Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tja Diaantje, zolang er nog geen bloed is, is er nog hoop....

Maar ik snap ook goed dat je je er al op instelt dat het misgaat. Het is zo slopend, die twijfel....

@evy: haha dat doe ik ook altijd. Even snel een paar dagen meer bewegen en weinig eten en dan zijn er weer 2 kilootjes af.

En die droom! Vond je het niet vervelend. Ik heb het ook wel eens gehad en toen ik wakker werd kwam de harde werkelijkheid... Dat maakte me best verdrietig.

Ik ben zo moe! Heb zo'n zin om te slapen... maar ja dat zit er voorlopig niet in.

Vanavond een verjaardag, dus ik zal er wel laat in liggen. Maar morgenochtend kan ik uitslapen, dus dat ik ook maar doen dan!

Hebben jullie ook last van vermoeidheid als je hormonen spuit?

Pauze is weer voorbij, dus ga weer aan de arbeid!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Diaantje... niet leuk, maar je weet gelukkig wel waar je nu aan toe bent. En ach meis, dat prikken is zo erg nog niet. En je wordt nu goed gecontroleerd, wellicht is dat ook wel een veilig gevoel.. althans, dat had ik..

maar hoe voel jij je er onder??

Geplaatst

Erg vervelend, zeker als het zo pijnlijk is dat je er echt pijnstillers voor moet nemen. Ik moet zeggen dat ik dat echt nog nooit heb gehad, dus ik heb ook geen idee hoe dat voelt.

Ik zal je even afleiden ;-)

Gisteren bij de acu kwam er nog een hele analyse.

Mijn zonnevlecht en derde oog waren erg sterk(?). En als je het hebt over Yin en Yang dan was Yang veel sterker dan Yin aanwezig. Enige disbalans vond zij het. Nu heb je juist Yin nodig om zwanger te worden (de vrouwelijke, zachte, ontvangende kant). Maar toch denkt zij dat met ademhalingsoefeningen en het richten van energie meer naar binnen, we een heel eind komen. En met de naalden natuurlijk.

Sterker nog, ze zei: Ik kan natuurlijk geen prognoses geven, maar het zou toch best snel moeten kunnen gaan bij jou.. Wat is snel na bijna 3 jaar????? Nou daar kon ze natuurlijk niks over zeggen hahaha.

Geplaatst

Mob, ik merk eigenlijk helemaal niks van de hormonen, maar spuit jij Puregon of Gonal F? Ik heb wel begrepen dat Gonal F meer bijwerkingen geeft?

Diaantje, op naar de volgende IUI. Knuffel voor jou.

Chantal nog duizelig?

Geplaatst

Yep, nog steeds duizelig... alsof je hoofd niet goed vast zit, en dat je je regelmatig even vast moet houden omdat het anders niet echt goed gaat..is een ander gevoel dat bij dronken zijn (goede vergelijking he... boehoe, heb al maanden niet meer gedronken) maar toch raar he..

iemand anders dat wel eens gehad???

Geplaatst

Hoi Evy,ja wat is snel he??Denken wij weer hihi

Mijn medium beweerde bij hoog en laag dat het gelukt was en dat ik zwanger was deze maand..maar ze zei ook wel dingen..dat ik nog even af moest wachten.

Vanmorgen op msn zei ze:negatief..ik heb haar gebeld en ze zei..je menstruatie komt alweer op gang.Ik zei nou,heb alleen wat roze slijm verloren en meer niet.Prompt voelde ik het aankomen.BLOED!En niet zon klein beetje ook.

Ze zei je lichaam heeft het afgestoten.Maar je maakt ook te weinig HCG aan hoor,je lichaam geeft het pas laat aan.

Ik weet het klinkt wazig,maar heb er vertrouwen in dat het gewoon dit jaar wel een keer gaat gebeuren,en wil het nu ook na deze eerste ervaring zo proberen anders aan te pakken.

Als ik nu weer van die verschijnselen heb,weet ik dat het mss ergens anders door komt,en kan ik er mss toch anders tegenaan kijken.

Dus op naar de volgende ronde...maar oooooh wat ben ik chagerijnig :-)

En Chantal,je hebt ook gelijk hoor.Ik verzet me ook wel tegen die prikken.

Het idee dat we ermee bezig zijn,is goed.Maar anderzijds heb ik zo sterk het gevoel van;

bah er wordt aan mn lichaam gerommeld en hoeveel maanden moet ik dit nog??haha

Maar ik ben een grote meid!!!!Doorzetten gewoon!

Dikke kus voor jullie,doet me goed met jullie te kletsen zo.Omgeving is wel lief,maar begrijpen het niet zo wat ik voel en meemaak.Maar hey,das mss mijn gevoel)xxx

Geplaatst

Even een aantal dagen weg geweest en het is al niet meer bij te houden hahaha...

Dus maar even kort samengevat: Succes voor iedereen die bezig is, weer gaat beginnen of in de wachtweken zitten!!!!!!

Ikzelf mag dus aanstaande maandag weer voor een fm. Ik heb nog wel naar de stichting gebeld omdat ik zo'n rare menstruatie had. Bruin/zwart en misschien maar 1/20ste verloor dan wat ik normaal deed. Ook ben ik het deze ronde maar 3 dagen geweest waar ik het normaal 6 dagen ben.

Natuurlijk negatieve testen.

Ik hoefde me geen zorgen te maken voor een bbz, maar ik moest wel voor de eerstevolgende iui een echo laten maken. Ja duh, daar staat de afspraak ook voor maandag...

Nou dames,

toi toi toi

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

Vind het wel bijzonder dat veel van jullie bij een acu/waarzegger of welke andere medium dan ook lopen.. ergens geloof ik er wel in, maar ik ga er juist nu niet heen (ben er wel eens geweest) omdat ik dan denk dat ik me te veel aan zijn/haar uitspraken ga ophangen.

En Diaantje.. gewoon lekker sjaggo zijn hoor.. heb je nu wel verdiend. Even lekker jezelf verwennen, kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.

En weet je wat het gekke is.. je hebt nu zo iets van "hoe lang moeten we dan zo door gaan??'... en voor je het weet, ben je weer een paar maanden verder en heb je weer andere opties gekregen en bewandel je weer andere paden.. net zo lang tot het gaat lukken.. en voor jezelf heel goed bedenken wat jij prettig vindt, hoe ver je wilt gaan, en niet dingen tegen heug en meug gaan doen, want dan werkt het zeker niet.. althans, dat denk ik hoor.

en ik herken absoluut je gevoel...

liefs

Geplaatst

hallo allemaal, weer veel geschreven vandaag zie ik......:clap2:

lexa: Ze vertelden bij het ziekenhuis dat ze een uitgangsecho maken om te kijken of er geen follikels zijn achterbleven voor je gaat beginnen met de volgende hormonenkuur... de 20ste moet ik inderdaad pas testen... misschien doet ze het zo omdat je anders weer gaat menstrueren en dan alweer aan je volgende kuur begint?? ik heb geen idee...... raar hoor dat ze het allemaal weer anders doen!:happy: nog bedankt voor de lijst van het wachtbankje gisteren, altijd weer leuk om te zien...de lijst wordt steeds langer....:clap2:

Diaantje: wat jammer zeg!! met veel goede moed op naar de volgende behandeling toch? nu jezelf goed verwennen...wat duren 2 weken dan toch lang he?...... ik moet ook nog 1,5 week wachten.....:happy8:... hoop dat je je snel wat beter gaat voelen, het spuiten van de puregon valt heel erg mee hoor, ik ben zelf begonnen met 75mg en de laatste dag moest ik 50mg spuiten... ik ben de donderdag begonnen en de week erop de zaterdag had ik de iui.

Leuke droom Evy!!maar wel een teleurstelling idd als je wakker wordt. maar ooit komen onze dromen vast uit... ik droomde vannacht dat ik achterna werd gezeten door een man....... ik had via marktplaats iets gekocht en wilde het bij hem ophalen, maar bleek een heeele enge vent te zijn die me achterna rende...:happydance:..hahaha ik weet niet wat je beter kan dromen??! ;).

Chantal en anderen:

pff ik ben ook zo moe, lag gisteravond ook al vroeg te slapen, ik val ook steeds in slaap op de bank... en vandaag ook nog super duizelig.. ik zie dat jij dat ook wel hebt chantal?

Ik heb vandaag ook maar wat gezonde dingen gehaald, voor als ik weereens honger heb..... normaal ben ik helemaal niet zo`n grote eter, maar nu?!!,.... ;). als ik het maar een beetje onder controle kan houden.. haha....

Denise: succes maandag met je fol. meting!

Mob: alles gaat goed hoor, wachten duurt laaaang........ al heb ik zelf het gevoel dat het toch niet gelukt is, misschien omdat ik me iets meer had voorgesteld van iui, ik vond het eigenlijk zo`n simpele behandeling dat ik denk dat kan toch nooit lukken... maar stiekum hoop je het wel hoor!:happy:

Nou hopelijk niemand vergeten!

fijne dag nog allemaal......... hier in het oosten blijft het maar sneeuwen..pffff

Geplaatst

Hee Chantal, mijn acu is zeker geen medium. Maar zij voelt wel energie en blokkades etc. En in mijn buik zit qua energie iets niet helemaal in balans, zegt zij. Nu zegt zij, dat dat in mijn geval maar relatief een kleinigheid is, die zij kan verhelpen. Wat haar betreft is er dan geen belemmering om zwanger te worden, maar helaas gaat zij daar niet alleen over.

Overigens heb ik ook vaak duizelingen. Ik weet alleen niet of het pas sinds de hormonen is of dat ik het daarvoor ook al had. Het is in ieder geval zo, dat het niet is bij te snel opstaan ofzo, maar gewoon al sik stilzit kan het ook gebeuren. Volgens mijn acu (jaja daar is ze weer), heeft het te maken met te weinig lever-energie/lever-bloed??

Geen idee.

En Denise, ja er wordt hier 'belachelijk' veel geschreven. Moest wel lachen om je 1/20 deel van normaal. Hahaha, het zal dus wel heel weinig zijn geweest?? Jij maandag voor de FM, dus jij loopt ook redelijk gelijk met Mob, Lexa en mijzelf. Nou ben benieuwd of jouw echo nog iets 'zegt'.

Diaantje, jouw medium ziet dus wel een hoop? Nou in ieder geval goed dat je er vertrouwen in hebt dat het dit jaar gaat gebeuren! En hee... het jaar is nog lang, dus ik reken nog op alle dames hier van de IUI hangplek.

Geplaatst

Hoi meiden, ik wilde individueel reageren maar ik ben het spoor alweer helemaal bijster, haha. Diaantje, jammer hoor. Chantal, klinkt goed die symptomen, nou ja, niet leuk voor jou nu, maar toch. Jammer dat je nog zo lang moet wachten, he? We zijn zo bezig met wachten, soms vergeet je dat je ook nog een ander leven hebt.

Denise, leuk dat je met ons meedoet. Ik ga zelf op de 16e voor m'n eerste FM. Ik vind het rijkelijk laat op dag 10 omdat ik meestal al de inseminatie heb op dag 11 of 12, maar ik ben het nu allemaal zo zat, dat ik ze ook niet ga bellen om te vragen of het eerder kan. Toedeledoki.

Evy: Wanneer ga je op vakantie? Is het niet wat fris voor een bikini in een huisje in Friesland, wuahahaha, of wordt het een exotischere bestemming?

Ik wil ook we-heheheg. Helaas heeft m'n vriend een klus waardoor hij ook op zaterdag moet werken, en hij mag sowieso pas weg als ons huis klaar is. Ja, de eeuwigdurende verbouwing. Aan het begin zei ik: Het duurt 5 weken. En dat zeg ik nu nog steeds.

Je acupuncturiste klinkt optimistisch en hoopvol. Die van mij ziet geen blokkades bij mij. Nee, tuurlijk niet joh. Er zal eens een aanwijsbare oorzaak zijn. Tssss.

Ze richt zich in mijn behandeling ook op het yin. Vreemd genoeg, nou ja, wat is vreemd, vindt zij het niet nodig om door te gaan na de inseminatie. Ze zei letterlijk: Ik probeer de beste omgeving en voorwaarden te creeren, maar daarna moet het eitje het echt zelf doen. Nou ja, scheelt weer bakken met geld, nietwaar?

Geplaatst

Ja Lexa idd,achteraf kun je pas zeggen of het het waard was,dat geld haha

Maar lijkt me ook wel wat hoor,om toch voor jezelf te weten dat je met iets bezig bent om je lichaam goed te laten werken.Kan soms op andere vlakken ook wel zn voordelige uitwerking hebben toch??

Dus Sharon ook al duizelig??We zitten hier mss met 2 zwangere dametjes???hihi

Wie weet!Blijf duimen!

Ik ben echt niet te genieten,zoals ik er nu overdenk ben ik boos op de hele wereld,hopen dat dat morgen weer beter is!Ik spreek jullie snel weer!x

Geplaatst

Diaantje, dat mag wel hoor. Even niet te genieten zijn, zeker op de eerste dag ( en de tweede en de derde...) van je menstruatie. Ik vind zelf dag 1 altijd het ergste, daarna kan ik mezelf altijd wel weer redelijk herpakken en focussen op de volgende ronde/kans.

Sharon, ik denk dat je gelijk hebt, en dat de duizeligheid eerder nog van de Pregnyl komt en (nog) niet van de zwangerschapshormonen. Was het maar waar, maar zou volgens mij (maar wat weet ik ervan) wel heel snel zijn. Maar dat neemt niet weg dat we er wel voor gaan, dat het gelukt is.

Lexa, ik ga volgende week voor het eerst na de inseminatie naar de acu. Maar dat komt meer omdat ik zelf anders dat er te lang tussen zit met die vakantie. Ik ga donderdag (volgende week) weg, en blijf 10 dagen weg. En ja die bikini gaat zeker aan. Maar als ik niet door-sport kan ik beter een burkini aantrekken!!!!!!!! Ik ga naar Suriname. En ik heb ook de FM pas op dag 10. Dat is toevallig a.s. zondag, en normaliter heb ik de IUI op dag 11 of 13. We gaan het zien. Ik maak me er ook maar niet te druk over.

Geplaatst

Suriname? Dat hoor je niet vaak, is dat voor het eerst of kom je er vaker?

Nou zit meteen dat liedje van 'Dame uit Suriname' in m'n hoofd: 'Nee dank u, ik hou niet van ba-na-na-na-nen.' Ken je 'm nog, die topper van toen?

O, dus je hebt as zondag je eerste FM. In je handtekening staat nml de 7e ;-)

Burkini's zijn hartstikke handig want dan hoef je je ook geen zorgen te maken om je bikinilijn. Gewoon lekker laten blossen die handel. Gadver.

Geplaatst

Jep,de eerste dag vind ik ook altijd het ergst hoor..heb ook heeeerlijke buikpijn bah.

Morgen is dat wel weer beter als het goed is.

Ik heb nu nog helemaal geen zin in de 2e ronde,als ik er al aan denk brrrr.

Maar ik neem aan dat dat dus door mijn dag komt.

Mannetje is iig heel erg lief voor me,en we zijn vanavond lekker met zn tweetjes thuis.

Morgen ziekenhuis en dan kan de pret weer beginnen!

Ik ga even een zetpilletje pakken...tot later,veel liefs!

Geplaatst

Oh en Sharon,ik had dat niet hoor met de duizelingen en erg moe zijn!

Dus ik ga heeeeel erg lachen als jullie volgende week allebei positief testen!

En das lief bedoeld :toppie:

Geplaatst

Ik eindigde gisteren met pagina 127,en zitten we nu even op pagina 130!

Hallóóó,dit is toch niet meer bij te houden?? Haha.:happy8:

Diaantje; Dus toch ongi geworden! Nu kan je beginnen met je 1e iui.

Spannend hé!

Evy; Suriname? Zo dan. Het zonnetje zal daar wel lekker schijnen...iig have fun!

Over die duizelingen. Dat heb/had ik ook. Ik heb zowiezo al last van 'draaiduizeligheid',en ik kon merken dat het tijdens hormoon gebruik veel erger was. Net als wat Evy al zei; Niet alleen met snel opstaan,maar ook als je gewoon zit,of wandelt.Best irri!

Voor de rest kan ik t allemaal niet meer bijhouden; Wens iedereen succes met de fm's,en iui's.

En de dames met de wachtweken ook nog succes!!

Geplaatst

Dames meld me even af. Ben er pas zaterdag weer (op zijn vroegst). Iedereen hang in there!!! En succes met alles, wachten, prikken, nog meer wachten enzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden