Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Diaantje: Mmm, al wel andere verschijnselen?? Of nog steeds dezelfde??

Hahaha.. bij mij zijn de verschijnselen 'enorme gevoelige tepels' bijgekomen...ahahha

Ach, kan er toch ook nog wel bij :toppie:...

Vandaag gelukkig weer gewoon aan het werk, heb je toch de nodige afleiding..

Evy, je eerste prik al weer gehad??? Alles weer goed gegaan??

Fijne dag allemaal...

Geplaatst

Hoi Chantal,nou ik voel milde menstruatiepijn.En verder niet veel bijzonders meer.Wel weeig heeeel soms,idd lichte steekjes in borsten en onderrug,maar ja,idd ook menstruatieklachten hihi

Verwarrend hoor,maar geestelijk aan het voorbereiden op de 2e ronde.

Ik hoop zo voor je dat het wel lukt bij jou,meteen de eerste keer!Gebeurd toch ook wel hoor!Ik duim voor je!x

Geplaatst

Mmm, beetje algehele malaise dus.. Moet ik afkloppen, ik heb nooit echt PMS-klachten gehad. Daarentegen, ik werd ook niet zo heel vaak ongesteld.

Jij mag woensdag toch gaan testen?? Of was het al eerder?? Ik ben soms een beetje de klust kwijt hoor, sorry...

Ja, ik ga uit van het positieve... maar ik hou ook absoluut in mijn achterhoofd dat het niet in een keer goed hoeft te gaan. En mijn vriend houdt gelukkig zijn beide benen op de grond, dat helpt ook. Voor je het weet, zit je in een droomwereld, en is de klap zovele malen groter als het niet zo mag zijn.. Hahah, hij is dus echt de nuchtere van ons tweetjes.. is voor hem natuurlijk ook veel makkelijker.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Ja heb ik ook nooit gehad,wel veel pijn vlak voordat het los kwam,en dan die eerste dag.Maar verder geen pijnlijke borsten,of 'zwangerschapsverschijnselen' .

Ja ik mag de 10e eigenlijk testen,maar ga ervan uit dat oma dan al gearriveerd is hihi

Ik heb dat ook hoor,je wilt je niet teveel verheugen maar ook weer niet te negatief zijn.Mijn mannetje is ook redelijk nuchter,maar merk wel dat hij ook graag wil.

Maar goed,bij de man ist ook anders denk ik zowiezo.

Zodra er bij mij nieuws is hoor je het wel.We hebben nu zoiets van;Elke keer dat het NIET lukt,komen we dichterbij..

Geplaatst

Ik heb lijstje maar weer eens opgezocht.

FEBRUARI OVERZICHT

Chantal: 05-02-2010 1e iui testen ?

Sharon: 06-02-2010 1e iui testen ?

Zomer: 11-02-2010 startgesprek IVF

Mob: 12-02-2010 1e FM

Britt: 13-02-2010 testen na 1e iui

Denise:15-02-2010 echo fm 2/3dgn later 2de iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Mob: 25-02-2010 intake ivf (nog niet helemaal zeker)

Ik mag vrijdag komen voor een echo.

De ivf-intake is nog niet helemaal zeker. Dat hangt af van de zaadkwaliteit. Als die goed is gaan we toch door met IUI.

Geplaatst

Tanxxx Mob..

Ik mag trouwens de 19de gaan testen, keurig 14 dagen later...

Pffffff, nog 11 dagen te gaan...

Maar spannend voor jou hoor, vrijdag de echo... Hoop voor jullie dat de zaadkwaliteit goed genoeg is, en dat je toch de IUI kan doen...

Geplaatst

Lexa meid;Nooit gedacht je nog eens te "feliciteren" met je ongi. Whaha.

Kan me goed indenken dat je opgelucht bent,het heeft lang geduurd hé.

Evy; Hoe was de 1e spuit weer.?

Diaantje; Het is bijna woensdag hé.Ben je al nerveus aan het worden? De symptomen kunnen je heel erg voor de gek houden. Vreselijk is dat,soms kun je aan niks anders meer denken.

Chantal; Jij nog 11dagen te gaan,ach,voor je het weet zijn die ook weer voorbij. De wachtweken zijn wel altijd slopend;vooral de 2e week.

Mob;Succes met de echo alvast.Dat er maar mooie eitjes zitten!

Dus de film was goed ja. Gelukkig maar;

Nog 2 weken en dan heb ik de IVF intake gesprek. Kan niet wachten;vind het best spannend allemaal. Volgende stap komt nu steeds dichterbij. Ik hoop dat de zaadkwaliteit ook goed genoeg is voor IVF;Maar als ik zie wat voor scores manlief bij de iui's had,ben ik daar niet zo heel bang voor,maar je weet maar nooit.

Geplaatst

Hoi Pammie,

nee ben niet nerveus eigenlijk.Ga er gewoon vanuit dat het eraan zit te komen.En ja,je lichaam kan raar doen he??pffff

Heb het nu ook helemaal mee gehad,geeneens zin meer om daar bij stil te staan vandaag.Laat het nou ook maar komen dan,kunnen we weer opnieuw!hihi

Duurt voor jou nu ook niet al te lang meer he!?Fingers crossed.

Ik ben errrrg benieuwd wat ze gaan zeggen,en hoe snel al!Liefs,Diana

Geplaatst

Chantal: 05-02-2010 1e iui testen ?

Sharon: 06-02-2010 1e iui testen ?

Zomer: 11-02-2010 startgesprek IVF

Mob: 12-02-2010 1e FM

Britt: 13-02-2010 testen na 1e iui

Denise:15-02-2010 echo fm 2/3dgn later 2de iui

Lexa: 16-02-2010 1e FM 3e iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Lexa: 18-02-2010 2e FM 3e iui

Mob: 25-02-2010 intake ivf (nog niet helemaal zeker)

Meiden, even snel want druk op 't werk, maar ik doe weer mee met 75 eenheden, hehe. Evy, waar blijf je, mop?

Geplaatst

PHOEI!!!!! ik zal tegen vriendlief zeggen dat we niet meer een weekend weg kunnen, want ik kan het allemaal niet bijhouden! hahahahahahaha

Even snel een paar reacties:

Lexa, die dame met die voetjes op je buik hebben het werk goed gedaan :happy7:

Diaantje, ik weet hoe je lijf kan voelen en dat je totaal niet weet waar je aan toe bent, nog even afwachten!!!

Mob; 30 (!?!?!?!?!)

Echt niet meer normaal, toen ik er 4 aan 1 kant had, merkte ik dat al best wel, laat staan zoveel. Positief is wel dat je zoveel hebt, maar de volgende keer toch maar sneller aan de bel trekken?

Aanstaande donderdag naar Z'huis voor startgesprek IVF, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Ik las dat er nog een paar binnenkort voor IVF gaan, hoop dat het voor jullie niet nodig is en dat het via IUI kan!

Ik ben er nog niet aan toe om dit forum te verlaten, maar ben straks echt een "IVF" ipv een "IUI (doe nog een beetje aan verdringing geloof ik hahahahahahaha)

Ga nu koken en uitrusten van een hectische dag "at the office". Fijne avond! (ik ga hangen voor de TV > Private practice.

Gr Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor het eerst bezoek ik deze site, vooral omdat ik veel vragen heb. Ik ben gestart met mijn eerste iui behandeling. Ik heb vorige week maandag de iui gehad. Nu voel ik al vanaf dinsdag hele zere borsten en een opgeblazen gevoel in mijn buik. Ik voel van alles en het lijkt er op dat ik mijn lichaam opnieuw moet leren kennen. Herkennen mensen dit? Soms ben ik bang te blij te worden en dat het uiteindelijk weer een terleurstelling gaat worden.

17 februari mag ik pas testen..

Geplaatst

Hallo Mathanja,

ik heb zaterdag de iui gehad en heb precies hetzelfde hoor, gevoelige borsten, opgeblazen buik( misschien ook omdat ik zoveel honger heb de laatste dagen en dus veeeel eet):happydance:. het is inderdaad wel erg wennen dat je je lichaam ineens niet meer kent, maar het is voor een goed doel... wanneer mag jij testen? heb je ook pregnyl en puregon gebruikt? dan kan het daar dus door komen..

ik mag de 20ste testen.. het worden 2 lange weken...:laugh:

succes ik zal voor je duimen!

de andere meiden nog een fijne avond!

Geplaatst

Welkom Mathanja, Welkom bij dit forum. De verschijnselen die je beschrijft hebben de meeste meiden hoor. Ik in ieder geval wel hoor. En ja, je leert je lichaam ineens van een hele andere kant kennen. Maar voor jou dus ook een spannende tijd. Gezellig samen met Sharon en mij op het wachtbankje... Groetjes Chantal

Geplaatst

Hoi Mathanja,nou dat zijn idd de verschijnselen die erbij horen!Die opgezette buik,ik had ook wat steekjes in mn borsten maar niet veel.Voelde echt vanalles in mn lichaam,en had echt veel zwangerschapsverschijnselen.Ik kende mn eigen lichaam ook niet meer,ben je toch wel mee bezig he?

Chantal en Sharon,gaat het verder allemaal nog??Toch wel spannend he.

Ik mag de 10e testen,maar denk niet dat ik dat ga halen.PMs is al bezig lijkt het.

Pffff laat nu ook maar komen hoor..kunnen we weer verder!!!Zo,en nu even GTST kijken...erg he?haha

Geplaatst

goedenavond dames

jeetje er is erg veel terug te lezen zeg op dit forum...

ik zie dat er een paar nieuwe dames bijgekomen zijn, voor deze zeg ik welkom hier , je zal er veel steun en info voor jezelf terug vinden net als de rest van ons

ik wil jullie eventjes nog op de hoogte houden van de rar omstandigheden na mijn ESCAPE IUI van afgelopen maandag 1 febr.

zoals ik verteld heb lag ik een paar uur na de iui deze keer in het ziekenhuis aan de morfine!

ik heb gelukkig zojuist dr alberda aan de tf gehad van het SFG in Rotterdam waar in onder behandeling ben..

hij wist na mijn verhaal te hebben aangehoord direct wat het was!!

gelukkig heeft het voor mij dus nu wel duidelijkheid gekregen want ik maakte me echt heel erg druk hierover de afgelopen dagen

wat er gebeurd moet zijn is het volgende:

in het lab word het zaad bewerkt voor de iui, ze "wassen" het zaad en halen hierbij het progesteron vocht weg uit het zaad en brengen er een andere vloeistof in terug ..dit bewerkte brengen ze dus dan later weer in de baarmoeder terug.

nu is er zoals hij zegt niet genoeg, of niet alle progesteron vocht weggenomen, en dit heeft deze vreselijke pijn gebracht al heel kort na de inseminatie zo blijkt..

in het verleden blijkt dit veel vaker te gebeuren bij vrouwen en bleek altijd dat dit de oorzaak was, mischien vertel ik het verhaal nartuurlijk niet zo duidelijk als dat hij mij heeft verteld vanavond, maar de boosdoener is dus het progesteron vocht geweest, hij bevestigde direct dat dat inderdaad heel erge pijnen gaf die komen en gaan net als een soort weeenstorm zeg maar....

in ieder geval ben ik nu erg blij dat ik toch weet wat er gebeurde met mijn lijf en waarom, want ja je haalt je toch echt vanalles in je hoofd en we twijfelde echt of we wel door moesten gaan met alles, zo erg is het geweest.

maar gelukkig gaat het inmiddels wel weer redelijk, en heb ik toch besloten als ik nu weer ong. zou worden dat we dan toch doorgaan met de poging IVF, hij verzekerde me dat ik dit zeker niet zou hebben met ivf, het lab heeft echt een fout gemaakt!

tja zo zie je he...iets wat eigenlijk een fluitje van een cent is en lijkt , kan toch grote gevolgen hebben.

maar dames, niet schrikken want dit was mijn 5e iui he, helaas ging het deze ronde verkeerd maar daar was zeker geen sprake van de keren ervoor.

ik hoop maar dat het ons eigenlijk eerst ellende heeft gebracht en wellicht toch nog voor een mooi einde kan geven!!

groetjes giblelomo

x

Geplaatst

Ik schrik van je bericht Gibelomo, maar herken het ook heel erg! Ik had dat ook die pijnen... dacht dat het de Pregnyl was joh en dat de eisprong nu heel erg heftig was..goh...

Geplaatst

Jeetje Gibelomo,dat ging weer lekker of niet dan!Ik vind toch dat ze wat voorzichtiger moeten zijn met dat soort dingen..Ik hoop dat je je nu beter voelt iig!

Iedereen lekker slapen zometeen,of straks

liefs x

Geplaatst

Jeetje Gibelomo, wat een verhaal.. had natuurlijk wel gelezen dat je in het ziekenhuis had gelegen.. maar dat zoiets de oorzaak daarvan kan zijn. Wel heftig hoor. Maar aan de andere kant, ook goed dat je lijf daar dus wel op reageert. Helaas niet zo'n fijne reactie voor jou... maar goed om te horen dat het nu beter met je gaat, en dat je nog steeds door wilt blijven gaan. Toppie hoor.

Diaantje... al verdere ontwikkelingen?? Ben erg benieuwd hoor..

Geplaatst

Nog steeds niks,wel weer witte afscheiding??Ik heb nog wel een vraagje aan jullie...

Hoe doen jullie het met medicijnen in deze tijd?

Ik had gisteren weer zon hoofdpijn en PMS en heb gewoon een paracetamol-zetpil gebruikt.

Later dacht ik...o jee!?

Verder alles goed met jou Chantal??Geen rare dingen ofzo?hihi

Liefs Diana

Geplaatst

Mmmm, op zich is afscheiding wel normaal.. weet alleen niet hoeveel nog 'normaal' is..

maar zolang je er geen last van hebt, zou ik me er maar niet te veel zorgen over maken. Lang leve de inlegkruisjes he.

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag over medicijnen... ik neem eigenlijk nooit wat in.

Verder met mij alles prima hoor.. Geen rare dingen bijgekomen.. hahahaha

Geplaatst

Ooooh das mooi Chantal!Dat je er dan ook niet teveel 'last' van hebt!

Ja de afscheiding heb ik verder geen last van hoor,maar tis wel meer dan anders,en ook veel vaker de laatste 2 weekjes.

Nou ,de paracetamol zal wel niet zoveel kunnen schaden bij een mogelijke zwangerschap voor ons toch?Mss krijg ik nog wat meer antwoorden hierop later..Liefs,

Geplaatst

Hai,

kon dit vinden voor je: Het gebruik van aspirine en ibuprofen wordt – in principe – afgeraden in de zwangerschap. Paracetamol (zonder toevoegingen) kun je in de zwangerschap wel gebruiken. Totaal mag je op een dag maximaal 3000 mg paracetamol slikken....

dus mocht het zo zijn, dan heb je niets 'verkeerds' gedaan

Geplaatst

Hoi Diaantje, ik zag dat Chantal je vraag al had beantwoord: Inderdaad, paracetamol mag, en 3000 mg zijn in principe 6 tabletten van 500. Lijkt me meer dan genoeg, toch?

Zomertje! Daar was je weer! Hoe was je weekend? Lekker ontspannen? Spannend joh, het intakegesprek op donderdag. Ik zag dat je in het midden van het land woont, dan wonen we niet ver bij elkaar vandaan, haha. Ga je naar het UMCU? Shit, nu ik dit opschrijf komt het me zo bekend voor, dat heb ik je eerder gevraagd, toch? Ik onderga de IUI in het Tergooiziekenhuis in Blaricum maar dat is een transportzh voor ivf, dus dan moet ik naar het VU in Amsterdam voor de terugplaatsing, en m'n vriend moet daar m'n eitjes lozen. En z'n eigen je-weet-wel.

Maar goed, zo ver is het nog niet. Ik zou eigenlijk vanavond moeten beginnen met stimuleren maar ik gooi de kont tegen de krib en begin morgen pas, op dag 4. De rede daarvoor is dat mijn menstruatie vrij snel stopt na stimulatie, en ik wil het er nu echt even allemaal uit laten komen om 'schoon' te beginnen. Meestal ben ik 4 dagen flink ongesteld, dus dat komt mooi uit. M'n acupuncturiste was het gelukkig met me eens. wat is het toch geweldig, die acupunctuur. Ging er vanochtend heen met vreselijke krampen en nu voel ik me nog steeds niet kiplekker, maar de kramp is weg zonder aspirine.

Gibelomo: Gelukkig is er een oorzaak gevonden maar wat een knoeiers. Heb je wel excuses gekregen? Mijn moeder (kankerpatiente) kreeg vorig jaar een joekel van een inwendige bloeding toen de arts-assistent uitschoot tijdens de punctie. Bedankt, he? En excuses, ho maar. Vind het toch echt niet kunnen.

Mobje? Evy? Joehoe, waar zijn m'n medemusketiers??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden