Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

PHOEI.... ik denk dat ik mijn baan echt op moet zeggen wil ik alles nog een beetje bij kunnen houden hier! Hahahahahahahahahaha

Evy: Ik ben echt heeeeel benieuwd hoe het is in Suriname, ik heb al jaren het idee om daar heen te gaan. Lijkt me een prachtig land met natuur om van te genieten.

Diaantje; succes met de 2e poging!

Lexa; bij mij geeft de acupuncturist ook aan zeer tevreden te zijn met de gang van zaken, "alles gaat goed...." Zou het soms ook zo fijn vinden als iemand aangeeft waardoor het allemaal komt... maar ja....

Sharon, het is inderdaad soms wel eens lastig dat elk ziekenhuis een andere methodiek heeft.... Ik doe altijd maar gewoon wat ze zeggen en denk maar niet na over waarom ze bij de ene dit wel doen en bij de andere niet.....

Ik ben echt VRESELIJK nerveus aan het worden voor ons IVF gesprek vanmiddag! Het begint nu te dagen dat vandaag weer een nieuwe stap gezet gaat worden, en dat is best spannend!!!

Meiden die ik vergeten ben; sorry!

gr Zomer

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Evy waar ben je NOU weer? O ik weet het al, je ging het bos in met je collega's, toch?

@Zomer: ja het is best irritant als je blijkbaar gezond bent en volkomen normaal functioneert en toch niet zwanger wordt. Terwijl ik dit opschrijf, realiseer ik me wat een achterlijke kromme redenering dat eigenlijk is, zover ben ik dus al doorgedraaid in die malle molen. Als onvruchtbaarheid het enige is wat er 'mis' is, dan hebben we nog steeds ontzettend veel geluk met onze lijven/hoofden/omstandigheden.

Ach joh, ik geef gewoon mijn partner met z'n laid-back watertrappelende kiwi-zwemmers de schuld, hihi. Veel te relaxt, die lui.

Ben heeeeel benieuw naar je gesprek vanmiddag, laat je ons weten hoe 't gegaan is, en wat ze zeggen? Ik heb geen idee of ik nog een intake krijg. Ik denk dat de gyneacoloog een beetje bang voor me is inmiddels. En terecht. Hork.

Geplaatst

Dames wat wordt er lekker veel gekletst...ik heb net effe bijgelezen...pfff...ik lees het regelmatig hoor!

voor somige dames jammer...hou vol en andere nog effe afwachten.

Wat mij betreft...tja...voel dat het mis is...sinds gister krampjes...en nu maar wachten tot ? oficieel de dertiende maar ?

Ben super teleurgesteld weer...! Maar ja...

In het lijstje sta ik als iui 1e ..maar het is de 4e geweest!

goed...we gaan vol goede moed..de volgende ronde weer in...eerst effe twee weken..niks...en dan ben ik er wel weer klaar voor!

Liefs..

Britt

Geplaatst

Hahaha, niet te geloven zeg..zo druk hier...

Ik wil alleen maar zeggen; ik lees alles mee, maar te veel om iedereen individueel toe te typen haha..

Dus nogmaals weer succes voor degene die komende week weer mogen..waaronder ik:happy:

En Leentje, als je nog eens komt hiero... jij ook alvast succes volgende week...

Leuk om te lezen dat ik met meerdere 'tegelijk' loop...

Aanstaande maandag hoor ik wanneer mijn 2de iui is, ik vermoed zelf dinsdag aangezien ik dan op mijn 16de dag zit.

Worden weer spannende weken, maar zie er gelukkig niet tegenop en ga er weer met goede moed tegenaan...

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

Dames, hier even een berichtje van mijn kant ... voor diegene die mij niet kennen .... ik ben Nicole Heyting en ik heb 10 dec 2009 mijn 6e IUI gehad en jahoor op 23 dec heb ik positief getest en op 22 januari had ik de echo met een kloppend hartje ... op 8 februari heb ik mijn eerste controle in mijn eigen ziekenhuis gehad en tot onze grote schrik was het hartje van ons Ukkie gestopt met kloppen en was ons Ukkie ook al aan het "verschrompelen" .. ik heb dus een miskraam ... tot op de dag van vandaag heb ik nog geen druppel bloed verloren .... als dit tot maandag blijft dan wordt ik maandag gecuretteerd ... dat is ook mijn wens want ik wil ons Ukkie niet spontaan verliezen .... begin ik voor maandag te vloeien dan moet ik het ziekenhuis bellen en wordt ik zo snel mogelijk geholpen ...

Ik heb alweer een afspraak staan in het behandelcentrum op 25 februari ... we krijgen dan een evaluatiegesprek over het vervolg traject .... tot dat ik weet wat het vervolg traject is wil ik graag op dit forum blijven ... heel waarschijnlijk stroom ik door naar het IVF forum maar dat laat ik jullie nog wel weten ....

gr. Nicole

Geplaatst

Ach Coni, wat een verdriet! Sterkte.

Onze intake was echt anders dan ik had verwacht. Ik had gedacht dat ze bv zouden beginnen over de consequenties van IVF, risico's enz..... maar niets van dat alles.

We kregen een uitleg over de procedure, een schema voor alle medicijnen en dat was het.

Aan de ene kant best raar dat er niet een "officieel" moment is, maar ook wel erg prettig.

In het daik te Utrecht gaan ze uit van het lange protocol. Reden hiervoor is dat een samenwerkingspartner (UMC) het korte doet en dan zijn de slagingskansen toch zo'n 5% lager. Nou ja, voor die 5% meer kans wil ik wel iets langer hormonen spuiten hoor.....

Ik ga volgende week starten met de eerste soort hormonen (decapeptyl) , 3-3 voor een eerste echo, 4-3 starten met Gonal F, 10-3, 12-3 en 15-3 bloedonderzoek voor de waarden van de hormonen en echo's.

Op 17-3 is de punctie ingepland en dan is het afwachten of er eitjes zijn, of er een bevruchting plaats gaat vinden en of er een terugplaatsing komt na 3 dagen.

kortom, het gaat nu echt starten!

gr Zomer

Geplaatst

Hai Zomer, wat een apart verhaal... Kreeg je wel de gelegenheid je vragen te stellen?? Maar het is wel een duidelijk schema wat je krijgt he, best heftig...

Sterkte meis

Nicole, heel veel sterkte toegewenst.

Geplaatst

Goedemorgen dames,ben ik weer.

Chantal,gaat nu wel weer.Ben 2 dagen goed chagerijnig geweest,hormonen hadden me echt even te grazen.

We zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest,en heb de prikinstructies gekregen voor Puregon.Dus vanavond beginnen..volgende week een echo.

Ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje anders in stap.Niet zoveel zin,en er gaat vanalles door mn hoofd.Het doet wss toch iets meer met me dan ik had verwacht.

Hoe gaat het met jullie??

Coni,ik heb je verhaal gelezen en vind het erg jammer voor jullie hoor..eindelijk gelukt en dat dit..maar ik wil toch positief zijn en het gebeurd vaker dat het de eerste keer zwanger zijn niet 'pakt' dus de volgende keer moet het gewoon goedkomen!!Je weet nu dat dat gedeelte iig bij jou wel werkt!Zet hem op met de ivf!!!

Chantal en Sharon,nog even en dan wordt het echt spannend bij jullie!Ik denk aan jullie..

@Zomer,jammer dat het niet is gegaan hoe of dat je het verwacht had.Maar het gaat om het eindresultaat moet je dan maar denken!Ik duim voor je!!

Wij hebben gisteren ook even een gesprekje met de assistente gehad in het zh,heb ook verteld van mijn verschijnselen,maar ze vond dat wel erg heftig,en had ze ook nog nooit zo gehoord.Ook ik heb dan het gevoel van 'onbegrip'.Niet prettig voelen etc..maar dan denk ik ook van..ach,als ze hun werk dan verder maar goed doen.Wat moet je anders ook?Tis jammer,maar goed..we weten allemaal dat een beetje begrip en het gevoel van medeleven zo fijn kan zijn he.

Ik ga even naar een vriendin van mij,even kletsen en aan de koffie.Beetje afleiding!

Spreek jullie snel.Iedereen een dikke knuffel van mij

x

Geplaatst

Hai Diaantje.. tja, kan me goed voorstellen dat het veel met je doet. Het is toch absoluut niet iets wat je voor ogen had toen jullie besloten voor een kindje te gaan he. Ik heb eigenlijk altijd wel geweten dat het niet makkelijk zou worden.. hahaha, nou dat is het ook niet geworden.

Maar het prikken an sich?? Was dat wel te doen?? Of hebben ze je in het ziekenhuis niet even 'proefgeprikt'?? Weet je wat het ook is, als je eenmaal die stap weer hebt genomen, wordt dat ook weer een stuk vanzelfsprekender, en kijk je niet zo snel meer terug naar hoe het daarvoor was.. je zit nu eenmaal in een proces, en helaas is dat proces niet altijd even makkelijk. Blij dat je er met vriendinnetjes over kan praten. Ik heb het er nu eigenlijk maar met 1 vriendin over gehad (en met mijn ouders uiteraard).. en dat is eigenlijk omdat ik volgende week niet 100 keer dezelfde vraag wil krijgen.. Beetje zelfbescherming dus.

Diaantje, geniet van deze dag, fijn naar je vriendin, je hart luchten.... en dan vanavond je eerste prik. Succes meis.. denk aan je.

xx

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat heftig om alle reacties te lezen en het gevoel niet helemaal alleen er in te staan. Het is inderdaad allemaal erg heftig. Ik mag aankomende woensdag testen..had al een test gedaan maar ja..tuurlijk negatief!! Ik dacht dat de iui heftig was, maar wachten is nog erger!! Ik ga ook voor jullie duimen!! k heb trouwens Ortivelle en Gonal gespoten en volgens de gyn. kunnen de symptomen daar niet van komen. Ze vertelde mij dat het er goed uit zag, was namelijk deze week nog heen gegaan omdat ze dachten aan overstimulatie....was niet zo, maar mijn baarmoederslijm was erg dik en ik heb een eisprong gehad.....volgens de gyn. allemaal erg positief!!! Maar ja wachten he!!

Geplaatst

Hoi Mathanja,ja lekker gevoel is dat dan he.Je bent niet de enige,en je weet dat we elkaar begrijpen.Zonder iets helemaal uit te hoeven leggen.

Klinkt iig erg positief voor je!Nog even volhouden dan!

Chantal,ik heb het ook al wel geweten.Toen ik een jaar of 17 was heb ik dat ook gezegd tegen een nicht van mij.Zo van;Ik heb het gevoel dat het bij mij wel eens moeilijk zal gaan.Sloeg helemaal nergens op,want ik ben nooit zon kinder-freak geweest en er toen al helemaaaaal niet mee bezig destijds.Raar he?hihi

Het is idd niet altijd even gemakkelijk dit hoor,moet ik nu even doorheen denk ik.

Het erge is dat ik er helemaal niet zo zwaar aan wil tillen,en dat ik dat nu wel even zo ervaar.Beetje dubbel mss.

Heb net een heerlijke Valentijnstaart gekocht dus ga nu maar even een stuk nemen.

Heb ik wel verdiend hahaa

Tot snel,liefs Diana

Geplaatst

Ik meld me ook weer!

Vanochtend een echo gehad en bloed laten prikken. Er zat al een mooi folikkel van 15mm. Wordt straks gebeld door de gyn over m'n bloeduitslag. Maar ik verwacht dat ik maandag weer terug moet voor een echo en dan ergens volgende week de IUI.

@Mathanja: welkom! Het wordt nu idd spannend voor je. Die laatste dagen duren zoooo lang.. Succes!

@Coni: wat vreselijk zeg! Geen woorden voor.... Sterkte!

@Zomer: Had je graag meer willen horen over de risico's etc. of vond je dit ook gewoon goed? Wij krijgen ook het lange protocol. Bij ons zeggen ze ook dat dat betere resultaten geeft... Maar iedereen zegt weer wat anders is mijn ervaring...

@Diaantje: Positief blijven hoor! Je nu weer richten op de volgende poging! Elke kans is er een! Maar ik snap je frustratie ook goed hoor... Heb het ook elke keer weer. Dan spreek ik mezelf weer even toe en dan gaat het wel weer...

Succes met prikken vanavond!! Ik vond het in het begin erg spannend, maar nu ben ik er zo aan gewend dat ik het bijna wel eens vergeet. Heb een briefje op de tafel liggen en een herinnering in m'n telefoon om het maar niet te vergeten...

Lexa! Hoe is het?

Ik wens iedereen een goed weekend! Mijn weekend zit nogal vol, maar ik zal proberen bij te houden wat iedereen schrijft!

Geplaatst

Hoi meiden,

wellicht heb ik het niet geheel goed geformuleerd.... het is voor mij prima zoals het is verlopen, we hebben alle vragen kunnen stellen die we wilden, er werd alle tijd genomen en het was een aardige arts.

Maar... in mijn optiek is IVF best wel een pittig traject (emotioneel als fysiek met ook mediche risico's ) en is hier vrij snel aan voorbij gegaan. Mijn vriend en ik hebben ons wel goed ingelezen en hadden al bepaalde zaken besproken voor we er gisteren waren, wie weet heeft ze dat ook snel opge[ikt in het gesprek en is het daarom ook anders verlopen.

Dus; prima zo, maar wel anders dan verwacht.

Wat ik er nog bij moet vertellen, je moet ook een contract maken met welke keuze je maakt rondom het terugplaatsen:

a) 1 goede terugplaatsen

b) de keuze aan de artsen laten en dan bv 2 matige terugplaatsen

c) 2 terugplaatsen

Wij neigen nu naar 2 terugplaatsen (als die er zijn), maar daar gaan we nog even verder over discusieren...

* Mob, 15 (!), lekker hoor, op naar volgende week een een SUCCESVOLLE IUI!!!!!!

* Diaantje, zoals je zelf aangaf, beetje afleiding zoeken is soms het beste wat je naar mijn idee kan doen. Inderdaad naar een lieve vroendin gaan en erover praten, de kroeg in, sporten enz enz enz

Het is nu eenmaal een fase in ons leven die anders is en heftig, maar niet allesbepalend.

Wens je toe dat je snel weer je positiviteit kunt vinden en op naar de volgende poging!

* Mathanja; welkom hier! het is precies zoals je het al aangeeft, je denkt dat het een heel eftig is, maar dan komt er weer een nieuwe fase in deze mallemolen, en dan is die weer heel heftig.

Succes met wachten en ik hoop voor je dat de dagen tot woensdag snel voorbij gaan!

gr Zomer

Geplaatst

Dag meiden,

@Coni: Wat vreselijk voor je, ik weet hoe blij je was met deze zwangerschap. Heel veel sterkte!

@Mob: Gaat goed, 15 mm. Dat wordt begin volgende week wel een inseminatie als ik het zo door. Ik ga dinsdag voor de eerste FM. Toch wel weer spannend.

@Zomer71: Ben je er klaar voor? Vast nog niet, he? Ik ga 't absoluut doen, IVF, maar ik zie er erg tegenop. IUI is echt een eitje vergeleken bij IVF, volgens mij. Hebben ze niet gevraagd wat er met evt cryootjes gaat gebeuren, mocht je partner komen te overlijden of als jullie uit elkaar gaan? Ik dacht dat ook besproken zou worden. O god, dat tweelingenverhaal ;-) Mijn vriend wil ABSOLUUT geen tweeling. Ik zie wel medische bezwaren, zijn de kindjes wel groot genoeg, komen ze niet te vroeg ter wereld, maar ik zou er dolblij mee zijn. Meteen klaar, ja toch? Nou ja, ik gok er maar op dat z'n Nederlands tegen die tijd nog steeds niet goed genoeg is en hij gewoon vriendelijk 'ja' knikt, wuhahaha.

Diaantje: Ga je weer vol in ronde twee? De eerste ronde is het spannendst, dan is alles nog onwennig en nieuw. Op een gegeven moment heb je 't wel gezien en word je het goed zat, haha. Vooral dat wachten. Aaargghhhhh!!!

Beetje in mineur want het huis is nog steeds een puinbak en de stukadoor kan woensdag pas verder in de woonkamer. Beetje kamperen is niet erg, maar dit is belachelijk. Morgen de hele dag de loodgieter over de vloer. Nou ja, alles voor de goede zaak. Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal, dank jullie wel voor jullie lieve reacties ... ik ben zelf gelukkig wel rustig maar ik zal blij zijn als het maandag achter de rug is, niet dat ik op zie tegen de curettage maar gewoon dat we weer met een schone lij kunnen beginnen en dit hoofdstuk weer kunnen afsluiten.

Ik lees over wachtlijsten voor de IVF ... is dit per ziekenhuis of behandelcentrum verschillend of is er standaard een wachtlijst en waar is deze wachtlijst dan op gebasseerd??? Wij zouden namelijk na 6x IUI in aanmerking komen voor IVF maar ik vroeg me dus af of je dan zeg maar "doorstroomt" of dat je inderdaad op een wachtlijst wordt gezet????

gr. Nicole

Geplaatst

Dag Coni, voor zover ik weet heeft ieder ziekenhuis of behandelcentrum een wachtlijst voor IVF. Die wachtlijst verschilt per instelling, maar twee maanden lijkt het gemiddelde te zijn. (In mijn zh 4 maanden). Hij is gebaseerd op 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. Je stroomt wel door na IUI, maar meteen naar de wachtlijst... Jij loopt bij Geertgen, he? Ik zou 't ze even vragen op maandag. Succes, en ook veel sterkte met de curettage..

Geplaatst

Coni, bij mij was de wachtlijst 5 a 6 maanden, maar de arts heeft mij er al op gezet voordat we aan de IUI gingen beginnen. Ik ben dus in januari voor de laatste keer voor IUI geweest (4e) en zoals ik nu ingepland sta is op 17 maart de punctie....

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om het bij je ziekenhuis te vragen, onduidelijkheid geeft meestal alleen maar onrust en dat is fijn als je het weg kan halen!

Lexa, ik hoop van harte dat je vriend op dat moment een black out heeft en niet meer het verschil weet tussen ja en nee! hahahahahahaha

Natuurlijk hebben wij het ook over de risico's gehad van tweelingen, maar de wens is groot en door mijn leeftijd (38) is de kans niet zo groot als bij bv een jonge blom van 25....

Het blijft wikken en wegen, maar ja....

Ik merk dat ik er ook wel klaar voor ben, ik heb vanaf het begin het idee gehad dat IUI niet voor ons zou werken. En steeds meer lijkt dat ook wel zo te zijn. Er zit een vlies over de eirestokken die slecht doorlaatbaar lijkt, de eierstokken zijn spastisch en werken niet op het moment dat het wat moet doen en dus is het gericht werken naar een moment met hormonen wellicht helemaal niet te "timen" bij ons. Ook de arts deze week gaf aan dat het zo lijkt te zijn.

Het positieve is wel dat als dat het probleem is, we wel wat kansen hebben bij de IVF!

In de overeenkomst staat onder andere:

> hoeveel wil je teruggeplaatst hebben? (afhankelijk van leeftijd)

> waar de embryo's bewaard gaan worden (UMC)

> wat gaat er mee gebeuren na de periode van het contract (2 jaar)

> je behoud als paar de volledige zeggenschap over de embyo's

> dat alles wordt vernietigd als: ik overlijd, als vriend overlijd (of je moet een aparte overeenkomst hebben), als je als paar geen overeenstemming meer hebt over de embryo's, als de relatie si verbroken, als je als vrouw 46 jaar bent geworden.

> en wat je wilt met de ontdooide embryo's, hoeveel je er dan teruggeplaatst wilt hebben

Wij gaan er maar eens goed voor zitten..... Als er nog meer vragen zijn, stel ze, wie weet kan ik ze beantwoorden. Want ik weet dat een aantal van jullie ook richting de IVF gaat... (hopenlijk is het niet nodig)

Ik ga weer lekker mijn bedje in, heb een griep te pakken en neem het er maar van. Beetje kijken naar de OS te Vancouver, krantje enz.

Helaas is vriend aan het klussen (vloer leggen in de kinderkamer van een BAM MAM > mijn beste vriendin) dus kan ik mij niet door hem laten bedienen....

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Hoi Coni,idd veel succes maandag,dat het allemaal soepel verloopt en je snel weer kunt beginnen.Een knuffel van mij!

Ik heb gisterenavond de eerste puregonspuit gezet.Valt allemaal mee,maar wat ik aan mezelf merk,is dat ik erg chagerijnig ben.Niet echt leuk en een beetje met mn ziel onder mn arm loop.Bah,dat wil ik helemaal niet.Maar ik voel me wel zo..

En Zomer,ik geloof dat ze bij ons ook vrij snel al aanmelden voor IVF.Dus mocht iui niet lukken,is dat al in werking gezet.

Nog steeds hoop ik dat dat niet gaat gebeuren natuurlijk.

Ik ga eens even een beetje aan mezelf doen.Mss een flinke schop onder mn kont.

Ik was al gestopt met bloeden eergisteren,maar er komt telkens weer wat uit,en vers ook.Dus zal wel helemaal 'schoon' zijn nu.

Nou,dikke kus voor iedereen!En een fijn weekend!x

Geplaatst

Zomer; Toch fijn die informatie van jou te lezen. Ik ga ook door voor IVF,heb de 22e pas de intake.

Ben benieuwd..Maar zo'n contract;Jeetje,daar mag je best even goed voor gaan zitten!

Geplaatst

> wat gaat er mee gebeuren na de periode van het contract (2 jaar)

Ik dacht dat de cryo's 5 jaar bewaard worden, maar hieruit begrijp ik 2 jaar?

Of snap ik het nu verkeerd?

Geplaatst

Klinkt allemaal errrrg zwaar..mss lijkt dat ook zo door zon contract he..

Je krijgt iig wel even iets om over na te denken,en dat maakt het ook allemaal weer zo..spontaan!NOT!

Chantal en Sharon,is het wachten nog goed te doen?Ik ben aan het duimen hoor!!

IK wil jullie allemaal welterusten wensen,en niet teveel nadenken over wat komen gaat.

Het komt allemaal goed met ons,want we hebben er veel voor over..!Moet gewoon!

Veel liefs,x van mij

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Even een berichtje van mij.

Ben een tijdje niet geweest veel nieuwe dames lees ik hier.

Allereerst Coni wat vreselijk voor je meid je was zo blij dat het in de laatste IUI cyclus gelukt was. En dan dit. De curretage viel bij mij erg mee en dan kun je het ook afsluiten. Alleen zul je wel een cyclus moeten wachten voordat je verder mag met een behandeling, zo was het bij mij tenminste. Meid heel veel sterkte ermee.

Alle anderen succes en diegenen op het wachtbankje ook veel sterkte met het lange wachten.

Hier gaat het lichamelijk eindelijk beter steeds minder rugklachten mag ook wel na zo'n 12 weken. Maar helaas nog steeds geen zin in herstarten van IUI. Ben zo blij dat ik even niets hoef en moet en vooral geen hormonen in mijn lijf. Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal!

Allereerst Coni heel veel sterkte maandag, hopelijk valt het allemaal mee....

Diaantje bedankt voor het duimen, het wachten duurt inderdaad wel erg lang....... pfff. Ben ook zo chagi de laatste dagen, maar daar hebben dus meer mensen last van, dat is dan weer een geruststelling :happy:. weet ook niet meer of het door de hormonen komt of van het denken.........

Het puregon spuiten gaat dus wel goed?

Chantal en Mathanja houden jullie het nog een beetje vol? chantal voel je je al wat beter, ik heb eigenlijk nergens last van, behalve honger en chagi dan....:laugh: jij nog last van duizeligheid enz?

Alle ivf vrouwtjes succes!:toppie: klinkt wel erg leuk een tweeling, al ben je er de eerste jaren erg druk mee denk ik dat het daarna wel erg leuk is...... Ik heb zelf met meerdere tweelingen gewerkt en het was echt wel erg leuk.

Gaan jullie ons dan binnenkort verlaten om naar het ivf forum te gaan, nee toch??:fear: we hebben jullie ervaring wel nodig hoor... ;)

Mob succes met je iui de komende week!

Hopelijk ben ik niemand vergeten....

allemaal nog een fijne zondag!

liefs sharon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden