Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, het is inderdaad een hele operatie. Maar ik herken het wel, Pientje, als de ergste wondpijn over is, denk je al weer heel wat te kunnen. Omdat me zo op het hart is gedrukt niet te zwaar te tillen, kan ik dat nog laten, maar verder ga je al heel gauw weer vanalles doen.

Hmmm, heb net de 6 weken achter de rug, en buk eigenlijk al heel veel. Voel inderdaad mijn buik wel wat meer de laatste tijd, maar die is niet echt pijnlijk... Tillen doe ik nog niet zo veel en in huis loop ik hoofdzakelijk dingetjes op te ruimen. Wel wassen en strijken enzo. Maar verder tillen nog niet zo veel. Ja, mijn dochter :shifty:. En ik heb nu ook zo iets van... de 6 weken zijn om, dus ik mag nu ook weer tillen. Maar volgens mijn man werkt dat niet zo.

Moet over 2 weken voor controle. Ben benieuwd wat ze gaan controleren en wat ze gaan zeggen. Mijn buik was al wel weer vrij plat, maar begint nu weer boller te worden (????) Hihihi, en zwanger kan ik niet zijn...

Merk inderdaad na veel lopen dat ik nog 'zwabberbenen' heb. En als ik teveel middagdutjes oversla ben ik ook niet echt meer te genieten.... Tja, moet er s nachts toch nog wel meestal uit.

Ik kan me voorstellen dat je het nog niet zo plezierig vind, een nacht alleen met Morris. Tja, mijn man slaapt ook meestal door, en hoort Thirse vaak niet eens huilen... Maar ja, hij is er wel.... Maar eh, is het gelukt????

En Mariek, sterkte met de laatste loodjes... En inderdaad, ze hadden mij bij de verloskundige al wel verteld dat je tot maximaal 3 weken overtijd mag lopen. En wrs was ik een eind die kant op gegaan als mijn bloeddruk niet te hoog was geworden. Heb de 41 weken in iedergeval met glans gehaald!

Groetjesssssssssssssss

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marieke, heb je thuis wellicht een fax staan (je weet maar nooit) dan kan ik de pagina's met oefeningen faxen......

Pien, kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, zo'n nacht alleen. Ik had vorige week ook een klein 'drama'. Isis had voor het eerst (en tot nu toe het laatst) haar bed en zichzelf ondergespuugd. Ze was compleet hysterisch, krijste de boel bij elkaar en stikte zowat in al het gesnotter. Ik stond ook zo wat op het punt om in janken uit te barsten toen mijn man doodleuk zei dat hij weg moest voor z'n werk. Sta je dan helemaal alleen. Natuurlijk niets aan de hand. Kindje getroost, in bad gedaan en de boel opgeruimd. Maar ja, als je het voor het eerst moet doen.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

pfff bedankt voor jullie wijze raad en waarschuwingen, ben inderdaad al te ver gegaan, hoewel het kwa fysieke inspanning echt wel mee viel, is te veel bezoek ed blijkbaar ook al te veel.. Vandaag niet verder geweest dan mijn bed en de bank en helemaal niks gedaan.. hoop dat ik me morgen wat beter voel..

Eerste kraamtranen kwamen ook meteen tevoorschijn vandaag, dacht dat het me bespaard zou blijven, maar nee... Hoezo hormonaal! hahaha nog 9 maanden en we zijn ervan vanaf..

Liefs Pien

Geplaatst

Idd pien

Het is 9 maanden op

1 week kraambed

6 weken kraamtijd

9 maanden af

Goed van je dat je vandaag naar je lichaam heb gekuisterd, heel verstandig!

En laat de babyblues maar komen (kraamtranen).

Het is tenslotte allemaal niet niks wat je allemaal heb meegemaakt!

liefs Claudia

Geplaatst

Daar ben ik weer! Rustige nacht, geen pijntjes, geen weeen, geen gerommel, gewoon goed geslapen.

Straks naar de vk.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hi!

Hier hetzelfde, alles rustig... lekker geslapen maar jeetje, wat ben ik vaak en vroeg wakker en wat een onrust in m'n lijf! Kan nooit goed zijn, zoveel adrenaline, nu al.

Vandaag oppassen op het zoontje van m'n beste vriendin, die even vergeten was dat de creche dicht is vandaag. Haar man belde vanochtend om 7u al... Nou, ik vind het wel gezellig, een beetje mama spelen.

Gisteren bij de vk was alles goed, volgende week weer, en als beeb er dan nog niet is, de week erop weer een ctg. Nou, ik ga er toch maar van uit dat de lente dan echt begonnen is en ons kleintje op de wereld is.

Pien, zijn de tranen gedroogd? ;-) Gek he, ik hoor zo vaak 'nee hoor, daar krijg ik geen last van', maar ze komen spontaan bij alle kraamvrouwen... Ik ga ook echt proberen Claudia's schema te volgen en in ieder geval de eerste week alleen met man, kind, ouders en dikke vrienden door te brengen.

Marieke, succes bij de vk, al zal het wel quick in & out zijn, of niet? Toch altijd fijn om het hartje van je baby te horen...

Fijne dag & liefs.

Geplaatst

Hee hallo,

hahaha ja hoor de wereld ziet er weer zonniger uit en ik meteen ook! Vannacht een goede nacht gehad, dat scheelt ook, om de 4 uur voeden is zooo veel lekkerder dan om de 3... Ben vandaag, vannacht en morgen alleen (met Morris natuurlijk) wat wel erg ongezellig is, maar vanmiddag komt een vriendin, en straks de wijkverpleegkundige.. heb ik toch nog een beetje aanspraak haha.. en misschien toch straks ook nog wel een inimini rondje buiten lopen... maar moet wel voorzichtig doen natuurlijk..

Mariek, succes ermee, laat even weten hoe het was? En laat dit je allerlaatste controle zijn.. !

Leeuwtje, hoop inderdaad voor je dat je geen controles meer nodig zult hebben volgende week!

Liefs Pien

Geplaatst

'Oooohh... maar dit wordt mínstens 42 weken!', aldus Conny, mijn verloskundige, terwijl ze mijn buik voelt met haar handen.

'En weet je waarom?', vraagt ze vrolijk. Ze ziet de schrik in mijn ogen.

'Dit is gewoon een hele gezonde zwangerschap! Je hebt nog een joekel van een placenta en veel vruchtwater. Die kleine komt er pas uit als het eten opraakt. En dat is voorlopig nog niet.'

Ze haast zich te zeggen dat 95% van de kindjes later dan de uitgerekende datum komt en het dus heel normaal is.

Wat er gebeurt na 42 weken?

'Daar hebben we een paar trucjes voor', zegt ze. Als de kleine er met 41+5 nog niet is gaan ze strippen. En als dat niet lukt dan word ik alsnog doorverwezen naar de gynaecoloog, want na 42 weken wordt de zwangerschap medisch.

Moet het nieuws even laten bezinken, merk ik. Het is natuurlijk een heel goed teken dat de zwangerschap goed gaat en de kleine het goed heeft, alleen ik zie op dit moment best wel tegen een ingeleide bevalling in het ziekenhuis op (weeenstormen!). Laat staan nog twee weken wachten...

Geplaatst

och jee Marieke, dat belooft nog wat zeg. Pff, kan me voorstellen dat je er van schrikt. Misschien nog wel twee weken wachten en inderdaad een ingeleide bevalling kan vrij heftig zijn, maar da's echt pas op het einde (zo is mijn ervaring). Ach, misschien besluit de kleine toch van de week al te komen. Het zou zo maar kunnen.....

Ik ben inmiddels behoorlijk gebroken. Isis is erg onrustig de laatste dagen. Wil 's nachts haar wieg niet meer in en om de twee uur wil ze zo'n beetje eten. Nou dan kom je amper aan slapen toe. En overdag wacht ook altijd weer van alles. Een wasje, een strijkje etc. De dagen vliegen voorbij. Mijn meissie is alweer drie weken!

Liefs van Nora.

Geplaatst

ohh Mariek, lekker he, dat soort berichten! Zegt trouwens niet zo heel veel hoor, natuurlijk is de kans groter dat je bevalling nog niet begint als alles nog zo lekker gaat maar het kan nog steeds zomaar ineens beginnen hoor! En ook over ingeleide bevallingen hoor je heel wisselende verhalen, maar zo ver is het nog lang niet! Probeer er niet te veel over in te zitten meis, het komt echt wel goed! Ondertussen lekker aan de tonic, ananas en andere bezigheden ;-) blijven, baad het niet dan schaadt het niet!

Hou je taai,

Liefs en knuffel,

Pien

Geplaatst

Nora,

Ik leg 's nachts een kruik in Morris zijn bedje als ik hem bij me heb voor de voeding, en die haal ik dan weer weg als ik hem terugleg, zo gaat hij in een warm bedje en slaapt hij zo verder.. De kruik bewaar ik bij mezelf aan het voeteneinde onder de dekens en dan blijft hij de hele nacht warm.. Misschien doe je dit al maar zo niet wellicht een idee.. verder heeft ze waarschijnlijk een regeldag of dagen, dat hoort rond de 3 weken vlgs mij.. wel killing vermoeiend lijkt me, succes ermee he!

Liefs Pien

Geplaatst

Nora en Pientje

Het kan idd kloppen van die regeldagen.

Die zijn vaak rond de 2de week , 6 weken en 3 mndn

Is een dag 2 en door vaker te drinken stemmen ze de melk af naar behoefde, (hoeveelheid en voedingstoffen) en dat is goed en normaal omdat de babys groeien en daardoor andere voedingstoffen in de melk nodig hebben.

Liefs Claudia

Geplaatst

Pientje

lekker voor Morris om zijn bedje snachts tijdens de voeding te verwarmen, vind die vast wel lekker en slaapt hij lekker verder met een vol buikkie!

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat een leuke foto, Pien!! En goede tip van de kruik. Ga ik zeker onthouden en ook doen straks. Sterkte vannacht in je eentje! Dat je beide mannetjes zich als engeltjes zullen gedragen :angel1:

Nora, dank voor het faxen van de oefeningen. Hoop dat Isis snel weer wat meer in haar hum is. 3 weken alweer... ongelooflijk he! 1 week eerder uitgerekend en zul je zien dat er straks gewoon 5 weken tussen onze ukkies zit...

Claudia, wat super, dat we bij jou terecht kunnen voor dit soort vragen enzo!

Mijn kleintje is zoals gebruikelijk 's avonds weer lekker aan het hyperen in mijn buik. Wat een drukte weer! Hele buik golft op en neer. Echt een avondbabietje. Geinig. Terwijl papa en mama toch echt meer ochtendmensen zijn... wordt nog wat straks ;-)

Meld me morgen weer.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

De nacht is goed gegaan hoor! Had alleen Morris en dat is sowieso een engeltje! Na de voeding van 22 uur kwam hij pas om 2.15 weer! Was erg lekker eens dik 3 uur te slapen in plaats van om de 3 uur te voeden en maar 2uur te slapen.. Straks komt mijn moeder even helpen met badderen want ik kan natuurlijk niet zelf met de tummy tub sjouwen.. Het is me al met al dus wel meegevallen, al zal ik blij zijn als M weer thuis is!

Mariek en Leeuwtje, alles nog rustig? Baby is weer een dagje dichterbij!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien, fijn zeg dat het zo goed gaat met Morris. Wat een heerlijk mannetje moet het zijn!

Heb vandaag een beetje een off-day... Werd heel vroeg wakker, toen het nog donker was, en kon niet meer slapen. Benen waren onrustig, last van menstruatiepijn, lag maar te draaien en doen. Gedachten gingen alle kanten op. Misschien gisteren iets te druk geweest. Vandaag maar even weer rustig aan.

Ben het een beetje beu op dit moment. Klaar met zwanger zijn. Weet dat het slechts een momentopname is, en verder hoor je me niet klagen, want ben echt heel blij en dankbaar dat alles zo goed gaat, maar... gewoon. It's one of those days. Denk ook dat het komt omdat het nieuws van mijn oma's overlijden afgelopen zondag nu pas echt doordringt. Ze was mijn laatste overgebleven grootouder, mijn moeders moeder. Rust zacht, lieve oma.

Hopelijk morgen of later vandaag weer iets vrolijker!

Myranda, hoe gaat het met jou vandaag?

liefs,

Mariek

Geplaatst

he mariek,

vast niet iets waar je nu op zit te wachten denk ik, maar ze zeggen welleens dat seks hebben de weeën opwekt (???????) of het werkt weet ik niet.

Geplaatst

heee meis, wat vervelend van je oma... gecondoleerd! geef er maar even aan toe, het is niet meer dan logisch dat je het zat bent! hou je taai meis, ik denk aan je!

knuffel,

pien

Geplaatst

Marieke, gecondoleerd met je oma. Da's wel heel erg naar. Wanneer is de begrafenis? Dat zal extra emotioneel zijn met een beeb in je buik....

Pien, bedankt voor de tip! Gelukkig heeft ze vannacht weer helemaal top geslapen. Pas na ruim vier uur wilde ze eten. Ik moest haar gewoon wakker maken. Ik denk dat het toch iets van regeldagen zijn geweest. Als het weer gebeurt ga ik zeker een kruik tevoorschijn toveren.

Fijne dag allemaal. En zwangere dames, succes!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Mariek, gecondoleerd met je oma.

Echt naar nu jij met een nieuw leventje in je buik en een oma die overlijd....heel erg voor jou en je familie.

Nog even volhouden en hopelijk komt de kleine snel voor je.

Sterkte.

Kuzzz

Geplaatst

Marieke, gecondoleerd.

Altijd naar, maar zeker nu jij op bevallen staat, hakt het er extra in.

En, zeker tot 42 weken? ldus je VK? haha... nou, leuk om te horen..

Hopelijk krijgt ze ongelijk, maarja, zij kan het weten..

Dat strippen heeft mij niet geholpen, en, inleiden, och.. het hoeft maar te beginnen.. ik vond het (achteraf!!) niet erg hoor dat inleiden, weet niet hoe het was gegaan als het spontaan begonnen was, maar ik was allang blij dat er eindelijk iets gebeurde, al was het dan niet spontaan!

Sterkte ermee!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden