Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden!

Pien, Nora, super dat de bv zo goed gaat toch. De kleintjes zullen vast hard groeien. Melkfabriekjes, jullie twee... haha!

Voelde me net even totaal niet lekker. Misselijk, hoofdpijn, moe. Ben een uurtje op bed gaan liggen en nu gaat het wel weer. Ga jullie raad maar eens opvolgen en af en toe een tukkie proberen te doen, ook overdag. Ben ik normaal niet zo van, beetje zelfde als jij, Leeuwtje, veel te actief (of is het rusteloos?), maar aan jullie verhalen te horen is het wel een aanrader.

Zit ook al in dat mama-ritme... veel eruit 's nachts voor bezoekjes toilet en 's ochtends vroeg al klaarwakker, om vervolgens 2 uur later eigenlijk weer best moe te zijn...

Ben benieuwd of het gerommel doorzet binnenkort... ik houd jullie op de hoogte.

Geniet van jullie babietjes!

Ennuh, Nora, geef die kerel van je gewoon af en toe een por hoor, wordt ie wel wakker van ;-)

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat valt me echt enorm mee, de eerste 2 dagen waren erg afzien maar sindsdien gaat het iedere dag een stuk beter! Moet er wel erg om denken, probeer nog een beetje in bed te blijven en niet teveel trap te lopen en met Morris rond te sjouwen maar dan gaat het best! Wond is al mooi dicht en voelt een stuk beter met de oplosbare hechtingen die ik nu heb dan met de nietjes de vorige keer! Ik ga zaterdag een rondje buiten lopen heb ik besloten, ik snak naar frisse lucht!

Ik stuur wat weeen je kant op hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

Helemaal goed, ze zijn erg welkom! Laat die weeen maar beginnen.

Heb ook zo'n zin om straks met de kleine buiten te gaan lopen, het begint echt voorjaar te worden, heeeeerlijk!

Goed te horen dat je goed herstelt. Tis toch niet niks, zo'n buikoperatie...

Ga even wasje draaien en boodschappen doen. Tot later!

liefs,

Mariek

Geplaatst

zijn jullie nou nog niet aan het puffen?

Die ananassen doen het ook niet geloof ik hihi.

Dat slaap tekort snachts loste ik gewoon op, door na de eerste voeding s'ochtends, of smiddags ook nog even terug te kruipen hoor!

Lekker, gewoon doen!

Pien, geniet van je wandelingetje, lekker showen met je kleine man!

Geplaatst

Hey Leeuwtje,

Onze dame roerde zich ook altijd enorm in mijn buik als we auto reden, en tegenwoordig ligt ze dan heerlijk te slapen... We zijn meestal nog geen 5 minuten onderweg of de oogjes gaan al dicht.

hahaha, Pientje, dus ik ben niet de enige die knikkebollend s nachts zit te voeden! En eh, dat is nog steeds... Zaterdag gaan we de 'magische' 6 weken grens over... Ben benieuwd... of ze dan doorslaapt.

En Nora, herken het wel hoor... Ik ben ook elke keer de gene die er s nachts uit gaat om ons meisje te halen. Gelukkig heeft ze s nachts nog niet van zich af geplast, maar dat kan ze ook! Ook al heb ik een schone luier uitgevouwen klaar liggen om zo snel mogelijk te wisselen, ze redt het soms nog om het snel tussen door te doen! En eh, mijn mannetje slaapt ook 9 van de 10 keer door....

Merk dat het me niet altijd lukt om genoeg slaap te krijgen. (Ben ook wel een erg grote slaapfan!!!!). Soms voed ik ook s morgens in bed en kruip lekker weer terug als Thirse weer in de wieg ligt. Maar merk dan wel dat ik overdag helemaal nergens meer aan toe kom. Probeer s middags ook nog wel te gaan liggen, maar doordat Thirse dan soms weer wil drinken en/of door afspraken s middags (wel zo veel mogelijk na 3 uur), komt het er dan niet altijd van. Was laatst ook helemaal aan de latten... mijn mannetje wilde me al naar de huisarts sturen omdat hij het idee had dat ik weer depressief begon te raken. Maar een middagje slaap heeft de depressie weer mooi verholpen!!!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

grrr.... ze hebben gistermiddag aan de overkant van de binnentuinen van ons appartementencomplex stijgers neergezet en vanochtend al om 7 uur zijn er een stuk of 4 man begonnen met de schuurmachines (hele blok wordt geschilderd)... daar gaat mijn rust!!! Onze slaapkamer ligt aan de binnentuin... ach ja, moet er toch maar vast aan gaan wennen, als ik jullie zo hoor ;-)

Hier opnieuw niks bijzonders te melden, alles is nog steeds vrij rustig. Beeb ligt zoals gewoonlijk 's ochtends nog erg rustig te dobberen in mijn buik, zal zo na de eerste bak koffie wel beginnen met de ochtendgymnastiek :bb:

Pien, deze is voor jou: :hussy:

hahahha

liefs,

Mariek

Geplaatst

Wat een heerlijke dag... M'n schatje is vrij, dus we gaan zo lekker naar de markt, en uitgebreid lunchen, misschien wel op het terras uit de wind...

Hier is alles nog rustig, maar m'n buik is wel gespannen sinds ik wakker ben geworden, voelt een beetje raar, dus ik ga zo maar in bad liggen en kijken of de boel wat zachter wordt.

Geniet van de dag, lekker naar buiten allemaal! Het is echt lente aan het worden, wat een feest...

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

hahahaha lachen Mariek!

Ach.. ze zijn dan wel huge en scary maar mijn kleine mannetje is wel al weer mooi over zijn geboortegewicht heen! Ik heb dus wel mooi (oneerbiedig gezegd, maar dat mag bij jezelf) vlatieten! Hij groeit momenteel 80 gram per dag, echt belachelijk! Vannacht keurig om de 3 uur (op de minuut nauwkeurig, echt bizar!) gekomen en steeds meteen weer knock out, dus dan is het wel te doen!

Leeuwtje, spannend, ben benieuwd of het doorzet!

Mariek, hoop dat je bij de 5% hoort die op de uitgerekende datum bevalt, en zo niet, zit er maar 1 ding op, lekker op een terrasje van het mooi weer genieten!

Ik ben vandaag ook een inmini rondje om het blok gegaan met de kinderwagen en 2 chaperonnes, de kraamverzorgster en de stagiaire.. was heerlijk! Bekaf toen ik terugkwam maar zo lekker even frisse lucht inademen..

Of.. als je echt graag wilt.. dat andere natuurlijk Mariek, als H. het aandurft, het schijnt te helpen... :shifty:

Denk aan jullie!

Liefs Pien

Geplaatst

VLATIETEN?!? hahahahahaahha! Lig hier echt dubbel (oh nee, dat kan niet meer, maar je weet wat ik bedoel) van het lachen!!!!

Maar heerlijk toch, dat Morris het zo goed doet. Genieten lijkt me dat.

En fijn dat je even naar buiten kon. Met zo'n stralende dag is het vreselijk als je binnen moet blijven voor de een of andere reden. Jij ook genoten samen met je mannetje, Leeuwtje? Of heb je nog erg last gehad van je buik? Ik heb heerlijk een tijd in de zon gezeten vanmiddag. Zalig! Word er zo blij van.

Mijn buik is ook aan het opspelen, al een paar dagen. Veel harde buiken, af en toe echt buikpijn wat ook best snel weer wegtrekt.

Hoop zo dat het vannacht begint, zou het echt heel leuk vinden als de kleine morgen komt. Maar net weer de gebruikelijke avondsessie gehad, waarin de kleine echt heel druk spiertjes aan het oefenen is in mijn buik, van links naar recht en weer terug.. die heeft echt nog heel veel ruimte... ach, we zien het wel! Morgen lekker weekend, samen met H leuke dingen gaan doen.

Ennuh, Pien, denk niet dat het nog bij de leuke dingen hoort... ik hoor naast me gemompel over 'deukjes in hoofd' enzo ;-)

Goed weekend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hahaha...vlatieten....deukjes in het hoofd; jullie zijn lekker op dreef zeg. Ik heb een heerlijke nacht achter de rug. Isis heeft keurig geslapen, zo om de drie uur wakker. Gisteren ook de gehoortest op het consultatiebureau gehad. Alles was helemaal prima en madame was zelfs een pond aangekomen in anderhalve week tijd. Haha, de vreetzak!

Pien, dat valt echt tegen he een wandeling maken. Ik ben eergisteren voor het eerst met Isis naar het park geweest. Ik was helemaal kapot toen ik thuis kwam......pfff, conditie van niets. En die buikspieroefeningen schieten er ook constant bij in.....alleen niet als ik in de spiegel kijk. Argh, dat lijf moet wel weer een beetje strak worden hoor. Fijn weekend! Geniet van het mooie weer of Marieke, de verloskamer...hihi!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Daar ben ik weer! Op D-DAY! Maar helaas, geen enkel teken van aankomende weeen, persdrang, verlies van slijmprop of vruchtwater of wat dan ook... het blijft rustig, op de vele harde buiken na.

Nora, mij vertelden ze op de zwangerschapscursus dat je pas na 6-8 weken weer heel rustig mag beginnen met de buikspieren wat aantrekken als je op je zij ligt. En dat je pas echt buikspieroefeningen mag doen na een paar maanden. Dus je hebt nog even ;-)

Ga zo maar eens lekker naar buiten op deze eerste lentedag. Leuke afbeelding met kop in de krant vanochtend:

eerste_weidedag.jpg

Happy cows!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nou, ik checkte net in, maar m'n bericht weg, hoezo onrustig? Ik doe nog een poging:

Ha die Marieke, voelt het raar vandaag? Je kunt nog mama worden hoor, de dag is nog lang... en gisteren las ik een bericht van m'n yoga-juf over een prima bevalling in 50 minuten!

Gisteren was heerlijk, het bad 's morgens deed wonderen, uren op het terras in de zon gezeten, geshopt, echt tot ik er bijna bij neer viel. Maar in bed kreeg ik ineens weer energie (en zin). Maar helaas, ook al zijn we niet bang voor deukjes in het hoofd van beeb, geholpen heeft het niet...

Nou ja, vandaag maar weer lekker in de zon vertoeven. Ik ga straks zelfs naar een bijeenkomst van het werk... zonder man, maar met de telefoon in de buurt.

Girls, geniet, ook al zijn het maar korte wandelingetjes met de baby! Wat een geluk om nu mama en vrij te zijn!

Geplaatst

Wat leuk die koetjes! Echt schattig.

Marieke, ik heb een lijst met oefeningen van de kraamzorg en het ziekenhuis gekregen en daar staan ook (lichte) buikspieroefeningen op, met name de spieren aan de zijkant. Die moest je al de tweede dag (!) na de bevalling gaan oefenen.....echte sit-ups zijn het niet.

Zo lekker naar buiten. Even naar de babywinkel voor een kolfapparaat, die dingen zijn trouwens ook duuuuuuur, niet normaal. Oh well, het maakt mijn man minder bang als ik eens de deur uitstap. Want als madame honger heeft en er is geen melk in de buurt dan kan ze krijsen!

Geniet van het mooie weer!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Haha ja die buik he.. ik ga nu een belly bandit bestellen.. nieuwste rage uit de VS.. Mijn nichtje is 6 weken geleden bevallen en ik moet zeggen, ziet er goed uit! Soort strakke band voor om je buik die alles weer een beetje op zijn plaats drukt.. Ik ga het in ieder geval proberen, het is goed voor je postuur en je gaat automatisch je buikspieren aanspannen.. Ik hou jullie op de hoogte!

Mariek, moet al de hele dag aan je denken, wat zou dit toch een mooie dag zijn.. om te bevallen! Het kan nog steeds he.. en anders gewoon maar van het mooie weer gaan genieten.. Ik ga straks met man en kleine Morris even met de auto naar AH, heel veel boodschappen inslaan (aanwijzen zodat M ze kan inladen haha..) Heb er nu al zin in want ik kan er niet tegen dat ik steeds misgrijp omdat er dingen op zijn en dat ik ze dan niet zelf kan gaan halen.. Nu even geen bezoek, ook wel even lekker want het weekend zit aardig vol.. hoort erbij en heus wel erg leuk, maar soms even niet is ook errug lekker.. ga zo even een hoekje in de tuin opzoeken denk ik!

Meiden, hou je taai, ik denk aan jullie, ook al lukt het even niet om 10 x per dag in te loggen.. (Mijn gsm blijft wel in mijn buurt hoor Mariek, voor het geval ik een primeurtje moet melden hier hahaha...)

Nora, bedankt voor je lieve kaartje!

Liefs en dikke knuffel,

Pien

Geplaatst

He girls!

Pien, bedacht me ineens dat het kaartje van Morris in Alkmaar op me ligt te wachten... zal even regelen dat ie de kant van A'dam op komt.

Net terug van koffie van de Coffee Company, boodschappen doen bij de AH (ken dat gevoel, P) en zelfs nog even langs de Hema voor de allerlaatste babydingetjes. En nu ben ik gesloooopt. Rest van de dag/avond rustig op de bank. Op veel en harde buiken na voel ik me verder prima nog.

Benieuwd hoe de belly bandit bevalt. Heb toevallig net bij de Hema van die figuurcorrigerende onderbroeken gekocht voor de buik-zone, op aanraden van de mensendiecklerares. Houdt de boel een beetje bij elkaar na de bevalling, zei ze, en daarmee span je automatisch ook de buikspieren ligt aan. Denk beetje hetzelfde idee als die belly bandit?

Anyway, ga even languit relaxen. En hopen/duimen voor weeeeeeeen!!!

liefs,

Mariek

p.s. Nora, wat voor'n oefeningen zijn het? Wil dat ook wel gaan doen straks. Zo snel mogelijk weer oude figuurtje terug ;-)

p.s.s. Leeuwtje, 50 minuten?!? Sjemig, dat is wel heeeel snel. Dan maar hopen dat je je kerel in de buurt hebt, anders mist hij het moment ook nog, haha

Geplaatst

Hoi Mariek,

Moet jij niet eens gaan bevallen in plaats van zoveel ingelogd te zijn? :shifty:

Hoop voor jou dat het nu wel snel mag komen en dat je er niet zolang over gaat doen dan ik (3 weken en 2 dgn. te laat!!!).

Toi toi toi meid!

Greetzzzz,

elena

Geplaatst

Elena, ik zou wel willen!!! Stuur maar wat weeen mijn kant op ;-)

3 weken en 2 dagen?!? Sjemig... dacht dat je max 2 weken overtijd "mocht" zijn, dat ze anders het kindje gaan halen? What happened?

Vannacht weer rustig. Gisteravond hele huis aan kant, dacht echt, vannacht gaat het vast gebeuren. Maar nee dus. Zit weer vrolijk aan de keukentafel aan de koffie en croissant :bf_nonew:

Goede zondag, meiden!

liefs,

Mariek

Geplaatst

En weer een dag voorbij.. de kleine weer een dagje dichterbij Mariek! hoop dat je een lekkere dag hebt gehad..

Hier de hele dag bezoek, veel te veel gedaan, zit met een hoofd als een boei en buikpijn op de bank, mijn lesje geleerd, veel te veel gedaan.. morgen rustdag! Pff dacht dat ik al heel wat was, maar valt toch nog wel tegen..

Morgen kom ik dus weer eens wat uitgebreider lezen hier.. nu gauw naar bed!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Mariek,

Had even goede hoop toen ik zag dat je nog niet was geweest vandaag, maar zie je net inloggen dus neem aan dat alles nog rustig is..?

Hier een flinke zere buik en erg brak dus word keihard teruggefloten door mijn eigen lichaam.. vandaag maar even echt rustig aan en binnenblijven.. wel even slikken want het ging net zo goed en dan denk je de wereld weer aan te kunnen.. het blijft toch een flinke operatie blijkt maar weer..

Hou je goed!

Liefs Pien

Geplaatst

Ik check weer in voor vandaag. Zonder beeb, zonder weeen, met een buik vol ananas.

Mijn ticker zegt 'I should be here by now!' en daar ben ik het HELEMAAL MEE EENS, maar de kleine dobbert nog steeds vrolijk op de kop in mijn buik...

Voel me gelukkig wel iets beter vandaag dan gisteren. Gisteren erg misselijk en moe, veel geslapen. Nergens puf voor.

Kan werkelijk niet veel meer nu, de beeb lijkt nog verder ingedaald en druk enorm op de liezen en bekken. Lopen wordt steeds lastiger en alleen kleermakerszit of op de zij liggen is nog enigszins comfortabel.

Vandaag, en de rest van de week zolang ik nog niet aan het bevallen ben, komt er elke dag een andere vriendin op bezoek. Afleiding-roulatie-schema, haha. Mag niks bijzonders doen, zij regelen de boodschapjes etc. Lief hoor.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier ook alles rustig vanochtend...

Gisteren wel stevige rugpijn na een feestje, maar ja, ik had sinds maanden weer eens hakken aan, zat op een veel te zachte stoel en at meer dan ik had gemoeten.

Was ontzettend moe, maar hierdoor heb ik wel weer eens bijna een hele nacht doorgeslapen.

Pien, doe je wel rustig aan? Marieke, alles goed met je?

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Ohhh wat lief, dat afleiding roulatie schema! En allemaal hopen ze natuurlijk net bij je te zijn tijdens die eerste wee of die brekende vliezen.. hahaha.. waar zou je zijn zonder je vriendinnen he...

M. moet morgen een nachtje weg.. zie ik vreselijk tegenop.. Thijs gaat naar mijn schoonouders en ik heb dus alleen Morris, maar de hele nacht alleen, zelfs al doe ik nu ook alles zelf (kan niet echt anders met de borstvoeding) vind ik nog niet echt een aantrekkelijke gedachte... pfff

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, kan me wel voorstellen dat je op zo'n dag even alles wat minder nauw neemt, bezoek is dan veel te leuk en gezellig! Nu maar lekker bijkomen.

Zelfde geldt voor jou, Leeuwtje, zo te lezen ;-) Mooi feestje gehad?

Geplaatst

Pien

Begrijp dat je veel buikpijn heb, na keizersnee.

je geeft zelf gelukkig aan dat je teruggevloten ben door je lichaam.

Het is inderdaad een hele grote operatie!!

Je mag echt 6 weken niet veel doen, alleen voor je kindje zorgen en licht huishoudelijkwerk en zeker niet tillen en bukken.en zeker nog smiddags rusten.

Als je pijn hebt zoals nu is het eigenlijk al te laat.

Denk aan jezelf, je kan echt nog niet veel doen een week na een grote operatie, en je geeft ook nog BV, vergt ook heel veel van je!!!

Neem je rust!!!!!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden