Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:clap2::happydance::clap2::happydance::clap2::happydance::clap2::happydance:

Echt gefeliciteerd!

Wat fijn voor je, ik wens je toe dat je het snel zal bevatten zodat je snel kunt gaan genieten.

En wat komt het op een goed moment voor dit forum omdat we net zo lekker aan het mopperen waren op de gang van zaken.

Jij geeft hoop!

Gr Zomer

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Britt, dat is geweldig nieuws, gefeliciteerd!!! En ja, zoals Zomer zegt: wat een opsteker voor de ouwe mopperkonten hier op het forum ;-) Geniet er maar van, je hebt het verdiend!

Diaantje, volgens mij snap ik het nu niet meer. Ik dacht dat je GEEN hormonen gebruikte. Ik ben blonT. Maar dan klopt het nog steeds: na de 3e iui gaan ze bespreken of je door moet gaan met nog 3 cycli. Als het zaad goed is en als jij goed reageert op de hormonen, dan gaan ze waarschijnlijk nog door met iui. Als dat niet zo is, dan kunnen ze andere opties zoals ivf/icsci overwegen.

Wat betreft je tweede vraag: Nee, de bedoeling is dat je geinsemineerd wordt op het moment van de eisprong. Maar een aantal van ons hebben het idee dat onze eisprong pas later komt.

Ik ben vanochtend geweest voor m'n eerste FM. Nou, wat ken ik mijn lichaam toch ont-zet-tend goed, wuhahaha. Er zit 1 knoeperd op rechts, 18 mm. Donderdag de inseminatie. Maar ter mijner verdediging: Rechts zit de eierstok verstopt achter m'n darmen, dus daar voel ik niets. Links had ik het wel geweten, haha.

Evy, al nieuws??

Geplaatst

Mob: 16-02-2010 inseminatie ?? iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Evy: 18-02-2010 inseminatie 3e iui ??

Lexa: 18-02-2010 insematie 3e iui

Chantal: 19-2010 1e iui testen

Sharon: 20-02-2010 1e iui testen

Mob: 25-02-2010 intake ivf (nog niet helemaal zeker)

Zomer: 17-03-2010 punctie ivf

Meiden, wijzigen jullie/vullen jullie het lijstje aan?

Geplaatst

Goedemorgen!!!!!

Britt, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!! Wat een ontzettend, leuk goed, fantastisch nieuws. Ben heel blij voor je, en inderdaad voor ons allemaal hahaha.

Lexa, ja hoor, als het die andere eierstok was dan had je het wel gevoeld ;-) Maar mooi toch!!! En dat op een hele nette dosis Puregon. Jong godin ben je...

Dames, ik ben het van gisteren even kwijt, maar wel lief dat jullie allemaal zo meeleefden met mijn frustratie haha.

Overigens wordt dit mijn 4e iui. Er zijn er twee niet doorgegaan, en ik heb zelf een maand overgeslagen natuurlijk.

Vanochtend een positieve ovutest dus morgen de IUI. Er was plek en ze waren aan de telefoon weer heel begripvol. En ach, ik heb toch gewoon gelijk gekregen hahaha.

Verder stress, morgen IUI en dan ben ik nooit meer zo geconcetnreerd aan het werk. Ik heb éé'n zakelijke afspraak morgen en verder klooi ik wat aan vanuit huis. Maar morgen is ook mijn laatste werkdag voor de vakantie dus ik moet vandaag echt heeeeeeeeeeel veel doen.

Later meiskes!

Evy: 17-02-2010 inseminatie 4e iui

Geplaatst

Evy, weer spannend voor je dan morgen... Fingers crossed

En voor Lexa natuurlijk ook, wel goed dat je zo voor jezelf opkomt hoor...

Diaantje... ik dacht ook serieus dat je deze ronde pas met de Puregon was begonnen.. en dat je bij de eerste IUI alleen de Pregnyl hebt gehad...

Mmm, wordt dan wellicht toch sneller dement dan verwacht :-(

Sharon.. red je het nog allemaal???

Geplaatst

Pammie: 22-02-2010 Intake ivf

wauw Britt,wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd meid!

Lexa en Evy; succes beiden met jullie iui!

Geplaatst

Jaa Chantal en Sharon, jullie maken het nu toch wel spannend hier, zeg!

Zou toch wat zijn als er deze week zo nog twee zwangeren bijkomen!!!

Over Diaantjes wel/geen hormoongebruik. Ik ben echt heel slim, snel van begrip en intelligent enzo,:happy8: maar ik ben het spoor ook bijster van wel/geen hormonen!!!

Geplaatst

Mob: 16-02-2010 inseminatie 6e iui

Mob: 25-02-2010 intake ivf/icsi

Vandaag de 6e IUI gehad. En weer was het zaad zeer slecht. De inseminatie was pijnlijk.... ze kon m'n baarmoedermond niet goed vinden.

Het zaad was voor opwerking 1 miljoen, na opwerking 0,4 miljoen. De arts begon nu zelfs over ICSI. Volgende week hebben we een intake gesprek en dan horen we meer. Als we ivf gaan doen kunnen we ws vrij snel starten. ICSI gaat langer duren en dan moeten we gaan schuiven met onze vakantie...

Ik kan het soms gewoon niet geloven... Het zaad wordt alleen maar slechter, logisch dat ik niet zwanger raak. Nu al ivf of icsi, zou het dan wel lukken? Pfff, ben even moe en verdrietig.

Geplaatst

Ach lieve Mobje, ik snap heel goed dat je verdrietig bent. Het is ook niet leuk om elke keer slecht(er) nieuws te krijgen over het zaad. En dan moet je ook meteen gaan denken over de consequenties enzo. En dan ook nog dat gepruts met die baarmoedermond. Heel vervelend. Ik geef je een dikke knuffel met mijn virtuele armen.

Was Tammy niet ook zwanger geworden met een redelijk matige zaadkwaliteit? Of was dat iemand anders?

Ik bedoel niet dat ik je valse hoop wil geven, maar elke poging heeft kansen. Echt waar!!!!!

Mob: 16-02-2010 inseminatie 6e iui

Evy: 18-02-2010 inseminatie 4e iui

Mob: 25-02-2010 intake ivf/icsi

Geplaatst

Nou Mob,das idd niet zulk mooi nieuws,maar kop op!!Doorgaan he!Ik weet het is niet gemakkelijk..en heb zelf ook wel eens het gevoel als mensen iets liefs willen zeggen dat ik denk..pffff hihi

Maar er is en er blijft hoop!

Nou,nu ga ik het nog 1 x proberen uit te leggen hoe ik de IUI's doe;

In januari mijn eerste IUI gehad,en alleen Pregnyl gebruikt.

Ben nu (in februari dus,mijn 2 aankomende IUI) met Puregon gestart.Vanmiddag een echo,en begin volgende week denk ik een inseminatie als alles goed is.

Maar dan nog wel weer Pregnyl spuiten ook.

Mss zet ik het er niet duidelijk neer ofzo,kan heel goed haha

Dus Chantal,je bent niet aan het dementeren!

Oooow ik ben zo blij voor Britt!

Dus Lexa,jij ook blonT???haha,ach heeft ook zo zn charmes vind ik :-)

Nou,ik ga zo maar eens richting zh,even kijken hoe het er voor staat bij mij!

Veel liefs!

Geplaatst

Hahhaha... gelukkig maar. Toch fijn dat mijn geheugen mij nu eens niet in de steek laat.. hahahaha

Succes zo Diaantje.. hoop dat er voldoende follikeltjes zijn gegroeid

Geplaatst

Mob;meid,ik kan je zo goed begrijpen. Héél vervelend dat ze dan ook je baarmoedermond niet kunnen vinden.

En dan moet je ook nog nadenken over hoe eventueel verder. Maar Evy heeft volgensmij gelijk;Tammy is geloof ik zwanger geworden onder de 1 milj zaadjes. (Toch Tammy??)

Knuffel voor jou Mob.

Diaantje; en,hoe was je echo??

Chantal en Sharon; Spannend hé,hopelijk kunnen jullie straks samen zeggen dat jullie 2 dikke strepen op die test hebben staan!!

Geplaatst

Hehe Diaantje, we zijn eruit over wel/geen hormonen. En nee, ik ben niet blont, en ook niet blond, haha.

Mob: Wat een k-nieuws voor je. En wat een rotdag. Is er iets wat ze kunnen doen aan de zaadkwaliteit? Kan hij zelf iets doen? Slikte hij nu ook multivitaminen met foliumzuur of was dat weer de partner van iemand anders?

Tammy is volgens mij ook zwanger geworden met onder de miljoen. Natuurlijk kan dat ook, zoals ze altijd zeggen: Je hebt er maar 1 voor nodig...

Evy: Dus jij gaat morgen al, en dan donderdag op vakantie, he? Is wel jammer dat je de wachtweken dan niet met ons kunt delen... of neem je je laptop mee zodat je ons op de hoogte kunt houden? Ik zal je wel missen, hoor! Lopen we vrijwel gelijk op. Ik ga iig voor je duimen. Denk aan wat de masseuse gezegd heeft!

Chantal en Sharon: Ik verwacht hier morgen toch wel vreugdekreten van jullie. Het is Britt ook gelukt, en we kunnen hier wel wat zwangeren gebruiken.

Geplaatst

Ja ik verwacht ook vreugdekreten hier. Die wil ik helemaal in Suriname horen hahaha.

Lexa, ik ga mijn best doen om af en toe vanaf de I-phone even hier te checken en ook wat te sturen. maar dat zal niet met de hoge frequentie gaan die je van me gewend bent! Natuurlijk gaan we elkaar steunen in de wachtweken!!!!!!!!!! Ik heb jullie ook nodig hoor! Hoop wel dat ik daar door de afleiding ineens niet meer denk aan zwanger worden woehahahaha! Wat een grap.

Maar sowieso ben ik alweer terug voor D-day.

Ik ben 27 feb al terug dus................ Het is echt maar een ieniemienie tussendoor vakantietje.

Geplaatst

Britt gefeliciteerd!!!! wat goed zeg.........:clap2:... das nou goed nieuws...

Lexa, je moet nog een paar dagen geduld hebben hoor, ik kan zaterdag pas testen.. en chantal vrijdag... pffffff het wachten duurt zooo lang:happy8:.. heb verder geen verschijnselen dus ik verwacht er maar er niet teveel van....

Wat vervelend voor je mob, frustrerend...... maar niet de hoop verliezen he! Het gaat vast wel lukken... nog genoeg kansen die komen!en wij zijn er voor je als je even wilt mopperen...

Chantal hoe is het met jou?? kunnen we niet eerder testen??:laugh:

Evy succes morgen!

even een vraagje aan iedereen, wat voor zwangerschapstest kun je het beste halen, zit er ook verschil in? ik heb er nog 2 liggen van de kruidvat(2 voor 5e)of kan ik beter een goed merk halen?ik vroeg me af of er verschil in zit?

Iedereen nog een fijne avond!

liefs sharon

Geplaatst

Zo,nu even met een bak koffie achter mn laptopje.

Ben naar het zh geweest,en wordt zaterdag al geinsemineerd!

Er zit nu al een ei van 1,6 en die schijnt er erg goed uit te zien ofzo?

Nou ja,donderdag Pregnyl en zaterdag is t (alweer) zover.Had zelf op maandag of zelf dinsdag gerekend.

Ik snap er alleen nog niet zoveel van,dat ik rechts zon mooie heb en links niet iets noemenswaardig geloof ik?

Ja mss moeten we vanaf ronde 4 de puregon een beetje omhoog gooien zegt ze.

We willen het liefst wel meerdere zien!Ik zo van huh??

Naja,zal wel goed zijn...Eerst dit maar even!

Evy,jij heeel veel plezier daar in Suriname.Even aan andere dingen denken!

Hebben jullie gisterenavond dr Phil nog gezien toevallig??Ik kreeg iets mee,dat ze in Amerika alles zelf moeten betalen ofzo.IVF etc..man o man..dat was erg.

Mob,alles goed met je?Kop op he,dikke knuffel van mij.

Ik spreek jullie snel xxx

Geplaatst

Hai hai, uhhh Lexa.. Je bent wel erg enthousiast hè. Ik mag pas vrijdag testen, maar het is zooooo moeilijk. Zou eigenlijk nu al wel willen testen, maar dat lijkt me dan weer niet verstandig. Dus nog even tanden op elkaar.. Meiden die morgen weer naar het ziekenhuis moeten, succes!!!!!

Geplaatst

Dus het is zover Diaantje, spannend!! ik had toen ook de donderdag pregnyl en de zaterdag de inseminatie.... mooi dat ze het ook in het weekend doen.....heel veel succes!!!ik probeer ook te wachten met testen tot zaterdag maar weet niet of het gaat lukken hoor..pffffff...

Geplaatst

Ik heb toevallig ook een stukje van dr phil gezien gisteren, ze moeten het inderdaad zelf betalen daar... dan moeten wij hier toch wel blij zijn dat we in nederland zoveel kansen krijgen!

Geplaatst

Ja erg toch he?Ik weet niet of dat in elke staat zo is..maar dan worden je keuzes wel heel erg..bemoeilijkt/verzwaard.Als je die keus dan nog hebt...

Jaja Sharon,zaterdag mag ik weer.Vorige maand was het de 27e,en nu alweer op de 20e.

Toch wel snel.Jij moet nog heeeel even doorbijten!!

Ik heb ook nog gevraagd hoe dat zou gaan met IVF,mocht de IUI niet lukken.Ik zeg moeten we ons daar al voor aanmelden ofzo..?Nee hoor zegt ze,wij hebben geen wachttijden,dus kunnen jullie meteen mee beginnen mochten jullie dat dan willen.

Maar zegt ze,dat komt pas echt ter sprake na je 5e IUI.

Dus wil me daar ook niet mee bezighouden nu.

Nog 2 x Puregon en dan weer de Pregnyl!Kan ik mn lol weer op...14 dagen 'zwanger" zijn..pfff haha

Geplaatst

Voor mij is dit de eerste keer dat ik me heb aangemeld bij een forum..

Omdat je iedere keer weer zoveel vragen hebt, google ik en kwam op deze site terecht. Even in het kort over mij, in mei zijn wij 3 jaar bezig om zwanger te worden. Vanaf sept 2008 in de mmm gegaan. Resultaat; vriend, zaad redelijk goed tot goed, bij mij is het enige dat na de eisprong het hormoon dat zorgt voor innesteling heel snel weer afzakt.

Ben begonnen met utrogestan, daarna pregnyl. Na enkele maanden hsg gehad, wat een hele pijnlijke ervaring was maar alles goed eruit zag. Meteen hierna1 ste iui, 3de dag na menstruatie beginnen met menopur spuiten, ong 11de dag pregnyl 5000 en na iui nog 3 maal pregnyl 1500.

Heb nu 12 februari deze(4de iui) gehad dus nu weer afwachten en idd weer "zwanger"voelen. Graag zou ik ervaringen uit willen wisselen want in het zkh wordt je van kastje naar muur gestuurd, zoveel verschillende gynacologen:nerves:en iedere x weer andere antwoorden waar jezelf wanhopig van wordt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden