Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach Pammie, ik denk er nog maar niet over na met die punctie. Eerst moeten er genoeg (niet te weinig of teveel) follikels groeien. En ga ik deze aankomende 1,5 week geloof ik 4 keer naar het ziekenhuis.

Pas dan ga ik maar eens denken aan die punctie.

Voordat ik in de MMM kwam, was ik echt een held op sokken in het medische gedoe. Toen ik de eerste keer bloed moest prikken, was ik echt al dagen ervoor zenuwachtig :eekout:. En nu? Nu onderga ik gewoon maar alles en probeer alle stapjes rustig te doorlopen en niet te druk te maken voor zaken die nog gaan komen of waar ik geen invloed op heb.

Mob, ik vind gewoon nog steeds dat je zwanger bent, dat je on november een gezonde baby in je armen gaat houden enz enz enz

Wie weet helpt het in het Universum als ik dit zo naar je toe straal?

In ieder geval stuur ik je digitaal wat magische sterren toe die je bij gaan staan in de aankomende dagen!:confettistars:

Lieve groet, Zomer

Lexa, ik mis je wel hoor. Hoop dat je de zaken een beetje op een rij krijgt!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames, spijt me dat ik jullie zo verwaarloos, maar ben gewoon even heel druk met andere dingen.

Maar... Mob, ik draai mijn duimen blauw voor jou en voor goed nieuws!!! Ik hoop zo dat deze zwangerschap van jou goed zit en doorzet.

Lexa liefie, dikke knuffel, houd je taai en take it easy. Ik snap precies dat je geen zin meer hebt in al dat medische gedoe en dat je er even klaar mee bent. Jij bent dan nog wel zo'n bikkel die zich erover heen zet, en die straks helemaal opgeladen aan de IVF begint. Maar alles op zijn tijd. Nu even niet!!!!

Zomer, pfff wat heb ik respect voor jou als ik je zo lees. En ook hier lees ik tussen de regels door, dat je gewoon één stap tegelijk doet en niet te ver vooruitkijkt. Denk dat je het dan ook redelijk behaphaar houdt voor jezelf?

Alle andere dames. Succes met metingen, inseminaties en testen.

Duim voor jullie allemaal.

Liefs Evy.

Geplaatst

He Mob, duim hier ook nog steeds voor je hoor... Hopelijk krijg je snel uitsluitsel.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. 3 mooie follikels, 16-17-18 mm. Dus morgenavond de Pregnyl en donderdagochtend de inseminatie.... Spannend weer dus...

Gisteravond helaas ook een rare bult in mijn oksel ontdekt... Arts zei dat het van de hormonen kan zijn. Even in de gaten houden, en anders even naar de huisarts... Ook spannend dus.... Pfff, is wel weer genoeg voor deze week hoor.

Fijne dag allemaal en sterkte iedereen.

Geplaatst

Hier blijft het erg onzeker. Het bloedverlies leek te verminderen, maar vanochtend een flink stolsel verloren. Buikkramp is wel zo goed als weg....

Ik ben erg bang dat het misgaat. Heb het ziekenhuis gebeld en ook zij denken dat het misgaat. Ik mag morgenochtend komen voor een echo....

Geplaatst

Goedzo Mob!Doordrammen daaro!Ik heb er nog even goed over nagedacht,en ben tot de conclusie gekomen dat met IUI's de controle dermate weinig is wat dat aangaat.

Ben blij dat je morgen mag!Ik denk aan je meiss..

Chantal!!!3????Potverdorie haha

Das heeeel goed van je!

Die knobbel,als die er zo in eens is moet het bijna wel van de hormonen komen hoor.

Gadsie,dat spul geeft rare dingen..

Maar ik ben heel erg blij voor je!!:gekruiste vingers 2

Lexa,als je meeleest;Neem het er maar even van,we zien je wel weer als je er klaar voor bent!

Zomer,succes in het ziekenhuis!

x Diaan

Geplaatst

Hi Mob, dat klinkt inderdaad allemaal niet heel positief, maar ik blijf voor je duimen. Bij een vriendin van mij hebben ze laatst in het ziekenhuis gezegd dat het toch altijd nog 50% kans is dat het toch goed is bij dit soort klachten. Helaas heeft zij een miskraam gehad, maar hoop voor jou toch op beter nieuws.

@ Chantal: klinkt goed zeg. Toch weer wat meer kansen toch? Zelf ben ik nog aan de IUI in eigen cyclus, maar hoor volgende week of ze dat mogelijk toch gaan aanpassen. Maar eerst nog een testdag volgende week. Hopelijk is die afspraak dan niet meer nodig.

Ik heb trouwens sinds dit weekend heel veel afscheiding. Veel meer als normaal. Klinkt dat jullie bekend in het IUI traject? Ik heb namelijk ook gelezen dat als je net zwanger bent je ook last kunt hebben van meer afscheiding.

Liefs Doortje

Geplaatst

Hoi Doortje,

ik had de eerste ronde echt enorm veel afscheiding,ong een dag of 10.Zelfs nog tot vlak voor mn NOD.Deze keer dus niet eigenlijk..zoals ik al zei,ik had toen ook veel meer raadselachtige verschijnselen,die ik deze keer niet had.

Dus nog even volhouden meiss!x

Geplaatst

Het is inderdaad afwachten en volhouden. Lekker irritant. Wordt er echt helemaal gestoord van....

Voel me gelukkig inmiddels wel weer een stuk beter als vorige week, dus wellicht gewoon spanning.

Geplaatst

Ben hier nu sinds een paar dagen aan het meelezen aangezien we ook weer aan een iui-rijtje gaan beginnen.

@ mob,......tjee wat een narigheid. Hopelijk dat ze morgen op de echo meer kunnen zien. Kan me (helaas) precies voorstellen hoe je je op dit moment moet voelen. Sterkte er mee!

@doortje; je lichaam kan je inderdaad heel erg voor de gek houden. Het kan zijn dat je zwanger bent maar ook helaas dat het de hormoontjes zijn.

Bij mijn 1e iui was ik zelf heel erg fit, nergens last van.En bij de 2e iui was ik telkens zooo moe. Moest na het werk 's avonds gewoon even 1-2 uurtjes gaan liggen en heb toen ook wat feestjes af moeten zeggen. Ging gewoon niet.

Zelf mag ik as woensdag weer voor de uitgangsecho dag 4) en dan wrs. weer menopur gaan spuiten.

Geplaatst

Gatsie,wat een ellende Mob! Ik hoop echt het allerbeste!!!

Doortje,ik had die afscheiding ook. Voorheen nooit zoveel last van gehad,maar tijdens de iui's wel.

Chantal; Succes met je iui meid.

Ben zelf net terug uit t ziekenhuis. Het bloed was helemaal goed,zowel bij mij,als bij manlief. Verder echo gehad (ook prima in orde),en uitstrijkje,en zaad inleveren.

Over 2 weken de uitslag.

En dan zal het wel snel gaan,tenminste weer een stapje dichterbij IVF

Wannebemom,succes met de uitgangsecho. En je iui natuurlijk!

Geplaatst

hoi dames

vanmorgen de 2de fm gehad en had er 1 van 15mm en 1van 17mm

vanavond nog menopur morgen avond pregnyl en donderdag de iui

chantal wij lopen precies gelijk hihi

@mob duim ook nog steeds voor jou..

liefssssssss

Geplaatst

Pammie: JIPPIE, goede uitslagen zijn een goede start!

Chantal, succes he!

Wannabemom, welkom terug bij ons allemaal. enne, op naar een goede IUI.

Mob, Lieve groet van mij, denk veel aan je.

Evy, helemaal prima om het druk te hebben met andere dingen. en inderdaad, 1 ding tegelijk doen is (voor mij in ieder geval) het beste.

Allen: :aaaflowersmiley: (zo'n mooi en lief plaatje!)

Zomer (ga nog effe snel verder werken, want het is nog LANG niet klaar)

Geplaatst

Pammie, fijn te horen meid dat uitslag zover alweer goed is, des te sneller kunnen jullie gaan beginnen!!

Zomer: krijg je nu allemaal echo's hoeveel follikels er gaan groeien? Ben benieuwd voor je, heb al zoveel verschillende uitslagen gezien bij anderen!! Hou je taai!!

Chantal en Angel, jullie iui een dag na de mijne, heb zojuist de pregnyl al gezet en mag gaan voor 1 eitje!! Was gisteren al 16 mm dus groeit snel bij mij!!

Mob: ik denk veel aan je, wat is dit zenuwslopend voor je!! Hoop zooooo dat je morgen een positief bericht aan ons schrijft..

Slaap lekker voor iedereen xxx

Geplaatst

Helaas... het is voorbij.

In mijn baarmoeder was niks te zien. Ik heb HCG moeten laten prikken om te kijken of er misschien sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Tussen de middag hoor ik of dat zo is...

We zijn kapot...

Liefs van een hele verdrietige mob

Geplaatst

Ah liefie toch, was het niet te vroeg met die echo of hadden ze nu al iets moeten zien? Wat vreselijk voor je. Dikke knuffel xxx

Geplaatst

Mob,

Wat vervelend om te horen joh. Je gaf het zelf van de week al aan maar dit is niet wat je wilt toch.

Heel veel sterkte hoor en ik leef met je mee.

Dikke knuffel,

Bianca

:hug:

Geplaatst

HCG waarde is 91, geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar ook te laag voor een goede zwangerschap....

Nu wachten tot het vloeien echt losbreekt...

Geplaatst
Helaas... het is voorbij.

In mijn baarmoeder was niks te zien. Ik heb HCG moeten laten prikken om te kijken of er misschien sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Tussen de middag hoor ik of dat zo is...

We zijn kapot...

Liefs van een hele verdrietige mob

Lieve Mob., meis wat een verdriet en wat oneerlijk toch weer ... je bent eerst helemaal hotel de botel dat je zwanger bent je gaat net aan het idee wennen en dan wordt het je toch nog afgenomen ... waarom toch ... ik weet precies hoe je je voelt hoor ... wij op dit forum hebben al zoveel moeite moeten doen om zover te komen en als het dan eenmaal zover is wordt het je weer ontnomen .... hoe moet je hier nu weer mee omgaan ... moeten we het weer een "plekje" geven ... tis allemaal zo makkelijk gezegd maar doe het maar eens .... je bent weer terug bij "af" ... lieve Mob., ik wens je heel veel sterkte met het "verwerken" van dit verdriet .... en we zijn er voor je hoor,

lfs. Nicole

Geplaatst

@mob; tjee wat een naar nieuws. gebeurd er eindelijk een klein wonder en dan moet het weer zo naar aflopen.

Ik duim voor jullie dat je toch nog een keer snel zo weer zwanger mag worden. En anders met iui of ivf.

Veel sterkte de komende tijd!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik zal mij even kort voorstellen. Wij zijn inmiddels in ronde 31 aangekomen, alle onderzoeken gehad, maar geen afwijkingen gevonden. We hebben nu 7 IUI's gehad en we zouden na de 6de eigenlijk overstappen op IVF, maar na de 6de IUI hadden we eindelijk een positieve test in handen, wat helaas van korte duur was, maar ons wel het gevoel gaf dat het dus toch met IUI kon. Daarom hebben we toen besloten nog 2 IUI's te doen, daar hebben we er nu 1 van gehad en dus nog 1 tegoed voordat we de stap naar IVF moeten maken. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is :duimen draaien:

Geplaatst

Lieve Mob, ik worde helemaal een beetje verdrietig voor jullie, wat is dit oneerlijk! Sterkte meis!!!

Toetoet, welkom hier en ik hoop dat het snel voor jullie gaat lukken!

gr Zomer

Geplaatst

@ Mob: wat vreselijk K*T zeg! Ik weet niet wat ik moet zeggen...

@ Toettoet: welkom hier

Heb weinig tijd nu. Later meer bericht.

liefs Doortje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden