Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Men, wat een geweldig nieuws en wat heerlijk dat IVF niet meer nodig bleek te zijn. Zou het dan toch ook psychologisch werken??

Zomer: Jij dus ongesteld geworden? Ik wacht nog steeds. Ben nu zo pissig over de buikpijn en de krampen dat ik er vanochtend een testje tegenaan heb gegooid. Negatief, uiteraard. Nou ja, we wachten af.

Geplaatst

Men,wauw..én de 5e iui was raak. Gefeliciteerd meid!!!

Zomer; balen dat je ongi bent geworden. Doe je maar 4 iui's?

Dus ook op naar IVF.

Evy; Al begonnen in het beroemde boek?? Whahaa. Ik ben totaal geen boeklezer,maar na dat ik het boek "vruchtbaarheid en zwanger worden" uit had,is me het lezen toch wel goed bevallen. Hoe relax!

Volgende missie; Komt een vrouw bij de dokter.

Denise; wordt spannend met jou meid. Ik duim met je mee.

Geplaatst

Lexa, balen dat je nu zo moet wachten he? Wie weet komt het nu wel snel nu je een negatieve test hebt gehad?

Pammie; wat is dit toch een raar forum eigenlijk. (positief bedoeld). Je vraagt aan mij of ik maar 4 IUI's doe.... En van ieder ander in de "buitenwerled" met die vraag was ik gaan stuiteren. Maar hier weet ik hoe je dat vraagt en snap ik het.

Ja, wij hebben met de arts 4 IUI's afgesproken en werden ook meteen op de IVF lijst gezet. Daar gaan we nu dus 11-2 heen en dan starten we meteen in de cyclus erop met als doel rond de 17e maart terugplaatsen. Best heel snel allemaal, maar dat geeft tenminste niet veel tijd om er over na te denken. (dat doe ik natuurlijk wel, maar ik bedoel ds negatoef na te denken)

Gr Zomer

(ga mijn vriendje maar even koffie enzo geven, want ik heb gisteren de deur hard dichtgetrokken terwijl zijn duim er nog tussen zat.... Gisteravond dus bij de EHBO gezeten omdat het bloed onder zijn nagel vandaan moest enzo... / was ook wel weer eens afwisselend om in een medische situatie te zitten zonder dat ik het onderwerp was!)

Geplaatst

Hoi Zomer, klopt wat je zegt, meestal word ik zo'n beetje binnen het uur ongesteld na een negatieve test, om het er nog eens in te wrijven, haha. Maar er gebeurt nog niks. Ik val nog steeds binnen m'n normale cyclus, maar ik vind het wel raar dat ik al die menstruatieklachten heb, en dat al 5 dagen achter elkaar.

Wat betreft 'maar' 4 IUI's: Ik denk dat het voor vrouwen van onze leeftijd net even anders ligt. We hebben minder tijd dus gaan we sneller door naar het volgende stadium. Ik ben in aug. begonnen en ga in februari pas op voor de 3e poging IUI omdat ik twee keer heb moeten afhaken, 1x het zh dicht was en we 1x met vakantie waren. Maar dan ben je dus 6 maanden kwijt, hartstikke zonde. Ik wil wel doorgaan met IUI zolang het kan qua IVF planning.

Dus je moest gisteren met je vriend naar de EHBO? Wat zal jij je schuldig hebben gevoeld... maar ik ga ervanuit dat hij niet met de benen wijd moest, zich vol moest spuiten met hormonen en zich dan drie keer binnen een week op de gekste tijden moet melden om zich intern te laten onderzoeken, toch? Nou, dat valt dan nog alles mee, haha.

Pammie: Voor mensen die eigenlijk niet van lezen houden maar het wel meer zouden willen doen, is 'Komt een vrouw bij de dokter' een perfect boek. Het is zo vlot en zo snel geschreven, je vliegt er doorheen en op sommige plekken hou je het echt niet droog. Ik had 'm in 5 uur uit, maar ik verslind boeken.

Evy: Is het nog gelukt met hockey vandaag?

Fijne dag allemaal xxx

Geplaatst

Hiep hiep hoera voor Men!!!!!!!!!!! Wowie, wat ontzettend gaaf dat het nu terwijl je er echt al klaar mee was, toch gewoon gelukt is met IUI.

Ik vind dit topic (naast heel actief) ook best wel behoorlijk vruchtbaar. Helaas nog geen 100% score, maar het gaat toch echt best wel goed.

Lexa, nee hockey ging niet door, ligt overal weer zoveel sneeuw. Enne... over jou negatieve test. Een vriendinnetje van mij testte vorige week zondag negatief. Wordt normaliter dan ook direct na de nega test ongesteld (wie van ons niet). Afgelopen vrijdagavond heeft ze toch maar weer een testje gedaan, want nog steeds niet ongesteld, en.... hartstikke zwanger!!!!!!!!! Dus.............. alles kan nog. Daarbij was ze ook al bijna drie jaar bezig, is ze 39 en zaten ze erg te twijfelen of ze nu met IUI moesten gaan beginnen of niet.

Ik heb deze week dus weer twee zwangerschapswonderen mogen aanschouwen bij mensen die het niet verwachtten! Dat geeft vertrouwen!

En ik heb een brandwond (op mijn been) van de dop van mijn kruik. Stom he! De kussensloop die eromheen zit, was verschoven. Ik sliep en werd wakker van de pijn. Echt heel dom!

Geplaatst

Het is trouwens maar een klein brandwondje hoor, als ik het zo teruglees staat het er wel errug dramatisch.

Zomer, stuur je me nog een PBtje met je gegevens? Dan stuur ik het boek deze week aan jou door. Ik heb hem niet uitgelezen, maar lees gewoon de hoofdstukken die mij interessant lijken. En dat zijn ze dan ook wel. Ik vind veel wel logisch klinken, maar er zitten ook wel dingen bij die ik wat gezocht vind. Je kan er in ieder geval uithalen waar je zelf wat aan denkt te hebben.

Geplaatst

Evy, hoe stuur ik je een PB? (lekkere vraag he? Maar ik zie geen link waar ik op kan klikken) Dan stuur ik je mijn naam en adres toe.

Laat maar... heb het nu gevonden!

Lexa; :clap2: hahahahaha, ik zei dat ook al tegen hem toen hij daar zo lag op die tafel bij de EHBO!

Gr Zomer

Geplaatst

Hoi dames,

Men als eerste natuurlijk: GEFELICITEERD!!!!!!! De ivf is dus toch niet meer nodig gelukkig. Wanneer heb je de eerste echo???

Annie: leuk he die eerste echt met een mooi kloppend hartje, dat plaatje vergeet je echt niet meer. Wij hebben die nog steeds in een lijstje staan.

Wordt spannende week hier geloof ik, dacht te lezen 2 mensen testen?!?!?! Ben benieuwd hoor of er nog meer zwangeren aan gaan komen.

Hier gaat het allemaal prima hoor...moet alleen over 2 1/2 week weer gaan werken, dat wordt nog een zware tegenvaller. Maar goed wordt ook wel weer eens tijd om iets anders te gaan doen, dan thuis zijn. Heb me nog voorgenomen om de hal thuis opnieuw te verven en te behangen. En de schuur op te ruimen. Dus heb het nog wel even druk druk druk. En natuurlijk veel wandelen met de kleine man.

Ik lees nog steeds mee met jullie reageer alleen niet altijd. Maar houdt jullie echt wel in de gaten. Veel sterkte allemaal.

Dikke kus en knuf

Geplaatst

Hoi Evy, brandwonden van je kruik? Op de mijne staat dat de max temperatuur maar 40 graden mag zijn, helemaal niet zo warm. Ik zou 'm graag warmer willen, moet ik misschien gewoon maar doen. Ik denk dat ze max 40 graden zeggen om zich in te dekken tegen schadeclaims van brandwonden. Of breng ik je nu op een idee ;-)

Bedankt voor het succesverhaal van je vriendin. Het schoot ook door mijn hoofd dat ik op dag 28 misschien wel te vroeg was met testen. Ik heb van die goedkope testjes van internet, 5 voor 5 euro of zo, en bij de ovulatietesten van dat merk merkte ik al dat ie niet zo accuraat was. Maar ik durf geen 'echte' zwangerschapstest te gaan kopen omdat ik dan bang ben dat ik net na het afrekenen ongesteld word, haha. Eh, laat maar.

Zomer: Haha, goed dat je dat gezegd hebt tegen je vriend, maar het blijft lullig natuurlijk.

Mijn vriend is mijn superheld: Hij heeft net met een grote ladder een katje gered uit de boom. En dat voor een man die zegt dat hij niet van katten houdt, yeah right... Wat een stoere vent is het toch. Een ware zoon van een brandweerman.

Geplaatst

Hoi Tammy, zag jouw bericht pas staan toen mijn vorige net gepost was, negeerde je niet expres, hoor ;-) Weer aan het werk, zal wel wennen worden, he? Blijf je fulltime werken? Hoe heb je de kinderopvang geregeld?

Geplaatst

Nou vanmorgen een keer getest, deze was negatief.

Ik had natuurlijk niet anders verwacht aangezien ik officieel pas donderdag mag testen. Ik was ook niet echt teleurgesteld, ik zie donderdag wel weer...

@leentje; hoe is het bij jou gegaan?

@poppie; hoe was je eerste echo?

@LEXA; Wat een superman :icon_smile::icon_smile: zie zo je maar grote monden maar kleine hartjes hahaha

xxx

Denise

Geplaatst

Evy; Ai,een brandwond van de kruik...Ik heb de kruik ook al altijd gloeiii heet. (waterkoker). Doe er nog een extra handdoekje om heen,anders is het een beetje té warm voor op de buik.

Lexa; geen flauw idee of het max 40 graden mag...ik doe het iig niet,voor mij hoe warmer hoe beter,helemaal met dit weer!

En wat een held je man! Katje uit de boom redden; :toppie:

Denise; balen dat je negatief hebt getest. Probeer het donderdag nog eens,misschien ben je idd te vroeg geweest.

Duim voor je mee.(voor iedereen natuurlijk)!

Tammy; Moet je over 2 weken weer aan het werk.Jeetje,wat gaat die zwangerschapsverlof toch gauw voorbij hé. Kan me nog goed herinneren dat je hier schreef dat je zo blij was dat je je bijna verlof had!

Misschien wel weer fijn je ritme in het dagelijkse leven terug.,alhoewel het héél erg wennen zal zijn voor je.

Kan me er iets van herinneren dat je 4 dagen ging werken toch?

Poppie; hoe was je echo meid!??

Geplaatst

Hallo meiden! Een tè warme kruik is volgens mij niet goed. Als je zwanger bent moet je ook uit kijken met tè warm (baden, sauna, enz > 38 graden Celsius). Vraag het voor de zekerheid anders even na bij de acupuncturist. Waar prikken jullie behandelaars de naaldjes? Doeiii! X

Geplaatst

Ha meiden, even snel want ik ben nog aan het werk:mad:.

Kammie, 14 weken pfftt.... echt snel!!! Tja ik gooi ook gewoon water uit de waterkoker in de kruik, maar normaal voelt het niet heet op mijn buik, maar nu ga ik toch twijfelen of het niet te heet is. Ik leng het vanaf nu wel aan met wat koud water.

Denise, dat was inderdaad wel een hele vroege test. Het kan wel, maar kans dat het dan negatief is.

Lexa-girlie, talk to me! Hoe is het bij jou????? Ben benieuwd. En heel lief en stoer van je lover. Volgens mij een hele stoere Kiwi.

Rest ben ik even kwijt. Ga snel door!!

X

Geplaatst

Dag meiden, nog niets gebeurd aan deze kant, nog steeds niet ongesteld. :sweat:Ik zit nu op dag 30 van m'n cyclus, wordt wat lang, he? Ik hou al sinds 2 jaar een lijstje bij met m'n cyclus (tja, je moet als je maar niet zwanger wordt), en het is 2x voorgekomen dat ik op dag 30 ongesteld werd, 1x op dag 31 en 1x op dag 32... Dat zijn dus echt de uitschieters op 24 menstruaties. Het merendeel is 'gewoon' dag 27 en vaker nog, dag 28.

Begin 'm nou echt een beetje te knijpen. Ik denk dat ik me, ondanks alle mentale en lichamelijke voorbereidingen, helemaal het leplazarus schrik als ie :zwanger: aangeeft. Ik heb al sinds vorige week woensdag last van menstruatie-achtige krampen en steekjes in m'n onderbuik, aan weerszijden. M'n buik is opgezwollen. M'n tepels lijken veel gevoeliger, de rest van m'n borsten voelt niet anders. Ik heb pijn in m'n lage onderrug en ik ben vandaag wel 11 x gaan plassen. Damn, als ik het allemaal zo opschrijf...

Ik ga morgenochtend testen. Ik zal wel moeten, want ik ga weer naar de acupunctuur. Als de test negatief is, wil ik haar vragen de menstruatie te stimuleren. Als ie positief is, tja...

Ik zat te denken, misschien komt het wel door de acupunctuur dat m'n cyclus nu wat vertraagd is. Ik heb haar wel eens verteld dat m'n luteale fase (tijd tussen ovulatie en menstruatie) wat aan de korte kant is. Soms maar 10 of 11 dagen. Dat kan problemen veroorzaken met de vruchtbaarheid. Misschien heeft ze daar wel op geprikt. Ach, ik weet 't niet. Morgenochtend testen!

Geplaatst

hallo dames,

ben er ff niet geweest, en meteen een hoop ontwikkelingen hier!

iedereen veel succes, en hopelijk veel groene regels in februari!!!

ik heb vandaag de 1e echo gehad, en een kloppend hartje gezien, echt geweldig.

ik hoop dat iedereen hier dat ooit gaat meemaken.

verder gaat het wel goed, alleen slaap ik erg slecht, ik ben s'nachts nl. kotsemisselijk.....maar ja, hoort erbij.

liefs en voor iedereen een dikke X

Geplaatst

Poppie, wat fijn!!!!!!!!!!!!!! Nou deze mijlpaal is binnen. Ik hoop dat je snel betere nachten hebt hoor. Slaaptekort kan je wel slopen (ook al is het voor een goed doel).

Lexa!!!!!! Oh my god!!!!!!!!! Ik ga morgenochtend meteen hier checken!!!!!!! Ik steek nu een kaars voor je aan en ga keihard duimen. Hoop dat ik kan slapen vannacht. Waarom laat je mij zo in spanning zitten (jij kan er nog wel goed tegen, maar denk ook eens aan een ander hahaha)? Maar het klinkt wel echt heel goed, ik heb echt goede hoop voor je. Nou hang in there!

Nog even reageren op Tammy. Echt snel dat je alweer aan het werk moet. Hoeveel dagen ga je ook alweer werken? En inderdaad, hoe heb jij de opvang georganiseerd?

Kammie, heel goed dat jij goed nieuws hebt besteld.

Tot morgen allemaal!

Geplaatst

@poppie; echt super voor je!!!!:happy7:

@lexa; superspannend dan, ik duim voor je en ook ik ben er morgenvroeg om te kijken....Succes!!!

Ik weet dat ik te vroeg heb getest maar kon het niet laten hahaha

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

Nou Lexa! Dat wordt reuze spannend met jou hoor. Je zal morgen maar een positieve test hebben!! Ik hoop het voor je!

Ik had trouwens met de 1e acupunctuur ook een late cyclus. De menstruatie kwam ook veel later,en ook héél veel!

Wil natuurlijk bij een ander niks zeggen...Jij kunt wel harstikke zwanger zijn meid.

Poppie; geweldig dat je 1e echo harstikke okee was! Bijzonder om het het hartje te horen kloppen lijkt me.

Geniet ervan!

Voor iedereen sleep well!

Geplaatst

......................Lexa.......................???????????

Pammie, goed dat je dat zegt dat er ook veel meer bloed was na de 1e acupunctuur. Is dat ook zo gebleven? Of was het alleen na de 1e?

Ga maar eens aan de slag. Kom straks weer kijken.......

Geplaatst

Waar blijft het nieuws van Lexa????:icon_smile:

Nou mijn eerste iui is mislukt, ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Kan niet eens zeggen dat ik erg teleurgesteld bent,...ik had eigenlijk niks anders verwacht. Op naar de volgende iui:icon_smile:

Fijne dag verder vandaag!!!

dikke kus,

Denise

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden