Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, wat een spanning onder de dames ... leuk hoor ... enne Mob dat bruine bloedverlies kan nog van de innestelling komen dus niet gelijk in paniek raken ( pfff hoor mij nou ) .... Hier is het nog steeds wachten op mijn menstruatie en ik weet niet wanneer ik die verwachten kan ... waardeloos is dat .... je kan beter na een dag uitkijken dan dat je ergens op zit te wachten waarvan je niet weet wanneer het ongeveer komen gaat.

Nou over 8 dagen belt de gyn mij dus met de uitslag van het fertiliteitsteam of het IUI blijft of dat het IVF wordt ... ik ga er maar van uit dat het gewoon IUI blijft maar dan ga ik wel vragen hoelang ze hier mee door willen gaan voordat we dan weer in aanmerking kunnen komen voor IVF .... de maanden tikken wel gewoon door ...

we blijven wachten en duimen draaien meer kunnen we niet doen,

gr. Nicole

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeeeee Mob..... Fantastisch nieuws meis, wat ben ik blij dit te horen, had gisteren vlug ff gekeken (tussen neus en lippen door)want was zo benieuwd maar nu geef je het gelukkig aan... POSITIEF!!!

Hou ons op de hoogte want jij geeft ons weer zoveel hoop...

Diaantje: wat rot voor je zeg die pijn!! Miss is het innesteling!! Men zegt dat de ene vrouw het kan voelen !! Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellennnnnnn.... Sterkte meid...

Conni: afwachten en onzekerheid kost zoveel energie en verloren tijd.. Hoop dat je snel iets weet... Succes....

Ik mag vrijdag weer 1fm (7de cyclusdag) ivm met weekend!! Ben benieuwd, moet zeggen dat ik al halve dag echte menstruatieklachten heb terwijl ik het niet meer ben!! Snap het ook niet maar goed, vrijdagmorgen maar weer eens kijken wat er gaat groeien deze x..

Voor de rest, allemaal een dikke knuffel x Daantje

Geplaatst

Lieve Mob, onwijs gefeliciteerd! Echt heel fijn voor jullie!:handh9mos:

Coni, hoop dat deze dagen snel voorbij gaan voor je!

Pammie, inderdaad, lekker beiden naar de IVF, samen met Lexa!

En als we het dan hebben over aankomen, nu heb ik dat ECHT met die decapeptyl... Ga na deze week maar weer extra er op letten en sporten, want het is echt niet meer normaal!

Sharon, snel uit die dip en vol vertrouwen verder met die IUI! :CYBER_HUGS:

Dan GOED nieuws :goodnews:; ik heb al een tijdje geleden hier verteld dat ik een aantal bloedingen had. Ik verloor vooral veel bloed als ik net een inwendige echo had gehad of na het vrijen... Zelfs de artsen schrokken bv na de echo of de IUI's van de hoeveelheid bloed. Er werd op een gegeven moment gedacht aan mogelijk baarmoederhalskaner. En na diverse onderzoeken hebben we vanmorgen gehoord dat dit niet aan de orde is! HOERA! Ook was het "rustig" bij de eierstokken dus mag ik morgen starten met de 2e soort hormonen (gonal F)> weer een stapje verder dus!

Heb de laatste paar nachten heel slecht ges;apen, ook omdat ik wist dat we de uitslag zouden krijgen, en ben nu echt gesloopt. Ga lekker tegen vriendje aanliggen in bed en een goede nachtrust nemen!

Lieve groet,

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Zomer; Wauwwww,dat is nog eens onwijs goed nieuws!:goodnews:

Wat zul jij opgelucht zijn zeg. Een vriendin van mij heeft deze klachten ook. Zij heeft het vooral na het vrijen,en dan ontzettend veel bloed verliezen. Ze konden ook geen afwijkingen vinden. Blijft toch vreemd hé.

Maar het belangrijkste is dat alles goed is,en je lekker kunt starten met IVF. Nouja,lekker? Ach,je begrijpt me vast!

En dan de Decaceptyl; Oef,nog meer kilootjes. Bereid me maar vast voor dan. Whaaa

En ohja,Lexa helemaal vergeten. Meid,sorry. Wij gaan ook handjes schudden. Liever niet natuurlijk,had je iets heel anders gegund!

Daantje,ik had ook last van de "na menstruatie pijnen". Ik denk dat het bij kwam door de hormonen.

Good luck vrijdag met je 1e fm!

Geplaatst
@Tabitha, ik zou ook zeggen: test nog een keer. Heb je bepaalde hormonen gebruikt die je menstruatie uit kunnen stellen?

Ik heb vanochtend weer getest en al snel verscheen er een heel licht lijntje! Wij kunnen er niet meer omheen... WE ZIJN ZWANGER!!!!!

Kan het gewoon niet geloven... Denk telkens: heb ik lijntje wel echt gezien? Maar een streep is een streep lees ik overal. M'n man kan er al helemaal niet bij...

Oh meiden, wat gun ik dit jullie ook allemaal!

De zaadkwaliteit was zeer slecht, de IUI erg pijnlijk en toch is het gelukt!

Ik ga werken met een smile op m'n gezicht ;-)

Heey mob,

Ten Eerste natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap !!

Nou k hoefde niet nog een keer te testen, ben vanochtend ongi geworden. :sad:

Dus op naar de nieuwe poging en straks de fertiliteitsarts bellen voor de uitgangsecho, en maar weer starten met de puregon.

Liefs Tabitha

Geplaatst

04-03-10: Diaantje testdag 2e iui

04-03-10: Sharon 2e iui

05-03-10: Angel 1e FM

06-03-10: Leentje testdag 2e iui

17-03-10: Zomer punctie IVF

Diaantje, weet je al wat??? :duimen draaien:

Sharon, veel succes vandaag!

Tabitha, jammer dat de poging mislukt is, maar je bent nu in ieder geval weer ongesteld geworden dus je kunt weer door.

Geplaatst

@zomer dat is idd goed nieuws hoor. gelukkig..

@sharon succes vandaag

@diaantje spannend

nou ben benieuwd morgen, en ook hoe ze dat met het weekend gaan doen

heb een x gehad was ie nog niet echt groot genoeg. en na het weekend zou miss al weer te laat zijn moest ik op een zondag naar het zh

nou ik naar de eerste hulp was er geen gyn. die moest gebeld worden

en moest terug komen. vanuit bergen op zoom dus da viel nog mee..

ja zeg ze ben hier vanmorgen ook al geweest. ja da kan hihihi..

sommige kunnen alles zo lekker regelen zeg..

liefsssssssssss

Geplaatst

Dag dames,

ik zie nog steeds geen bloed maar denk echt niet dat het gelukt is deze maand hoor.

Na dat van gisteren en heel raar gevoel in mn buik denk ik dat het vandaag of morgen wel zal komen.Wel netjes op tijd weer dan.

Dan door naar ronde 3!

Verder alles goed met iedereen??Sharon,ik hoop dat het snel klaar is vandaag.En dan weer afwachten he :luck::luck:

Mob,nog steeds onwerkelijk of begin je het nu eindelijk een beetje te beseffen??

Meid,JE BENT ZWANGER!!haha

Ik wrijf het er nog even in bij je.

Chantal,hoe gaat het met jou?

Meiden ik spreek jullie weer,dikke kus x

Geplaatst

He Diaantje.. maar heb je niet al stiekem een test gedaan?? de vorige keer was je toch al eerder ongesteld??

En ja.. fingers crossed voor Sharon...

Hier alles oke hoor.. morgen weer terug voor een echo. hoop echt dat er dan wat vooruitgang in zit hoor.. en dat ik dan volgende week mijn 2e IUI kan krijgen.. zou ik dan erg fijn vinden..

Geplaatst

Hoi!

Het besef begint hier langzaam te komen. Vandaag de afspraak voor de eerste echo gemaakt. Echt heel gek hoor....

Alles veranderd opeens: lichamelijk en psychisch. Gisteren op werk ging m'n hart op hol, warschijnlijk van alles spanningen... Ben uiteindelijk opgehaald door m'n man en toen werd ik thuis eindelijk weer rustiger...

Vandaag doe ik heel rustig aan en gaat het gelijk een stuk beter met me.

Wel hoofdpijn en erg misselijk vanmorgen, maar dat heb ik er voor over!

Oh meiden, ik weet zo goed hoe jullie je voelen....Als er iemand zwanger is is het zo dubbel: je bent blij voor diegene, maar je wilt zelf ook zo graag.

Vind het zo apart dat het nu over mezelf gaat...

Coni, wat vervelend zeg dat je menstruatie op zich laat wachten en dat je ook nog geen duidelijkheid hebt over IUI of IVF. Ik zou zeker wel goed vragen hoe lang ze dan met IUI door willen gaan idd. Met ivf heb je toch meer kansen....

Daantje, succes morgen met je FM. Hoop dat er al wat moois te zien is.

Zomer, gelukkig is het niks ernstig. Kan me voorstellen dat je je zorgen hebt gemaakt.

Tabitha, wat balen dat je toch ongesteld bent geworden! Had gehoopt op nog meer goed nieuws!

Lexa, hoe is het met je? Denk regelmatig aan je....

Angel, hoop dat je morgen goed nieuws krijgt. Met weekend ertussen is altijd een beetje lastig ja... Dat hadden wij ook in ons ziekenhuis...

Diaantje: zo lang er geen bloed is kan het nog....

Ik blijf gewoon gezellig met jullie meelezen hoor! Als dat mag natuurlijk ;-)

Liefs!

Geplaatst

Hoi Mob,kan ik me voorstellen!Gewoon genieten,onze beurt komt nog haha

Chantal,ik was de vorige keer ook precies op de testdag ongesteld.Dus das allemaal op tijd zo.Er staat op mn brief dat ik zaterdag mag testen,maar das al dag 16.Dus het is niet zo raar dat het vandaag of morgen komt.

Ik had gisteren mn medium al gebeld,voor iets anders.En ze zei,ik krijg toch echt door dat het niet aangeslagen is deze keer.

Ik zei dat gevoel had ik zelf ook al.En ik voel het wel aankomen vandaag hoor.Dus meteen weer aan de slag vant weekend haha.Heerlijk,ik mag weer gaan spuiten :-)

xxx

Geplaatst

Ohhhh, dan is niet leuk om te horen...

Dus waarschijnlijk ga je van het weekend weer aan de slag... gaan we waarschijnlijk zo'n beetje rond de zelfde tijd voor de inseminatie... hoelang heb je de vorige keer gespoten?? niet zo verschrikkelijk lang toch??

Geplaatst

Nee,ik geloof dat ik op zaterdag begonnen ben met spuiten Puregon en die donderdag erna al pregnyl.(En toen dus zaterdag inseminatie).

Ik kom net uit de badkamer,en ja,het komt los bij mij.

Verschil met vorige maand is echter dat ik nu eerst het oude verlies (dus bruin etc),maar de vorige keer was het zomaar ineens dik vers donker bloed (ik weet het klinkt onsmakelijk..sorry).En niet zon klein beetje ook..

Maar goed,als het vandaag doorzet kan ik zondag weer beginnen met de Puregon!

Chantal,ik hoop echt dat je er klaar voor bent!Doen we lekker samen haha

Kus

Geplaatst

Daar ben ik weer.......... alles is goed gegaan vandaag.... 3,4 miljoen zaadjes en na opwerking 3 miljoen 100% beweeglijke zaadjes..hihi..... dus een flinke vooruitgang.. Ik hoorde vandaag dat het de vorige keer maar 900.000 waren na opwerking.(ik dacht 2 miljoen) dus een goede vooruitgang deze keer...... Nu maar hopen dat de timing goed was en dat ze mooi blijven zwemmen!.... ik heb er deze keer wel een veel beter gevoel bij. Voor mijn gevoel ging het allemaal heel soepeltjes, heel anders als de vorige keer.. dit was ook gewoon mijn eigen gynaecoloog. dus nu maar :duimen draaien:voor mij.. please!!! ;)

Wat fijn voor je Mob, kun je het al een beetje geloven allemaal??

en hoe gaat het met jou Lexa, al een beetje beter?

De rest allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en een fijne avond......

liefs sharon

Geplaatst

Jammer Tabitha dat je ongi bent geworden!

Maarrre Sharon; 100% beweegelijk???? HARSTIKKE GOED MAN!

Als dit 'm niet wordt weet ik het ook niet meer.

Geplaatst

Zomer, goed nieuws!!! He gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Diaantje en Tabitha, wat jammer nou. Op naar de volgende (succes)ronde. Kijk maar naar Mob!

Sharon, wat een goede score! We gaan ons rot duimen voor je!!

Lexa, hoe is het met jou meis? Ik heb net lekker geacupunctuurd, heerlijk. Hoop dat jij je ook alweer blijer voelt en gaat genieten van je 'rustmaand.

Mobje, al een beetje geland dus? Groot gelijk om het rustig aan te doen. Wat zei de gyn eigenlijk vandaag?

Chantal, duim voor jou dat het morgen een goede echo is, en volgende week een IUI ja. Je wilt toch verder.

En ook voor Angel duim ik, dat het allemaal weer heel erg mee mag vallen om in 'het proces' te zitten.

Allemaal fijne avond.

Geplaatst

@ Sharon, 100% beweegelijk dat moet gwn goed gaan, aan deze kant word er iig flink geduimdt voor je !!

Wij moeten vandaag om 10:15 weer in 't ziekenhuis zijn voor de uitgangsecho, nou maar hopen dat alles rustig is daar binnen zodat ik weer kan beginnen met de puregon.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Een goedemorgen allemaal...

vanmorgen om 7:30 uur bij de arts geweest.... dinsdag was het natuurlijk erg teleurstellend geweest.. maar vandaag 3 mooie follikels.. 2 links, 1 rechts.. en 1 van 12 mm en 2 van 14 mm.... helemaal happy dus.. dat geeft de burger weer moed.

daarbij is gister mijn peetkindje geboren... Britt Elizatbeth... en echt een prachtig kindje.. gister natuurlijk al even langs geweest.. en vanmorgen na de echo even snel langs gerend en even met haar zitten knuffelen.. gewoon even lekker rustig, zonder al het bezoek. tja, dan weet je weer waarvoor je het doet hoor.

Meiden, fijne vrijdag..

en alvast een fijn weekend toegewenst

@Tabitha... succes vandaag...

Geplaatst

Hoi Angel,

Ben dinsdag geweest voor echo en heb meteen een spuit pregnyl gehad (5000). Woensdag terug geweest voor de iui. Zaad was voor bewerking 120 mlj en bewegelijkheid 15 %, na 25 mlj en beweeg 35%. Nu maar afwachten he, heb wel al een paar dagen last van wat krampjes in de buik.

In het topic wie is wie staat nog een uitgebreider verslag van mij.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Dames, ik vrees dat ik jullie snel weer kom vergezellen....

Ik heb bloedverlies en dat neemt momenteel toe in hoeveelheid... Ik ben dus erg bang dit een miskraam gaat worden :-(

Heb al contact gehad met zkh, ik moet afwachten. Het kan nog 2 kanten op, maar het voelt niet goed....

Geplaatst

Hoi Pammie en Mob,

Bedankt voor jullie reactie.

Vond het ook een beetje raar dat ik door de telefoon te horen kreeg dat ik moest spuiten. Had nu ook weer een andere arts dan de vorige 2 x. Ze hebben dat spul hier niet eens op voorraad (klein dorpje met een huisarts met eigen apotheek). Heb dat ook maar gelijk verteld in het ziekenhuis, gelukkig mocht ik het van het ziekenhuis gebruiken als ik maar wel een shotje terug zou geven als het bij de apotheek binnen was.

Dinsdag echo gehad, 1 eitje van meer dan 16 mm dus mocht woensdag komen voor de iui. Nu 18 dagen wachten!! Heb hier wel verschil gezien in het aantal wachtdagen totdat je mag testen.(vreemd?)

Ik heb ook verhalen gelezen waarbij de zaadkwaliteit volgens mij veel beter was dan bij ons. Wij hadden woensdag 120 mlj voor en 25 mlj na met een beweeglijkheid van 15% voor en 35% na. Is dit echt zo slecht? Misschien kan iemand mij hierover meer vertellen.

Al met al heel spannend hoor.

@ Pammie succes maandag hoor!!

@ Mob Gefeliciteerd!!

Groetjes Bianca

Geplaatst

@ mob,

Mijn feli moet je maar vergeten, lees net dat het waarschijnlijk toch anders is. Balen zeg.

Vaak zegt je eigen gevoel meestal genoeg. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden