Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag zijn we weer op "visite" geweest bij Dr. Ruijs...en dinsdag is onze eerste IUI!!!

En inderdaad, met alle goede berichten hier lijkt het allemaal een stuk prettiger te worden..

Wie weet mag ik me over een paar weken ook bij de gelukkigen voegen!!!

xxxx

Denise

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ohhh Denise wat spannend dinsdag!

weet je ook al wie de inseminatie doet?

ik ga voor je duimen :toppie: en zal aan je denken!

nou Zomer, daar wordt je toch gek van hé, zulk geblunder....nu maar het beste hopen meid!

Lexa balen zeg, maar goed dat je nu wel op de lijst staat!

verder iedereen TOT TOI TOI :happy10:

liefs XX

Geplaatst
Vandaag zijn we weer op "visite" geweest bij Dr. Ruijs...en dinsdag is onze eerste IUI!!!

En inderdaad, met alle goede berichten hier lijkt het allemaal een stuk prettiger te worden..

Wie weet mag ik me over een paar weken ook bij de gelukkigen voegen!!!

xxxx

Denise

Denise;Spannend,bijna je eerste iui.! Wie weet snel een klein wondertje.

Poppie; Ik weet niet of ik je al gefeliciteerd heb,maar bij deze!!

Ben al een tijdje niet meer geweest,dus ben een beetje kwijt hoe of wat. (net als jij Evy hihi).

Vandaag is mijn NOD.

Nadat ik op 19 dec ineens een hevige bloeding optrad,ben ik daarna niet meer gaan menstrueren.

Natuuuuuurlijk zou het mooist zijn als IVF niet meer nodig is,maarja..dan moet je echt wel Guus Geluk zijn...

Geplaatst

Kammie, heb je al een PB gestuurd maar ook nog even via het forum: De boeken zijn binnen. Ontzettend bedankt, je bent een lieverd! :clap2:

Geplaatst

Hoi Pammie, het boek heet: "Vruchtbaarheid & Zwanger Worden" van Zita West, ISBN 904301060, uitgegeven door Pearson Educatie Benelux. Ik heb 'm gisteren in 1 ruk uitgelezen. Het is vlot en goed leesbaar geschreven, een combi van uitleg over hoe je lichaam werkt/medische procedures en voedings- en vitaminenadviezen, alternatieve therapien met de nadruk op acupunctuur. Dus echt niet al te zweverig en linksdraaiend. Misschien een leuk idee om het boek 'door te geven' aan elkaar?

Pammie, als je me een week geeft, dan kopieer ik wat voor mij belangrijk is uit het boek en dan stuur ik 'm met alle plezier aan je door. Laat maar weten of je dat wilt, oke?

Geplaatst
Hoi Pammie, het boek heet: "Vruchtbaarheid & Zwanger Worden" van Zita West, ISBN 904301060, uitgegeven door Pearson Educatie Benelux. Ik heb 'm gisteren in 1 ruk uitgelezen. Het is vlot en goed leesbaar geschreven, een combi van uitleg over hoe je lichaam werkt/medische procedures en voedings- en vitaminenadviezen, alternatieve therapien met de nadruk op acupunctuur. Dus echt niet al te zweverig en linksdraaiend. Misschien een leuk idee om het boek 'door te geven' aan elkaar?

Pammie, als je me een week geeft, dan kopieer ik wat voor mij belangrijk is uit het boek en dan stuur ik 'm met alle plezier aan je door. Laat maar weten of je dat wilt, oke?

Lexa; Ja,dat zou ik wel willen! Top. :toppie:

Idd ook goed idee...om het boek aan elkaar door te geven..

Maar ben al blij als je me de belangrijkste dingen wilt doorsturen.

Kammie; Ik vind het van jou ook zo'n wonderverhaal. En alles gaat goed hé! Geniet er fijn van meid.

Hier nog geen ongi te zien...Maar die gaat wel komen....denk ik.

Geplaatst

Leuk zo'n doorgeef boek haha. Handig dat jullie elkaar zo kunnen helpen.

Pammie: nog staat geen rode duivels??? Hoop het echt zo voor je, het is jou en iedereen natuurlijk zo gegund.

Kammie: hoe gaat het met jou??? Je bent de 12wk grens voorbij!!!! Gaat het allemaal nog goed met je en hoe voel je je verder???

Hier gaat het echt super, gelukkig zijn de hele koude dagen weer lekker voorbij en is het wandelen een stuk aangenamer. Vorige week was het even een beetje windstil en heb ik de kap van de wagen naar beneden gedaan en kijken joh. Echt super om te zien. Verder groeit hij lekker en het is gewoon een heerlijk ventje...zegt mama die lekker bevooroordeelt is haha.

Iedereen veel succes de komende tijd.

Geplaatst

Januari

15: Nicole eerste echo

15: Zomer 1e FM 4e IUI

15: Men inseminatie 5e IUI

19: Leentje 1e iui

20: Zomer 4e IUI

28: Annie eerste echo

Gr Zomer

Geplaatst

Hoi hoi.

Ik ben een verrassingsweekendje in Antwerpen geweest. Was helemaal blij verrast en we hebben ons heerlijk vermaakt.

Pammie...........................Ik WIL dat jij ons volgende wondertje bent hier op de hangplek! Hopelijk werkt dat net zo goed als mijn eis aan de cyste van Zomer ;-)

Geplaatst
He leentje

Volgende week beginnen wij ook met onze eerste iui.

Waar en bij wie zitten jullie?

Wij bij dr ruijs bij Stichting Geertgen.

Alvast succes met de iui!!!

Dikke kus,

Denise

Hoi Denise.

Wij zitten in Het elisabeth ziekenhuis in Tilburg bij Dr smeenk.

Morgen gaat het gebeuren, om 11.30 moeten we ons melden.

Toch wel fijn dat m'n eitje me niet in de steek heeft gelaten. Sta al 3 dagen te stuiteren van de zenuwen!

Dat morgen maar een vruchtbare dag mag worden!

Geplaatst
Hoi Denise.

Wij zitten in Het elisabeth ziekenhuis in Tilburg bij Dr smeenk.

Morgen gaat het gebeuren, om 11.30 moeten we ons melden.

Toch wel fijn dat m'n eitje me niet in de steek heeft gelaten. Sta al 3 dagen te stuiteren van de zenuwen!

Dat morgen maar een vruchtbare dag mag worden!

OOOOO spannend he!!!!

Wij moeten ons morgen om kwart voor 12 melden en om 14.00 uur is de insiminatie....

Ik ben ook al een paar dagen zenuwachtig...zal ook blij zijn als het er morgen opzit. En dan mogen wij ook op het bekende wachtbankje...

Op een vruchtbare dag!!!!!!!!!!!!!!!!

xxxxx

Geplaatst

Haha, Leentje en Denise, wat grappig dat jullie allebei morgen je eerste inseminatie hebben en ja, dat is ontzettend spannend. We gaan duimen voor jullie en voor Pammie duimen we ook nog steeds.

Nicole, hoe was jouw eerste echo? Ik hoop dat alles goed is en je al wat hebt kunnen zien?

Zomer hoe is het bij jou? Heb je het gevoel dat het 'lekker' doorgroeit?

Lexa, weer aan de slag? Na een week klussen aan jullie liefdesnest? En en passant ook nog je eieroverschot benut? ;-)

Januari

15: Nicole eerste echo

15: Zomer 1e FM 4e IUI

15: Men inseminatie 5e IUI

19: Leentje 1e iui

20: Zomer 4e IUI

28: Annie eerste echo

Geplaatst

Dag meiden, niet zoveel meegemaakt dit weekend, gisteren een heel lui dagje maar was wel lekker. Evy, jij had het beter voor elkaar. Leuk, zeg. Dat zijn de betere verrassingen! Ik zie in je handtekening dat je even een rondje overslaat, groot gelijk, maar blijf wel posten, he! Je bent m'n vriendinnetje!!

Vanochtend voor de tweede keer naar acupunctuur geweest en ben weer aperelaxed. Gelukkig geen hoofdpijn deze keer. En deze week thuis met een eieroverschot ook niet, wuahaha. Ovulatietestjes erbij en gaaaaaan.

Het informatiepakket van het zh over ivf ligt al thuis. Kom er dus echt NU pas achter dat het transport + tp in het VU in Amsterdam worden gedaan, en niet in m'n knusse streekziekenhuis. Grrrrr. Een logistieke nachtmerrie en ik hoop zo dat het niet nodig zal zijn. Aan de andere kant: Het VU schijnt een score van 33% te hebben bij IVF. Da's niet lullig.

Kammie, dit vind jij ook wel leuk: Mijn acupuncturiste kwam met dezelfde voedingsadviezen als Zita West. 'Je moet bietjes eten', zei ze, haha. En peterselie met wortels. Ze heeft een jaar vrijaf genomen om zich op voedingsleer te storten, dus dat was een mooie bonus.

Pammie: Het doorgeefboek komt deze week naar je toe. Ik ben klaar met kopieren. Uiteindelijk haalt iedereen eruit wat ie nodig heeft, en ik kon de hoofdstukken mannelijke/vrouwelijke onvruchtbaarheid skippen en van iui weet ik inmiddels ook wel genoeg... Ik denk zo dat jij dat ook wel overslaat ;-) Wil je mij je adres sturen via een prive-bericht?

Dames voor de eerste ronde: Succes! Tammy is ons succesverhaal, en Poppie en Annie waren ook in 1 keer zwanger. Hopelijk slaat hun geluk op jullie over.

Liefs voor jullie allemaal~

Geplaatst

Dag meiden, niet zoveel meegemaakt dit weekend, gisteren een heel lui dagje maar was wel lekker. Evy, jij had het beter voor elkaar. Leuk, zeg. Dat zijn de betere verrassingen! Ik zie in je handtekening dat je even een rondje overslaat, groot gelijk, maar blijf wel posten, he! Je bent m'n vriendinnetje!!

Vanochtend voor de tweede keer naar acupunctuur geweest en ben weer aperelaxed. Gelukkig geen hoofdpijn deze keer. En deze week thuis met een eieroverschot ook niet, wuahaha. Ovulatietestjes erbij en gaaaaaan.

Het informatiepakket van het zh over ivf ligt al thuis. Kom er dus echt NU pas achter dat het transport + tp in het VU in Amsterdam worden gedaan, en niet in m'n knusse streekziekenhuis. Grrrrr. Een logistieke nachtmerrie en ik hoop zo dat het niet nodig zal zijn. Aan de andere kant: Het VU schijnt een score van 33% te hebben bij IVF. Da's niet lullig.

Kammie, dit vind jij ook wel leuk: Mijn acupuncturiste kwam met dezelfde voedingsadviezen als Zita West. 'Je moet bietjes eten', zei ze, haha. En peterselie met wortels. Ze heeft een jaar vrijaf genomen om zich op voedingsleer te storten, dus dat was een mooie bonus.

Pammie: Het doorgeefboek komt deze week naar je toe. Ik ben klaar met kopieren. Uiteindelijk haalt iedereen eruit wat ie nodig heeft, en ik kon de hoofdstukken mannelijke/vrouwelijke onvruchtbaarheid skippen en van iui weet ik inmiddels ook wel genoeg... Ik denk zo dat jij dat ook wel overslaat ;-) Wil je mij je adres sturen via een prive-bericht?

Dames voor de eerste ronde: Succes! Tammy is ons succesverhaal, en Poppie en Annie waren ook in 1 keer zwanger. Hopelijk slaat hun geluk op jullie over.

Liefs voor jullie allemaal~

Geplaatst

Ik heb écht t gevoel dat ik MEGA ongi ga worden,maar iedere keer is er gewoon niks......Het is zó anders als bij de iui's. Iedere keer broekloeren,en maar hopen dat je geen bloed ziet. Dat is nu wel anders hoor. Ik voel me er iig een stuk relaxter bij!

Evy;wow,een verrassingsweekendje! Das leuk,helemaal in Antwerpen!

Lexa zag het ook al; je slaat één of twee rondes over?.

Voor diegene die deze week een iui hebben,meiden heel veel succes!!! Hopelijk straks een heel positief verhaal. :toppie:

Lexa; wat fijn dat je deze week het boek al kan sturen. Echt super de puper.

Ik stuur je zo even een PB,voor m'n adres.

Als ik het boek uit heb gelezen (waarschijnelijk ook in één ruk haha),dan laat maar weten wie de volgende lezer van het boek wordt!

Geplaatst

Ik heb écht t gevoel dat ik MEGA ongi ga worden,maar iedere keer is er gewoon niks......Het is zó anders als bij de iui's. Iedere keer broekloeren,en maar hopen dat je geen bloed ziet. Dat is nu wel anders hoor. Ik voel me er iig een stuk relaxter bij!

Evy;wow,een verrassingsweekendje! Das leuk,helemaal in Antwerpen!

Lexa zag het ook al; je slaat één of twee rondes over?.

Voor diegene die deze week een iui hebben,meiden heel veel succes!!! Hopelijk straks een heel positief verhaal. :toppie:

Lexa; wat fijn dat je deze week het boek al kan sturen. Echt super de puper.

Ik stuur je zo even een PB,voor m'n adres.

Als ik het boek uit heb gelezen (waarschijnelijk ook in één ruk haha),dan laat maar weten wie de volgende lezer van het boek wordt!

Geplaatst

Pammie, luister maar naar Evy, dan komt het goed!

Evy, heerlijk zo'n weekendje weg, wij gaan ook over een paar weken, lekker relaxen met elkaar!

Ik ga woensdag voor de 4e IUI, was nu 16 en dus nog even 1 dagje extra groeien die handel.

Had alles al geregeld voor morgen, dus de agenda op het werk weer omgezet en vol goede moed naar de 4e keer.

Lexa, wat heerlijk dat de acupunctuur jou ook relaxed maakt. En op naar een SUCCES met je IVF!

Gr Zomer

Geplaatst

Pammie, luister maar naar Evy, dan komt het goed!

Evy, heerlijk zo'n weekendje weg, wij gaan ook over een paar weken, lekker relaxen met elkaar!

Ik ga woensdag voor de 4e IUI, was nu 16 en dus nog even 1 dagje extra groeien die handel.

Had alles al geregeld voor morgen, dus de agenda op het werk weer omgezet en vol goede moed naar de 4e keer.

Lexa, wat heerlijk dat de acupunctuur jou ook relaxed maakt. En op naar een SUCCES met je IVF!

Gr Zomer

Geplaatst

Pammie, ik heb toch wel een speciaal gevoel na alles wat je schrijft. Oooooooh ik hoop het echt!!!!!

Mag ik de volgende ontvanger van HET BOEK worden? Word nu wel heel nieuwsgierig hoor.

Lexa natuurlijk blijf ik gewoon schrijven, zo makkelijk kom je niet van me af hoor!!!!! Ik ben blij dat iemand mijn witte laarsjes op waarde schat hahaha Ik stop ook niet voor eeuwig, alleen deze cyclus niet. En na deze cyclus bekijken we de volgende weer. Ben nu ook wel relaxt moet ik zeggen. Ik zou ook wel naar de acupuncturist willen, maar heb nog niet echt een geschikte gevonden (of over gehoord)in de regio Arnhem. Anyone? Echt super dat het bij jou zo goed werkt qua relaxtheid, en wie weet waarvoor nog meer! April is nog ver weg hoor.

Zomer, fijn dat je het 'gewoon' even om kan zetten op je werk. Nu die cyste van jou geluisterd heeft, moet dat ei ook gewoon even luisteren. Mooi doorgroeien en dan straks de perfecte sprong!

Leentje en Denise succes!

Geplaatst

Pammie, ik heb toch wel een speciaal gevoel na alles wat je schrijft. Oooooooh ik hoop het echt!!!!!

Mag ik de volgende ontvanger van HET BOEK worden? Word nu wel heel nieuwsgierig hoor.

Lexa natuurlijk blijf ik gewoon schrijven, zo makkelijk kom je niet van me af hoor!!!!! Ik ben blij dat iemand mijn witte laarsjes op waarde schat hahaha Ik stop ook niet voor eeuwig, alleen deze cyclus niet. En na deze cyclus bekijken we de volgende weer. Ben nu ook wel relaxt moet ik zeggen. Ik zou ook wel naar de acupuncturist willen, maar heb nog niet echt een geschikte gevonden (of over gehoord)in de regio Arnhem. Anyone? Echt super dat het bij jou zo goed werkt qua relaxtheid, en wie weet waarvoor nog meer! April is nog ver weg hoor.

Zomer, fijn dat je het 'gewoon' even om kan zetten op je werk. Nu die cyste van jou geluisterd heeft, moet dat ei ook gewoon even luisteren. Mooi doorgroeien en dan straks de perfecte sprong!

Leentje en Denise succes!

Geplaatst

Pammie, ik heb je adres inmiddels via pb. Probeer 'm morgen en anders uiterlijk wo. op de bus te doen, als ik er niet voor naar het postkantoor hoef, komt het zeker goed. Beloof je me dat je 'm daarna naar Evy stuurt ;-)?? Je vliegt er echt doorheen. Het is zo duidelijk en helder geformuleerd en er staan echt logische dingen in. Evy, begin jij vast met multivitaminen, vooral veel vitamine B, een warm kruikje op je buik en twee liter water per dag. Zo, heb jij vast een voorsprong!

Ik woon zelf in het Gooi dus weet helaas geen acupuncturist in regio Arnhem. Giles Stoop zit in Utrecht maar dat is nog steeds een stief kwartiertje vanaf Arnhem. Hoop dat iemand anders je kan helpen.

Liefs allemaal en tot snel, enne, Pammie: Als je morgen positief test krijg je het boek niet, hoor, hahaha.

Geplaatst

Pammie, ik heb je adres inmiddels via pb. Probeer 'm morgen en anders uiterlijk wo. op de bus te doen, als ik er niet voor naar het postkantoor hoef, komt het zeker goed. Beloof je me dat je 'm daarna naar Evy stuurt ;-)?? Je vliegt er echt doorheen. Het is zo duidelijk en helder geformuleerd en er staan echt logische dingen in. Evy, begin jij vast met multivitaminen, vooral veel vitamine B, een warm kruikje op je buik en twee liter water per dag. Zo, heb jij vast een voorsprong!

Ik woon zelf in het Gooi dus weet helaas geen acupuncturist in regio Arnhem. Giles Stoop zit in Utrecht maar dat is nog steeds een stief kwartiertje vanaf Arnhem. Hoop dat iemand anders je kan helpen.

Liefs allemaal en tot snel, enne, Pammie: Als je morgen positief test krijg je het boek niet, hoor, hahaha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden