdat ik me ook echt zwanger voel en als er dan een einde aan moet komen .........

Mijn vraag is bij wie waren de eierstoken na de puntie ook nog zo erg opgezet? Links is bijna net zo groot als een tennis bal! Als het niet groter is. Recht is wel rustig...........

Laat het vruchtzakje nou net links zitten en ligd achter mn eierstok!

Morgen hebben we weer een ego en ik hoop dat we dan uitsluitsel krijgen. Ik word werkelijk gek van de onzekerheid!

Posted

Geen ervaring, weet ook niet of het pijn doet (lichamelijk). Veel water drinken denk ik en als je je heel veel zorgen maakt het ziekenhuis vandaag al bellen. Je kan beter te vaak dan te weinig bellen.

Sterkte!

Stéphanie

Posted

Hee, ik heb ook nog weken last gehad van mijn buik. Dikke eierstokken (15 eicellen in totaal) en vocht vasthouden. Juist omdat je zwanger bent, blijf je langer dat vocht vasthouden. Toen ik 10 weken zwanger was, had ik al flink buikje.....

Anyway, heb je pijn of vertrouw je het niet, gewoon de poli bellen! Veel succes met de echo!

Groetjes, Nora.

Posted

Poeh, dat klinkt wel heel heftig!

Ik heb een ruime week geleden de punctie gehad en nog wel veel pijn en een opgezette buik. Vooral als ik een volle blaas heb, dan kan ik soms niet eens rechtop staan tot ik geplast heb. En ik heb rechts ook nog drukpijn. Veel drinken helpt bij mij inderdaad, maar als ik jou zo hoor is het wel een stuk ernstiger. Kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt.

Wat zeiden ze er de vorige keer dan van in het ziekenhuis? Als je je echt veel zorgen maakt zou ik even bellen hoor. Al kunnen ze je alleen maar telefonisch al advies geven of gerust stellen.

Sterkte (tot) morgen!

Henne

Posted

Is er in jouw geval sprake van overstimulatie? Dan is het nl. idd zo dat het feit dat je zwanger bent en hoge hormoonwaardes hebt mede debet is aan het vocht vasthouden en het opgezet zijn van je eierstokken.

Rust en veel drinken; meer kan je hier zelf niet aan doen.

Ik zou goed navragen in het ziekenhuis wat de oorzaak/diagnose is en of ze uit willen leggen wat er in je lichaam aan de hand is. Begrijpen/weten kan rust geven, dan blijft de situatie nog steeds heel vervelend en blijf je zorgen houden m.b.t. je zwangerschap, maar toch... Je kan je dan iets meer instellen op het e.e.a. en het overkomt je minder.

Succes meid, ik weet er alles van hoe vervelend dit is...

Henne: controleren ze bij jou ook je bloed en/of maken ze ook echo's, want ook jouw klachten klinken niet prettig?!

Posted

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik drink zeker ook veel water of rooibos thee.....'s middags ga ik een paar uur liggen dan val ik ook in slaap. Het VU heeft gezegd dat het kan gebeuren........meer niet. Daar heb ik dus niet zo veel aan gehad.

@Henne: Ik heb na de puntie ook heel veel na pijn gehad en als ik een volle blaas heb dan kan dit zelfs zeer pijnlijk zijn! Ik benheel blij dat ik niet de enige ben want dat betekend dat het waarschijnlijk normaal is.

@moon74: Er was geen sprake van overstimulatie zover er gezegd is.....dus daar ga ik niet vanuit.

Ik weet nu gelukkig wel iets meer! Dank jullie!

Posted

Moon er is bij mij bij de terugplaatsing vrij vocht geconstateerd, maar dat was op zich niet veel. Ze hebben toen gezegd veel te drinken (3l.) en te bellen zodra ik me niet lekker voel. Maar zolang ik rustig aan doe en genoeg drink voel ik me wel oke. Ik weet alleen niet hoelang dit eigenlijk mag / kan duren.

Hoe is het met jou vandaag?

Henne

Posted

oh heel herkenbaar hier

had laatste punctie 20 eitjes

en daarna dus ook nog een hele tijd vergrootte eierstokken.

ik heb tot zeker een week na de punctie het grootste gedeelte op de bank doorgebracht

ook door pijn/drukpijn

en ja volle blaas

oooohhh dat was pijnlijk

moest ik echt op letten dat ik ging voordat ik voelde dat ik moest

wat lastig is te peilen.

voelde soms als een blaasontsteking

alles is natuurlijk gevoelig en zeker als je een lastige punctie hebt gehad

( bij mij gingen de puncties ook niet zo lekker,...........trouwens eerste keer ook heel erg misselijk geweest van de pijnstilling tot en met kotsen aan toe toen ik weer thuis was.......tweede keer dus andere pijnstiller gehad en niks geen last gehad,..............)

voelde bij mij ook heel erg als een soort van spierpijn onderin

met plassen was het alleen de eerste tellen nog ff pijnlijk, en dan kon ik wat ontspannender zitten en ging de pijn ook weg.

ik deed de zelfde ademhalingsoefeningen tijdens het plassen als tijdens de punctie

dus lekker hap lucht en goed uitblazen.

hielp wel

en ja drinken drinken drinken

ik hield mezelf 4 liter voor

elke dag en heb dit toch zeker 4 weken vol gehouden

( ja ook uit voorzorg...........wou geen overstimulatie krijgen en hoe meer je drinkt en plast hoe beter het word afgevoerd!!!)

en rust rust rust

tegen mijn zeiden ze ( in het VU ) om zeker 3 tot 4 dagen rust te houden

( heb er dus meer van gemaakt........want ja rust is nooit slecht )

suc6 en hoop dat je eierstok nou toch wat geslonken is en je beeb lekker gegroeid zodat ze op de echo toch wat kunnen zien!!!

Posted
Moon er is bij mij bij de terugplaatsing vrij vocht geconstateerd, maar dat was op zich niet veel. Ze hebben toen gezegd veel te drinken (3l.) en te bellen zodra ik me niet lekker voel. Maar zolang ik rustig aan doe en genoeg drink voel ik me wel oke. Ik weet alleen niet hoelang dit eigenlijk mag / kan duren.

Hoe is het met jou vandaag?

Henne

Bij mij is er nu ook sprake van vrij vocht, vandaag bij controle aardig vergelijkbaar aan gisteren. Bloedwaarden zijn te hoog, vandaag gelukkig gelijk aan gisteren, daarom mag ik vooralsnog thuis blijven.

Ik moet ook veel rusten en veel drinken. Voel me verder prima! Buik is maar een heel enkel keertje (bijv. met volle blaas) gevoelig, verder niet.

Zowel de vorige keer, als deze keer ben ik geen moment 'niet lekker' geweest: niet duizelig, niet misselijk, niet ziek/beroerd... Dat is het vreemde.

Dit kan wel even duren, helaas... vorige keer ben ik 4 dagen na tp. alsnog in het ziekenhuis beland en heb daar 9 dagen gelegen.

Dit keer is het 2 dagen na tp. bij controle gebleken niet in orde te zijn...

Mocht het overgaan in een zwangerschap dan kan het helemaal wel een mooi poosje aanhouden, heb ik mij vorige keer in het ziekenhuis laten vertellen.

Vrolijk verhaaltje, hé?! Meestal loopt het gelukkig wel met een sisser af, dat het niet tot overstimulatie/ziekenhuisopname leidt en dat klachten afnemen.

Met mij gaat het dus wel goed, Henne; tenminste, kijkend naar hoe ik me voel... Bloedwaarden nog onveranderd slecht en vocht ook nog aanwezig...

Kom op, meid: nemen we beiden nog een glaasje 'gemeentepils' en proosten we er op dat we dit snel vergeten zijn zodra we binnenkort positief testen! (dat is het wel waard)

Posted

Welja, proost! En als het idd (weer) toenmeent als je zwanger bent krijg ik zelfs hele vage hoop, want voor gistermiddag had ik het idee dat het wel zo goed als over was. En vandaag is het rotter dan gisteren eerlijk gezegd. Maar goed, je wil nu ook overal wat achter zoeken dus laat ik het toch maar gewoon op te weinig rust en drinken schuiven. Mezelf niet gek maken.

Sloppyslayer alvast heeeel erg veel succes voor morgen. Hoop dat je een duidelijk echo hebt en antwoorden krijgt op je vragen.

Posted

Hoi Hoi,

Hoe is het nou met je buik?

Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje weg trekt.

Zelf heb ik nu eindelijk het idee dat mijn buik weer een beetje normale vormen aanneemt i.p.v. het opgeblazen gevoel van lichte overstimulatie.

Wanneer krijg je je volgende echo??

Groetjes van Daan

Posted

Ik denk dat je de echo inmiddels wel achter de rug hebt, hopelijk kon je nu het hartje wel flink zien kloppen, ben benieuwd.

Posted

We zijn inmiddels terug uit het ziekenhuis.........WE HEBBEN EEN HARTSLAG!!!

We zagen het direct en het was het meest mooie moment van ons hele leven.....het is niet te omschrijven wat er door ons heen ging!

Het enige is dat de zwangerschap een week achter loopt. We zijn nu officieel 7wkn maar de drie ego's spreken dit tegen....we zijn 6wkn.

Hoe dit komt is niet goed te zeggen, het kan zijn dat de innesteling pas laat heeft gepakt waardoor het ook later is gaan groeien.

Maar voor 6wkn is de groei gewoon helemaal goed!! Dus we gaan er niet over inzitten en gewoon blij zijn met onze hartslag!

Mn eierstokken zijn ook geslonken maar ik moet het de komende twee weken nog steeds rustig aan blijven doen want ze zijn nog steeds aan de grote kant. Ook niks om me zorgen over te maken!

We hebben echt heel goed nieuws gekregen!!

Posted

JOEPI, van harte meis. Ben heel blij voor jullie!

Liefs,

Jane

Posted

Wat een GEWELDIG nieuws!!! Zit hier met tranen in m'n ogen, ben echt blij voor je. Nu dus met een gerust hart zorgen dat je de komende weken nog goed uitrust en helemaal hersteld. Gefeliciteerd!!!

Henne

Posted

hey,

sloppyslayer, gefeliciteerd!!!

en ik heb ook nog echt last van mijn buik. Nu heb ik gisteren de punctie gehad dus is dat niet zo raar, maar ik had wel verwacht dat ik gewoon kon lopen en niet schuivelen! ik doe wel veel meer dan gisteren, dus het gaat wel beter, en zolang het beter gaat maak ik me geen zorgen, maar toch....

x mamalou

Posted

Mamalou, dat heb ik ook gehad hoor na de punctie.

Ik heb bijna 3dgn voldig op bed doorgebracht.

Neem je rust en veel drinken dat is het enige wat helpt!

Dikke knuff van mij!

Posted

Geweldig zo'n eerste echo, het flikkeren van het hartje, het wondertje dat je dan te zien te krijgt :) Geniet er nog lekker van, er zal wel een last van je schouders zijn gevallen nu.