Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Diaantje... geen idee hoe ze dat kunnen zien. De arts zei dat dit hoogstwaarschijnlijk was, gezien die klachten. Maar zeker weten doet ze dat ook niet hoor. Als ik dat zeker had willen weten, had ik bloedonderzoeken moeten laten doen enzo, maar dat is nu te laat. En ik wil het eerlijk gezegd ook niet weten hoor... is toch niet terug te draaien.. en ik wil gewoon lekker vooruit blijven kijken.

Verder gaat het lekker hier hoor.. geen problemen/klachten en voel me verder goed.. Nu het weer nog even laten meewerken, dan is het helemaal super :-)

Mob, succes!!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chantal,, ik lees dat je follikel niet echt wil groeien. Waarom verhogen ze de dosis hormonen niet? 19 dagen prikken is wel heel lang!

Ik weet niet wie 't was, maar iemand had hier een briljant antwoord op mijn vraag waarom ik geen intakegesprek hoef voor IVF: Inderdaad, omdat dat in m'n eigen ziekenhuis is, durrr!! Ik snap trouwens niet dat je, als je naar een andere ziekenhuis moet, weer opnieuw al die testjes moet doen. Laat ze toch gewoon het dossier opvragen. Is toch veel logischer? Alsof ze elkaar niet vertrouwen.

Voel me iets beter na de griep maar nog steeds niet optimaal. Ik denk dat dat pas gebeurt als m'n huis klaar is. Over 5 weken. Want het duurt altijd nog 5 weken.

Mobje, succes, laat je weten hoe 't gegaan is?

Alle andere meiden: Groeten!!

Geplaatst

Hai Lexa,

De vorige keer ben ik ook heel lang op 50E gebleven, en de laatste dagen pas naar 75E. Heeft te maken met dat ik PCO heb... Vind ik op zich niet zo'n probleem hoor. De arts is erg voorzichtig met hogere doseringen geven ivm overstimulatie. Dus dan maar een dagje of wat extra spuiten en wel door kunnen gaan met de IUI ipv een verhoogde kans op overstimulatie.

Jij sterkte met beter worden hoor.. duurt al weer veel te lang natuurlijk...

Geplaatst

Hahahhaa.. inderdaad. En ik lees zovaak dat er sprake is van overstimulatie, bij jou toch ook gebeurd?? komt dat dan door te veel hormonen in het begin ofzo?? of weten ze niet waardoor dat komt?

Geplaatst

Klopt helemaal, Chantal. Je krijgt dan te veel FSH (follikel stimulerend hormoon) toegediend waardoor je te veel eitjes gaat maken, en dat kan gevaarlijk zijn. Bij mij viel het overigens heel erg mee, hoor ;-)

Geplaatst

Nou beter zo dan idd overstimulatie.Ik heb zowiezo wel dat dat goed gaat bij mij,maar het blijft er dus OOK met Puregon gewoon 1.Althans deze maand dan he..

Maar het schijnt dat dingen wel extra 'versterkt' worden ofzo.Dus mss de volgende keer wel verhogen..maar dat zien we wel dan.

Ik vind het wel flauw dat ze zoiets tegen je zeggen Chantal,terwijl ze niet iets zeker weten.Dan denk ik;of hou je stil,óf meld het tijdig zodat je het kunt checken.En wel waarom;Zodat je iig weet dat het wel werkt bij je!

Maar dat giswerk heb je nu idd niets aan.

Nou Lexa,ik hoop dat alles snel aan kant is bij jou.Kun je eindelijk tot rust komen en das ook wel goed voor je lichaam en geest.

Dat van de IUI naar IVF in ander ziekenhuis..kan ik me wel voorstellen.

Ze willen het beste (voor hun) eruit halen,en mss zien zij dan wel iets wat in het andere ziekenhuis over het hoofd gezien is wat dan ook.Of wat voor hun wel iets van waarde kan zijn?..klinkt niet leuk,maar snap die denkwijze wel als dat zo zou zijn!

Als wij doorgaan voor IVF,staat ons ziekenhuis in nauwe verbinding met een ander ziekenhuis.Dat is nog niet zo heel erg lang,maar de fertiliteitsarts hier loopt daar nu kennelijk ook.Dus op zich wordt dat dan iets gemakkelijker mss.

Hoop nog steeds dat dat niet meer hoeft dan haha

Dames,fijne dag nog!x Diaantje

Geplaatst

Nou daar ben ik dan eindelijk! Vanochtend eerst het gesprek gehad en daarna lekker wezen lunchen met m'n mannetje om even na te praten. En daarna heerlijk naar de kapper geweest.

Gelukkig kregen we goed nieuws. We gaan starten met ivf en we mogen meteen beginnen! Ik verwacht binnen 4 dagen m'n menstruatie. Dus vanaf dan gaat alles lopen, we volgen het lange protocol. De verwachting is half april de punctie. Maar eerst wordt het spannend of de stimulatie goed gaat. De gyn vond het erg moeilijk in te schatten omdat ik op een lage dosering gonal F giga veel folikkels had.

Maar goed, ben dus erg opgelucht dat het geen ICSI wordt en dat we meteen mogen beginnen!

Nu ik thuis ben komen er natuurlijk nog allemaal vragen bij me op, maar die moet ik maar even bewaren tot ik weer een telefonische afspraak heb met de gyn.

Heb de medicijnen nog maar niet opgehaald, want tja.. ik moet eerst nog ongesteld worden. Ik reken er niet, maar als ik toch niet ongesteld wordt heb ik die medicijnen natuurlijk ook niet nodig ;-)

Hoe is het met de andere dames die aan het wachten zijn?

Geplaatst

Ik weet niet wie 't was, maar iemand had hier een briljant antwoord op mijn vraag waarom ik geen intakegesprek hoef voor IVF: Inderdaad, omdat dat in m'n eigen ziekenhuis is, durrr!! Ik snap trouwens niet dat je, als je naar een andere ziekenhuis moet, weer opnieuw al die testjes moet doen. Laat ze toch gewoon het dossier opvragen. Is toch veel logischer? Alsof ze elkaar niet vertrouwen.

Dat was ik! Haha.

Ik snap ook niet helemaal waarom ze weer nieuwe onderzoeken moeten laten doen. Dossier opvragen is net zo handig.

Net zoiets als dat zaad controleren. Ze vroegen me nog bij de intake; Hoe was het zaad tijdens de insemenaties.

Ja goed! Had zelfs nog een "compleet overzichtje" meegenomen van m'n vorige ziekenhuis waar ik de iui's heb gedaan. De gyn had me die toegestuurd nadat ik daar in principe niet meer terug hoefde te komen.

Daar staat precies op wanneer ik m'n iui's heb gehad,en met de hoeveelheid zaadjes.

Maar dat was niet nodig om even in te kijken.

Okee...dus nieuwe onderzoeken!

Mob; Wat een super nieuws zeg. Harstikke goed dat het toch IVF wordt,en je kunt nog gelijk beginnen ook!!!

Geplaatst

Diaantje, maakt me niet zoveel uit hoor. Probeer me daar gewoon niet druk over te maken, is zo'n verspilde moeite hè... Maar wellicht handiger geweest als ze niets had gezegd.

Mob, wat fijn voor jullie dat jullie mogen gaan beginnen... Wel een opluchting waarschijnlijk. Hopelijk snel beginnen.

Zo, nu gezellig bij een vriendin eten... Zij kan zo'n beetje elk moment bevallen van mijn peetkindje.. Hoe cool is dat!!!!

Geplaatst

Chantal,das uber-cool haha!!

Ik hoop dat je straks in het ziekenhuis zit :-) Ná het eten natuurlijk he haha

x Diaan

Mob,das goed nieuws!Zet hem op,komt helemaal goed!Ik hoop voor jou dat je nu dus wél ongesteld gaat worden,en wel heeeeeel snel!

Pammie ik snap dat je daar niet op zit te wachten natuurlijk..voelt allemaal als..gaat het nog langer duren???Maar iets zegt me juist dat dat heel goed is.Up to date resultaten..

Niks over het hoofd zien.

Nou allemaal een fijne avond!Liefs x

Geplaatst

Chantal, ik moet morgen weer terug voor de follikelmeting, er was nog niet zoveel te zien... hetzelfde dus bij jou.;(. ik blijf nu ook gewoon 75cc spuiten, dus ik ben benieuwd of er morgen meer te zien is...... voel je je verder wel goed? ik heb wel last van duizelingen.. en ben erg moe... weet niet of het toeval is of vd hormonen komt.....

Mob Wat fijn dat je gelijk kunt beginnen, het wachten is ook niet wat... heel veel succes de komende tijd!!

Weten jullie trouwens waar je meer over de slagingskansen vd verschillende ziekenhuizen kunt vinden? ik kan het op deze site nl nergens vinden..... ik ben toch wel benieuwd wat de slagingskansen zijn in het medisch spectrum twente.. ik vind het er altijd zo rommelig gaan... en erg onpersoonlijk, eigenlijk ben je gewoon een nummertje en hebben ze weinig tijd voor je..... ;(. maar dat zal ook wel vast bij andere ziekenhuizen net zo zijn ???

fijne avond allemaal.......... morgen heb ik meer tijd om te forum-en.. ofzoiets.. haha

liefs sharon

Geplaatst

Hallo dames, nou we hebben het gesprek gehad ... de gyn wist in eerste instantie niet dat ik een mk heb gehad dus die stond wel even vreemd te kijken ... we hebben het verhaal dus uitgelegd en toen werd het hem ook duidelijk. Ik vroeg hem toen wat ons vervolg traject zou kunnen zijn .. daarop zei hij dat het wat de IVF betreft heel "jammer" is dat ik toch zwanger ben geraakt dmv IUI en clomid ... dat maakt de kans om voor IVF in aanmerking te komen toch wat kleiner ... toch zal hij zich er voor inzetten om voor ons de IVF er doorheen te krijgen ... op 11 maart belt hij ons terug met de uitslag van het gesprek en anders gaan we zo wie zo door met IUI dat is tenslotte toch al een keer gelukt .... dus het gesprek was niet helemaal wat ik hoopte want ik hoopte eigenlijk dat hij zou zeggen dat het "vanzelfsprekend" zou zijn dat we voor IVF in aanmerking zouden komen maar jammer genoeg is dit niet zo vanzelfsprekend en wordt je eerst uitgebreidt besproken in het fertiliteitsteam ... maar goed ... helemaal hopeloos is het ook niet en we hopen natuurlijk op een positieve uitslag en anders houden we ons maar weer vast aan de IUI ....

gr. Nicole

Geplaatst

Jee Conni, wist niet dat ze daar nog over moeten praten of je wel of niet nu door mag gaan voor ivf, sorry, maar hoeveelste iui heb je nu gehad? En hoe ver was je dan?

Mob; hoe voel je je? Al helemaal bij neergelegd en op naar ivf? Toch heel veel succes deze dagen.....

Iedereen natuurlijk.. :gekruiste vingers 4

Maar goed, ik heb gisteren nog verder gekeken op dit forum en kwam een tabelletje tegen met wie zwanger is geworden met ivf, icsi, iui enz. IVF was veel maar iui daar in tegen weinig. Mag ik aan jullie vragen of jullie vrouwen kennen die zwanger geworden zijn door iui?

Lexa, alweer wat beter? Ik zelf nu grieperig, bah....

Slaap lekker allemaal gr.x Daantje

Geplaatst

Daantje, ik heb ook dat onderdeel gezien op dit forum, maar je moet niet vergeten dat het aantal vrouwen op deze site die IVF doen veeeeel groter is dan die IUI doen. Zodoende heb je meteen al een vertelend beeld.

Je zou het moeten kunnen achterhalen als je bv 100 vrouwen met IUI hebt en 100 met IVF, pas dan kun je echt iets doen met de cijfers....

Chantal en Sharon, succes met de "groeispurt".

Het alles opnieuw moeten laten onderzoeken is ook in mijn optiek volslagen belachelijk. Maar ja.... je gaat er toch maar weer in mee. Je hebt dan denk ik voor je gevoel geen keuze en dat gevoel is natuurlijk niet zo fijn....

Lexa, we tellen met je mee af voor die 5 weken!

Meiden, fijn weekend allemaal!!!!

:aaaflowersmiley: Groet, Zomer

Geplaatst

hai Sharon, hoe laat mag je vandaag weer aantreden??? Hoop voor je dat er wat ontwikkelingen zijn hoor... Ik hoef dinsdag pas weer terug te komen. Ben overigens niet duizelig.. heb tot nu toe (even afklopppen hoor..) nergens last van.

Coni, wat een verhaal weer... hoop dat het nieuws 11 maart positief is en dat jullie aan een nieuw traject kunnen gaan beginnen hoor..

Lexa... die 5 weken vliegen vast om.. lekker concentreren op andere dingen, veel leuke dingen doen... ben je als herboren als je weer mag gaan beginnen.

Tja, en wat betreft het allemaal opnieuw laten onderzoeken...

Ligt er aan hoe oud de gegevens zijn... En bovendien denk ik wel dat er in een bepaalde periode echt veel kan veranderen hoor.. Bij mannen kunnen de spermacellen echt per keer zo ontzettend verschillend zijn, waarom zou bij een vrouw dan alles hetzelfde blijven?? Dus wellicht een extra onderzoekje doen voor de zekerheid??

Maar goed, dat is mijn mening.. Je moet doen wat voor jou goed voelt hoor..

Geplaatst

Hoi Sharon: niet ieder ziekenhuis adverteert met z'n slagingscijfers, helaas. Alleen als ze heeeeel hoog zijn, haha. Heb je al gegoogled op jouw ziekenhuis?

Hoop dat je eitje goed gegroeid is vandaag!

Wat betreft opnieuw onderzoeken: Het is echt beleid in die ziekenhuizen. Ik moest helemaal aan het begin van de rit m'n bloed laten onderzoeken. Ze vroegen met of ik m'n bloedgroep wist. Ja, dus. Toen vroegen ze of m'n bloedgroep was bepaald in dat ziekenhuis. Nee, dus. Oké, dan gaan we dat nu alsnog doen. Maar hoezo, zei ik, ik weet m'n bloedgroep toch? Ja, maar dat maakte dus niet uit, he? Dat was beleid. Nou heb je een bloedgroep zo bepaald, maar al die onderzoeken.... pffft. Het houdt alleen maar op.

Geplaatst

Hey! Ik ga eens even reageren op jullie verhalen ;-)

Sharon: hoe was je echo? Hoop dat er al een mooie folikkel te zien is!

Coni, wat apart dat de gyn niet op de hoogte was... Beetje slordig vind ik. Mmm, kan me voorstellen dat de uitslag een beetje dubbel is. Eigenlijk weet je nu nog niks... Ben heel benieuwd wat ze uiteindelijk besluiten... Hoop je zelf meer op ivf?

Daantje, ja ik heb wel neergelegd bij ivf. Ik ben eigenlijk erg blij dat we gelijk door kunnen. Ik hoop dat dit voor ons de manier is om zwanger te worden! Het blijft natuurlijk wel spannend, vooral het stimuleren. Ik reageer nogal heftig op de hormonen, dus dat wordt afwachten.

Lexa, hoe gaat het wachten en hoe voel je je? Nog grieperig of alweer wat beter?

Wij hebben straks de punctie en terugplaatsing in het UMC. Ik heb wel eens een site gevonden met slagingskansen. Volgens mij staat het ook op Freya.nl

Het UMC zit vrij hoog geloof, dus dat is gunstig voor mij ;-)

Pauze is weer voorbij, ik ga weer verder werken!

Alvast een goed weekend allemaal!

Geplaatst
Jee Conni, wist niet dat ze daar nog over moeten praten of je wel of niet nu door mag gaan voor ivf, sorry, maar hoeveelste iui heb je nu gehad? En hoe ver was je dan?

Mob; hoe voel je je? Al helemaal bij neergelegd en op naar ivf? Toch heel veel succes deze dagen.....

Iedereen natuurlijk.. :gekruiste vingers 4

Maar goed, ik heb gisteren nog verder gekeken op dit forum en kwam een tabelletje tegen met wie zwanger is geworden met ivf, icsi, iui enz. IVF was veel maar iui daar in tegen weinig. Mag ik aan jullie vragen of jullie vrouwen kennen die zwanger geworden zijn door iui?

Lexa, alweer wat beter? Ik zelf nu grieperig, bah....

Slaap lekker allemaal gr.x Daantje

Hoi Daantje, ik ben dus bij de 6e IUI zwanger geraakt ik denk dat ik één van de weinige ben bij wie de IUI gelukt is ... en deze ene keer gaat nu waarschijnlijk de IVF tegen werken omdat ze zullen zeggen van: Mevr. ik dmv IUI en Clomid zwanger geraakt dus waarom zouden we dan overstappen op IVF ... we gaan gewoon door met de IUI .... wat dat betreft had ik beter niet zwanger kunnen raken dat had de stap naar IVF veel makkelijker gemaakt dat zei de gyn ook eerlijk .... hoe dubbel kan het zijn ..... ik ga ervan uit dat het 11 maart gewoon een negatief oordeel zal zijn en dat we gewoon weer doorgaan met de IUI maar als ze dit dan ook weer 6x willen gaan doen dan zijn we weer een half jaar verder en een half jaar ouder en de kans van slagen wordt steeds kleiner .... ik moet het maar afwachten ... meer zit er niet op ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Chantal; je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je zegt dat er soms veel tijd tussenzit, dat het goed is om zeker te weten dat je de juiste gegevens hebt.

Ik weet dat je gelijk hebt, maar na ruim een jaar elke keer onderzoek na onderzoek (en dat hebben sommigen op deze site al heel veel jaren), heb ik er gewoon meer weerstand tegen.... En dat ventileer ik dan lekker hier op de site en in het ziekenhuis ben ik volgzaam, meegaand en doe ik alles wat ze zeggen om toch maar die wens uit te laten komen....

(een mens is een raar wezen soms....)

En nog even een aanvulling op de cijfers van het ziekenhuis, het hangt natuurlijk ook af van de "toelatingscriteria" van de afdelingen. Sommigen doen moeilijker en wijzen mensen sneller af en stellen dan bv ICSI voor.

Ik weet niet of je nu echt naar die cijfers kunt kijken en op basis daarvan een ziekenhuis kunt kiezen... Ikzelf heb gekozen voor een klein ziekenhuis waar ze mij persoonlijk kennen, dat ik mij niet iedere keer voor hoef te stellen, dat de meiden van de verpleging weten in welke fase van de cyclus ik zit en welke medicijnen ik gebruik. Dat geeft voor mij een prettig en relaxed gevoel en ik heb het idee dat dit meewerkt aan het slagen van de pogingen.

Hier een link naar een pagina van freya over de interpretatie van cijfers:

http://www.freya.nl/web_fm/kremer.php

Ik heb me suf gezocht naar een overzicht van de ziekenhuizen die IVF doen en de slagingskansen, maar ik kan het niet vinden. Iemand anders???

gr Zomer

Geplaatst

Hoi Zomer, ik denk niet dat er een algemeen overzicht is van slagingskansen. Toen ik hoorde dat onze evt 'zaadbewerking' en terugplaatsing in het VU (Amsterdam) zouden plaatsvinden, heb ik meteen gegoogled en kwam op hun eigen website terecht. Daar zag ik onderstaand artikel staan (zie posting hieronder). 33% is hartstikke hoog, dus logisch dat ze 't op de website zetten. Bij sommige andere ziekenhuizen heb ik wel algemene percentages gezien van tussen de 20-25 %. Het blijft natuurlijk lastig om over gemiddelden te spreken als ieder 'geval' zo specifiek is.

Geplaatst

"Nieuwsbericht: zwangerschapsresultaten 2009

Zwangerschapsresultaten IVF/ICSI behandelingen sterk gestegen

Het IVF centrum heeft in de eerste helft van 2009 een sterke stijging geconstateerd in het aantal zwangerschappen. In 2008 waren er per half jaar 100 doorgaande zwangerschappen (foetus met hartactie na 12 weken zwangerschap) na alle IVF/ICSI behandelingen. In de eerste helft van 2009 is dit aantal gestegen naar 130 doorgaande zwangerschappen. Hiermee komt de kans op een doorgaande zwangerschap na embryo transfer uit op een ruime 33%.

De gestegen zwangerschapskansen zijn toe te schrijven aan de optimalisatie van laboratoriumprocessen. Deze optimalisatie kwam tot stand naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek dat op het IVF laboratorium wordt gedaan. Hier kwamen enkele mogelijke verbeterpunten uit naar voren die zijn toegepast op het laboratoriumproces. Deze veranderingen pakten zeer positief uit.

Door het toegepaste kwaliteitsbeleid wordt op het IVF laboratorium een continue cyclus van leren en verbeteren doorlopen. Ook dit hielp mee om de verbeterpunten vlot in te voeren."

bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/IVF-centrum/

Ik heb 't meteen maar even erbij gehaald. En nou niet dringen, dames ;-)

Geplaatst

Hey Connie, wat vervelend zeg, snap je helemaal, heb zelf ook beetje gehad met iui en had gehoopt van ene kant dat ik ook al door mocht naar ivf maar ze willen nog 2 keer proberen, weet het zondag zeker maar denk dat de ongi er eerder aankomt, voelt zo weeïg in mijn buik pff...

Ik ga meteen door naar nr 5. Zijn jullie allebei kinderloos? Zie dat jullie allebei 2de huwelijk is. Mijn vriend heeft nl wel al 2 kinderen!!

Zomer; ik snap wat je bedoelt, maar ik denk als die tabellen naast elkaar staan toch ivf meer kans van slagen heeft. De gyna zei laatste keer ook het is maar een slagingskans van 10% bij iui!!! (daar zakte de hoop weer) maar ik bijt nog wel even door de 5de en 6de iui en dan afwachten...

Hoe voel je je nu? Wanneer krijg je weer fm meting? Ben benieuwd voor je!!

Ook voor Lexa, spannend allemaal, maar goed, hoop zo dat er volgende week zwangere bij mogen zitten!!!!

En mob? hoe voel jij je? Normaal werd je 11de dag ongi toch? Ben errug benieuwd.. Tja, die hormonen dat is het ergste, vooral als je zo heftig erop reageert. Idem dito!!

Sharon; weet je al wanneer je 2de iui gaat worden? (toch 2de hè)en volgens mij ook voor Chantal toch?

Fijne dag nog....gr x

Geplaatst
Hey Connie, wat vervelend zeg, snap je helemaal, heb zelf ook beetje gehad met iui en had gehoopt van ene kant dat ik ook al door mocht naar ivf maar ze willen nog 2 keer proberen, weet het zondag zeker maar denk dat de ongi er eerder aankomt, voelt zo weeïg in mijn buik pff...

Ik ga meteen door naar nr 5. Zijn jullie allebei kinderloos? Zie dat jullie allebei 2de huwelijk is. Mijn vriend heeft nl wel al 2 kinderen!!

Zomer; ik snap wat je bedoelt, maar ik denk als die tabellen naast elkaar staan toch ivf meer kans van slagen heeft. De gyna zei laatste keer ook het is maar een slagingskans van 10% bij iui!!! (daar zakte de hoop weer) maar ik bijt nog wel even door de 5de en 6de iui en dan afwachten...

Hoe voel je je nu? Wanneer krijg je weer fm meting? Ben benieuwd voor je!!

Ook voor Lexa, spannend allemaal, maar goed, hoop zo dat er volgende week zwangere bij mogen zitten!!!!

En mob? hoe voel jij je? Normaal werd je 11de dag ongi toch? Ben errug benieuwd.. Tja, die hormonen dat is het ergste, vooral als je zo heftig erop reageert. Idem dito!!

Sharon; weet je al wanneer je 2de iui gaat worden? (toch 2de hè)en volgens mij ook voor Chantal toch?

Fijne dag nog....gr x

Hoi, ik heb wel kinderen uit mijn eerste huwelijk maar mijn man dus niet ... samen hebben we dus nu 2 miskramen gehad en een afgebroken zwangerschap waar een prachtig meisje is uit gekomen maar die helaas geen kans van leven heeft gehad. We proberen positief te blijven al valt dat niet altijd even mee maar we blijven hopen op een gezond kindje van ons samen .. lfs. Nicole

Geplaatst

OVERZICHT IUI DAMES

28-02-10: Daantje testdag 4e iui

01-03-10: Mob testdag 6e iui

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Evy testdag 4e iui

05-03-10: Lexa testdag 3e iui

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Zo, ik heb 'm weer tevoorschijn getoverd. Daantje, vervelend dat je ongi-verschijnselen krijgt... hou 't nog even binnen en misschien verdwijnen ze wel weer, dat zou mooi zijn! De slagingspercentages voor ivf liggen inderdaad ruim 2x hoger dan voor iui, maar het klopt dat het statistiekje op dit speficieke forum een vertekend beeld laat zien omdat er veel meer ivf'ers dan iui'ers actief zijn. Hoewel het wel klopt, als je begrijpt wat ik bedoel ;-) Niet om het nodeloos ingewikkeld te maken, maar toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden