Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marieke, succes met de laatste loodjes.. spannend hé?

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Onwijs spannend!!

Het begint nu toch wel héél dicht bij te komen... maar het is nog steeds erg rustig.

Ik houd jullie op de hoogte.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Lieve meiden! Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

Nou ik ben er weer hoor! Mocht vanmiddag al naar huis, dus lig nu prinsheerlijk in mijn eigen bedje en kon het niet laten even de laptop erbij te halen.. bedankt voor al jullie lieve reacties, echt superleuk om te lezen..

Het gaat echt heerlijk nu, alhoewel de eerste 2 dagen erg zwaar zijn geweest.. De keizersnede zelf was behoorlijk pittig.. ze zijn ruim een half uur bezig geweest om hem eruit te halen vanwege zijn lastige positie en littekenweefsel van de vorige keer..

Morris deed het gelukkig meteen super, Apgar 9 en 10 en mocht op de Ok blijven bij pappa op de arm terwijl ik werd dichtgemaakt.. dat werd nog een hele toer, ik bleek wat vleesbomen te hebben en ook verklevingen bij mijn rechter eierstok, waarschijnlijk door de punctie en/of de endometriose.. Al met al zijn ze toen dus ook nog een ruim uur bezig geweest en had ik ook veel pijn omdat ze hoger in mijn buik bezig waren dan waar de ruggenprik goed werkte.. dat was best afzien, en ze deden erg hun best dat dragelijk te maken, maar was blij dat het voorbij was..

Toen naar de uitslaapkamer en daar nog wel 2 uur geweest voordat de pijn een beetje zakte (heeeel veel morfine gehad..)

Eenmaal terug op de afdeling ging het gelukkig beter en de volgende dag nog wel weer veel pijn gehad in mijn schouder doordat ze een zenuw in mijn middenrif hadden geraakt oid, maar ook dat was gisteren gelukkig over..

Al met al best even afzien dus en een stuk pijnlijker dan de vorige keer, maar dat kleine kaboutertje maakt alles goed! Het is een heerlijk, tevreden mannetje en ik ben helemaal in de wolken.. De borstvoeding gaat boven verwachting goed, hij hapt veel beter en drinkt veel beheersder dan mijn oudste.. ik heb dan ook steeds meer vertrouwen dat dit goed gaat lukken dit keer..

Thijs is een apetrotse grote broer en heel lief voor Morris, wel een beetje boefig af en toe, maar het zijn dan ook spannende tijden voor hem..

Mariek, het wordt nu echt spannend he.. hoop voor je dat het niet lang meer duurt! En leeuwtje schiet dan ook al op!

Ik ga eens even de foto´s uploaden en als ik dan nog puf heb ook even wat plaatsen.. Kom snel weer buurten en de rest bijlezen hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

oooh Pien.. dat klinkt allemaal niet echt prettig.. jeetje.

Gelukkig heb je het gehad, en kun je nu genieten van je mannen!

Laat je maar goed in de watten leggen.

Geplaatst

hmm... geen pretje geweest, zo te horen.

Maar gelukkig allemaal weer achter je. En met een prachtig resultaat!! Wat is het een mooi mannetje, Pien, echt heel goed gemaakt ;-)

Hoop dat je snel en goed herstelt. Geniet van je mannen!

liefs,

Mariek

p.s. super dat de borstvoeding goed gaat! heerlijk toch...

p.s.s. hoop ook dat het niet al te lang meer duurt!

Geplaatst

Pien,

zo te lezen een hele (pijnlijke) ervaring. Fijn dat het jullie nu goed gaat, lekker genieten met z'n viertjes.

liefs, Stéphanie

ps ben benieuwd naar de foto's.

Geplaatst

Oh Pien, jee dat klinkt inderdaad niet als een heel prettige ervaring maar gelukkig maakt het resultaat alles weer goed! Wat fijn dat de kleine man het zo goed doet en volgens mij zijn jullie nu ook echt van hem aan het genieten met zijn allen. Fijn dat de oudste ook zo trots is...heerlijk zo'n grote broer! Ga nog maar even lekker genieten van je mannen en laat je als enige vrouw in het midden heerlijk verwennen.

Geplaatst

Net weer bij de vk geweest. Ik voel de kleine wat minder de laatste 2 dagen, dus moet zo een uurtje op bed gaan liggen om te turfen. Dat minder voelen hoort er ook wel een beetje bij, maar omdat de kleine hiervoor juist zo duidelijk actief was vond ze het toch wel goed om even te doen.

Verder alles prima. Dit was vk nr3 (er zijn er 4 in de praktijk) en vroeg dus ook aan haar wat zij inschatte... zij dacht 7,5 pond. Dus mooi gemiddeld babietje. En ze bevestigde mijn vermoeden dat doordat ik veel vruchtwater heb ik er rekening mee moet houden dat de kleine waarschijnlijk aan de late kant zal zijn... die heeft het gewoon nog prima in het warme badje.

En wat ik kon doen om het e.e.a. op gang te brengen? Sex en ananas, haha.

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Pien,

Wat vervelend dat het zo pijnlijk was! Maar blij dat je blij bent en genieten kan van je kleine mannetje!

En eh, Mariek,

Volgens mij zijn het allemaal fabeltjes. Hoewel ik die sex niet meer heb uitgeprobeerd hoor... Pffft met die buik en het maagzuur etc.... Succes met die laatste loodjes!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hey Pien, wat balen dat de keizersnede qua pijn zo tegenviel!

Ik heb even op je hyves gespiekt, maar wat een verschrikkelijk mooi wondertje is eruit gekomen!! De grote broer kijkt ook echt heel trots naar Morris.

Mariek, wat is het nu spannend aan het worden zeg! Qua ananas en sex, tja, ik heb alles geprobeerd, niet van harte met zo'n mega buik hahaha, mja had dus geen enkel effect.

Liefs Diana

Geplaatst

Pien, wat een verhaal. Wat een opluchting is het dan als het allemaal achter de rug is! En nu heerlijk genieten met z'n viertjes. Hoe zwaar is Morris eigenlijk?

Mariek, ananas? Dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je er al drie gekocht?

Liefs van Nora.

Geplaatst

Mariek ik heb ooit in fabeltjesland gehoord dat sprite drinken en trap lopen ook zou helpen, dat wordt dus sex op de trap met in de ene hand een ananas en een glas sprite in de andere haha

Geplaatst

hahaha Dani, kom niet meer bij. Succes Mariek met de laatste loodjes meid.

Gaat helemaal goedkomen hoor.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Met de auto over hobbelige weggetjes rijden heb ik ook wel eens gehoord! Of je darmen met een flinke spicy maaltijd prikkelen.. Ik heb de vorige keer echt alle sgeprobeerd maar die kleine boefjes blijven vlgs mij gewoon zitten tot ze zelf zin hebben om er uit te komen!

Ik leef met je mee Mariek, op ene gegeven moment wil je ook gewoon bevallen.. en wie weet.. het kan zomaar gebeuren!

Liefs Pien

Geplaatst

Ik heb uiteraard direct een hele ananas gekocht EN opgegeten! En nee, niet op de trap met mijn vriend, hahaha. Sex? Wat is dat ook alweer.....? ;-)

Geplaatst

Nou Pien, je hebt wel wat doorstaan, maar wat een lekker ventje zeg. Succes met het verdere herstel, laat je lekker verwennen door je mannen en de kraamhulp natuurlijk!

Hier is alles nog rustig, ook bij mij hebben ananassen, sex en zelfs het pittige eten (van papa) geen enkel effect. Beeb beweegt nog steeds alsof 'ie via de buikwand eruit wil. Ik geniet dus maar gewoon van nu echt bijna niets meer doen (alles is nu toch wel klaar, behalve nog de belastingaangifte maar daar heb ik zo geen zin in)!

Ben maar eens een paar interessante dvd's gaan kijken gisteren, The Business of Being Born en Orgasmic Birth... (tja).

Marieke, voel je al weer meer leven en/of ben je wat meer gerustgesteld?

Geplaatst

He meiden,

Hier ook nog alles vrij rustig. Vannacht wel weer wat buikpijn, maar niet zo erg dat ik er niet van kon slapen. Ga vandaag maar weer 's een ananas halen! :snitch:

Mijn vriend en ik hebben bedacht dat mijn kleine uk nu al geen ochtendmensje is... 's ochtends ligt de kleine nog in diepe slaap te dobberen in het warme badje in mijn buik. En dus voel ik ook haast niks. Pas zo rond een uur of 11 lijkt het wel alsof de dag begint en dan voel ik weer de trapjes, de kriebelende handjes en de hele verschuivingen van het kontje etc. En dat blijft dat de hele dag zo doorgaan.

Dus ja, Leeuwtje, ik ben eigenlijk wel gerustgesteld. Dit is echt een patroon, en moet ik me maar geen zorgen maken als ik 's ochtends beduidend minder voel.

Inderdaad genieten he, zo'n kleintje in je buik. Toch wel heeeeeel bijzonder allemaal!

tot gauw weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

Marieke.. je bent er nog! Grappig, moet je straks (dadelijk, zometeen) eens opletten, zul je zien, dat het ritme van je kindje dan zo verder gaat! Heb jij geluk, een uitslapertje!!

Succes allebei, Marieke en Leeuwtje.. met het eten van ananas en...

Geplaatst

Amanda... een uitslapertje, dát zou lekker zijn inderdaad! We gaan het allemaal meemaken, leuk hoor. Kijk er echt naar uit.

Gisteren 's middags en 's avonds bijna continu een harde buik, maar vannacht weer rustig. Net bij het opstaan schoot de harde buik er meteen weer in. Zullen toch wel voortekenen zijn denk (hoop!!) ik.

Leeuwtje, hoe gaat het met jou vandaag?

Geplaatst

Hee Mariek,

Absoluut een goed teken hoor dat het rommelt in je buik! Ben zoooo benieuwd, dus kan me een beetje voorstellen hoe het voor jezelf is.. Leef met je mee hoor meis, ik log ook meerdere keren per dag in maar meestal als ik net iets wil schrijven komt er weer bezoek, moet meneer weer aan de borst etc etc.. Nu begint hij ook alweer te pruttelen.. hij komt bijna om de 2 uur voor een voeding op het moment dus doe weinig anders dan borstvoeden op het moment haha... En dat red ik nog niet achter de laptop!

Hou je goed meis, slaap vooral zoveel mogelijk.. want believe me, dat is helemaal over straks.. was even vergeten hoe killing dat is in het begin.. steeds even slapen en dan net als je diep slaapt weer wakker gehuild worden.. ach... ik doe het nog met een glimlach hoor! (wel een beetje een knikkebollende dan..)

Liefs Pien

Geplaatst

Hey girls,

Ook bij mij is vandaag alles nog rustig...

Beeb blijft vooral 's avonds lekker bewegen, en ook als ik in de bus of de auto zit, zo grappig. Ben benieuwd hoe dat straks gaat, de meeste babies slapen juist lekker in de auto toch? ;-)

De goede raad van Pien om veel te gaan slapen wil ik wel opvolgen, maar ik kijk zo uit naar ons kindje dat ik het moeilijk vind overdag in bed te gaan liggen, zo spannend vind ik het. 's Nachts heb ik al een net-mama ritme want ik ga er minimaal 3x uit en ben echt vroeg, en nu nog fit, wakker.

Denk dat ik toch die belastingaangifte maar eens ga oppakken (zucht...)

Geplaatst

Pien heeft helemaal gelijk. Geniet nog even van die 'rustige' nachten (afgezien van de tig toiletbezoekjes) want dat is straks helemaal voorbij. Ik ben nu behoorlijk afgepeigerd door al het gevoed en verschonen midden in de nacht. Op zich heeft het wel wat, maar als je net lekker diep ligt te slapen en de kleine komt.....en de uk plast zichzelf weer helemaal onder en wil naar het eten niet meer terug in de wieg......en je man slaapt overal doorheen (zo dat moest ik even kwijt, hahaha). Nee hoor, ik kan me voorstellen dat je ontzettend uitziet naar de kleine. Lang kan het echt niet meer duren.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

En oh ja, seks. Zelfs mijn man heeft na het meemaken van de bevalling even geen zin meer. Hahaha! Zo zie je maar, moeder natuur heeft overal een oplossing voor. Hihi.

Geplaatst

hahaha dat is dan weer het voordeel van een natuurlijke bevalling! Met een keizersnee is dat dan wel weer anders maar ik heb iets anders om hem weg te jagen... Lolo Ferrari borsten! Die zijn echt freaky! Dat die kleine er niet bang van wordt maar er zo blij in hapt verbaasd me iedere keer weer.. ik zou het niet durven.. hahaha...

En inderdaad Leeuwtje, je zit al in het slaap waak ritme van de eerste periode aan het einde van je zwangerschap, en je voelt je alsof je wel genoeg geslapen hebt.. Moelijk voor te stellen dat slaap straks het enige is waar je naar snakt..!

Ach meiden, ik hoop gewoon dat jullie snel mogen bevallen.. op een gegeven moment ben je er gewoon klaar voor!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden