Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ook wij zijn bezig met IUI. Hebben morgen een afspraak voor een echo. Moet nu ineens gaan spuiten tenminste dat werd via de telefoon medegedeeld, vreemd nog niet eerder hoeven spuiten. Best spannend dus.

'T wordt onze 3e IUI, eerste was zomer 2009 (zwanger) miskraam na 6 weken. 2e was in dec 2009 die heeft helemaal niets gedaan.

Zijn al 5 jaar bezig en ben in 2006 1x spontaan zwanger geweest. (miskraam na 8 weken) Daarna wilde het spontaan niet meer lukken.

Ben benieuwd of er mensen zijn die ook met IUI bezig zijn op dit moment, wellicht kunnen we elkaar steunen!

:gekruiste vingers 2

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mob je houd ons wel in spannig zeg duimen draaien hoor..

@lexa jee wat balen zeg sterkte meid.dikke knuffel voor jou ook voor jou evy..

@zomer dan heb ik het toch goed gelezen heel veel succes en dat je nou wel meer geluk mag hebben het is niet niks natuurlijk om weer een stapje verder te zijn maar ik blijf hard voor je duimen meid..

@pammie fijn dat het goed met je gaat, heel veel succes meid

@kossie allereerst welkom hier zo jij hebt ook al heel wat doorstaan

praat lekker mee hier. je kan hier lekker je ei kwijt iedereen begrijpt elkaar hier dus das wel heel fijn moet ik zeggen.

welke hormonen moet je gaan gebruiken als ik vragen mag??

en wanneer mag je weer beginnen??

liefsssssssssssss

Geplaatst

Evy,jij ook al. Net terug van je vakantie,en dan dit er bij!

Wat een baaldag voor jou en Lexa. Dikke knuf!

Onze hoop is idd gevestigd op Mob.

Mob??

Kossie; Welkom! Jij hebt ook al t één en ander doorgestaan lees ik,en morgen je echo. Succes met je iui!

Wat vreemd dat je door de telefoon te horen krijgt dat je moet spuiten;Weet je niet 'waarom' dat ineens is?

Daantje;Ja,nog één weekje,dan weten we de uitslagen van het bloedonderzoek,maar moet dan gelijk het uitstrijkje laten maken,en de inwendige echo,en manlief :pp_xxx_074: (hihi vond deze zó geweldig!)

Hopen maar dat alles goed is!

Lexa; Okee,grapje dus over die hond. Dacht ik al,haha.

Maar je wordt enorm gesteund door je lief...top!

Trusten !

Geplaatst

Sorry dames, was weg vanavond, dus kon niet reageren. Ik lig uitgeteld in bed, en lees nog net al jullie berichten. Ga morgen uitgebreidt reageren, maar voor nu:nog steeds niet ongesteld. Morgenochtend testen met kruidvattest....

Jullie horen van me!

Geplaatst

Daar ben ik dan weer... Nog steeds geen menstruatie. Vanochtend een kruidvat-test gedaan en weer een heeeeeeel vaag streepje als we de test in het licht draaien...

Dus ik hou het gewoon nog steeds spannend. Ben bang dat de menstruatie elk moment door kan breken.

Lexa, hoe is het met je! Meid heb echt aan je gedacht. Wat moet je je rot voelen.... Hoop dat je snel weer de moed krijgt om door te gaan.

Evy... ook mislukt.. Getsie zeg.. dit gaat niet goed.

Kossie: welkom op dit verslavende forum!!

De rest kan ik echt niet onthouden... zoveel berichten ;-)

Ik ga snel nog ff verder surfen over vage kruidvattesten ;-)

Geplaatst

Goedemorgen dames, op m'n vrije dag m'n bed uitgekomen om te kijken of Mob nieuws heeft. Hoezo verslaafd? Nou Mobje, licht streepje is licht streepje is licht streepje! Kun je het zh niet bellen en vragen om een bloedtest? Je zit nu al op dag 15, toch???

Evy: I feel ya', sister. Even geen zin in IUI, nog niet toe zijn aan IVF, niet weten of je er ooit aan toe zult zijn, maar ook nog niet wilen denken aan de uitkomst als je het niet doet... Het is allemaal zo moeilijk en ingrijpend en waren we maar tien jaar jonger. Pffft.

Ja, wat een lieverd he, die vent van mij. Niet een man van veel woorden maar hij weet precies wat ie moet zeggen, al kan hij schromelijk overdrijven ;-)

Tot later, ongetwijfeld xxx

Geplaatst

Jeetje Mob.. je houdt ons wel echt in spanning hoor... Ik geloof echt dat iedereen aan je lippen hangt om het verlossende woord te horen... Maar zoals een goede vrouw betaamd, wachten we rustig af.... Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Enniehoe...

vanmorgen in het ziekenhuis geweest.. zit nu op dag 11 met spuiten.. en jawel, werkelijk niets te zien en bovendien was het baarmoederslijmvlies nog veel te dun. Enigszins teleurgesteld. Nu de dosering verhogen naar 75E en vrijdag weer terug.

Geplaatst

Chantallll, wat balen. Maar hoeveel spoot je dan? 50 eenheden? Want 75 is voor heel veel dames best normaal volgens mij voor 2 follikels, waarom dan minder?

Mobje!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een streep is een streep hoor. En dat gekoppeld aan het feit dat je gewoon nog steeds niet ongestedl bent, zegt mij wel genoeg. En dat terwijl je zo verdrietig was na je IUI (vanwege het slechte zaad). Meis, door jou ga ik weer in wonderen geloven hoor.

Lexa, ja waren we maar ietsje minder knap (dan nog steeds heeeeeeeel knap natuurlijk), maar gewoon iets jonger. Of vruchtbaarder hahaha. Ik weet het even niet meer met al die behandelingen. Ik ga voorlopig even uitrusten, en ondertussen bloed ik ongeveer leeg. Dat komt volgens mij door de acupunctuur, dus daar ga ik mooi wel mee door.

Geplaatst

Hai Evy, ja ik moest 50E spuiten.. nu naar de 75E. De arts doet wat voorzichtiger omdat ze echt bang is dat er teveel follikels gaan groeien.. Op de echo zie je er rond de 20 liggen (echt een PCO-beeld).. en ik wil echt niet dat die allemaal gaan groeien hoor.. ahhaha.. maar goed, kijken of ze wel wakker geschud worden met wat meer hormoontjes :-)

Sterkte meis... en hopelijk gaat die acu snel zijn vruchten afwerpen..

Geplaatst

O, Chantal wat moet dat frustrerend zijn. Je ziet ze liggen en het zijn er veel te veel, en je hebt er twee nodig die wel de juiste grootte hebben...

Net terug van het ziekenhuis. Ik heb mijn ivf-formulier ingeleverd met daarop mijn laatste menstruatiedata en ze gaan de planning voor me maken. AARGHHH. Omdat ik net vers ongesteld ben, had ik deze maand al kunnen beginnen maar dat wilde ik toch maar niet. Ik wil eerst weer een natuurlijke cyclus, want door de hormonen waren de laatste twee danig van slag.

Ja Evy, waren we maar jonger en even knap maar niet zo rijk - wuahahaha.

Geplaatst

goeie morgen dames

@mob ja idd een streep is een streep hoor. een 2de streep komt niet voor niets hoe licht hij ook is dan is er gewoon nog te weinig hcg.

snap best dat je twijfeld.. hoop dat je van de week een dikke vette streep heb hoor....en anders om een bloed test vragen idd net wat lexa zegt en dan hoop ik voor je dat je een makkelijkere zh heb als ik. bij mij dede ze eesrt wel moeilijk..

liefssssssss

Geplaatst

Oh ja Chantal. zo zat het natuurlijk bij jou. Nou dan maar heel rustig aan opvoeren met die hormonen. Wanneer moet je dan weer voor een echo?

Lexa, spannend en eng en ook weer heel erg goed hoor. Pardon, deze maand al..... Ik kan me voorstellen dat dat nog net iets te snel kwam. Ben je er al uit of je nog IUI gaat doen?

Geplaatst

Ja Mob, net wat Angel zegt: Een streep, hoe licht ook, is een streep. En ik heb zelf nog noooooit een streep gezien. Bij mij blijft dat veldje altijd hartstikke wit- zelfs met een Gestapo verhoorlamp erop zag ik niets. Ik bedoel maar!

Evy: Ik ga geen IUI meer doen. De verpleegkundige heeft er ook niets over gezegd. Ik krijg het lange protocol dus ik ben sowieso een week of 5, 6 zoet met de voorbereidingen, dus IUI zou niet eens meer lukken, denk ik.

Chantal: Hoop echt dat er twee hun best gaan doen!

Nu even m'n ned in met een kruikje, barst van de buikpijn.

Tot later!!!

Geplaatst

hey lexa

doe lekker rustig aan meid je hebt je energie straks goed nodig

en die rotbuikpijn ook altijd eej bahhhh.vooral de eerste dagen.

ik denk aan je

dikke knuffel voor jou..

liefsssssssssss

Geplaatst

Lieve Lexa, verstandig dat je even een maandje rust neemt...Het is ook allemaal niet niks... Hopelijk gaat de ivf het positieve resultaat geven!! Maar voor nu rustig aan!

@Chantal: spannend. Hopelijk is bij de volgende echo wel wat moois te zien!

Bedankt voor alle reacties. Ik wil er zelf eigenlijk nog niet aan dat ik zwanger ben. Probeer mezelf te beschermen voor een teleurstelling. Ik blijf die buikpijn houden. Ik lig nu maar weer op de bank, terwijl ik eigenlijk schoon moet maken...

Ik heb de test aan m'n vriendin laten zien en die zag ook een heeeel vaag streepje...

Morgen maar weer testen, hoop dat de testen nu wat duidelijker gaan worden.

Als het echt zo is...pffff kan het gewoon niet geloven....

Maar als ik alles bij elkaar optel: overtijd, innestelingsbloeding, vaag streepje op test. Tja, het kan haast niet anders, maar ik kan niet geloven dat ik het over mezelf heb....

Geplaatst

Kan ik geloven Mob !!! Dat had ik ook! voelde buikkrampen net als aankomende menstruatie...ik had er dus al helemaal niet meer op gerekend!! Maar het is echt zo!!!

duurd nog wel effe voordat je het geloofd...ik wacht ook met spanning mijn echo af van 18 maart! Dan weet ik het helemaal zeker...maar inmiddels schreeuwd mijn hele lijf...Zwanger...! ik weet het gewoon zeker!

Dus dames...hou hoop!!! het kan echt!!!!

Ik denk aan jullie!!!

Dikke kus Britt

Geplaatst

Britt!Ik was al zo benieuwd hoe het met je gaat!!Helemaal goed dus!!SUPER!

Mob,nog steeds niks..???WOWWWWWW!!!!Spannend hoor.

Ik ben echt aan het duimen voor je!

xxx

Geplaatst

Even snel, MOb!!! ben je de verrassing van de maand??? Ik hoop het zo voor je!

Evy.... jeetje, wat moet ik daar nu op zeggen? Wat een teleurstelling. Je gaf aan nu even rust te nemen en dat is natuurlijk ook het beste!

GATVERDAMME:boo:

Chantal; doorzetten hoor, het komt vast goed. Volhouden dus! Hoop dat die 75E wat voor je gaan doen!

Britt, genieten is denk ik wat je nu het beste kunt gaan doen en op naar 18 maart!!!

Vriendje en ik hebben net met elkaar de formuliere ingevuld voor het ziekenhuis. We hebben aangegeven 2 embryo's te willen terugplaatsen. Hoop maar dat het lukt allemaal!!!!

Voor allemaal, dikke knuffel. Wat ben ik blij met jullie IUI dames, ook al ben nu een IVFje geworden...

gr Zomer

Geplaatst

He Mob, kan me voorstellen dat je het niet kunt geloven, na zo lang wachten en al die moeite, en ik snap heel goed wat Britt zegt (leuk dat je weer even komt kijken, trouwens!), dat je het pas gelooft als je de echo ziet... Morgen weer testen, he? Maar ik heb zo 't idee dat die streep alleen maar dikker gaat worden...

Heb je 't ziekenhuis al gebeld?

Geplaatst

Hallo,

Zondag 14 feb heb ik mijn eerste iui behandeling gehad, en zoals gezegd na 14 dagen een test gedaan, helaas was deze negatief :crybaby2:

Nu 17 dagen na de iui ben ik nog steeds niet ongesteld, en weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.

Moet ik nou de fertiliteitsarts bellen of moet ik afwachten, kan iemand mij daar misschien adviezen in geven wat ik nou moet doen ? :please:

Groetjes Tabitha

Geplaatst
Hallo,

Zondag 14 feb heb ik mijn eerste iui behandeling gehad, en zoals gezegd na 14 dagen een test gedaan, helaas was deze negatief :crybaby2:

Nu 17 dagen na de iui ben ik nog steeds niet ongesteld, en weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.

Moet ik nou de fertiliteitsarts bellen of moet ik afwachten, kan iemand mij daar misschien adviezen in geven wat ik nou moet doen ? :please:

Groetjes Tabitha

Goeiemorgen Tabitha,

Ik heb 6x IUI gehad en mij is altijd verteld om 16 dagen na de IUI te testen, natuurlijk kan je nooit zo lang wachten dat weet ik ook en de laatste keer heb ik zelfs voor de 14e dag getest en deze test was positief en ik was dus echt zwanger helaas heb ik na 10 weken en 4 dagen en mk gehad ... Of je de fertiliteitsarts moet bellen durf ik je niet te zeggen ... ik zou zeggen doe nog eens een test misschien heb je toch te vroeg getest,

Succes, gr. Nicole

Geplaatst
Goeiemorgen Tabitha,

Ik heb 6x IUI gehad en mij is altijd verteld om 16 dagen na de IUI te testen, natuurlijk kan je nooit zo lang wachten dat weet ik ook en de laatste keer heb ik zelfs voor de 14e dag getest en deze test was positief en ik was dus echt zwanger helaas heb ik na 10 weken en 4 dagen en mk gehad ... Of je de fertiliteitsarts moet bellen durf ik je niet te zeggen ... ik zou zeggen doe nog eens een test misschien heb je toch te vroeg getest,

Succes, gr. Nicole

Goedemorgen Nicole,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Nou dan ga ik togh maar straks nog een testje halen en togh nog maar een keertj duimen. :gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4

En misschien als die dan togh ook negatief is togh even de fertiliteitsarts bellen, en vragen wat ik nu moet doen, want deze onzekerheid is ook niet echt een pretje.

Dank je wel !!

Groetjes Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden