Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Daantje, wat een verhaal joh... Nou, hopelijk weet ze wel wat ze aan het doen was. Nu 2 weken weer op het wachtbankje. Sterkte hoor...

Kun je trouwens in het ziekenhuis niet gewoon aangeven dat je haar gewoon niet meer wilt hebben?? Het gaat tenslotte om jou en je gevoel. En als ik dat zo bij je lees, was dat verre van positief. Gewoon lekker voor jezelf opkomen hoor!!!

Nou, hier nog steeds niets, nog steeds zelfde dingen en een drukkend gevoel net boven het schaambot.... Fingers crossed nog maar even dus. Ohhhh, ik ben zo slecht in wachten...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Jeetje wat veel tekst weer. Nicole, je bent een sterke meid zeg! Hoop dat IVF je dan meer succes gaat brengen.

Sharon, balen!!!!!! 'Gelukkig' heb je niet op je menstruatie hoeven wachten, en zitten gissen over een overtijd-situatie. Je kan lekker snel weer door met de volgende ronde. Is een beetje dubieus positief, want natuurlijk baal je, maar zo probeer ik mijzelf altijd op te peppen!!

Chantal, je houdt de spanning er wel in he!!! Hoop dat ik morgen of overmorgen even kan spieken hoe het je vergaat.

Daantje, wat een toestand bij jouw IUI zeg. Dat kan toch echt niet. Zijn die lui helemaal gek daar??? Zelf de eendenbek vasthouden???? Ik zou een klacht indienen!!!!

Diaantje, nu we eenmaal snappen hoe het zat met jouw hormonen, blijk je ook nog een expert te zijn op het gebied ook. Hahahaha ;-)

Pammie, succes maandag met de intake. Goed te horen dat je je zo goed voelt, dat is echt wel zo ontzettend belangrijk!

Mob, wat vervelend dat je IUI zo pijnlijk was en met een bloeding na. Hoop dat het nu weer ok voelt allemaal?

Zomer, lekker balletje gegeten gisteren? Hahaha.

Lexa darling, hoe laat mag je??? Duim voor je dat alles goed gaat vandaag. Nu even geen horror-verhalen, of OMG, dat meen je niet verhalen. Laat het gewoon maar goed gaan!

Mob en ik maken vast plaats voor je naast ons op het wachtbankje! Mijn IUI gisteren ging goed. Ik mocht zowaar nog even blijven liggen erna. Het was niet zo druk. Thuis ook nog even een uurtje op de bank gelegen, verder heel hard gewerkt tot 's avonds laat, maar nu ben ik helemaal vakantieproof!!!!

Zo nog even naar de acu, en weg zijn we!!!!!!!!!!!!!!!

Dus..... meiden, be good!!! Ik wil allemaal leuke dingen lezen als ik terugkom! Ga mijn best doen om af en toe even bij te blijven hier, maar zal niet vaak zijn. Zaterdag de 27e ben ik er weer!

Liefs Evy!!!

Geplaatst

Evy... heeeeeeel veel plezier in Suriname.

Lexa... succes vandaag.. laat je nog even weten hoe het is gegaan.. hopelijk beter dan de verhalen die we de afgelopen dagen hebben gehoord, dat soort dingen mag niet de bedoeling zijn.

Fijne dag iedereen

Geplaatst

Daantje, het zaad was prima, sterker nog; hij krijgt iedere keer complimenten hierover. Een keer was zelfs boven 100 miljoen, meestal is het rond de 50 miljoen en 80% bewegelijk.

Zegt dus echt niet alles hoor...

Evy, uitgerust terugkomen en genieten hoor! Wij bewaken hier het fort op het forum en als het echt spannend gaat worden in de laatste periode van je wachtweken, slepen we je erdoor!

Coni, wat een kracht sprekt er uit je verhaal, ga zo door! (maar ik wens je toe dat je die kracht niet zo heel lang meer in hoeft te zetten!)

Sharon, balen zeg!

Gr Zomer

Geplaatst

Dag moppies!! Even heel snel om Evy een geweldige vakantie te wensen! Hoop dat je lekker tot rust komt en dat het zonnetje schijnt, (kan haast niet anders) en dat je kleine embryootje 'in the making' maar goed mag gedijen in dat tropische klimaat.

Inseminatie half 1, ik meld me daarna weer. Fingers crossed dat de zwemmers een beetje meewerken deze keer...

Liefs en tot snel!

Geplaatst

Hoi Lexa!! hoe ging het???wat spannend weer...... ook voor EVY...

Ik heb de uitgangsecho gehad, begin morgen weer te spuiten....wat ik wel raar vind is dat je eigen cyclus dus eigenlijk helemaal naar de ..... is. ik zou dinsdag normaal ongesteld moeten worden en nu dus een week eerder, dus je begint ook weer snel met de pregnyl waardoor ik dus over dik een week waarschijnlijk alweer de iui zal hebben als het net zo gaat als de vorige keer.. op het laatst is je lichaam dus helemaal van slag.. en heb je geen natuurlijke cyclus meer?? ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn allemaal...... ik dacht dat het alleen met ivf was dat de hormonen je hele cyclus bepalen.. ik snap nu ook wel waarom sommigen af en toe een maandje rust nemen om het lichaam even weer "normaal"te laten worden.

Ik duim nog steeds voor je hoor chantal, ik heb je ook toegevoegd op de hyves... en natuurlijk zal ik je geen krabbel sturen over de behandelingen enz.. ik heb het ook weinig mensen verteld dus ook hetzelfde bij mij... wel leuk om nu een gezicht bij de naam te zien...

Geplaatst

Joehoe, daar was ik weer. Het was een inseminatie volgens het boekje. Beetje pijn & bloed van de eendenbek, maar lang niet zo'n horrorverhaal als die arme Daantje! Wat een ramp-IUI en wat een mens, zeg. En dat is hoofd van de afdeling? Ongelooflijk.

Roffel roffel tromgeluid taddaaahh::: 11,4 miljoen :sperm: !!! Sapperdeflap zeg. De beweeglijkheid was 95% en de klasse was B. Volgens de gyneacoloog was er geen peil op te trekken. Wat volgens mij wel geholpen heeft, en dat beaamde hij ook, was dat we eergisteren nog geklust hebben, op mijn aandringen. De samenstelling kan iedere keer anders zijn, maar vers is altijd beter. Nou, en nu maar wachten. En wachten. En wachten'. Met Mobje en Evy. Gezellig op de wachtbank.

Pammie: Spannend, je intake! Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen. Ik heb het net nog gevraagd: 31 maart is de informatie-bijeenkomst en dan krijg ik nog prikinstructies, maar verder niks.

Diaantje, je vroeg hoeveel follikels normaal is. Je kunt niet zozeer spreken van normaal, en of je ze links of rechts hebt, dat varieert per keer. Ze streven ernaar om 2 tot 3 follikels te stimuleren, omdat je dan meer kans hebt op een succesvolle bevruchting. Het hangt helemaal van jouw lijf af welke eierstok dominant is. Er is geen goed of fout mogelijk. Dus maak je daar geen zorgen over. Het verschilt echt iedere keer.

Chantal........ je bent er bijna! Hou je jezelf en ons nog 1 dagje in spanning?? Het klinkt echt heel positief, hoor. Zeker als je bedenkt dat veel van ons eerder ongesteld worden als gevolg van de pregnyl.

Sharon: Ja, je cyclus krijgt een behoorlijke opdonder en dat is heel vervelend. Ik heb er vooral psychisch een beetje problemen mee, niet zozeer lichamelijk. Het is allemaal zo onnatuurlijk, dat hele proces. Ik heb er best moeite mee om zo met de natuur 'te rommelen', ook al is het dan voor een goed doel. De maanden die ik (al dan niet noodgedwongen) oversla, zijn heerlijk. Gun jezelf af en toe een pauze, je komt er helemaal van bij.

Evy al met 1 been in 't vliegtuig???

Geplaatst

Wat veeeeeeeeel LEXA!!!! nou nu heeeel hard :duimen draaien: allemaal! haha.......doe je er eigenlijk meer aan om de kwaliteit van het zaad te verbeteren? vitamines neem ik aan, maar misschien nog meer? van mijn vriend washet met de iui vrij slecht de laatste keer terwijl hij nu juist gestopt is met roken (hij rookte al niet veel, alleen op feestjes) en hij drinkt nu ook vrij weinig..... het lijkt wel of het er juist slechter door is geworden, hij slikt ook foliumzuur en vitaminetabletjes.....

Geplaatst

Hoi Sharon, in antwoord op je vraag: Eigenlijk niet zo veel. Mijn vriend is 42, rookt niet, maar hij drinkt wel alcohol, en zeer regelmatig (4/5 keer per week). Hij wordt nooit ladderzat, maar hij klokt het toch maar mooi weg. Ik heb geprobeerd hem aan het foliumzuur te krijgen, maar dat hield ik niet vol. Hij slikt zelf alleen maar Spirulina voor de weerstand. Hij is wel heel actief en hij sport 2x in de week. Maar het zegt zo weinig. Bij de vorige rondes scoorde hij 400.000 en 6,1 miljoen, terwijl hij toen exact hetzelfde leven leidden als nu.

Geplaatst

Hoi Sharon,ik denk idd wat Lexa zegt..dat je alleen maar je best kunt doen maar het wss niet zoveel zegt over de kwaliteit van het zaad.Die van mij drinkt en rookt niet en is vervent sporter.Zaadkwaliteit is gewoon en niet juist super of extra goed ofzo.

Ik heb dat ook wel gedacht hoor,wat kunnen we doen etc,maar ik denk nu juist meer en meer dat als het moet komen het wel komt.Als je ziet hoeveel stellen er zwanger worden door roken heen,drankgebruik etc.Stress situaties.Als het goed is,is het gewoon goed.

Je moet gewoon wel dat doen,wat je zelf zo voelt.Maar ik denk toch ook niet teveel op richten.Al is het alleen maar om lekker relaxed te blijven.

Zo ook met tarwekiemolie-capsules etc,lees je op internet;Ik heb ze gebruikt en was binnen 2 maanden zwanger!Daarintegen ook genoeg waar het geen baat bij heeft gehad,na lang slikken..Ook zoiets he!

Dus Lexa,goed gegaan vandaag,ben ik blij om!Geen eng verhaal,das alleen maar beter.

Ik ga even liggen,heb enorm last van mn onderbuik en onderrug,de hele dag al.

Vanavond Pregnyl en dan even geen spuiten meer pffff.

Begin me nu wel af te vragen of die eisprong er al niet eerder aan zit te komen...maar daar kom ik dus niet achter zo.Krijg ook geen echo vooooor de inseminatie!Helaas..

Geplaatst

Bedankt voor jullie advies! het is ook moelijk in te schatten allemaal........ we hadden de vorige keer maar 2 miljoen zaadjes, wel erg weinig dus, al zei de gynaecoloog wel dat er meer beweeglijkheid in zat...., dus wel iets positiefs. helaas zat er niet 1 goede zwemmer tussen die het gehaald heeft.....;(

we gaan iniedergeval het weekend even een wijntje/biertje drinken allebei als beloning!! haha...... dat hebben we wel even verdiend toch?? :).

Geplaatst

Daar ben ik ook wel benieuwd naar;

Als je geinsemineerd wordt,gaat dat dan net als bij een normale,spontane bevruchting??

Ik bedoel;Ook al maak je de kansen zo groot mogelijk,en brengt het zaad diep in etc,wil dat dan eigenlijk zeggen dat je meer kans hebt op bevruchting dan spontaan (bij gemiddeld stel zonder vruchtbaarheidsproblemen)?

Klinkt raar wat ik mss vraag,ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb kunnen stellen.

Dus eigenlijk;Wanneer een vrouw die geen problemen met zwanger raken heeft,geinsemineerd zou worden,of zelfs IVF..zou het dan ook net als bij ons,óók kunnen mislukken??Of betekend het juist dat het bij hun dan wél gewoon meteen raak is?

En ja Sharon,dat hebben jullie zeer zeker verdiend!!!x

Geplaatst

Zo.. even een update van mijn kant.. ook ik ga weer keurig terug in het rijtje om verder te gaan met de hormonen. Net ongesteld geworden. Heb nu echt even mijn boehoehoeho-momentje hoor.... morgen vast weer beter...

Ohhh, weet iemand dat.. kan ik deze dag nu als dag 1 van de menstruatie beschouwen?? Is toch als het voor 18:00 uur is, dan wel?? of heb ik nu weer ergens een klok horen luiden?? Ik begin namelijk al op dag 2 weer met spuiten.. en dat zou dan dus morgen al weer zijn... ppffffff, het ene nog niet doorgedrongen, en het volgende komt er al weer aan..

fijne avond iedereen

Geplaatst

Chantal ah nee!! Wat een teleurstelling:pukeh:1 dag voor je testdag!!

(Moet ze toch even testen die nieuwe smileys)

Mag jij al zo snel weer beginnen met hormonen? Met snel bedoel ik dag 2. Ik start zelf op dag 3, maar dat is met puregon, ligt het daaraan?

De eerste dag van de menstruatie is de dag dat de menstruatie 'goed doorzet'. Dat betekent dat je helderrood bloed moet verliezen. Dus niet een roze streepje bij het afvegen, en ook geen heel donker oud bloed.

Als jij rond dit tijdstip ongesteld wordt, zou ik het als dag 1 rekenen. De enige keer dat ik een dag later begin te tellen, is als ik 's avonds (en dan echt na 8 uur of 's nachts) m'n menstruatie krijg.

Damn, had het zo gehoopt voor je...

Geplaatst

Aah chantal wat balen voor je zeg!!erg jammer.... pff moeten we samen weer beginnen met de puregon.. ik begin nl op dag 3.... morgen dus.. pff ik weet hoe je je voelt, maar als je een dag verder bent voel je je alweer een stuk beter hoor moet ik zeggen!! we gaan gewoon samen op naar poging 2!!! jezelf vanavond maar goed verwennen of laten verwennen ;)!!

sterkte hoor!

liefs sharon

Geplaatst

Tanxxx girls... Bloed is nu al helderrood, dus ga dit maar als dag 1 zien. Morgen dus samen met Sharon aan de Puregon. En dan morgen het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken, heb dag 6 alweer de eerste echo. Ik begin op 50E en verhoog dat op een later tijdstip naar 75E. Duurt bij mij dus wat langer dan bij de rest. Zo, en nu hopen dat mijn vriend snel thuis is, heb hem nu wel even hard nodig....

Geplaatst

Chantal; Wat ontzettend jammer dat je 1e iui is mislukt meid.!

Daantje; Jeetje wat een ***iui heb je gehad. En wat een lompe gyn zeg...Niet te geloven.! Logisch dat je even flink verdrietig was,zou ik ook hebben.!

Op antwoord op je vraag; alle 6 iui's heb ik hormonen gebruikt.

Lexa; Wowwwww,wat een score die vriend van je! Das gewoon super toch. En de beweegelijkheid ook goed,nu maar hopen dat ze goed hun best doen!!!!

Evy; Have fun meid!!!,en straks hopelijk een positief testje!!

Coni; Ik vind je ook een stoer mens. Wens je alle goeds toe!!

Geplaatst
Daar ben ik ook wel benieuwd naar;

Als je geinsemineerd wordt,gaat dat dan net als bij een normale,spontane bevruchting??

Ik bedoel;Ook al maak je de kansen zo groot mogelijk,en brengt het zaad diep in etc,wil dat dan eigenlijk zeggen dat je meer kans hebt op bevruchting dan spontaan (bij gemiddeld stel zonder vruchtbaarheidsproblemen)?

Klinkt raar wat ik mss vraag,ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb kunnen stellen.

Dus eigenlijk;Wanneer een vrouw die geen problemen met zwanger raken heeft,geinsemineerd zou worden,of zelfs IVF..zou het dan ook net als bij ons,óók kunnen mislukken??Of betekend het juist dat het bij hun dan wél gewoon meteen raak is?

En ja Sharon,dat hebben jullie zeer zeker verdiend!!!x

Hoi Diaantje, goeie vraag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een betere kans hebt op bevruchting vergeleken bij een 'spontaan gezond' stel. In het beste geval heb je evenveel kans. Veel hangt ook af van je leeftijd. Een vrouw van 20 is stukken vruchtbaarder dan een van 40. Ik denk wel dat als je normaal vruchtbaar bent, je je kansen vergroot met iui. Maar de kans dat het mislukt, ook bij ivf, is nog steeds groter dan dat het lukt. Snap je? Een gezonde jonge vrouw heeft per cyclus ook 'maar' 25% procent kans op een zwangerschap. De kans dat het mislukt, is dus 75%, of drie keer zo groot.

M'n schoonzus zei een keer: Nee, je hebt iedere maand 50% kans. 50% dat het wel lukt, en 50% dat het niet lukt, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik heb 90% kans dat het niet lukt. Is toch anders ;-)

Geplaatst

Zooo Lexa, wat een positieve uitslag zeg, hebben jullie dit altijd?? Wens je veel succes met het 2 wkn wachten pffff....

Conni: ondanks je sterke kracht wil ik je toch echt een omhelzing geven want het is geestelijk en lichamelijk een zwaar emotioneel gebeuren.. Praat erover en huil het eruit zodat je weer met nieuwe frisse hoop kunt richten op de volgende stap..Ivf... :goodluck1:

Chantal; wat een zware teleurstelling weer, zooooo balen... vooral bij de 1ste iui, want je gaat er stiekum toch vanuit dat dit gaat lukken....

Maar kop op meid, op naar de volgende... De ervaringen van iedereeen is zo verschillend, de ene is met 1ste iui zwanger, de andere met de 6de.. Ga uit van het goede.... Huil lekker uit, vooral met je vriend... Zodat je samen één blijft.. Toi toi

Sharon: Geniet samen van het weekend en laat je maar lekker gaan.... Op naar de volgende iui...good luck

Zomer; jee, wat een uitslagen zeg... komen wij aan met iedere x 3,4 miljoen en laatste keer zelfs 1,3 miljoen (na opzuivering)...

De gynacologe vond het niet erg, nog steeds genoeg om iui te laten plaats vinden!! Mijn vriend vond het zelf heel erg...

Diaantje; Relax nu maar lekker na je zware shot, hoe laat is de iui zaterdag? Wens je heeeeeel veeeeeeel geluk....

Na mijn vervelende 4de iui moet ik wel zeggen dat ik nog geen buikkrampen heb gehad.... De eerste 3 iui's wel.. Maar goed volgende wk zal ik meer weten pffffff, wachten is de laatste week zooo zwaar..

Ik leef met jullie allen mee.....

:myfignerscrossed:

Geplaatst

Lexa! Wat goed, zoveel zwemmers! En nu samen met mij en Evy in de wachtweken!

Chantal, wat balen zeg dat het toch mislukt is... Je begint toch hoop te krijgen. Veel sterkte en snel weer door met de volgende poging. Ik reken dag 1 altijd zodra ik helderrood bloed verlies, ook al is dat pas in de avond. En dan moet ik ook op dag 2 weer beginnen met spuiten.

Tsss Daantje wat een IUI zeg... Heftig hoor... Hopelijk heeft het toch het o zo gewenste resultaat!

Succes weer met spuiten Sharon! Het is idd zo dat je cyclus gewoon door de war wordt gegooid... Ik merk ook dat als ik een maand geen hormonen gebruik dat m'n cyclus langer duurt. Mijn lichaam moet dan weer even herstellen heb ik het idee.

Je vroeg naar zaadkwaliteit. Bij ons is de zaadkwaliteit steeds slechter geworden (van 3 miljoen naar 0,2 miljoen na opwerking), ondanks heel gezond leven en het slikken van vitamines... Er is dus echt weinig van te zeggen....

Diaantje: Ik heb altijd begrepen dat een 'gezond' stel elke maand een kans heeft van 10-15%. Als je IUI met hormonen doet heb je ook een kans van 10-15% per maand. Maar ja, je doet IUI omdat het zwanger worden niet lukt. Ik denk dat als een 'gezond' stel IUI doet, dat de kansen dan hoger liggen dan 10-15%.

Ik heb ook veel op die procenten zitten zoeken, maar eigenlijk heb je er weinig aan... Het is eigenlijk alleen maar ontmoedigend. Met ivf heb je 20-25% kans op zwangerschap en dus 75-80% kans op geen zwangerschap... pfff de wens moet dan toch groot zijn om zo'n behandeling te ondergaan met een grote kans op teleurstelling.

Succes met de IUI zaterdag!!

Met mij gaat het goed. Gisteren even moeilijk op m'n werk. Een jong meisje ongewenst zwanger...tja dat is dan wel ff heftig. Verder zie ik gewoon erg uit naar het gesprek van volgende week donderdag. Ben wel toe aan een beetje duidelijkheid....

Meiden jullie zijn toppers! Super dat we zoveel steun aan elkaar mogen hebben.

Geplaatst

Zo, een nieuwe dag.. Weer een wat helderdere kijk op alles. Wat een nachtje lekker slapen al niet voor je doet hè. Zometeen ziekenhuis bellen voor een recept Puregon, kwam er gisteravond achter dat ik niet zoveel meer heb. Ga toch morgen maar beginnen met spuiten, gister toch nog niet 'echt' ongesteld.... Nou, vandaag wel hoor. Dus borstjes vooruit, lipjes getuit, positief blijven en er weer voor gaan. Werkze vandaag, liefs Chantal

Geplaatst

Evy, ik heb het boek ontvangen. Sloeg het net open en zag meteen staan "ontspannen". Nou ja, wie weet wil het lot / universum mij wat zeggen, wat een vriendin kwam al met een meditatie CD aan vanuit NLP om te ontspannen en naar doelen te werken....

Ga eens goed voor het boek zitten!

Chantal, inderdaad bijzonder wat soms een nachtrust voor je kan doen. Enne... ik denk ook dat de beste manier is om er weer voor te gaan in een positieve denkwijze.

Diaantje, succes morgen. Wens je toe dat je eisprong gewoon goed luisterd naar de artsen en op het juiste moment plaats gaat vinden.:goodluck:

Als we het hebben over kansen rondom zwanger worden, ik heb het er vanmorgen toevallig nog met de acupuncturist over gehad. Ik ben bv best wel veel afgevallen (maar zie om mij heen ook wat forsere vrouwen zwanger worden...). Hij geeft dan aan dat het echt zo is dat gewicht, voeding, gevoel van zelfvertrouwen en gevoel van vrouwelijkheid bij kunnen dragen bij meer kansen op slagen. Maar dat het niet dé reden hoeft te zijn waarom het wel of niet lukt...

Ik denk dat we moeten accepteren dat wij zelf veel kunnen doen, maar dat er ook een deel is waar we geen invloed op uit kunnen oefenen en dat het daarom nog steeds een wonder is en zal blijven als er een kindje wordt geboren!

Goed, ik ga die CD er straks eens ingooien en ga dan ontspannen het weekend in. Groetjes!!!!

Zomer

Geplaatst

Chantal wat fijn dat je je weer beter voelt.... straks zijn we zo gewend aan het spuiten.... ik moet vanavond weer beginnen!

Hoe is het met de andere dames??al zin in het weekend!!!:clap2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden