Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diaantje: 10-02-2010 1e iui testen

Zomer: 11-02-2010 startgesprek IVF

Mob: 12-02-2010 1e FM

Britt: 13-02-2010 testen na 1e iui

Denise:15-02-2010 echo fm 2/3dgn later 2de iui

Lexa: 16-02-2010 1e FM 3e iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Lexa: 18-02-2010 2e FM 3e iui

Chantal: 19-2010 1e iui testen

Sharon: 20-02-2010 1e iui testen

Mob: 25-02-2010 intake ivf (nog niet helemaal zeker)

Zo, die is weer bij. Diaantje, zie nu pas dat je MORGEN al mag testen!! Hou je 't nog vol?

Geplaatst

Heeey Lexa!Ik denk iedere keer dat ik dat niet haal omdat mn PMS al een poosje aan de gang is haha

Testen heb ik helemaal geen zin in eigenlijk,heb ook al 2 x getest en waren negatief.Muts dat ik ben,veeel te vroeg.

Dus nog maar even afwachten weer...pfffff :happydance:

Hoe is het met jou??

Wat ik niet snap..uit mijn berekening komt dat ik al eerder ongesteld had moeten worden dan morgen..zij zeggen de 10e testen.Maar mijn cyclus is echt regelmatig,25/26 dagen.

Dus dat begrijp ik niet helemaal,ze gaan dan van een 28 dagen cyclus uit.

Geplaatst

Hoi Diaantje, ze gooien er in het ziekenhuis vaak een paar dagen bovenop. Dus word je normaal gesproken 14 dagen na je eisprong ongesteld, dan zullen ze nu zeggen: Test maar na 16 dagen. Tegen mij zeiden ze dat ik wel eerder thuis mocht testen, maar pas het ziekenhuis mocht bellen als ik echt een paar dagen overtijd was. Als je vroeg test, kan het nog alle kanten op, he?

Maar in jouw geval snap ik het niet helemaal. Wat jij zegt is dat je eigenlijk al ongesteld had moeten zijn, of niet?

Geplaatst

Voor zover ik altijd heb begrepen is de tijd voor je eisprong variabel, na je eisprong is altijd 14 dagen.. dus bij Diaantje zou het een kortere eerste deel zijn..

is prima mogelijk hoor.. maar dat zou betekenen dat je inderdaad daadwerkelijk pas morgen zou mogen testen. wanneer heb je dan nog allemaal meer getest??

Geplaatst

Ja ja ik leef echt nog hoor, maar ben zo druk. En straks vanuit het werk sporten, douchen en daarna acu. Dus vanavond wordt het ook niks.

Diaantje echt spannend hoor.

Lexa, lekker eigenwijs, zo ken ik je weer wahahaha.

Chantal ook lekker veel hier ;-) Het is verslavend, he!!!

Gibel wat een verhaal van jou. Nou dat hoop je toch echt nooit mee te maken. Zegt dat ook nog wat over de slagingskansen van zo'n poging of staat dat er los van?

Geplaatst

Ja ik heb wel een stabiele cyclus en normaliter dus echt 25/26 dagen.Ik zit nu op mn 27 e dag,morgen dus testen.

Ik weet bij god nog steeds niet wanneer ik mn eisprong heb gehad,maar dat moet iig ná de inseminatie geweest zijn haha

Dat was de 27e januari.Ook weet ik van andere meiden dat ze zelfs een eisprong hebben (met pil gebruik) binnen een week na de ongesteldheid,dus zeg het maar!

Chantal,ik heb vorige week donderdag getest en 2 dagen daarvoor.Had zon last van die verschijnselen,ik denk wil nu weten wat mijn lichaam aan het doen is.Maar ja..nu heb ik helemaal geen zin meer om te testen dus hihi

Heb nog steeds steekjes aan de linkerkant van mn buik.En het enige wat ik verlies is witte afscheiding.Nog maar weer wachten...zucht...

Geplaatst

Zeker verslavend.. heerlijk om lekker te ouwehoeren met anderen....

Veel succes weer bij de acu... heb je het gevoel dat het beter daardoor gaat?? of is het ook een deel even ontspanning?? (van die naalden voel je toch niet zoveel??)

zo, mag eindelijk naar huis..

uurtje spinnen.. en dan voor dood op de bank vrees ik :icon_smile:

Geplaatst

Haha, ik zal wel moeten... Ik ben door die fijne hormonen al bijna 15 kilo aangekomen, laten we dat niet nog meer laten worden. Dus dan maar een uurtje zweten. Fijne avond verder.

Geplaatst

Hallo,

Lexa, ik heb een heerlijk weekend gehad met vriend en dan weet ik weer hoe leuk en goed we het samen hebben!

Ik ga naar het Diaconessen in Utrecht, en dat bevalt tot nu toe wel goed moet ik zeggen.

Ik snap wel dat je nu gaat voor de start op dag 4, je hebt gelijk, het is immers je eigen lijf en na een paar pogingen weet je ook wat bij je past en wat niet!

Diaantje, meestal gaan ze uit van 14 dagen na de eisprong die ze opwekken met de pregnyl. Het komt wel voor dat je na die pregnyl eerder ongestled gaat worden. Mijn natuurlijke cyclus is 28 dagen, maar met die pregnyl maar 23 of 24 dgen...

En ik herken zo al die symptomen, maar helaas is het bij mij steeds de hormonen geweest die ik aan mijn lijf heb gegeven door de spuiten en niet vanuit een zwangerschap.....

Gilebomo; dank voor je uitleg. Na het lezen denk ik dan; we zijn met zijn allen weer wat wijzer. (hoewel we liever natuurlijk dit proces niet door hadden gemaakt en niets van IUI enz af hadden geweten...)

Meiden, ga nu koken en snel weer op pad. Laters!!!!

gr Zomer

Geplaatst
Diaantje: 10-02-2010 1e iui testen

Zomer: 11-02-2010 startgesprek IVF

Mob: 12-02-2010 1e FM

Britt: 13-02-2010 testen na 1e iui

Denise:15-02-2010 echo fm 2/3dgn later 2de iui

Lexa: 16-02-2010 1e FM 3e iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Lexa: 18-02-2010 2e FM 3e iui

Chantal: 19-2010 1e iui testen

Sharon: 20-02-2010 1e iui testen

Mob: 25-02-2010 intake ivf (nog niet helemaal zeker)

Pammie: 22-02 2010 intake ivf

Zo,heb me er effe tussengestopt.

Heb nu niet zo veel tijd,ga zo lekker even sporten.

Iedereen fijne avond!!!

Geplaatst

pff wat een teksten:happydance: kan het niet meer bijhouden allemaal.......... nou Diaantje succes morgen iniedergeval... jij bent de eerste op het wachtbankje...... ik moet trouwens de 18e voor een uitgangsecho, ik heb niemand hier eerder over gehoord...... dan kijken ze of er geen follikels zijn achtergebleven voor je met de hormonen weer mag beginnen volgende keer...... iemand van gehoord???:happy8:

Geplaatst

O wat voel ik me vies en vadsig, jullie gaan allemaal maar sporten vanavond terwijl ik zo m'n laatste wijntje ga nuttigen. Is ook belangrijk.

Evy, dus jij hebt je eerste FM alweer gehad op zondag? Zei je nou ook dat je binnenkort op vakantie ging, na de IUI, of in maart?

Zomer, fijn dat je het leuk hebt gehad. Is ook zo belangrijk om tijd voor elkaar vrij te maken.

Diaantje, heb jij een pregnylinjectie gehad? Zo ja, dan was je eisprong precies 40 uur later. De twee laatste keren heb je echt veel te vroeg getest, maar ik zou er morgen (da's toch bijna een week later) echt een testje tegenaan gooien.

Sharon: Ik snap het niet, waarom krijg jij een uitgangsecho op de 18e als je nog in de wachtweken zit, je gaat toch pas de 20e testen??? Ik heb twee keer een uitgangsecho gekregen, maar dat was al op dag 6 van m'n cyclus. Ze zoeken dan ook naar cystes enzo. De laatste twee rondes kreeg ik dat overigens niet.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Lyra dat wijntje is zeker belangrijk. En ons aller vriendin Zita zegt ook dat je dat af en toe best mag doen, dus...

Ik moet trouwens aankomende zondag voor de FM. Dan is maandag, dinsdag of woensdag de iui en donderdag op vakantie. Tja... het is wat strak gepland allemaal, en je weet ook nooit of het precies zo loopt, maar op basis van de ervaring zou het moeten kunnen.

We zien wel. Ben nu relaxt van de acu.

Diaantje, ik ben heel benieuwd morgen. Ben echt kwijt hoeveel dagen na je eisprong/iui het is, maar het klinkt goed. Duim voor je.

Andere dames, trusten.

Geplaatst

Hoi Evy,morgen is het 14 dagen na mn Inseminatie.Heb vanavond een test gedaan en die was negatief!Maar had niet echt anders verwacht hoor.Maar even zien wat er gaat komen.

Lexa,ik voel me ook zo vadsig haha.Tis gewoon dat gevoel van dikke buik en heb in 2 weken tijd wat meer vet gekregen,LETTERLIJK!

Maar toch wat chips en chocola op tafel staan hihi

Sharon,uitgangsecho heb ik nog nooit van gehoord??

Chantal,lekker gezweet vanavond??

Slaaplekker iedereen zometeen,jullie horen me morgen wel weer!x-je

Geplaatst

Hoi!

Ik heb even snel bijgelezen, maar kan niet uitgebreid reageren. Zit namelijk op m'n werk.

Hoe gaat het met de dames in de wachtweken?

Diaantje, je zou dan toch echt vandaag wel ongesteld moeten worden... Ik heb na de inseminatie nog nooit de 14 dagen gehaald, altijd eerder. Anders eens testen met ochtendurine? Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg.

Ik begin weer lekker moe te worden van de Gonal en zo'n zeurende hoofdpijn de hele dag. Maar goed, met een paracetamolletje is het te doen.

Ik ga snel weer werken!!

Geplaatst

Kreeg weer buikpijn daarstraks,nóg een test gedaan op toilet.Negatief,en ik kijk even naar beneden..rozig goedje.Dus ongesteld aan het worden!Hoe kan het he?

Naja,zodra het echt bloed wordt mag ik weer bellen...Op naar de volgende ronde!

Mob hoe is het met jou??

Dikke kus

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Diaantje.. al wat meer nieuws?? vind het erg spannend allemaal voor je hoor..

Gister toch niet gezweet... toen ik thuis kwam, leek het wel alsof ik platgereden was door een vrachtwagen, zo moe.. dus ik ben rond half 10 al naar bed gegaan.. Doet de mens erg goed. Stond vanmorgen wel op met duizelingen.. en die zijn helaas nog niet over. Maar dat weerhoudt me niet om fijn door de sneeuw te ploegen op weg naar werk hoor.. hahahaha

Nou, werkze allemaal vandaag.

Geplaatst

Ohhhh Diaantje... jammer hoor, maar je had het al wel verwacht (althans dat lees ik zo in je berichtjes).. Als het vandaag echt doorzet, ga je dan morgen met de Puregon beginnen??? Ben benieuwd hoe je dat vindt hoor.. ik vond de eerste keer echt super spannend.. na een paar keer prikken, went het wel erg snel hoor.

Sterkte meis

Geplaatst

Hoi Chantal,ja ik had gisterenavond ook al getest,en ook negatief.

Heb momenteel erge buikkrampen wel,maar nu even wachten tot er echt bloed komt.

Het is allemaal wel anders dan mijn normale maandelijkse 'gedoetje'.

Was echt lichtroze,ben net weer naar toilet geweest maar nog geen verandering.

Buikkrampen wel veel nu hoor pffff...

Maar even een zetpil genomen net.

Dus jij moe??Meid ik blijf voor je duimen,en Sharon ook natuurlijk!Jullie zitten nog in de race hihi

Ik heb hier een brief dat ik de 3e dag van mn cyclus moet beginnen met de Puregon.Dus als het doorzet vandaag zal ik zaterdag moeten beginnen,weet echter nog niet eens voor hoelang maar dat zal ik wel horen wanneer ik bel.

Ik houd jullie op de hoogte!xx

Geplaatst

Mmmm, hoop dat je buikkrampen snel over gaan...

Hoe lang je moet gaan spuiten is bij iedereen verschillend. Ik ben zelf begonnen met 50E te spuiten.. daarna verhoogd naar 75E... en ik heb in totaal 17 dagen gespoten. Na 6 dagen een FM, en daarna een week later pas, en vervolgens elke 2 dagen.. De arts heeft mij echt heel erg in de gaten gehouden hoor.. En ze vertelde mij dat je beter wat langer er over kan doen, dan dat je te veel krijgt en je overstimulatie krijgt. Dat wil je natuurlijk helemaal niet.

(ohhh.. maar als je menstruatie vandaag doorzet, dan moet je vrijdag gaan spuiten hoor, niet zaterdag.... vrijdag is dan je derde dag)

Geplaatst

Jajaa,klopt,was even in de war.Ik heb de brief van fertiliteitsarts hier en daar staat Puregon 50 mg te beginnen op CD3,4 of 5.

Niet in het weekend bellen.Dus zal idd wel op vrijdag worden dan.Ik heb net het zh gebeld,ben toch wel een beetje in de war door allerlei rare dingen van de laatste 2 weken en dit.Ze vertelden me dat ik nog maar even af moet wachten (logisch).Heb nu wel het gevoel van echte menstruatiepijn/krampen,anders dan gisteren en de laatste 2 weken hoor!

Geplaatst

Diaantje, wat jammer!!!!!!!!! Nou ja, zolang je niet echt bloedt.... kan er nog van alles gebeuren.

Chantal, ik ben gisteren voor ons alle twee gaan spinnen hoor, pffttt... Daarna nog acu, en ik heb toch als een blok geslapen. Kon er vanmorgen niet uitkomen, was nog echt van de wereld.

Vanavond ga ik bodypumpen. Nu denken jullie, wat overdrijft dat mens. Dat klopt! Normaal zou ik in deze periode alweer volop hockeytrainen, maar door de bevroren velden, lukt dat niet. Dus een mens moet toch iets doen om te bewegen. En volgende week vrijdag moet ik weer in mijn zwembroekie kunnen rondlopen... Ik ben altijd wel een beetje van het laatste moment. Dan probeer ik deze week nog (tegen beter weten in) alle vetjes weg te krijgen hahaha.

Morgen en overmorgen zit ik op 'de hei' voor mijn werk, en vrijdagavond ga ik bij een vriendinnetje eten, dus na vandaag is het weer twee dagen dichtslibben. Of is het dichtslippen???

Ik ga maar weer eens aan het werk, als een mens zich hierom druk gaat maken....

Oh ja, nog iets. Ik droomde vannacht dat ik zwanger was. En ik had enorme pijn in mijn borsten, ze waren ook echt groter en wezen weer fier omhoog Woehahahaha. Heel apart. Ik heb nog niet eens een eisprong gehad, dus zal niet echt een voorspellende waarde hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden