Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar was ik weer....... mijn follikeltjes waren nog erg klein;), maandag weer terug komen.. ik heb ook een gesprek met de gynaecoloog gehad en ze wil ons toch aanraden om toch over te stappen op ivf als de kwaliteit van het zaad deze keer weer zo slecht is..... Had ik niet echt verwacht, ze hadden laatst nog gezegd dat het wel het proberen waard was om door te gaan met iui....... elke keer weer anders blijkbaar.. ik wissel ook steeds van gynaecologen, daar zal het denk ik ook aan liggen! de laatste keer hadden we trouwens 2 miljoen, is het bij jullie veel meer??? ik weet dat 40-60 miljoen normaal is...

Hoe is het met jou Chantal?

Lexa succes de komende weken, hopen dat ze snel voorbij gaan.. maar dat zal vast...;).

Ik heb al wel gegoogled maar kan er niet veel over vinden...goed of slecht teken?? haha.

mob, ik zal even zoeken op freya naar de site, misschien kan ik daar ook wel wat over mijn ziekenhuis vinden....... voor de ivf zal ik straks gedeeltelijk naar zwolle moeten heb ik me laten vertellen..... dus misschien wel beter!

zomer bedankt voor de link..

Daantje7 ik hoor maandag denk ik wanneer de iui is.. en het is de 2de inderdaad, maar misschien ook mijn laatste......

verder nog nieuws?? spannende plannen voor het weekend? ;) wij gaan lekker saampjes het weekend doorbrengen.. lekker even rustig!

fijn weekend allemaal iniedergeval...

lfs sharon

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sharon, even een korte reactie: 2 miljoen is echt niet weinig, hoor. Niet bar veel, maar zeker voldoende voor iui/ivf. 40 tot 60 miljoen is een 'normaal' aantal maar voor het wassen en spoelen, en dat zegt dus niets.

Tijdens het wassen worden alle manke, slome, scheefzwemmers er uitgespoeld, en dat uiteindelijke aantal is van belang. Wel jammer dat het zo traag gaat, allemaal, he? Je moet er wel iedere keer voor komen opdraven.

Geplaatst

Hoi Sharon, tja de hoeveelheid zaad is bij ons heel verschillend geweest en de hoeveelheden van 40 miljoen hebben wij ook bij lange na nooit geredt .. ook wij zitten meestal tussen de 1,4 en 4 miljoen ... maar dan is het nog het belangrijkste hoeveel goed beweegbare zaadjes er tussen zitten en dat was bij ons de laatste keer 75% en dat was weer uitstekend. En dat bleek ook wel want met deze behandeling ben ik toen wel zwanger geraakt .... bij ons hebben ze wel een ondergrens in het behandelcentrum alleen weet ik niet meer zo gauw waar die lag maar wij zaten er in ieder geval wel steeds boven .... 1x wel op het randje hoor maar goed ... de artsen waren nog steeds positief dus daar moeten we ons dan maar aan vasthouden ... pas als de artsen zich zorgen gaan maken dan moeten wij dat ook gaan doen maar zover is het nog niet ....

gr. Nicole

Geplaatst

Daantje, 10%... soms denk ik dan wel eens:"waarom nog zoveel IUI doen?" want als vrouw heb je toch hoop en neem je hormonen enz enz enz

Enne, laten we allemaal hopen dat je nu dingen in je lijf voelt die horen bij een zwangerschap! :gekruiste vingers 2

28-02-10: Daantje testdag 4e iui

01-03-10: Mob testdag 6e iui

01-03-10: Sharon FM

03-03-10: Zomer 1e echo

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Evy testdag 4e iui

05-03-10: Lexa testdag 3e iui

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Sharon, dit weekend veel met een lekker kruikje op je buik en maar heel veel visualiseren dat die folikels goed groeien!

(ik heb je voor maandag op de lijst gezet)

gr Zomer

Geplaatst
Daantje, 10%... soms denk ik dan wel eens:"waarom nog zoveel IUI doen?" want als vrouw heb je toch hoop en

neem je hormonen enz enz enz

Zomer, mijn idee! En volgens mijn gyn is 10% nog aan de hoge kant. Mijn zh heeft een 'uitstekende' score, ahem, met 8%.

Vandaag een brief gekregen van het ziekenhuis met daarin een vragenlijst vooruitlopend op de ivf behandeling. Het wordt nu wel echt. Ik zie er best tegenop. Ik zit nu nog volop in de wachtweken, maar moet me toch maar op ivf gaan voorbereiden.

Evy komt dit weekend weer terug, he? Ik hoop dat ze 't fantastisch heeft gehad. Zou me niets verbazen als je zwanger terug komt!!! Ik heb je gemist, hoor. Kom maar snel weer op het forum.

Geplaatst

Ja, Evy, welkom terug!:wav:

Ik heb je wel gemist hoor! Gaat het nog met je wachtweken????

Lexa, 8%? :jawdrop: Daar valt je mond toch van open?

Gr Zomer

Geplaatst

8%?? Jeetje,dat is ook bar weinig als je dat zo leest.

Lexa kan me voorstellen dat het voor jou beetje dubbel is,je zit nog midden in de wachtweken;en je moet half gaan voorbereiden op IVF.

Nog effe tot de testdatum

:duimen draaien:

Evy; Hoe was t in Suriname?

Geplaatst

In het AMC (waar de gyn voorheen heeft gewerkt) was het 5%. Ik wil niemand schrik aanjagen die daar loopt, hoor. Dat waren cijfers van 2 jaar geleden. Maar ach, op 'natuurlijke' wijze hebben wij blijkbaar 0% kans, want dat werkt niet, en dan is 8% toch nog 8x zo veel.

Ik probeer er maar een positieve draai aan te geven, wuhaha.

Geplaatst

Hoi!

Ik ga het toch nog ff spannend maken denk ik... Ik had me er helemaal op ingesteld dat we doorgaan voor ivf. Intake gehad, recepten in huis etc.

Na m'n vorige IUI's werd ik 2x op dag 13 en de laatste keer op dag 11 ongesteld. Gisteren was dag 11 en in het begin van de avond verloor ik een sliert bloed en verder rozige slijmerige afscheiding (sorry voor het vieze verhaal). Dus ik denk: ongesteld! Prima, we gaan toch door met ivf.

Maar nee hoor, daarna stopte het. Geen buikkrampen, geen bloedverlies. Ik dacht dan komt het vannacht wel... maar nee hoor niks. En nu nog steeds niks. Af en toe wel wat krampen in m'n baarmoeder en dan denk ik nu begint het... maar nog steeds geen bloed te zien....

Nu is al m'n rust weg... zou het gisteren een innestelingsbloeding zijn geweest?? Ik heb het nog nooit gehad. Mijn menstruatie begint met kramp en dan meteen veel bloed...

De vraag komt dan nu toch: zou ik zwanger kunnen zijn. Durf niet te testen, bang voor de negatieve test. Denk ook telkens: de menstruatie zal zo wel gewoon beginnen, heb ik me weer voor niks druk gemaakt....

Liefs van een zenuwachtige mob

Geplaatst

Joehoe meidjes!!!! Ik ben er weer!!! Wat lief dat jullie zo goed weten dat ik er vandaag weer moest zijn. Ik heb nog niet bij kunnen lezen. Jullie schrijven echt TEVEEL ;-).

Ik heb nu nog maar een paar laatste postings gezien. Ik geloof dat er deze week een record aantal NOD's zijn? Laten we hopen dat dat ook evenzoveel goede berichten zullen zijn dan.

En de 'onderweg naar IVF-dames' worden ook heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees? Ik duim voor jullie allemaal dat IVF niet nodig is. En dat als het wel nodig is, je asap kan beginnen.

Mob, even als reactie op jouw laatste post. Spannend! Het kan nog alle kanten op denk ik, maar liefie, test toch gewoon als je zo zenuwachtig wordt. Twee voor 5 euro van het Kruidvat!!!!

Lexa, nog even volhouden dus. 5 weekjes!!!! Da's echt zo om. ECHT!!!! En in de tussentijd ga je ons (en jezelf) maar eens verrassen met een echte NOD ipv een OD. Hoor je me!!!?? En nu eens een keer luisteren naar een ander he ;-)

Zomer, al echt gestart met de Deca dus. Je klinkt als een bikkel!!! Maar je mag hier best wel 'zeuren' hoor. Zo'n continue katergevoel lijkt mij best pittig.

Pammie, ben jij nu ook al gestart met de medicijnen, of wachtte je nog ergens op? Sorry hoor, ik heb er volgens mij wel iets over gelezen, maar ben het nu even kwijt.

Dames, ik ga even plat. Heb een supervakantie gehad. Helaas niet geslapen op de nachtvlucht, ondanks dat we ge-upgrade waren naar de Business Class. Dus ik ga nu eerst even een uurtje (of twee) tukken en hopelijk word ik daarna weer wat scherper.

Iedereen fijne zaterdag, en ik zal weer snel echt meedoen hier en op iedereen reageren.

Geplaatst

Mobje: TESTEN, TESTEN, TESTEN!!!!!! NU!!!!! VORT!!!

Je zou de eerste niet zijn die alsnog zwanger wordt op het randje van ivf. Ik geloof er nml heilig in dat het ook psychisch werkt. Zodra je je neerlegt bij het onvermijdelijke, denkt je lijf: Hah! Nou heb ik je lang genoeg in spanning gehouden, nu ga ik 't gewoon doen.

OHHHHH nou ga ik de hele middag dwangmatig het forum checken, ik wou dat je nu online was!!!

Evy: Hoeraaaaahhhh, ons vriendinnetje is er weer. Groot gelijk dat je niet geslapen hebt in Business Class, zou ik ook niet doen, zonde van het comfort en de service ;-) Ik heb nooit het genoegen mogen smaken, helaas. Hoe voel je je verder, behalve jetlagged? Al een spoor van 't een of 't ander?

Geplaatst

Evy: Welcome back meid!

Ik ben nog niet beginnen met de medicijnen. Hoo,niet zo snel!

Heb pas de intake gehad. Hihi.

Ach,t is niet bij te houden dit forum,i know!

MOB. wat lees ik???!!! SPANNEND.

Zijn nu inmiddels paar uurtjes verder,en ho-pe-lijk(!) weet je nu echt meer,en kan je ons blij maken! Vooral je zelf!

Hoop het voor je!!

Geplaatst

Oh ja tuurlijk Pammie, jij hebt net de intake gehad en krijgt nu alle onderzoeken (opnieuw). Ik had me gelukkig al verontschuldigd dat ik niet zo scherp was he? Hahaha. Ik heb het al eerder gezegd, en ik blijf het zeggen, je mag niet weg hier hoor, als je gaat IVF-en. En dat geldt ook voor alle anderen die mogelijk overgaan naar IVF. Jullie hebben wel stiekem een 'eigen topic gesticht', maar ik laat jullie hier echt niet gaan hahaha. Ik vind het wel goed trouwens dat ze opnieuw wat onderzoeken doen. We zien allemaal dat er zoveel verschillen kunnen zijn per poging, en wat er allemaal wel en niet met je kan zijn. Het is toch wel erg moment-afhankelijk. Ik vind overigens wel dat ze het bestaande dossier daarmee aan moeten vullen. Niet opnieuw beginnen natuurlijk!!!!!

Lexa, voel ik al wat? Voel JIJ al wat? Jij wordt toch altijd op dag 11 al ongesteld, dus als dat niet gebeurt wordt het voor jou al eerder spannend dan voor mij. Maar, ik voel niks. Niks bijzonders. Door de jetlag voel ik me alsof ik overreden ben door een trein, maar dat bedoel je vast niet ;-)

BC is echt superrelaxt ja, en inderdaad belachelijk veel service, eten en drinken. Dit was onze tweede keer. We hebben al een keer eerder het geluk gehad toen we uit Zuid Afrika kwamen en op die lange reisjes is dat echt wel een verschil.

Mobje...??????????

Geplaatst

Hoi Evy, ik heb 1x overwogen om business-class naar Auckland te vliegen. Toen S. daar nog woonde en we aan het latten waren. Om de drie maanden vloog ik daarheen of hij hierheen of spraken we halverwege af in San Francisco, en dat anderhalf jaar lang. Ja, das war einmal. Nu gaan we heel kneuterig kamperen in Italie en stoppen we onderweg bij iedere herberg die we tegenkomen, 'want het is toch wel een heel end rijden', en ben ik NOOIT meer die kant op geweest. Ik heb genoeg kilometers gemaakt, haha. Maar goed, ik dwaal af. Een ticket kostte 5000 euro en dat ging me toch net iets te ver. Daar kon ik drie keer van met economy class, dus de verhouding lag een beetje scheef. 2x de prijs van economy had ik nog wel overwogen.

Ik ben een beetje de tel kwijt wat betreft de cyclusdagen. Tel je de dag van inseminatie als dag 1, of dag 0? Het was op do. 18/2, iig. Ik voel vanaf vandaag zeurende buikpijn, pijn in m'n onderrug, nou ja, het bekende riedeltje. Grrrrrr....

Haha, ja Zomer was stiekem een eigen forum gestart. Is ook wel goed, want alle verse iui-ers op dit forum hebben geen boodschap aan die 'been there done that' verhalen van de doorgewinterde iui-ers die er werkelijk he-le-maal klaar mee zijn.

Geplaatst

Maar vertel, hoe was het in Suriname??? Je bent net mooi op tijd weg, met die aardbeving in Chili. Ja, Zuid Amerika enorm continent en zo, maar als ze in Nieuw-Zeeland al waarschuwen voor vloedgolven, zullen ze het rechts bovenin ook wel gevoeld hebben!

Geplaatst

HAHAHAHAHAHAHA, geweldig!

Maar ik weet nog niks.... Nog geen bloed, maar ook geen test. Ik ga denk ik morgenochtend testen, tenzij het vanavond/vannacht natuurlijk losbreekt....

Ik heb nu al de hele middag flinke menstruatiekrampen :-(

Evy! Welkom terug!

Geplaatst

Hey mob, wat een spanning is dit weer voor je zeg!! Hoop echt voor je dat het positief mag zijn...

Bij mij was er vanmorgen nog niets en weet dat ik wel kon testen want hele dag weer kijken op de toilet word je ook gek van. Vandaag heb ik de meiden van mijn vriend dus kan ik niet continu er mee bezig zijn!!

Maar er was niets te zien en niets te voelen dus vlug maar test gedaan.... Helaas niets te zien. Rond tienen kreeg ik beetje bruin, niet veel, beetje krampen dus was benieuwd hoe snel het zou doorzetten. Meestal word ik het s morgens een beetje en dan meteen een half uur door de grond zakkende pijn en dan volle lading, maar dat heb ik nog niet gehad, dus ben benieuwd naar morgen... ene kant ga je denken, je had 2 follikels, miss is er eentje gesprongen maar ja, dan zou test ook positief moeten zijn toch? Oh oh... laatste restjes hoop!! Maar goed, het is helaas dus negatief voor mij.. Op naar poging 5!!!

Meiden, een heel fijn weekend en ik blijf :duimen draaien:voor jullie allemaal.

Geplaatst

Helaas... negatieve test vanmorgen.

Maar... nog steeds geen bloed, dus het kleine beetje hoop blijft.

Als de innesteling inderdaad vrijdagavond pas was dan kan het heel goed dat er nu nog niet genoeg hcg is...

Oooh wat vreselijk is dit zeg, die onzekerheid.

Daantje, we zitten een beetje in hetzelfde schuitje.. Eigenlijk weten we dat het mis is, maar toch blijven we hoop houden.

Geplaatst

Mob wat jammer!!! maar wie weet is het nog te vroeg om te testen..... nog even hoop houden tot de menstruatie echt doorzet......successssss!!!De rest ligt nog te slapen volgens mij, het is nog erg rustig...... ;).

Ik moet morgen weer voor de folikkel meting, hoop nu toch wel een datum door te krijgen voor de iui.......

Chantal, wanneer heb jij weer een afspraak staan? misschien gaan we nu weer gelijk op???

nou een fijne zondag allemaal....!

liefs sharon

Geplaatst

Daantje en Mob, inderdaad allebei in hetzelfde schuitje. En niet de beste schuit om in te zitten. Kan heel goed dat het nog te vroeg is om te testen, maar we zijn allemaal gewoon veel te ongeduldig om af te wachten. Sterkte vandaag xxx

Geplaatst

28-02-10: Daantje testdag 4e iui

01-03-10: Mob testdag 6e iui

01-03-10: Sharon FM

03-03-10: Zomer 1e echo

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Evy testdag 4e iui

05-03-10: Lexa testdag 3e iui

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Geplaatst

PHOEI!!!!! Wat is het hier soms toch spannend!!!!

Heb een beetje de berichten gevolgd via internet op een mobiel, maar om dan zelf te "posten" is een gedoe, dus na een feestje gisteren maar snel nu zitten achter de PC. (hoe bedoel je verslaafd.....'

Mob en Daantje, ik duim nog steeds. het zou zo mooi zijn als jullie de eersten van een hele reeks successen zouden zijn. Dan is iedereen hier "gewoon" zwanger en kan dit forumdeel gesloten worden!

Evy, gezellig dat je er weer bent en wat fijn dat je een supervakantie hebt gehad! Succes met het terugkeren in de wereld.....

Enne ja, ik was zomaar een ander toppic gestart. Ik kreeg namelijk van meerdere meiden een prive bericht met vragen, ook van meiden die niet hier meekletsen. Leek me dus een goed idee om dit te openen.

Je gaat toch een andere fase in met die IVF.....

Sharon : succes met je meting, ik hoop zo voor je dat je nu wel weet waar je aan toe bent!

Verder.... :greatgirls:

Gr Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden