Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@kriskras

Hoi nee mijn NOD is vrijdag alweer, volgende week woensdag pas officieel testen....

Ik heb ook bewust deze ronde geen testen gehaald, ik haal overigens ook altijd de kruidvat testjes, goed en goedkoop...

nog 1,5 dag, als ik dan niet ongesteld ben ga ik een test doen. ik kan ook niet zeggen of ik het al aan voel komen, af en toe denk ik ja en loop ik continu naar de wc. Maar ja aan de andere kant, normaal kan ik er de klok op gelijk zetten; mijn cyclus is altijd 28 dagen, soms wat korter maar nooit langer. Vorige maand had ik 3 dagen voor mn menstruatie al buikpijn. nu nog niks...Ach we zien het wel, mislukt ook deze poging "hoeven" we nog maar 2 x iui voordat we aan ivf mogen beginnen...

xxx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Denise

Waar is dat voor dat je pas volgende week woensdag mag testen, terwijl je vrijdag al ongi moet worden?? zitten de hormonen dan nog in je lichaam??

(k weet er nog niet zo veel van af hoor, hoe dat werkt, wanneer je dan mag testen enzo.)

liefs

Geplaatst

ze tellen 16 dagen vanaf de insiminatie, tenminste bij geertgen dan, bij andere is het weer 14 dagen. Ik denk dat het is om onnodig stress te voorkomen?? mijn gyn zei: als je overtijd bent weet je ook dat je zwanger bent met jouw cyclus. Vorige maand was de pregnyl met 6-7 dagen uit mijn bloed. En als je hogere dosis spuit (ik spuit 5000) zitten die uiteraard langer in je lijf.

xxxx

Geplaatst

He gatver, wat is dat toch altijd als je dan besluit om een testje te doen en die is negatief...en dan breekt er iets los...alsof het dan ineens mag of zo??

Ik weet niet..heb nu rare afscheiding, ik denk voorbode van menstruatie. blèh, laat het nu maar snel komen, dan kunnen we er weer voor gaan de volgende ronde. Ik HAAT dit!

Geplaatst

Kriskras, wat balen zeg, ik hoop dat de onzekerheid gauw voorbij is!!

Ik heb zelf ook meestal rare afscheiding voor ik ongesteld wordt,

en "Hoop" dan meestal ook dat het toch wat anders is........ BAH!!!

Denise, spannend hoor, erg apart van die twee druppels bloed tussendoor!!

Ik zal heel hard voor je duimen....

Trijnie welkom hier!! Bij mij zeggen ze ook altijd dat ik 14 dagen na de inseminatie mag testen. Maar ik gebruik voor de rest geen hormonen.

Alleen 1 pregnyl injectie vlak voor mijn eisprong. Weet dus niet of het dan anders is!

Ik heb nog een week te gaan voor m'n NOD,

wachten, wachten, wachten..........

Geplaatst

Hai meiden..

Al meer nieuws van Angel en Denise?? ben benieuwd hoor.. kan wel wat positief nieuws gebruiken hoor...

Morgen is het al weer 4 weken geleden dat ik de miskraam heb gehad... Echt, de tijd vliegt echt voorbij, niet normaal..

Meiden, succes met de laatste loodjes wachten..

Geplaatst

Hey Wendy, jij ook succes met wachten. Ik heb net donkerbruin verlies gehad dus deze poging beschouw ik nu officieel als mislukt.. jammer, maar helaas.

Geplaatst

hey ff snel een berichtje van hier

ik ben sinds gister ochtend gestopt met die bolletjes

en had vannacht buikpijn en dacht ongi te worden maar is alleen maar bij bruine afscheiding gebleven dus zal van de week wel doorzetten

maar nog niks eigenlijk hoop dat het dan snel komt kunnen we weer verder..

beetje kort bericht zit ook niet echt lekker in me vel

liefsssssssssss

Geplaatst

Nou hier is ook nog niet veel verandering. Vanmorgen dacht ik ook iets op mn wc papiertje te zien zitten, niet echt bloed, maar het was wel een donker puntje...2 x

verder is er wederom niks doorgezet. morgen is mijn NOD.

Ik ben zo benieuwd...

Ik heb ook gezegd dat als ik morgen niet ongesteld ben ik zaterdag ga testen, maar denk dat het toch morgenavond gaat worden hahaha...

xxx

Geplaatst

Nou nog niet echt positivieve berichten hier zeg.... En het wachten duurt lang he dames. Ik test gewoon 2 weken na de inseminatie. Ik wordt dan ook bijna altijd keurig op tijd ongesteld. Nu nog 3 nachtjes slapen en dan mag ik dus officieel gaan testen.

Voel momenteel nog helemaal niks...denk ook dat zondag de menstruatie gewoon gaat komen. Gelukkig heb ik nog geen testen in huis anders had ik misschien ook al lang getest.

Ga ook gewoon maar netjes afwachten.....

Geplaatst

****NOD****

100%spanning hier haha. Vandaag zou ik ongesteld moeten worden, en ik had gezegd dat ik vandaag zou testen. Maar hoe stom is het om dat opeens niet meer te 'durven'?

Ik reed net langs het kruidvat en wilde wel een test halen, maar dacht er meteen achteraan: eerst vandaag maar eens afwachten. Vorige maand deed ik een test en toen werd ik een kwartier later ongesteld. aan de ene kant wil ik wel testen, aan de andere kant ben ik bang dat hij of vals positief geeft of negatief en dat ik dan snel erna ongesteld ben. dus wat schiet ik er mee op om nu te testen?

Dus heb ik maar besloten dat als ik het morgenvroeg nog niet ben, maar eens ga testen...

Jullie horen het dus nog van mij!!

xxx

Denise

Geplaatst

@Denise. Meid, wat spannend zeg. ik ben heel benieuwd joh!!

kan wel begrijpen dat je t niet durft. zo spannend.

We horen het hopenlijk snel!!

@kriskras; jammer zeg. Nu nog afwachten dat het écht doorzet. maar meestal wel, als je toch al bruine afscheiding hebt, echt zo'n voorbode...

@angel. Spannend allemaal joh! Sterkte ermee als je toch écht ongi word, dan ist gelijk weer zo definitief he?!!

Meiden!!Laten we maar moed houden voor mekaar

(kan ik makkelijk zeggen, nu ik nog niet begonnen ben met iui, maar ik zal t straks ook hard nodig hebben...)

liefs voor allemaal

Geplaatst

Ja.. en dan voel ik me niet zo lekker, de dag dat het dan echt door gaat zetten..was op mijn werk, komt er een vriendin/collega naar me toe om me te vertellen dat ze 11 weken zwanger is... ik heb volgens mij wel redelijk leuk gereageerd, maar ik kon wel door de grond zakken...

In de auto naar huis heb ik vreselijk gejankt, thuis ook nog. Waarom!! Weer iemand die het tweede kindje gaat krijgen in de tijd dat wij het willen... dat doet pijn, en nog ik kan allen maar ff janken. Waarom!!!

Geplaatst

Heey Kriskras

Ik weet precies hoe je je voelt, hier bij ons in de omgeving lijkt het wel een babyboom iedereen om ons heen is zwanger of net bevallen.

Je probeerd om spontaan en blij te reageren, maar van binnen ga je kapot van de pijn.

Togh proberen om positief te blijven, onze tijd komt wel !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

@kriskras. O meid!!:hugs2:Dat doet zo'n pijn!! En t erge is, vind ik altijd, dat anderes er blijkbaar wel voor kunnen 'kiezen' en dus amper beseffen wat voor zegen het is, als je het krijgt.

Moeilijk, om net te doen alsof je het leuk vind he? ik kan dat meestal ook wel, maar als ik dan alleen ben, kan ik alleen nog maar janken....

je moet t gewoon weer ff verwerken, zoiets....neem er ook de tijd voor.

En wij zullen je steunen meid. We kennen je pijn.

heel veel liefs

Geplaatst

Hoi hoi

Na heel lang gedubt te hebben wel of niet testen, heb ik toch maar besloten het te doen.

ik ben immers ruim een dag overtijd dus vandaar.

En ik weet het nog niet.

Ik zie een heeeeeel heeeeeeeeeeeeeeel dun streepje....

90% dat het een zwangerschap is maar je hebt natuurlijk ook nog een klein beetje kans dat het van de pregnyl afkomt. heb dus ook maar besloten niet te blij te zijn en maandag maar weer opnieuw testen...

Jullie horen het nog...

xxxx

denise

Geplaatst

ja op zich wel, maar heb vorige week zaterdag ook nog gespoten...

Volgens mij was het vorige maand uit mijn lijf toen ik testte op de dag dat ik ongesteld moest worden. Nu zit ik er alweer 2 dagen overheen.

Mijn vriendin heeft ook nog een test liggen die komt ze dalijk brengen, anders had ik morgen pas weer getest... We zullen het straks wel weer zien....

xxxx

Geplaatst

O Denise, wat spannend!!! Ik hoop op goed nieuws van jouw kant, want hier zijn de rode duiveltjes vandaag weer doorgebroken.

Geplaatst

spannend zeg denise!! Een heel licht streepje is echt wel een streepje! Succes straks met het testen.

Hier zijn de duiveltjes vandaag weer gekomen. Kon er weer bijna de klok op gelijk zetten. Ben ook niet heel erg teleur gesteld deze keer. Denk ook omdat we van begin af aan al gezegd hebben met iui niet zwanger te worden.

As. dinsdag heb ik nog wel een afsluitend gesprek in Venlo met onze gynaecoloog. Dan krijg ik ook de uitslag van het zaad van de 5e poging te horen. Bij poging 1 t/m4 was die onder het nivo wat ze normaal voor iui daar hanteren. En 2 keer zelfs onder het nivo voor ivf (dan zouden we icsi moeten doen).

Over 2 weken mogen we op intake bij geertgen. Heb er wel al erg veel zin in! Ben benieuwd wat ze daar weer gaan zeggen. Maar nu even heerlijk een maandje zonder hormoontjes. Wat een lekker vooruitzicht zeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden