Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag meiden, voel me kiplekker ondanks dat ik snipverkouden ben. Heb afgelopen nacht voor het eerst in maanden 's nachts door kunnen slapen. (Ik klink als een jonge moeder!). Ik word eigenlijk altijd 1 a 2 keer wakker per nacht. Soms val ik meteen weer in slaap, soms pas uren later. Heel irritant en vermoeiend. De acupuncturiste zei al dat ze dat wilde aanpakken.

Iemand de nieuwe Linda al gelezen? Gaat over baby's. Staat een hilarisch artikel in over de mythe van de Roze Wolk. Volgens de schrijfster is het leukste moment van de hele zwangerschap het moment dat je de positieve test ziet en daarna gaat het al snel bergafwaarts, haha. Is natuurlijk super-gechargeerd maar grappig en gruwelijk tegelijk. Ik wil NU al een ruggenprik.

Probeer paar keer per dag een positieve zwangerschapstest te visualiseren. Ik zie mezelf in de badkamer met dat ding in m'n handen en het voelt net echt ;-)

Pammie: Doe geen moeite en pak dat boek niet eens uit. Haal jouw adres door en zet dat van Evy ervoor in de plaats want volgens mij ben je hartstikke zwanger, meid.

Hou ons niet langer in spanning en kom eens door met die test!!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja.... vandaag in het ziekenhuis geweest en ik ben er niet heel blij van geworden.

Afgelopen maandag is er een FM gedaan, ze kon niet goed de linkerkant erin krijgen (op beeld) en moest flink "duwen en trekken".

Nadat ze klaar was verloor ik wat bloed en dat is de afgelopen dagen zo gebleven.

Vandaag heb ik dat aangekaart voordat de inseminatie plaats zou vinden en meteen werd ik in een andere kamer geplaatst en kwam de arts om een inwendig onderzoek te doen.

Er was toen meteen weer veel bloed te zien wat niet uit de baarmoeder komt (geen menstruatie dus) maar vanaf de baarmoedermond.

Er is een uitstrijkje gedaan omdat er 2 mogelijkheden zijn (volgens de arst) een ontsteking of baarmoederhalskanker. Nou, daar lig je dan in die stoel omdat je denkt dat je een IUI krijgt en dan dit...

Ik ben echt wel een positief mens, maar baal nu wel een beetje en hoop maar dat het goed is. Ze kon ook niet aangeven wanneer ik bericht zou krijgen hierover....

Nou ja, de 4e IUI liep dus ook niet echt vlekkeloos zullen we maar zeggen.

Zaad was wel goed > 35 miljoen en 85 % bewegelijk!

* Lexa, lekker dat je zo goed hebt geslapen. Komt vast door je visualisaties en de acupunctuur!

* Pammie, wij weten het al, nu jij nog ?!?!?!?!?!?!?!?!?! (hahahahaha)

Gr Zomer

Geplaatst

nou Zomer, wat een rot bericht voor jou.

nu idd. maar het beste ervan denken, ik zal een kaarsje voor je laten branden.

gelukkig hebben ze het wel optijd ontdekt, dus dat is wel positief.

kom op meid, komt goed.

Pammie, je houdt het wel erg spannend voor ons allemaal.

fijne avond XX

Geplaatst

Ik ben er. Helaas helaas ongi geworden op cyclusdag 33.!

Had het eigenlijk wel verwacht hoor,na mijn hevige bloeding (die 2 weken te vroeg was) kon ik mijn "vruchtbare" dagen niet echt berekenen.

Dus toch op de gok gedaan,en een heel ieniemieni hoop gehad dat het juist was,maar het was dus niet juist!

Nu verder,en de vruchtbare dagen in de gaten gehouden,en gewoon verder klussen!

De teleurstelling is er niet echt....héél anders als met iui. Gek hé?

Lexa; Yeah! Het boek is er! (nouja,liever niet natuurlijk,als ik idd harstikke zwanger was geweest) whaha.

Ik had helemaal geen naam bij mijn adres gezet hé? Kwam ik achter toen er op de envelop "Pammie" stond. Haha,zo grappig!

Onze postbode is toevallig een bekende van manlief,die zal wel gedacht hebben; Who te **** is Pammie?????

Euh............

Zomer; Tjonge jonge wat een gedoe heb jij gehad in het ziekenhuis zeg. Vind het persoonlijk een beetje raar dat ze jou zomaar kunnen zeggen "oh het is dit of dat". En dan ook nog nare ziektes roepen.

Vind het nogal wat. Ze zorgen er niet echt voor dat je je daardoor beter gaat voelen!

Wanneer krijg je precies de uitslag?

Denise en Leentje; Welkom op het wachtbankje...en niet af stuiteren hé...Jullie moeten gewoon positief testen!

Ik duik het boek in. Tijdens eten effe snel doorgebladerd...en kon niet meer ophouden.

Dus ga verder met lezen.

Weet niet of ik ook zo'n turbo ben zoals jij Lexa; Maar het boek komt zeker hierna naar Evy toe!!!!!

Kammie; Een hele dikke felicitatie van mij!. Je echo was helemaal okee,heb je blog gelezen op Hyves. Super meid,je hebt het verdiend!

Lief dat jullie allemaal zo positief dachten over evt zwangerschap.!

Daar heb je tenminste wat aan!

Thanks.

x

Geplaatst

Ontzettend balen Pammie; je had zelf deze ongesteldheid al voorspeld, maar ik bleef stiekum toch hoop voor je houden... Helaas meid!! Veel leesplezier met het boek in ieder geval, ik vind het leuk dat het zo rouleert!

X

Geplaatst

Pammie: Wat enorm balen dat je ongi bent geworden. Veel sterkte ermee. Je kan nu lekker het boek lezeb waar iedereen het overheeft haha.

Kammie: de grens is bereikt. Jippie!!! Nu op naar de 20wk echo of krijg je met 16wk er ook nog een?

Ik heb gisteren of eergisteren Melis (honeybee) een bericht gestuurd. Maar nog steeds geen beeb. Ze moest vandaag weer voor echo en ctg, als die goed was en de beeb zich niet eerder meld wordt hij/ zij vrijdag gehaald. Mag ook wel, want dan is het al 42wk en 1 dag. Ik ga haar hyves in de gaten houden.

Hier verder alles goed hoor. Ga me nu alleen wel vevelen thuis...wil best wel weer gaan werken. Alleen als ik aan het werk ga ga ik natuurlijk mb kleine mannetje missen. Maar ga er nu wel heel heel erg van genieten zolang het nog kan (voor de komende 4wk).

Heb niet alles echt goed doorgelzen, maar zag dat er weer 3 op de bank zitten. Veel sterkte dames!!!

Iedereen natuurlijk.

Dikke knuf

Geplaatst

Hè gatsie, ook al heb je zelf nergens op gerekend Pammie. Maar ik dacht echt dat je een mooi cadeautje ging krijgen. Maar goed, je hebt nu extra reden om het boek op je gemakkie te lezen.

Verder ben ik druk, dus andere ladies een groetje.

Geplaatst

Pammie, wat jammer! Ik weet wel dat je het al voorspelde, maar ik hoopte het zo voor je dat ik daar geloof ik een beetje aan voorbij ben gegaan....

Veel succes met het lezen van het boek.

Gr Zomer

Geplaatst

Zomer, wat een rotbericht. Hoe is het nu met je? Enig bloedverlies na een ruwe inwendige ingreep is niet ongewoon, hoor. Dat lijkt mij een stuk logischer dan baarmoederhalskanker. Bij tussentijdse of onverklaarbare bloedingen wordt mijns inziens te snel geroepen dat het baarmoederhalskanker kan zijn. Dat is mij ook eens overkomen bij een tussentijdse pilbloeding. Je schrikt je wild. Laat ze eerst een onderzoekje doen voor ze vrouwen schrik aanjagen. We gaan ontzettend voor je duimen dat alles meevalt en dat de IUI aanslaat. Mooie score van je man!

Pammie: Jammer, joh. En wat vervelend dat je dat zo lang moet wachten op je ongi...

Ik las in 'Geboren' dat Honeybee een dochter heeft. Ik ken haar alleen als topicstarter, maar wat een prachtige naam, Mackenzie. Ik riep meteen naar S. dat ik dat ook wilde voor een meisje. Nee, ik loop verder echt niet op de zaken vooruit, woeha. Ik vind Madison ook zo mooi maar S. vindt het net iets te. Daarbij komt dat kiwi's de irritante gewoonte hebben om alle namen af te korten, dus Madison wordt al snel Maddy of, nog erger, Mads. Aarghhh!!! Dat kan dus echt niet. Hij vindt Tess leuk maar dat associeer ik met onze toekomstige Border Collie - als we ooit op een boerderijtje wonen. Oke, ik dwaal helemaal af. Eerst maar eens zwanger worden!

De verbouwing gaat maar door maar ben echt nog steeds relaxed. Evy, nog nieuws over je acupunctuur?

Geplaatst

Pffff, dat wachten valt echt niet mee zeg....de dagen lijken opeens 3 x zo lang te duren. En niet dat ik heel de dag moet denken aan een eventueel gelukte iui, maar ja je word er toch regelmatig mee geconfronteerd. Voorheen was een maand zo om, en nu.....!!!

En nu heb ik ook nog het volgende probleem, normaal kan ik de klok gelijk zetten dat ik mn eisprong heb of mijn ongi kreeg. De laatste 2 maanden is mijn cyclus een paar dagen opgeschoven. Normaal was mijn eisprong, die ik overigens bijna altijd voel, op de 17de dag, maar vorige maand was hij er pas op mijn 21e dag. Ik ben op de 16de dag geinsimineerd. En we zitten nu op dag 19 en ik heb nog geen eisprong gehad. Als ik dus logisch zou nadenken zou dat betekenen dat de iui niet geholpen kan hebben. Aan de andere kant, ik had na de iui wel pijn dat een eisprong had kunnen zijn, maar ik vond het wel te toevallig dat de eisprong opeens op dag 16 zou zijn, een half uur na de insiminatie...

Zucht...

Gek word ik ervan....

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

Lieve Zomer, wat een kut-bericht zeg. Maar ik denk echt dat er veel meerdere redenen kunnen zijn, dan baarmoederhalskanker. Is echt veel te voorbarig hoor obv deze feiten. Laat je niet gekmaken door die lui. Maar wat een lomperds werken er soms toch in die ziekenhuizen. Dikke knuffel.

Lexa, wat moet ik weer om je lachen. Je draaft helemaal niet door.... Je hebt gewoon een snelle geest, en denkt graag vooruit ;-) hahaha.

Wat leuk dat HB bevallen is!!! Toch een succes van de hangplek ;-)

Oh en ja, ik heb een acupunctuurlady gesproken. En a.s. dinsdag heb ik mijn eerste afspraak met haar om te kijken of het klikt en zo ja dan hoe en wat verder. Ik heb zelf zoiets dat ik wel wat meer relaxt wil worden over het hele gebeuren. En ook met de acceptatie dat niet altijd alles zo gaat als je wilt. Je kunt nu eenmaal niet alles afdwingen. Maar ben heel erg benieuwd naar dinsdag. Het is een kwartiertje rijden vab huis en 20 minuten van werk, dus perfect.

Ik ben bijna klaar voor het het weekend hoor. Nu nog even druk, maar ben in een zonnig humeur! Vanavond heb ik een verjaardag van een van mijn teamgenootjes. Eerst komt nog de Albert en de hulp was gisteren ale geweest!!!

Morgen lekker wat dingen rondom huis doen. Even kijken naar hoe de tuin erbij ligt nadat alle sneeuw eindelijk weg is. 's avonds borrelen en eten met goede vrienden. Zondagmiddag een drieluik hockeyen, heerlijk!!!!!!!!!!!!!!

En jullie?

Geplaatst

Meiden, dank voor jullie nuchtere berichten, ik heb zelf ook echt het idee dat er snel in een ziekenhuis "gemedicaliseerd" wordt... en dat dit nu ook weer een voorbeeld is. Maar ja, je ligt daar wel op die stoel en de arts zegt:"ik schrik wel van de hoeveelheid bloed die je verliest". (mijn vriend zei dat later ook tegen mij) "je moet maar niet kijken en bereid je voor op nog meer verlies van bloed de rest van de dag, want het ziet er niet goed uit.....

Nou ja, kan ik me lekker daar druk over maken en over mijn pijnlijke baarmoedermond ipv over het resultaat van de IUI... Geeft toch afleiding zullen we maar zeggen....

vanmorgen weer bij Gilles geweest (acupunctuur), gaf aan dat hij vooral moest prikken voor de balans en rust.

Denise, we weten hoe lastig het wachten is, maar vooral veel doen geeft voor mij een oplossing.

Dan over het weekend: Ik ben er ook wel klaar voor. heb de laatste weken knoeperhard gewerkt in mijn nieuwe baan en ben een beetje moe. Vandaar dat vriendlief vanmorgen mij heeft verteld dat hij mij vanavond mee uit eten gaat nemen, naar een restaurant van mijn keuze.

Morgen hebben we een etentje met geloof ik 14 vrienden, vanwege de verjaardag van 3 uit die groep in de afgelopen 3 dagen. (hoeven we niet iedereen af voor een feestje, maar is het in 1 avond klaar) En vervolgens krijgen we zondag visite nog voor de verjaardag van mijn vriend.

Om mij lekker andere gedachten te geven, ga ik alle taarten zelf bakken en alle soepen zonder een pakje oid.

Fijn weekend allemaal!

gr Zomer

Geplaatst

Hey Denise,

Ik lees net je verhaal, same here.

Het is net of je in een vertaagde tijdszone terechtkomt. Whaaa!

Ik vroeg me alleen iets af. Heb jij geen ovulatietesten gebruikt om er zeker van te zijn dat je eisprong in aantocht is. Wij hebben de iui op basis van die testen. Zoals ik het nu lees is het een beetje op de gok.

Ik ben benieuwd.

X

Enne nie gek worden he!!!! :icon_smile:

Geplaatst

Hé meiden, even een kort bericht om jullie allemaal een fijn weekend toe te wensen. Ik moet morgen onverwacht aan het werk ivm ingelaste uitzending (ik werk bij de televisie en dat is is zoooo twentyfourseven, haha). Ach, valt altijd nog te prefereren boven een vrije dag in een puinbak (lees: ons huis), en ik krijg er 2 compensatiedagen voor terug. Klaarrr...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Denise, wat gek inderdaad dat je niet met een echo en/of ovutesten wordt gecheckt? Maar aan de andere kant, het zegt allemaal niks wat je wel of niet voelt.

Ik ben ook al jaren weer hartstikke regelmatig, altijd op dag 11 de eisprong. Sinds de IUI heb ik nu op dag 11 en 13 (al dan niet geplande) eisprongen gehad, dus... Het kan nog alle kanten op. Je zal helaas gewoon even je wachttijd uit moet zitten samen met Leentje ;-)

Die samen met jou in a different timezone leeft hahaha. Ja meiden, het brengt een hoop meer bewustheid met zich mee.

Lexa... werken... wat voor ingelaste uitzending? Kunnen wij dit ook gewoon zien op tv? Ben benieuwd, en ja voordeel is niet klussen en geen ruzie dit weekend hahaha. Werk ze meid.

Pammie, ik ga je nu een PB sturen met naam en adres. Niet schrikken, want mijn echte naam heeft geen enkel raakvlak met mijn nickname ;-)

Geplaatst
Hey Denise,

Ik lees net je verhaal, same here.

Het is net of je in een vertaagde tijdszone terechtkomt. Whaaa!

Ik vroeg me alleen iets af. Heb jij geen ovulatietesten gebruikt om er zeker van te zijn dat je eisprong in aantocht is. Wij hebben de iui op basis van die testen. Zoals ik het nu lees is het een beetje op de gok.

Ik ben benieuwd.

X

Enne nie gek worden he!!!! :icon_smile:

Hoi hoi leentje

ik heb een inwendige echo gehad op vrijdag de 15de, hij heeft toen even gerekend en kwam op de dinsdag uit, ik heb wel vertrouwen in hem, maar zal het de volgende keer wel even met hem bespreken.

XX

Geplaatst

Pammie, ik ga je nu een PB sturen met naam en adres. Niet schrikken, want mijn echte naam heeft geen enkel raakvlak met mijn nickname ;-)

:laugh::toppie:

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hoi meiden, daar was ik dan toch: Het hele feest ging niet door. Het ging om een live concert gepresenteerd door George Clooney (PFWOARRRR!!!) tbv de slachtoffers van de aardbeving van Haiti die afgelopen nacht rechtstreeks is uitgezonden op een van de publieke netten, en dan aankomende nacht herhaald zou worden met ondertiteling. Maar de omroep kreeg de herhalingsrechten niet rond dus het gaat niet door. Zo, en nu heb ik echt te veel informatie gegeven voor een goede verstaander ;-)

Pammie, heb je het boek al uit? Leest als een trein, he? Wat is het meest bij jou blijven hangen? Nee, je had inderdaad je echte naam niet doorgemaild, vandaar Pammie op de envelop, haha.

Ben nu wel heel nieuwsgierig naar Evy's echte naam... Geen enkel raakvlak, zei je. Heet je misschien Adam? Wuahahaha. Is het nog gelukt met de kruik?

Denise: Ik zou het zeker navragen waarom je geen ovulatietesten kan gebruiken. Als ik het zo nalees, zou de inseminatie een beetje aan de late kant zijn geweest.

Veel succes op de wachtbank, en Leentje natuurlijk ook.

Oke, IKEA here we come!

Liefs,

Geplaatst

Jullie maken me wel benieuwd naar jullie namen. Die van Pammie weet ik al via hyves, maar ben wel nu nieuwwschierig geworden naar jullie Lexa en Evy. Hebben jullie ook hyves? Jullie kunnen mij vinden onder tamara-smits.

Dames op het wachtbankje, wanneer mogen jullie teten? Veel sterkte nog en voohouden he

Dikke knuf

Geplaatst

Ik had mezelf beloofd er niet teveel te denken, BABY BABY BABY, maar dat gaat helaas niet gebeuren, heb er zelfs vannacht over gedroomd, ik zag precies hoe het kindje eruit zal zien, zwarte haartjes, blauwe ogen en het is een manneke.

Mijn man vertelde dus net, voor ik hem dit kon vertellen, dat hij gedroomd had dat ik zwanger ben, nou weg die belofte en ik kan weer aan niks anders denken, zou het iets positiefs betekenen?

Ik heb borsten die aanvoelen als stenen, opgezet en heb het idee dat ze elk ogenblik af kunnen scheuren, ben misselijk zo nu en dan en heb een kop om op te schieten, maar helaas weet ik dat dit bijwerkingen zijn, die voor mij, bij een IUI behandeling horen dus is het niet van een eventuele zwangerschap te onderscheiden, jammer hoor!

Dit weekend zijn wij zonder onze meid (ook wel eens lekker om eerlijk te zijn) ze slaapt bij haar opa en oma, want wij gaan vanavond gezellig met een ander stel naar de Vrienden van Amstel in Ahoy en slapen voor het gemak in een hotel in Rotterdam, zondag weer onze dochter ophalen, is het zo maandag en daarna alweer bijna zondag en dus de 31ste en dus mijn testdag, oh, oh wat kruipt die tijd en wat zit ik weer te bazelen.

Fijne dag allemaal!!

:icon_flower:

Geplaatst

Hoi Bianca, volgens 'het boek' is visualiseren heel goed! En als jij er al over droomt en je man ook, is dat alleen maar beter. Nog 1 weekje wachten he? Wat kan dat lang duren...

Tammy; nee, ik zit niet op hyves. Mijn echte naam staat wel in 'het boek' op de eerste pagina, een korte boodschap voor alle IUI meiden die het doorgeefbroek krijgen, en mijn nickname is een korte versie van mijn tweede voornaam, Alexandra. Die eigenlijk veel mooier is dan 'Lexa' ;-)

Geplaatst

JOEHOE! Vandaag bericht gehad uit Nijmegen. Het intake gesprek zal plaatsvinden op 22 februari. Weer een stapje dichterbij naar IVF.!

Bianca; Leuk naar Vrienden van Amstel. Even gezellig avondje weg (en nacht haha); fijn afleiding..en voor je het weet is t je testdag!

Lexa; Ik heb het boek al uit. Jah,ook zo'n turbo met lezen. Maar ach,sommige delen sla je gewoon over hoor. (vruchtbaarheidsonderzoeken,iui) Dat stadium zijn we allang voorbij hé.

Wat mij het meeste bij is gebleven is toch wel alle vitamines wie beschreven worden (Sjonge,wat vééél).

Nee,wat ik gewoon interressant aan het hele boek vond is de vele tips die Zita West geeft; de do's en dont's.

En over het hele IVF gebeuren (hoofdstukken terugplaatsing etc)

Vandaag wat vitamines bij gekocht; en elke avond kruikje op de buik.

Ook het stukje van de mannen wat beschreven werd om het zaad en beweegelijkheid te 'kunnen' verbeteren.

Manlief is he-le-maal niet van de tabletjes slikken,maar heb hem toch overgehaald. Schaadt het niet,baad het niet. Toch.

Schijnt zelfs foliumzuur voor mannen goed te zijn,.

Maar of ie dat wil? Hmm.:happy:

Dat visualiseren is idd een beetje "zweverig" , Ik weet niet of ik dat kan hoor. Probeer het natuurlijk wel met positieve dingen te zeggen; maar denk dat ik het lastig ga vinden.

Ik ga Maandag de belangrijke dingetjes even kopieren,en stuur het boek dan naar Evy toe. Dat weet ze al.

Lexa; jij geen Hyves..Jammer. Evy? Jij?

Zomer; Hoe gaat het met je??

Geplaatst

Pammie, als ik jou was zou ik toch echt proberen je man over te halen wat de vitaminen betreft!!

mijn man had altijd matig zaad, totdat ook wij aan de vitaminen zijn gegaan.

ik heb ze ook geslikt allemaal.

we slikten ze ongeveer een week of 5/6 voor de eerste IUI .

m'n man had ineens superzaad, echt ongelooflijk.

na het wassen nog 15 miljoen van 90%.......en nu zwanger!

proberen zou ik je willen adviseren, echt waar.

liefs XX:happy3:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden