Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Welkom Daantje, hoop dat de meiden die ook al wat meer ervaring hiermee hebben je beter kunnen helpen. Ik heb net mijn eerste IUI achter de rug en zit nu in de wachtweken. Maar heel veel sterkte meid. Hoop oprecht dat je je antwoorden hier wel kunt vinden, en dat je snel zwanger bent natuurlijk. En voor degene die vandaag weer naar het ziekenhuis gaan, succes!!!!!!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie opbeurende woorden! Ik weet wel dat er nog hoop is. Maar het besef dat de kans op een spontane zwangerschap nu nihil is geworden maakt het voor mij lastig. Eerder was het zaad nog redelijk en nu moeten we misschien aan ICSI.

Maar goed, eerste deze 2 weken maar door, maar ik reken echt nergens op...

En volgende week donderdag gesprek met de gyn, ben echt benieuwd wat ze gaat zeggen...

@Britt: gefeliciteerd! Geweldig nieuws zeg!

@Evy: fijne mini-vakantie gewenst! heerlijk er even helemaal uit! Maar eerst succes met de inseminatie vandaag!

@Sharon en Chantal: volhouden hoor! niet eerder testen, schiet je niks mee op.... Hoop zo op een positief nieuws van jullie!

@Diaantje: zaterdag alweer! Heerlijk he als het snel gaat allemaal. Bij mij willen ze 1 of 2 folikkels, meer niet....

@Daantje: welkom op dit verslavende forum!

@Lexa: vandaag FM?

Hoop dat ik niemand vergeten ben...

Ik ga nu maar eens aan het werk. Niet veel zin, maar het moet toch ;-)

Liefs!!

Geplaatst

Goedemorgen.

Daantje welkom hier! Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kan. Als je specifieke dingen wilt weten, vraag maar raak. Ook hier zitten (helaas) veel ervaringsdeskundigen.

Ik ga zelf vandaag ook voor mijn 4e iui. Wel heftig als je nog 3x Pregnyl spuit na de inseminatie. Dan zul je je elke keer wel heel erg zwanger voelen (als we zouden weten hoe dat voelt...). Als je wilt, kun je je testdatum toevoegen aan het lijstje dan kunnen we met je meeleven.

Mob, nergens op rekenen is misschien ook wel het beste, dan kan het alleen maar meevallen. En ik ben ook benieuwd naar wat de gyn je volgende week donderdag gaat vertellen.

Volgens mij heeft Lexa geen FM meer vandaag, want ze heeft morgen al de inseminatie.

Wacht-dames, trekken jullie het nog?

Pammie, hoe is het verder met jou? Want je leeft wel lief mee met ons allemaal, maar hoe is het met jou?

En Tammy, hoe bevalt het werkende leven weer?

Zomer, het boek gaat vandaag op de post. OMG, dat het zo lang heeft moeten duren, I know. Maar morgen of uiterlijk overmorgen moet je hem hebben. Veel leesplezier. Hoop dat je er wat aan hebt!

Mob: 16-02-2010 inseminatie 6e iui

Leentje: 17-02-10 2e iui

Evy: 18-02-2010 inseminatie 4e iui

Lexa: 18-02-2010 insematie 3e iui

Chantal: 19-2010 1e iui testen

Sharon: 20-02-2010 1e iui testen

Mob: 25-02-2010 intake ivf/icsi

Zomer: 17-03-2010 punctie ivf

Pammie: 22-02-2010 Intake ivf

Geplaatst

Lieve allemaal,

wat een heerlijk forum hebben we toch met zijn allen!

Evy; dank voor het opsturen. Geen punt dat je het nu opstuurt, ik ben al blij dat je de moeite hebt genomen in deze drukke tijden!

Ik ga er eens goed voor zitten en kijken wat ik er uit kan halen voor de IVF.

Enne... een hele fijne tijd in Suriname!

Mob; zo balen voor jullie. Ik kan mij voorstellen dat elke keer een teleurstelling en slecht nieuws niet echt goed is voor het (zelf)vertrouwen.

Maar wie weet is ICSI wel De oplossing voor jullie en dan is dat hardstikke fijn.

Ikzelf denk ook zo over de IFV na de IUI's, blijkbaar werkt dat niet voor ons en dit geeft dan weer nieuwe kansen!

Meiden in de laaste dagen van de wachtweken..... gaat het nog?

wij zitten natuurlijk met zijn allen gespannen met jullie mee te leven en checken de aankomende dagen veel dit forum!

Lexa: SUCCES! Ik wens je het allerbeste en dat het deze keer goed gaat!

Daantje; welkom hier. Hoop dat je wat aan ons zal hebben (en wij aan jou natuurlijk....) En als je wat wilt vragen... dan weet je ons nu te vinden!

Dan nog even een update over het IVF gebeuren: als je voor IVF de medicijnen gaat krijgen, haal je die niet zelf op bij de apotheek, maar worden ze thuis bezorgd. (vast omdat je anders een aanhagnwagen nodig hebt om het van de apotheek naar huis te brengen..... hahahahahahaha)

Ze hebben gebeld en komen het donderdag avond brengen (bezorgen dus in de avonden en weekenden zodat je geen vrij hoeft te nemen) en dan ga ik vrijdag starten met de decapeptyl. (zorgt ervoor dat je lijf in een kunstmatige overgang gaat komen)

Ga nu weer snel aan het werk, doei!

Zomer

Geplaatst

Evy.. sterkte vandaag. Hoe laat mag je??

Daarna snel tasje pakken en weg?? Wel heerlijk om daar dan te zijn, heb je in ieder geval de nodige afleiding (en een prachtige omgeving)

Mmm, hier gaat het nog wel hoor.. al is de spanning nu wel aanzienlijk groter dan een paar dagen geleden. Echt, bij elk pijntje/steek denk ik dat ik ongesteld moet worden. Zit je er niet echt heel relaxed bij hoor :-(

Sharon, hoe is dat bij jou???

Geplaatst

Dag meiden, helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, was gisteren vrij dus werk nu tegen de klippen op, maar moet Evy natuurlijk HEEL VEEL SUCCES wensen vandaag met de inseminatie. You go, girl!

Meld me later, liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Zomer,das wel fijn dat ze het komen brengen zeg.Had gisteren ook al een tas vol met spullen mee op de terugreis haha>Laat staan met IVF.

Chantal,die steekjes en buikpijn zeggen niks he,ik had dat gevoel ook maar toen het ECHT kwam,voelde het wel veel meer als normaal.En ik geloof dat Britt het ook had,en die bleek dus zwanger!Zegt niks allemaal,nog even doorzetten.

Ik heb mn duimen blauw,maar blijf ddorgaan voor jullie!

Dus Evy,jij moet vandaag insemineren???SUCCES MEISS!!!

Hier is alles verder rustig,vanaf zaterdag hoef ik gelukkig niet meer te spuiten.

Het gaat best goed moet ik zeggen,geen blauwe plekken of pijn of wat dan ook gelukkig.

Alleen bij mn baarmoederstreek weer een beurs gevoel.Gisteren met de echo vernam ik dat wel zeg!Maar ach,dat is echt wel te doen.Ik merk langzaamaan al wel weer dat mn lichaam wat seintjes geeft,dus ik ben gewoon gevoelig denk ik.Steekjes in de borsten,humeurig,onderrug,gevoelig binnen in de buik..

Nou dames,ik ga hier weer even aan de poets.Spreek jullie later!xxx

Geplaatst

Wat zijn we toch met velen zeg....

Maar ik hoop jullie snel beter te leren kennen..

Chantal75: 1ste iui gehad en je mag 19 febr. testen. Wat hoop ik dat het raak is voor je. Hoeveelste dag is dit na je iui en waarvoor gebruik jij hormonen? Heel veel succes en zal zeker voor je duimen. Ik heb zelf eerst ruim 2 jaar stilgehouden waardoor er veel meer spanningen zijn in mijn lichaam. Nu vertel ik het vrienden/familie en dat is echt een opluchting ook al vertel je het met een zware brok achter in je keel. Nu dit forum, daar hoop ik veel steun en ervaringen te krijgen en te kunnen geven want oh zo goed weten jullie wat verdriet, teleurstelling en noem maar op is. Ik zelf ken op dit moment niemand die in deze mmm zit, gelukkig hoor maar wel overal babyboom om me heen en om eerlijk te zijn kost me dit heel veel energie... Kennen jullie dit ook?

Mob.: volgens mij heb je gisteren 6de iui gehad, ik hoop voor je dat het goed gegaan is want ik zag dat je 25ste intake hebt voor ivf/icsi. Waarom willen ze iui bij je stoppen en overgaan naar ivf/icsi? Ik heb nl 22 febr een gesprek, een tussenstand wat te gaan doen, doorgaan met iui of ivf? Mocht dit laatste het geval zijn dan moet ik naar een ander zkh omdat ze het hier niet doen!! Ik wacht dus nog af... mijn testdag is 27/28 febr.

Evy: Je hebt vandaag je 4de iui, ik hoop voor je dat alles goed is verlopen. Heb je ook hormonen na je iui? En wanneer mag jij testen? Hoe zijn je eerdere iui's verlopen?

Zomer71: Wanneer is je 4de iui? Als ik het goed heb begrepen krijg je hierna geen iui meer!! En over naar ivf? Waarom bij jou?

Lexa: je hebt je 3de iui gehad en ook jij al naar ivf? Wat is bij je/jullie de oorzaak?

Diaantje75: Ik zie dat je as zat de 4de iui hebt. Je gebruikt puregon, waar is dat voor? Ik wens je alvast heel veel succes.

Zoals ik vluchtig heb gelezen van jullie allen, is het verschil van hormoongebruik heel verschillend. Gebruikt er iemand ook de menopur (3de menstruatie tot pregnyl 5000 (36uur voor inseminatie) en daarna nog om de 3 dagen 3x pregnyl 1500??

Mocht ik iets niet goed gezegd hebben of iets niet goed doen, zeg het me gerust, want voordat ik in dit forum ben is het al zoeken:bye2:

Alvast heeeeeeeeel veeeeeeeel succes idereen en ik hoop dat ik heel veel positieve uitslagen te zien mag krijgen...:pray:

Geplaatst

Hai Daantje, ik mag 14 dagen na de IUI testen. Gewoon zelf thuis hoor... Ik gebruik hormonen omdat ik PCO heb, en dus weinig kans dat ik zelf een eisprong krijg of een normale cyclus... We hebben eerst gewoon mogen klussen met alleen Clomid, maar dat werkte niet zo goed bij mij. Dus nu aan de Puregon en Pregnyl.. Gaat nu al zoveel beter dan voorheen, zoveel minder bijwerkingen. Voor jullie ook niet echt een eitje geweest, hoe heb jij al die IUI's ervaren?? Sterkte in ieder geval. Groetjes Chantal

Geplaatst

Hoi allemaal, was ik weer even snel.

Sharon & Chantal: ik ben helemaal in de bonen met die data. Probeer te veel dingen tegelijk te doen en te snel, dus vandaar mijn vergissing. Hou nog even vol, meiden!!

Sharon: Jij vroeg naar zwangerschapstesten. Veel vrouwen op dit forum gebruiken die van het Kruidvat en zijn er erg tevreden over. Als je even zoekt op dit forum, volgens mij is er zelfs een heel topic aan gewijd. Duurder is zeker niet beter. Duurder kan wel lagere hoeveelheden hcg detecteren, maar of je dat nou moet willen... dan heb je kans op zo'n beruchte vals positief.

Diaantje: Zaterdag alweer, wat gaat dat snel, joh!

Daantje 7: Welkom hier. Nou wordt het pas echt verwarrend met de laatste lichting D's: Diaantje, Daantje, Denise.. pffff. Je vroeg wat puregon was, dat is net zoiets als menopur dus een follikelstimulerend hormoon. We krijgen inderdaad allemaal iets anders en in verschilldende doses. Dat heeft te maken met hoe je erop reageert en ook hoe vruchtbaar je bent. Als je massa's eitjes hebt, gaan ze niet overstimuleren. Je vroeg ook waarom ik al op de wachtlijst sta voor ivf. Heel simpel: Mijn leeftijd. En het feit dat ik er enorm om heb lopen zeuren bij de dokter, wuahahaha. Tot die tijd ga ik door met iui, hoor. Onze diagnose is onverklaarbaar onvruchtbaar, dus tja, je moet wat.

Even snel verder, tot later meiden.

Evy: kom je nog gedag zeggen???

Geplaatst

nou meiden, ik kan jullie het nieuws al wel vertellen.. ik ben vanmorgen gaan menstrueren, althans daar lijkt het wel op, het is wel iets anders als anders maar dat kan denk ik wel door de hormonen komen.. ook heb erg last van mijn buik en rug..pffffff.. helaas dus niet gelukt! morgen de uitgangsecho dus dan hoor ik meer.. ik ben dus wel veel te vroeg, mijn natuurlijke menstruatie zou dinsdag pas komen...

wel balen!! en vanavond ook nog een avondwake, wat een fijne dag. grrrrrr :(.

Geplaatst

Oh Sharon, wat balen zeg! Hoe anders is je menstruatie? Kun je 't omschrijven?

Dinsdag is nml nog wel heel ver weg... zou het niet een innestelingsbloeding kunnen zijn, of is het echt helderrrood bloed?

Het kan overigens wel dat je eerder gaat menstrueren na de pregnyl. Bij mijn twee iui's werd ik 11 dagen na de inseminatie al ongesteld...

Geplaatst

Evy: kom je nog gedag zeggen???

Tuurlijk!!!!!!!!!!! Doe ik morgenochtend, vandaag druk druk druk zo laatste dag voor vakantie. Maar denk aan iedereen.

Lexa jij morgen in ieder geval succes met de IUI. DEze keer moet het gewoon lukken hoor!!!!

Geplaatst

Ohhhh Sharon, wat onwijs balen.... Maar wat Lexa schreef, kan het niet stiekem toch een innestelingsbloeding zijn?? Of heb je er ook nog een test bijgedaan?? Sterkte trouwens vanavond..

groetjes, Chantal

Geplaatst

Evy... spannend, heb je je koffer al gepakt?

Lexa, succes morgen!!!!!!

Daantje, ik heb 4 x IUI gedaan en ga nu door naar IVF. Je vroeg waarom...

de grootste reden is natuurlijk dat ik niet zwanger ben geworden van de IUI, maar dat is natuurlijk een flauwe reactie hahahahahahahaha

De reden is dat het onbegrepen is en dat ze met de symptomen en resultaten van de onderzoeken denken dat dit een goed optie is. Ik ben 38 jaar, heeft er ook mee te maken...

Sharon, GATVERDAMME!

Ikzelf werd altijd op dag 10 na de Pregnyl al ongesteld. Dit komt bij veel meer vrouwen voor die dit gebruiken....

Ga nu lekker aan de bal gehakt en ga genieten, want mijn weekend is net begonnen! (heb een paar vrije dagen genomen)

gr Zomer

Geplaatst

Ik heb alle symptomen van een menstruatie, dus denk ook dat dat het is.... het is gewoon helder bloed... helaasssssss...... nou op naar de volgende keer weer.. ik zal zaterdag weer moeten spuiten denk ik..... het is nu misschien iets makkelijker allemaal omdat je weet wat je te wachten staat...... sorry dat ik niet op alle berichten heb geantwoord, maar heb even niet zoveel tijd........ zal morgen even alles rustig lezen!!

fijne avond allemaal!

Geplaatst

Jeetje,wat is het hier weer lekker druk geweest meiden!

Daantje; Welkom hier,hopelijk kun je de wachtweken nog doorkomen! Valt niet altijd mee.

Sharon; Jammer dat je ongi al is gekomen,het is wel op tijd idd. !

Evy; Met mij gaat het heel goed.(dankje dat je t vraagt,lief!) Ik voel me heel relaxed.! Heerlijk gewoon. a.s. maandag de intake voor de IVF. Ben zeer benieuwd!

Hopelijk is je iui goed gegaan,en ik wens je een super mini vakantie toe in Suriname!

Voor alle meiden die de iui zeer binnenkort hebben,of bijna kunnen testen;

:gekruiste vingers 3

Liefs...

Geplaatst

Oh Sharon! Wat balen zeg! Die laatste dagen krijg je toch altijd hoop he... Sterkte!

Snel maar weer vergeten en positief door voor de volgende poging!

@Evy: hoe was je IUI vandaag? Ik hoop niet zo pijnlijk als bij mij... Weet niet wat ze gedaan heeft, maar gisteravond verloor ik gewoon bloed... Dus ze zat echt niet goed. Hoop dat het bij jou beter gaat! En dan lekker genieten van je vakantie!

@Lexa: Succes morgen! Dan die ellendige wachtweken, we slepen elkaar er doorheen hoor!

@Daantje: je vroeg waarom wij door moeten voor IVF of ICSI. De reden is de zaadkwaliteit. We hebben eerst 3x IUI zonder hormonen gedaan. Het zaad was toen redelijk. Daarna zouden we nog 3-6x IUI met hormonen doen. Maar nu stoppen we dus na 3x, omdat de zaadkwaliteit erg verslechterd is. Met deze zaadkwaliteit heeft IUI geen zin....

@Chantal: Nog steeds geen bloed te bekennen?? Dat gaat goed! Spannend hoor!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal .. jeetje wat wordt er in die paar dagen tijd een hoop geschreven zeg niet te geloven ik heb alles even globaal gelezen hoor dus ik ben weer een beetje bij .... Nou maandag de curetage gehad ... tis allemaal wel mee gevallen al moet ik zeggen dat ik meer napijn had dan dat ik gewend ben na een curetage jammer genoeg heb ik er al 6 gehad ... maar goed dit hoofdstuk kunnen we weer afsluiten en we openen gelijk maar weer een nieuwe .... nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar weer zeggen .... ik zal inderdaad mijn eerste menstruatie moeten afwachten voordat ik weer in aanmerking kom voor een behandeling dat hoogstwaarschijnlijk IVF zal worden maar dat hoor ik donderdag 25 februari ... het is dus weer even afwachten ....

Ik wens iedereen die op het wachtbankje zit heel veel sterkte met het wachten en voor de dames die zwanger zijn geworden van harte gefeliciteerd ....

gr. Nicole

Geplaatst

Hey Chantal

De eerste 3 iui's zijn goed en bijna pijnloos goed gegaan, met de prenyl na de iui is het vervelende dat je echt alle zwangerschapskwaaltjes hebt en voelt.. Iedere x doet het dan ook oh zo pijn als de menstruatie komt. Nadeel is, ik voel het niet aankomen pas als het eerste bloed komt dan oooooh zo'n erge menstruatie.. Maar goed, de 4de iui was echt heel pijnlijk.. Ik kreeg nu weer een andere gynacoloog (nr 4) en zij is de hoofd van deze afdeling dus had een goed gevoel daarbij. Niet dus, wilde graag een echo van te voren, weet trouwens niet of jullie dat allemaal hebben maar vorige keer kreeg ik het automatisch en gaf me een gerust gevoel, vooral nu er 2 te zien waren en na discussie kon ik ze weer zien op de echo. Dan gaat de telefoon en laat ze me gewoon liggen!!! Ze gaat de spullen pakken en ziet dat de spuiten op zijn!! Ik moest zelf de eendenbek vasthouden, en alweer toen het rietje ging buigen bij mijn baarmoedermond. Dit had ik nog geen één keer gehad. Ze loopt naar de gang (dus 3 x ligt daar het zaad "plat") en roept hard, kan er een kogeltang gebracht worden? Nu dat zal een beetje pijn doen, een beetje...... ik ging door de grond van de pijn. Oh wat voelde ik me ellendig. Toen het gebeurt was zei ze, er zal nog bloed komen. Ipv dat ze me een doekje aangeeft omdat ik het al aan voelde komen ging ze alles opruimen en nog gezegd dat ik nu een gesprek moet aanvragen bij mijn vaste gynacoloog, die ik niet heb... Je kunt wel raden, toen ik thuis kwam eerst een potje gehuild.... Gelukkig heb ik een super lieve vriend die er voor mij is.

Nu afwachten maar heb deze keer helemaal geen krampen gehad, vorige keren wel.

En jij? Hoe waren jouw ervaringen?

gr. Daantje7

Geplaatst

Zomer71; hoop dat ivf mag slagen, de spanning zal dan ook iedere keer weer heel groot geweest zijn bij iui, want wat kwam eruit bij het lab van het zaad? Mijn vriend heeft iedere keer 3,4 miljoen gehad alleen laatste keer 1,3 miljoen!

Lexa: heel veeeeeeel succes morgen, laat het 3x scheepsrecht voor je zijn!

Sharon76: Wat erg voor je zeg, al zo vlug ongi te worden. Moet je na de iui ook nog pregnyl spuiten?

Mob: ik hoop de intake gesprek spoedig zal verlopen en dat het snel plaats mag vinden voor je....

Pammie: heb je alle iui's met hormonen gehad? Ook voor jou heel veel geluk toegewenst met de volgende stap.

Geplaatst

Coni,wat sterk ben jij zeg!!Superwoman!Ik vind dat je je heel knap staande houdt na dat alles.

Daantje,wat een ontzettende rotstreek vind ik dit zeg!Dat mag echt niet kunnen,en dat meen ik echt.

Sharon,dat is ook balen zeg.Maar je kan nu in ieder geval lekker snel de tweede ronde in..Hoe voel je je nu?Gaat het een beetje?Ik hoor dat steeds vaker dat vrouwen juist eerder ongesteld worden door de pregnyl?

Evy natuurlijk een hele fijne vakantie gewenst!!Genieten he!

Chantal,hoe voel jij je?Alles goed?

Lexa;SUCCES MORGEN!

xxx voor iedereen

Geplaatst

Oh en Daantje,ik heb Puregon omdat het ter ondersteuning is zeggen ze bij ons in het zh.Wordt het ook wat sterker door ofzo.

Voor mij dan he,omdat ik verder geen probleempjes daarmee heb...geloof ik.???

Ze willen bij juist meer zien,dus vraag me nu af of het normaal is meerdere te hebben?

Ik had er gisteren 1,een hele mooie zei ze,dus vandaar dat ze hem willen laten springen.

Zaterdag dus weer insemineren.

Dames,kan emand mij vertellen wat normaal is qua folikkels??Meerdere,of juist 1 aan allebei kanten?

Ook zei de fertiliteits arts dat bewezen is dat IUI met hormonen ondersteuning meer kans op slagen heeft.Dus vandaar de Puregon bij mij..en natuurlijk de Pregnyl.

Geplaatst

@Daantje, wat een onmenselijke gyn heb jij de laatste keer dan gehad zeg niet te geloven. Gelukkig heb ik die ervaring niet ... ik heb ook wel veel verschillende gynaecologen gehad maar die waren stuk voor stuk even vriendelijk al heb ik natuurlijk wel mijn voorkeuren ... ik heb namelijk twee vrouwelijke gehad en 3 mannelijke en 2 van die mannelijke gynaecologen zijn mijn favorieten. Bij mijn 6e follikelmeting had ik één van die mannelijke gynaecologen en die is echt heel precies ... die maakt ook een echo voordat hij het zaad in spuit en ook een echo nadat het zaad is ingespoten om te kijken of het op de juiste plek zit ook meet hij de baarmoederwand dikte op ... en dat doen de andere gynaecologen dus niet ... en wat hij ook doet is pregnyl mee geven om 5 dagen na de IUI te laten spuiten dit zou helpen bij de innesteling ... en het heeft wel geholpen want ik "was" zwanger na deze behandeling ... bij het inspuiten van het zaad kon de gyn alleen niet goed de baarmoedermond zien en was er ook een tang nodig en dit doet inderdaad even "au" .... en gaf daarna ook bloed verlies .... maar het had wel het gewenste resultaat ... maar voor de rest heb ik geen pijnervaringen met de IUI behandelingen gehad .... ik mag de 25ste weer naar het behandelcentrum toe voor een evaluatiegesprekt en om te kijken wat ons vervolg traject zal zijn ik hoop dat het een beetje positief is ....

Trouwens bij elke follikelmeting had ik 2 tot 3 grote follikels .... ik moest altijd clomid beginnen te slikken op de 3e dag van mijn menstruatie t/m de 7e dag van mijn menstruatie voor de rest heb ik geen hormomen gebruikt ....

gr. Nicole

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden