Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieverds, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

De blues zijn weer voorbij gelukkig. Een paar keer flink gehuild, lucht enorm op. Vind het heel jammer en verdrietig dat mijn oma de kleine niet meer zal zien, maar voor haar is het beter zo. Goed en lang gesproken met mijn moeder en dat heeft me ook heel goed gedaan.

Heb me er bij neergelegd dat ik waarschijnlijk zwaar overtijd ga lopen. Zolang de kleine het goed heeft zit er gewoon niks anders op dan wachten. Leuk is anders. Fysiek wordt het best zwaar nu, laat staan emotioneel, en dan te bedenken dat we eind april ook nog moeten verhuizen en er straks wel erg weinig tijd tussen de bevalling en de verhuizing zit.... pfff... maar goed! Schouders eronder en doorgaan met die banaan!

Amanda, fijn om te lezen dat het jou allemaal meeviel. Wat je zegt, je weet in ieder geval dan waar je aan toe bent, en dat klinkt mij op dit moment heel goed in de oren!

tot snel weer, liefs,

Mariek

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Marieke, ik wil je positieve gevoel niet ontmoedigen, maar het viel niet mee.. maar ik was wel heel blij dat ik eindelijk ging bevallen!

Achteraf, vraag ik me af, of het bij een spontane bevalling anders geweest zou zijn?

Misschien niet, misschien wel, maar ik het het wel gedaan! En met mij, 1.000.000.000.000.000.000 andere vrouwen.

Wij (vrouwen) kunnen dat gewoon! :clap2:

Geplaatst

Hey Mariek,

Kan het verhaal van Amanda helemaal beamen!

Het strippen, waarbij ze hoopten dat het misschien nog spontaan op gang zou komen, heeft bij mij ook niet geholpen. En ik denk dat ons dametje ook nog wel lekker een poosje was blijven zitten als het niet ingeleid was. Ze zat nog prima, ook volgens de ctg.... maar ja, ik kreeg teveel eiwit in de urine.

Tja, had ook liever gehad dat het spontaan was begonnen. Heb wat dat betreft wel een paar keer moeten slikken... Eerst niet thuis bevallen, toen werd het inleiden, en uiteindelijk ook nog een keizersnee. Alles wat ik eigenlijk niet wilde, maar waar ik achteraf (vanwege een vastzittende placenta) wel erg blij mee was.

En eh, ik ben voor mijn gevoel niet in een weeenstorm terecht gekomen hoor. Ja, ze waren er, en soms ook snel, maar ik had ook snel volledige ontsluiting. Ben geen dagen bezig geweest, zeg maar. En dat is dan denk ik ook wel weer heel wat waard!!!

En die laatste loodjes zijn inderdaad niet leuk. Voor mij waren dat veel slechte nachten, veel plassen, veel zuurbranden, veel harde buiken en slecht uit de voeten kunnen. Enorm vocht vasthouden, met name gezicht en benen/voeten. Zeker niet als er ook nog een overlijden bij is (gecondoleerd!). Lukt het je om naar de begrafenis te gaan?

Ik kon precies 3 weken na de bevalling naar de begrafenis van mijn opa, bij de familie (inclusief mijn ouders) die ik ongeveer 7 jaar niet meer had gezien/gesproken. Gelukkig hadden we een paar dagen daarvoor mijn ouders weer bezocht en was het zelfs gezellig. Snapte er niets van... waarom dat toch niet eerder had gekund???? Wrs. heeft ons mooie, kleine, lieve meisje Thirse daar ook wel een rol bij gehad. Maar... kwam er later achter dat die dag me toch wel veel energie had gekost (spanning).

He maar meis, hoe je kleine ook komt, je bent straks blij als het er is. Achteraf gezien maakt het me helemaal niets meer uit dat het anders is gelopen als verwacht. Het is me allemaal mee gevallen!!!

Succes.... ook voor als het nog lang duurt!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hey Mariek, jeetje meis makkelijk de 42 weken halen, pfff, ik weet precies hoe je je voelt!!!! Ik was het op het einde ook zo verschrikkelijk zat, en tja dat strippen, hebben ze bij mij al met al 4 of 5 keer gedaan geloof ik, had weinig nut, maar goed, zeer deed het niet, dus wie niet waagt......

En dat inleiden tja ik heb al met al 5 keer gel gekregen, en dat valt hartstikke mee!! Weinig last, wel raar gevoel (beetje koud) en wat krampen daarna, en dan hopen op weeen.

Maar goed laten we er vanuit gaan dat het niet nodig gaat blijken te zijn.

Heel veel succes meis, en onwijs veel sterkte met het verwerken van het verlies van je oma.

Liefs Diana

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk, Amanda, zoveel vrouwen gingen ons voor, we zijn gewoon bikkels!! En het kind komt eruit, hoe dan ook, haha.

Hilde, waarom zijn ze het eiwit in je urine eigenlijk in de gaten gaan houden? Is dat omdat je bloeddruk opliep? Bij mij hebben ze nog niet 1x eitwit/urine gecontroleerd... Bloeddruk is wel gewoon nog goed. Ook hebben ze het niet over een ctg gehad. Word gewoon elke keer naar huis gestuurd met 'het gaat goed, tot volgende week!'.

Ach, en dat het waarschijnlijk allemaal anders gaat verlopen dan initieel gehoopt en verwacht...heb me daar ook maar bij neergelegd. Ik laat het gewoon over me heen komen.

Vind het idee van een thuisbevalling steeds minder aantrekkelijk worden, zeker nu de kans op eventuele complicaties toch wat aan het toenemen is. Dan maar gewoon veilig in het ziekenhuis! En wat je zegt, straks als de kleine er is, dan ben je dit ook allemaal snel weer vergeten en maakt het ook niet meer uit. Nog even boorbijten, that's all! Nog maximaal 2 weken...

Diana, pff, ja, jij hebt het allemaal in meervoud meegemaakt... en nu heb je een pracht van een dochter! Net als Hilde. Net als Nora. En een wolk van een jochie voor Pien.

NU IK NOG!!! :blob1:

Leeuwtje????

Geplaatst

Eiwit controleren ze pas als je klachten hebt wat wijzen op een vergiftiging, hoge bloeddruk, duizelig, drukkend gevoel om je buik (alsof er een band omheen gespannen zit), sterretjes of zwarte vlekken zien.

Denk dat wanneer je over de 42 weken gaat wel ctg's gaat krijgen?

Wachten duurt lang hé meis... toi toi toi

Geplaatst

Hey Mariek,

Ja, inderdaad, ze gaan dat controleren omdat de bloeddruk flink opliep, omdat het een gevolg is van de hoge bloeddruk.

De verloskundige zei destijds bij mij (toen het eiwit nog niet teveel was), dat als ik over de 42 weken zou lopen, dat ik dan inderdaad ook naar het ziekenhuis zou moeten voor een ctg. Nu kreeg ik de ctg vanwege de bloeddruk, om te kijken of ons meisje (dat weten we nu dat het een meisje is) het nog wel goed deed.

Dus ik zou er maar volledig op vertrouwen dat het nog helemaal goed zit! Want de gynaecoloog zei destijds bij mij ook dat het kindje pas kwam als de placenta niet voldoende voeding meer gaf...

Heel veel sterkte nog!!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hee mariek,

Wat ik wel zou proberen, als je volgende week weer bij de verloskundige bent en er is nog steeds niks, om de CTG afspraak voor het weekend nog te krijgen.. Dus dat ze die niet over het weekend heen tillen, want dan ben je al 42 +2 dagen en dat had ik de eerste keer ook en toen moest ik meteen blijven en de volgende dag ingeleid worden.. Dan kunnen ze beter vast voor het weekend even kijken!

maar ehh.. voor alsnog gaan we gewoon ervan uit dat die kleine er dan al lang is!

Liefs Pien

Geplaatst

maar ehh.. voor alsnog gaan we gewoon ervan uit dat die kleine er dan al lang is!

Liefs Pien

Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het!

Maar zal er inderdaad om vragen, mocht de kleine er volgende week dinsdag nog niet zijn. Sowieso word ik dan die vrijdag gestript.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lieve allemaal,

ONZE DOCHTER IS GEBOREN!!! Ze heet Tessa en is supermooi en lief, met een klein koppie vol zwarte haartjes...

Dinsdag avond had ik wat last van bloedverlies, dus voor een check naar de VU. Voor de dokter kon komen, waren we 2 uur en 6 cm ontsluiting verder. Tja, dat schiet natuurlijk lekker op! Om half vijf 's morgens is ons prinsesje geboren, een droombevalling en een droomkind. We hebben de eerste nacht overleefd, best wel zwaar en ik ben ook best wel moe. Ik zal binnenkort een mooi fotootje delen met jullie allemaal.

Marieke, gecondoleerd met je oma, ik hoop voor jou dat het ook echt niet lang meer gaat duren! Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

super super gefeliciteerd.

Ik dacht even kijken hoe het met de zwangere dames is en ja hoor net een vers bericht van een trotse moeder. erg mooie lieve naam tessa.

lekker genieten en uitrusten.

Liefs

Desiree

Geplaatst

He Leeuwtje, GEFELICITEERD MEID!!!!! :bf_new::bf_new::bf_new:

Wat gaaf! En mooi op tijd ;-) Klinkt als een droombevalling, super zeg. Heel benieuwd naar de foto's!

Geniet van je kleine meisje!!! Erg leuke naam!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Graag wil ik een paar plaatjes van onze prinses met jullie delen. Kan iemand mij vertellen hoe ik 2 fotootje in een berichtje voeg? Ik heb ze al op klein formaat.

Bedankt & groetjes van een zo blije mama.

Geplaatst

He Leeuwtje,

Ja, dat is een beetje omslachtig hier op het forum... je moet de foto's eerst ergens anders online zetten. Je plaatst je foto op bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl. Als de foto daar is geplaatst ga je op je foto staan met de muis en klik je op je rechtermuis knop. Je krijgt dan een menu en dan klik je op eigenschappen. Bij adres staat een HTTP adres en dat kopieer je. Dan ga je terug naar je bericht hier en klik je op fotoinvoegen (dat is de afbeelding boven in het menu van item toevoegen met dat landschap met de zon). En daar plak je de URL in die je had gecopieerd. OP OK drukken en klaar.

Succes!

Geplaatst

Leeuwtje gefeliciteerd! Wat heerlijk dat alles zo goed is gegaan!

Geniet ervan en rustig aan he!

Ben erg benieuwd naar het hele verhaal en de eerste foto´s natuurlijk!

Liefs Pien

PS En weer een meid, ze beginnen nu wel erg de overhand te krijgen! hahaha..

Geplaatst
PS En weer een meid, ze beginnen nu wel erg de overhand te krijgen! hahaha..

Eens! Het grappige is, van mijn zwangerschapscursus zijn het juist weer bijna allemaal jongetjes... 10 vd 12.

Geplaatst

Ik check weer even in. Beetje beroerde nacht erop zitten, veel wakker, erg warm gehad, af en toe buikpijn, onrustig, veel (rare) dromen... Ga het rustig aan doen vandaag.

40+6 dagen... and counting...

Geplaatst

Hi Mariek,

Ik zou gek worden als ik jou was (volgens mij word jij dat ook).

Iedereen die hier eerder bevalt en jij hebt misschien nog wel een volle week te gaan.

A.S. woensdag is wel een leuke dag om te bevallen. Dan ben ik jarig (1 april) en dat is een datum die weinig mensen vergeten.

Succes nog eventjes......

Geplaatst

Echt? Ben je op 1 april jarig? Haha, ik zit al de hele tijd tegen mijn vriend te zeggen 'als het maar geen 1 april wordt! dat gelooft niemand!'. Goed om te horen dat jij het juist wel een leuke datum vindt.

Ja, leuk is anders. Al mijn maatjes zijn al bevallen, zelfs Leeuwtje, die na mij kwam. Sta nu een beetje eenzaam aan de top van de lijst. Maar zoals ik eerder al schreef, ik heb me er bij neergelegd. En het is gelukkig niet omdat er iets mis gaat ofzo, de reden is juist dat de kleine het nog zo goed heeft, en dat maakt het ook wel makkelijker om te accepteren.

Ik ploeter gewoon (zo vrolijk mogelijk) door! Ooit moet het kindje toch echt komen....

Volgende week voor jou alweer de 3e echo. Gaaf he.

liefs,

Mariek

Geplaatst

1 april is juist leuk.

Ik ben op ooit op goede vrijdag geboren en mijn opa en oma zaten toen op de camping.

Mijn vader belde hun op om te vertellen dat ze naar het ziekenhuis gingen omdat de bevalling eraan zat te komen. Ze geloofde mijn vader op dat moment niet, omdat ze zeker wisten dat het een 1 april grap was..........toch ben ik er 's avonds "uitgekomen".

Ja, volgende week alweer de 3e echo en dan in april de combinatietest.

Dan zitten ze alweer snel op de twintig weken die begin juni erg zal zijn.

Zo blijven we bezig en schiet het tenminste op, kan niet wachten om mijn eigen kindje vast te houden!?!?!?

Het lijkt mij ook wel een klein beetje frustrerend te zijn als je iedereen hier op de site al ziet bevallen..........ach, ik haal je niet meer in :bf_new:

Nog even volhouden.....(is makkelijk gezegd, ik weet het)

Geplaatst

hee meis,

inderdaad wel een beetje zuur zo he, iedereen bevallen en dan wil je ook! weet hoe het voelt..... met Thijs zat ik op zwangerschapsgym en van de 10 meiden was ik als 3e uitgerekend, maar ik beviel als 9e! dat voelt echt oneerlijk! en het is zoo bizar, maar aan het einde van je zwangerschap heb je het idee dat je bed nooit meer lekker gaat liggen, en zodra je bevallen bent lig je weer heerlijk, maar staat er naast je bed zo´n mandje met een klein wekkertje erin wat steeds afgaat net als je op zijn allerlekkerst aan het slapen bent!

meis, het einde is nu echt in zicht, worst case scenario nog een dag of 9 en dan ben ook jij aan de beurt! hou je taai!

liefs Pien

Geplaatst

Hee Marieke,

Zoals Pien zegt, lang gaat het gewoon niet meer duren. De kleine moet er toch uit, hoe lekker hij het ook heeft in jouw buikje. Over anderhalve week ben je hoe dan ook moeder! Houd stand!

Liefs van Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden