Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een mandje met wekkertje!!! Hahaha, wat een leuke vergelijking, Pien :laugh:

Nog max 9 dagen... arghhh, moet er niet aan DENKEN. Maar aan de andere kant neem ik jullie advies ter harte en probeer ik nu mijn rust te pakken. Kan ook niet veel anders, zodra ik teveel doe krijg ik steken in mijn buik, harde buiken en de druk onderin wordt bijna ondraaglijk, loop echt te waggelen. Laatste loodjes... De buik staat enorm onder spanning.

Maar de kleine was gisteravond weer vreselijk speels en druk. Buik golfde op en neer, uren lang. H en ik keken elkaar al aan... die heeft én nog veel ruimte om zo te kunnen bewegen én nog veel te veel energie (lees voeding)! Die komt voorlopig nog niet...

Hoe gaat het met Morris en Isis? En met het herstel na de KS/bevalling? En met de vermoeidheid en kraamtranen? Groeien de kleintjes goed?

liefs,

Mariek

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ooh Marieke, telkens als ik je naam zie staan denk ik, hé nóg niet...

En voor jou moet het nog 1.000 x erger zijn..

Goed dat je je erbij neer hebt gelegd, je kunt er toch niks aan veranderen.. maar leuk is anders..

Geplaatst

Hey Marieke, bedankt voor je instructies, ik ga ermee aan de slag!

Ik leef zo met je mee, vind het echt rot dat jouw kleintje er nog niet is!

Maak je over de bewegingen in je buik niet te druk, ik heb Tessa tot en met haar geboorte zo veel en zo duidelijk gevoeld, dat ze alle ruimte moet hebben gehad, maar toch geboren is. Tja, alleen je baby bepaalt dat.

Enne, ik las dat je toch het ziekenhuis overweegt, ik kan je alleen maar zeggen dat ik heel blij ben dat ik daar was, heb de goede keuze gemaakt, terwijl ik heel lang over thuis bevallen heb gedacht en na 32 weken controle in het VU over mocht naar de verloskundige. Op de CTG zien ze tijdens de bevalling goed hoe het met je kindje gaat en en mij heeft het heel erg geholpen dat ik de kracht van en de tijd tussen de weeen op een scherm kon zien. Verder had ik een super verpleegkundige en arts, maar verloskundige zijn natuurlijk ook kanjers! Ik ben natuurlijk vooral erg positief omdat het zo goed ging en ik er zonder (kleer)scheuren vandaan gekomen ben...

Geplaatst

Hee meiden,

Hier gaat alles wel redelijk zijn gangetje.. Morris is een heerlijk tevreden mannetje wat slaapt, drinkt, poept en plast en heel af en toe met grote kijkers wat rondkijkt in de wereld, om vervolgens weer heerlijk te gaan slapen...

Met mezelf gaat het zozo, het herstel van de keizersnede valt me veel zwaarder dan de vorige keer.. ik heb nog veel pijn in mijn onderbuik, op de plek van de wond, maar vooral ook in mijn buik... Dat heb ik de vorige keer helemaal niet gehad en of dit normaal is of niet vind ik moeilijk in te schatten.. het wordt erger als ik wat meer in beweging ben en aan het einde van de dag.. dus doe ik dan toch maar weer wat rustiger aan.. Elke middag slaap ik nog minimaal 2 uur en dat heb ik ook echt nodig, ik ben bekaf aan het einde van de morgen.. Ik kijk het nog even aan en dan zie ik wel.. als het volgende week niet beter wordt ga ik mss toch maar eens bellen met het ZH..

Ach.. je hoort me niet klagen hoor, dat kleine mannetje is het helemaal waard!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

hela!

Pien, vandaag dan eindelijk de kaart ontvangen (vriend van me had de post uit Alkmaar meegenomen). Wat een leuke kaart, heb je mooi gemaakt! Heel stoer.

Fijn dat Morris zo'n schatje is. Heerlijk lijkt me dat.

Wel opletten hoor, met die buik... Klinkt mij toch een beetje in de oren dat je het goed in de gaten moet houden (beetje rare zin, maar je weet wat ik bedoel). Zou zeker als de pijn volgende week niet beduidend minder wordt het zh bellen. Laat ze er maar even naar kijken. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Leeuwtje, het was ook vooral jouw verhaal wat mij nog meer aan het twijfelen zette. Na dat van Hilde, en een paar verhalen uit mijn directe omgeving... het besef dat het toch wel heel erg prettig is als alles bij de hand is, mocht er onverhoopt toch iets minder soepel lopen tijdens de bevalling.

Ga toch ook maar voor het ziekenhuis. Wordt dan hoogstwaarschijnlijk ook het VU voor mij, of, als daar geen plaats is, het Lucas Andreas. Twijfelde een beetje over het VU, maar na jouw verhaal is dat ook weggenomen. Mijn vriend zal stiekem ook opgelucht zijn dat het toch gewoon een ziekenhuisbevalling wordt...

En niemand moet zich rot voelen, hoor, dat ik zo lang moet wachten op mijn kleintje!!! Heb gewoon een lekker eigenwijs kindje. Was het al (moest tenslotte gedraaid worden) en nu helemaal :tongueP:

Hopelijk dit weekend...wordt het toch nog een maart-kindje ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Marieke, ik vond in het ziekenhuis bevallen ook prettig. Zelfs toen ik een nachtje moest blijven vond ik dat niet erg. (als alles goed is) staat beebje lekker met zijn bedje naast je en heeft kersverse papa tijd om vanalles te regelen. (aangeven, kaartjes)

Ik ga voor morgen trouwens, leuke datum, 29-3-2009

Succes!!

Geplaatst

41 weken vandaag.

Ik check weer even in na een rustige nacht. Heel lichte menstruatie-achtige buikpijn gevoeld af en toe, maar dat was het dan. Verder heerlijk geslapen.

So far just another day!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ha lieve meiden!

hey Pien blij dat je zo gelukkig bent met je tevreden mannetje! Jammer dat het herstel iets tegenvalt ! Je slaat je er wel doorheen . Lijkt me allemaal zo een bijzondere tijd..nou ik ga het zelf nog meemaken ook!

Mariek meissie! Gossie nou dit had je ook niet kunnen verwachten he dat je kleine lekker nog zou blijvenzitten. Ik check elke dag even. Kan me voorstellen dat je nu wel heeeeeeeeeeel ongeduldig word. maar het zal het wachten wel meer dan waard worden!

hey het Lucas...prima ziekenhuis , ben er zelf geboren! hahaha

wie weet nog een maart kindje!

ik ben nu 32, 4 wkn en ik hoop zelf op twee " mei -meiden"( 1e week van mei) . Ik heb pas weer een echo en gesprek met gyn met 36,5 week. Ik hoop dat ze lekker tot ca wk 38 blijven zitten. Maar je hebt het nu eenmaal niet voor t zeggen.....zoals je weet...

Ik blijf je volgen!

liefs lentezon

Geplaatst

Hoi Mariek, ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en dat vond ik zeer prettig.

Bij mkij uiteindelijk ook een keizersnee en was heel blij dat we al in het ziekenhuis waren.

De begeilding was fantastisch.

Eventueel een 2e kindje zou ik ook absoluut weer een zh bevalling doen.

Enne ik ben ingeleid ( begreep dat jij daar eventueel best tegenopzag ) en heb dat ook goed ervaren.

Succes met laatste loodjes

Liefs Renaat

Geplaatst

Het is de laatste maanden wel vaak raak geweest kwa keizersnedes he..

Mariek, kan me voorstellen dat je toch naar het ziekenhuis neigt.. Ik heb dat de eerste keer ook als heel prettig ervaren.. Ik vond het vooral heel lekker omdat ik best veel had aan de steun en aanwijzingen van een hele lieve verpleegkundige en een hele leuke co-assistente.. daar kon ik meer van hebben en luisterde ik beter naar dan naar M. "for some reason.".

Maar je hoeft pas definitief te beslissen als je eenmaal aan het bevallen bent he.. Je begint toch thuis en gaat pas na een paar cm ontsluiting naar het ziekenhuis.. Als het eerste stuk relatief snel gaat en je voelt je veilig thuis, blijf je gewoon lekker thuis.. heb je het gevoel dat je liever naar het zh huis gaat dan verkas je dan...

Leuk dat je mijn kaartje leuk vond trouwens! Ben ook erg benieuwd naar de jouwe, dat ik die maar snel mag ontvangen he..

Take care,

Liefs Pien

Gast estrhalita
Geplaatst

Mariek meid ik check echt elke dag hoe het met je is. Ik schrijf niet veel, maar als ik even tijd heb check ik wel hoe het met je is. Wat duurt het toch lang he? Ik ga voor je duimen dat het nog een maart kindje wordt en niet 1 april (haha).

Dan nog even over het zkh bevallen. Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen. Ben thuis begonnen met de vk en na genoeng ontsluiting of het te lang duren voordat de ontsluiting op gang kwam naar het zkh. Bij mij bij ale 2 bleef ik hangen op 1 cm ontsluiting (na 12 uur hele heftige weeen). Ik ben super blij dat ik in het zkh ben bevallen. Bij Robbie omdat na de geboorte bleek dat hij Down had en bij Jens omdat het met ons beide niet helemaal goed ging (misschien wel door een fout van het zkh, maar toch). Het blijft altijd een moeilijke keus.

Nou meid succes met de echte laatste loodjes.

Geplaatst

He meiden,

Opnieuw een rustig nacht. Er zit nog totaal geen beweging in. Wat harde buiken bij inspanning, maar die heb ik al maanden.

Wordt april denk ik zo... ach, ook leuk! (zegt ze positief, terwijl ze het eigen hélemaal zat is, haha)

Ga er maar vanuit dat het woensdag of donderdag strippen wordt, en mocht dat niet lukken dan ga ik vanaf vrijdag aan de CTG om de dag. Net zolang totdat ze besluiten de boel in te gaan leiden, want denk echt dat de kleine het nog goed heeft en mijn placenta nog genoeg voeding geeft, zo voelt het in ieder geval.

Heb me de laatste dagen wat ingelezen, en na jullie verhalen ben ik best gerustgesteld dat het inleiden allemaal wel goed zal komen en eigenlijk niet veel hoeft voor te stellen. En weet je, denk dat ik tegen die tijd er ZOOOO aan toe ben dan ik alleen nog maar wil dat de bevalling begint, HOE DAN OOK!

Maar goed, er blijft natuurlijk altijd nog een kans dat de weeën alsnog vanzelf beginnen... dus blijf duimen voor me ;-)

Dank voor alle lieve berichtjes!!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hi Mariek,

Jammer je weer hier te zien vandaag! Had zo gehoopt van niet... Nog een voordeel van een ingeleide bevalling.. Het duurt over het algemeen minder lang.. Bij mij zeiden ze in het zh dat als het infuus er ´s morgens in gaat, 95% van de kinderen nog dezelfde dag binnen kantooruren wordt geboren.. Dat is dan wel weer prettig!

Fijne zondag he!

Liefs Pien

Geplaatst

He mariek, ik ben even niet geweest hier en zie tot mijn verbazing dat je nog steeds 'wachtend' bent. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent! Ik hoop dat je toch nog spontaan weeen krijgt. Tja en anders een inleiding. Het voordeel is dat je niet halverwege een bevalling naar het ziekenhuis hoeft (mocht je dat willen...) Wat je zegt, laat het maar over je heen komen, dat kindje moet er nu toch ns uit!

Veel succes,

Lis

Geplaatst

Hee Marieke,

Ziekenhuisbevalling is mij ook uitstekend bevallen. Ik voelde mij er erg prettig, zo tussen alle professionals. Het is tenslotte niet niets wat je dan aan het doen bent! Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat vrouwen zich op dat moment thuis prettiger voelen. Maar ja, ieder zijn meug.

En tsja, inleiden. Dat zal ook per persoon verschillen. Ik vond met name het einde erg heftig, maar de eerste uren waren heel goed vol te houden. Ach, er valt eigenlijk zo weinig over te zeggen, ieder bevalling is weer anders. Dat die van jou zich maar snel mag aandienen en meevalt! We horen het (ik ben zo benieuwd....).

Fijn weekend en geniet van het zonnetje!

Oh, ik zou het bijna vergeten...oeps. Met Isis alles goed. Ze slaapt (meestal) goed, ze drinkt goed, ze poept en plast goed. Kortom, weinig te klagen. Het is een schatje. Morgen weer naar het consultatiebureau. Ik denk dat ze weer flink is aangekomen. Morgen meer!

Liefs van Nora.

Geplaatst

he meiden, goed nieuws!! vannacht om 2 uur zijn mijn vliezen gebroken. :bf_new:

klopte als een bus dat ik veel vruchtwater had...echt een enorme plas, het liep maar door, haha. dus ik houd het kort. weeen komen nu rond de 7 minuten, allemaal nog heel goed op te vangen.

toch nog een maart-kindje!

Geplaatst

Eindelijk!!!!!!!!

Nou Marieke, zet hem op! Je kan het!

Veel succes met de bevalling, en geniet straks van je mooie kindje!!!!

Mooie dag trouwens, mijn mama is jarig!

Toi toi toi!!

Geplaatst

Eindelijk Marieke, ik ben heel blij voor jullie.........je wilt het zeker niet nog even ophouden tot woensdag.....gezellig op 1 april :boff:

Heel veel succes!!

Geplaatst

Yes!!!!!! Oh wat ben ik blij voor je! Ik ga vandaag doorbrengen met mijn gsm in mijn hand en zodra ik iets hoor laat ik het de rest weten!

duim duim duim duim duim duim.....

Liefs Pien

Geplaatst

oh helemaal super

wow geweldig

ik stuur ff een dosis kracht naar je toe

zet um op

nou ik kom hier vandaag nog wel ff een paar keer checken denk ik ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden