Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Zomer,morgenvroeg is het weer zover.

Gisteren die leuke spuit weer gezet (ahum,blijf het een andere spuit vinden dan de puregon!) en zie ook weer op tegen de inseminatie.

Ik heb morgen een gyneacoloog,ivm weekenddienst,en wil toch eens vragen om een echo..ben benieuwd!

Ik ben echt minder enthousiast dan voor we begonnen,en dat is niet omdat ik denk;het gaat toch niet lukken,maar ik heb het gevoel dat de hormonen met me op de loop gaan.

Erg neerslachtig,en wat het lichamelijk met me doet heb ik al verteld.

Ik kan weinig hebben,de laatste 3 weken en zit helemaal niet lekker in mn velletje!

Ken mezelf even niet meer geloof ik :waaaahhhhh2525257Et

Ik weet,als het gelukt is wat we graag willen,ben ik dat zo weer vergeten!

Ik wil iedereen een superfijn weekend wensen,

dikke kus x

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Diaantje, ik begrijp zooooo goed wat je bedoelt... Herken echt alles wat je aangeeft. En eigenlijk mogen we van geluk spreken dat we Puregon spuiten. Ik heb hiervoor Clomid geslikt, en dat is echt 10x erger... So look in the bright sight, het kan altijd erger. Dat houd ik me dan maar voor... Hopelijk heb je nu wel minder last van de Pregnyl. En daarna natuurlijk weer op dat verschrikkelijke wachtbankje. Maar volgens mij heb je wel fijn gezelschap, dat scheelt weer een beetje toch?? Fijn weekend

Geplaatst

Hoi Chantal,

ja dat is wat ik me ook echt wel bedenk hoor.Ook denk ik aan iedereen die met IVF beziig is etc..Maar wat ik juist zo raar vind,is dat ik dus al zo op de puregon en pregnyl reageer.

Dat hoor je niet van iedereen.Ik vind het lichamelijke wel te doen hoor..maar wat het met mn gemoedstoestand doet..!Niet normaal.En ik weet dat het zo is,maar kan het niet tegenhouden gewoon!En geloof me,ben echt niet leuk momenteel.

Baal dus enorm van mezelf,dan weer enorm zelfmedelijden en dan weer dat ik alles van me afstoot omdat ik dat juist niet wil.Ach als ik dit van mezelf overlees,denk ik al;mens je spoort echt niet hihi

Maar even serieus;wou echt dat het niet meer hoefde.

Hoe voel jij je nu?

En Sharon,vanavond mag je weer dus!Ook wel weer zo spannend..?

Liefs,Diaan

Geplaatst

Diaantje, nu komt echt een TIP; ga kijken of acupunctuur je kan helpen. Ik reageerde ook zo heftig op de Menopur en Pregnyl. Ik was geheel gespannen / emotioneel en voelde de hormonen "gieren" door mijn lijf.

Sinds de start van de acupunctuur ben ik een stuk rustiger en kan ik het veel beter aan.

Kijk eens op deze site om je een beeld te geven (is "mijn" acupuncturist)

http://www.acupuncturist.nl/onvruchtbaarheid-ivf-icsi-iui.html

Ik hoop dat je dezelfde rust zal krijgen als ik (en anderen hier) ervaar door deze methodiek erbij in te zetten!

gr Zomer

Geplaatst

Diaantje, ik zou het zeker proberen, acupunctuur. Ik word er ook erg ontspannen van en kan al het gedoe rondom iui veel beter aan. Ik moet wel zeggen dat ik, behalve de allereerste keer, helemaal geen psychische last heb van de hormonen. Je kunt altijd nog aan je arts vragen of hij evt menopur kan voorschrijven, als je zo heftig reageert op puregon, maar ik weet niet of je daar bijwerkingen van kunt krijgen. Pregnyl blijft natuurlijk een gemene rotspuit. Ik krijg er ochtendmisselijkheid en zere tieten van. Vast een voorproefje, haha.

Heel veel succes morgenochtend. Wat wordt het gezellig druk op de wachtbank!!! Misschien moeten we eenl lijstje maken?? :racsosagy:

Sharon, jij morgen weer beginnen, nieuwe ronde nieuwe kansen, toch?

Geplaatst

Dankjewel voor de tip!Ik ga even kijken wat en hoe..

Heb gisteren een dieptepunt gehad,en weet nu dat als ik hier niets aan ga doen er heel wat stuk gaat hier.Ik ben zo ontzettend onzeker geworden ook,ik moet iets doen nu.

Voel me vandaag ietsje beter.Ik hoop dat dat zo blijft.

Over een uurtje naar het zh maar weer!

Dames,als ik er niet zoveel ben;Sorry!Maar ik moet even met mezelf aan de slag :woohoo:

Dikke kus en veel liefs en succes voor iedereen x

Geplaatst

Ohhh lieffie toch... Sterkte hoor, en als je een luisterend oor nodig hebt.... Je mag altijd mailen of bellen hoor. No problemo!! Hoop dat je toch nog een beetje leuk weekend hebt, en veel succes in het ziekenhuis.

Geplaatst

Ik denk toch even laten weten hoe het is gegaan.

Deze gyneacoloog was een superfijne man.

Ik mocht alles vragen,heb mn echo helaas niet gehad,maar hij heeft even duidelijk uitgelegd hoe en wat etc.

Daarna lekker doorgekletst tijdens inseminatie,en het was klaar voordat ik het uberhaupt door had.

Echt,binnen 5 min. helemaal klaar.Mocht lekker blijven liggen daarna,en toen we uit het zh kwamen zei mn mannetje,we gaan lekker het centrum even in.

Toen lekker even geshopt en wat gegeten,en nu met rugpijn thuis hihi

Ik voel me goed vandaag.

Ik hoop dat het met iedereen lekker gaat??

Chantal,je bent lief.Ik stuur je even een mailtje xxx

Geplaatst

Diaantje,wat goed dat je IUI super is verlopen. Gewoon zoals het hoort!

Dat scheelt echt zo enorm; Dat je een fijne (begripvolle) gyn hebt,én dat de insemenatie goed verloopt.

En nu maar zwemmen met die zwemmertjes toch!:gekruiste vingers 1

Wat rot dat er velen hier zo'n last hebben van die hormonen. Zelf had ik clomid én puregon,maar eigenlijk had ik er weinig last van. Stemming wisselde zo af en toe wel.

Lexa; Die Pregnyl spuit vind ik ook vreselijk,kreeg er geen zere boobs van,of misselijkheid,maar enorme opvliegers. Was zo blij dat ik effe van die spuit af was zeg!

Goed weekend iedereen!

liefs

Geplaatst

Hoi Pammie,

ja dat was ik ook wel even nodig zeg!Dat je even weer denkt hehe,

hoef ik me daar ook nog niet naar over te gaan voelen.

Ik lees idd wel meer dat het heel erg verschilt,wat betreft de verschijnselen.

Helaas ben ik één van die personen,die het wel heftig heeft.Maar eigenlijk kijk ik daar ook niet vanop.Aangezien ik de pil vroeger ook al heel slecht verdroeg!Ik heb een gevoelig lichaam.

Zo,ik ga even naar de winkel.We gaan vanavond lekker a-sociaal gourmetten met zn 2tjes hihi

xxx mij

Geplaatst

Diaantje, wat fijn om te lezen dat het goed is gegaan en dat je een (relatief) fijne dag hebt gehad! Dat geeft de burger weer moed!

En eet smakelijk!

Evy, ook al was hier vandaag best een aardig zonnetje, ik heb wel aan je gedacht hoor!:glasses1: Lekker in de zon en genieten!!!!!

Mob, nog een paar dagen en dan "het gesprek". Ik hoop dat je net zo snel mag starten als ik!

Ikzelf voel me weer zeer sloom en moe na 1 x decapeptyl hormonen, dat beloofd nog wat, want ik moet nog zeker 35 - 40 dagen hormonen nemen ivm de IVF... Nou ja, maar niet aan denken en hopen dat de dagen snel voorbij gaan.

Fijne avond verder!

gr Zomer

Geplaatst

Oh zomer,dat begint idd al goed dus..maar je bent nu al zó ver!

Ik hoop voor je dat het zo blijft,en niet meer verschijnselen of wat dan ook.

Ik ben blij dat ik nu even niet te spuiten hoef.Heerlijk gevoel zeg.

Het gourmetten is gedaan,zometeen lekker op de bank...

:aaaflowersmiley: xxx

Geplaatst

Dag meiden, Diaantje, fijn dat je je weer iets beter voelt. Dat was al op de ochtend van de inseminatie zo, he? Dan ben je alweer 40 uur Puregon vrij, dat zal zeker helpen. Ik hoop voor je dat een volgende ronde niet meer nodig is en mocht dat wel zo zijn, dat je je dan beter zult voelen. Ook voor je arme vriend ;-)

Zomer, heb je net een privebericht gestuurd over het lange IVF protocol dus niet echt van toepassing op het IUI forum. Weet niet of je 'm gekegen hebt want ik zie 'm niet in de verzonden berichten staan. Geef maar een gil als je 'm niet hebt, oke?

Weinig plannen vandaag. Zometeen hardlopen (heb de hele winter niet getraind dus weer van onderaf beginnen) en 's middags naar m'n neefjes. Gisteren drukke dag gehad dus het is wel welkom.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Lexa, heb je bericht gezien en een teruggeschreven. Als je vragen hebt, je weet me nu te vinden!

Diaantje, dank voor je bericht. Dat doet goed!

gr Zomer

Geplaatst

Hey Diaantje, wat fijn te horen dat het zo fijn verlopen is voor je. Vooral in hoe je je voelt. Ik heb ook zo'n last van de hormonen, stemmingswisselingen en alle lichamelijke zwangerschapskwaaltjes pf... Vandaag laatste pregnyl van 1500 gehad, nu weer tot het weekend afwachten..

Wanneer mag jij testen? En waar let jij allemaal op wat je wel mag en niet mag? Ik word er af en toe zo gek van.. Maar goed, wij zijn jammer genoeg met zo'n velen maar ik hoop zo dat deze ronde voor iedereen positief mag zijn...

Zomer: moet je zolang al van te voren hormonen gebruiken voor ivf? Mag ik je vragen hoe het verder gaat? Ik heb nl morgen een gesprek met de gynacoloog en weet niet wat hij gaat vertellen. Of doorgaan met iui of met ivf..

Lexa: hoe voel je je nu? wanneer is jou testdag?

Pammie: wanneer mag jij weer? je volgende stap is toch ivf?

Gr. Daantje

Geplaatst

Lekkere timing hier hoor. Wordt ik net ongi!

En dat nét 1 dag voor Nijmegen.! Betekent morgen dus geen uitstrijkje. Ik zal daar wel een nieuwe afspraak voor moeten maken.

HEB IK WEER!!!!!

Daantje; Idd,mijn volgende stap is IVF. Morgen heb ik de intake in Nijmegen.Spannend dus.

Veel succes met je gesprek morgen!

Geplaatst

Hoi Daantje, ik weet niet goed wat je vragen zijn... Anders stuur je mij een PB en dan beantwoord ik je vragen.

In ieder geval is het zo dat ik nu ben begonnen met hormonen om de "boel plat te leggen" en een kunstmatige situatie aan te gaan rondom de opbouw van je follikels en je eicellen.

Ach ja, het is wel snel beginnen (dan 21 na de laatste menstruatie) , maar ik tel gewoon de dagen af en weet dat er half maart een einde aan deze hormoontoestand komt. (van prikken dan, want erna moet je nog weken 3x daags vaginale zetpillen met hormonen inbrengen....:fear2:)

Mijn vriend moet er soms ook wel om lachen (en ik ook) want normaal gesproken ben ik iemand die niet eens een paracetamol neemt omdat ik denk dt het lichaam zichzelf kan en moet herstellen, en nu ligt de koelkast vol met hormoonellende!

Maar, ik ga gewoon door met alles. Ik ben nou eenmaal heel bij dat er aanstaande moeders zijn die meedoen met 'moeders voor moeders'.:good1: Toevallig doet een collega'tje mee die vanuit haar omgeving veel onbegrip hiervoor kreeg, dat ze dat deed, want het was zoveel gedoe.

Toen ze begreep van mijn kinderwens hadden we ineens een heel mooi en emo gesprek, want er was ineens voor haar (en voor mij) een gezocht bij dit onderwerp.

Dus, ik ga niet (teveel) klagen, ben blij dat de moeders en de wetenschap mij deze kansen geven en ga er gewoon voor!!!!!!

meiden, als er meer vragen zijn rondom IVF, kan dat wellicht in een ander toppic? Of als er meer mensen vragen hebben hier?

Maakt mij niet uit... Ik ga nu eenmaal een paar weken vooruit bij anderen en dan kan ik jullie bv een beetje informeren / op de hoogte houden.

Pammie, gatverdamme, wat een gedoe. Wie weet kunnen ze wel een uitstrijkje doen als er nog niet zo heel veel bloed is?

Succes in ieder geval!

gr Zomer

Geplaatst

Hey Zomer, ik heb je een pb gestuurd maar wilde nog even doorgaan op je vaginale zetpillen, bedoel je utrogestan? En ja, ook ik ben blij met de aanstaande moeders die meedoen aan "moeders voor moeders".. Mijn beste vriendin die me door dik en dun steunt is nu zwanger geworden, 1x raak!! Ben super blij voor haar en door mij ziet ze in hoeveel andere vrouwen ze kan helpen, ook zij heeft zich al aangemeld bij mvm.. Super vind ik dit...

Pammie, wat balen voor je zeg, kon niet ongelukkiger, helaas moeder natuur.. Morgen je intake voor dus voor ivf.. Ik wens je heel veel sterkte en geluk en hoop dat je me het laat weten morgenavond. Beide dus een gesprek.....

Fijne avond nog gr. Daantje

Geplaatst

Hoi Daantje,ik let nu nergens meer op eigenlijk.Vorige maand is me slecht bevallen,

ik wil het nu wat meer loslaten.Doordat ik me teveel focus op dat soort dingen,ga ik mss teveel over dingen nadenken wat dan weer stress veroorzaakt bij mij.

Ik voel me nu nog steeds goed eigenlijk,weinig last van lich. bijwerkingen en geestelijk iets beter ook.Als ik terugdenk,is het door de puregon best goed fout gegaan.

Mss dat het nu idd weer wat beter gaat omdat ik dat niet meer hoef te spuiten.We zullen zien..

Pammie,balen zeg!Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Zomer,graag gedaan!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Britt gaat!!Die zit wss nog helemaal op haar roze wolkje.:yah:

Meiden,knuffel van mij allemaal xxx

Geplaatst

Hai Elies,

gezellig dat je er ook bij komt... hoe meer zielen, hoe meer vreugd... hahahaha

Iedereen een lekker weekend gehad???

Ben een beetje de weg kwijt of er dames tussen zitten die mochten testen, een iui hadden (alleen van Diaantje weet ik het zeker) of een gesprek voor ivf.... als dat wel het geval is geweest, mijn excuses.. maar ik hoop wel dat het allemaal goed is gegaan...

Geplaatst

Hey Diaantje, dat is ook goed hoor, want je wordt er helemaal gek van. Deze x doe ik het rustig aan, niet sporten, weinig koffie en gezond eten!!

Andere keren ben ik ook minder er mee bezig geweest maar wanneer doe je het goed hè? Ben blij dat je je goed voelt en idd voor je weer even van de spuiten af bent.. Relax ze op jou manier!!

Hoi Elies, je bent nieuw hier neem ik aan? Ik zit ook nog niet zolang op dit forum hoor? Maar je bent ook met iui bezig?

gr daantje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden