Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben ik ook even weer.; nu ik de iui's allemaal heb gehad,heb je niet zo veel meer te melden.

Maar ik blijf natuurlijk wel jullie berichten lezen hoor.

Woensdag gesprek gehad. Stelt ook niets voor.

Met 10 minuten stonden weer weer buiten. Fijnnnn

Moest nog effe snel een formulier invullen wat naar Nijmegen wordt gestuurd voor de ivf.

Binnen nu en 3 weken verwachten we bericht voor een evt intake.

Wachtlijst; Ongeveer 2 maanden.

Dus dat valt opzicht mee toch!!

Lexa; goed dat je niet gaat..Kijk naar de weerberichten..OMG,nog meer sneeuw! Niet NOG meer. Heb er echt schoongenoeg van! bah.

En dan die kou. Brrrr.

Ik ga ook door met acupunctuur. Ben gestopt na mislukking iui 5.

Als ik ga beginnen met ivf,wil ik zeker weer beginnen!

Zomer; Jou zit t ook niet mee. Wat een stelletje **** in t ziekenhuis.

Evy; Hoe zit t met jou?. Ben even helemaal kwijt of je nu binnenkort iui hebt,of moet testen.

Naja..voor iedereen een fijn weekend!:icon_flower:

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat een sneeuw, brrrr, straks raken we nog ingesneeuwd.

is niet te hopen, vanavond vieren we de verjaardag van mn man.

ik nog niet ongi, dus geen wijntje voor mij, dubbel balen als ik morgen ongi wordt :mad:

heb nu wel zenuwen....ik hoop het zo!!

Evy voor jou duurt het geloof ik ook niet meer zo lang hé?!

verder iedereen sterkte en succes met alles.

XX

Geplaatst

Hoi Poppie

ik heb hetzelfde iedere maand, ongeveer een week voor de menstruatie heb ik een tussentijdse bloeding van ongeveer 3 dagen. Volgens de huisarts was het heel normaal en komt het vaker voor. Ze heeft toen wel uitgelegd wat het was, maar ik weet het niet meer precies, een beetje een ingewikkeld verhaal... ik zal het ook nog eens aan mijn gynaecoloog vragen.

fijn weekend allemaal......

Geplaatst

Hallo dames. Poppie spannend hoor. Zou geweldig zijn als je die wijn met een goede reden hebt laten staan. Gefeliciteerd met je man trouwens.

Pammie dat klinkt inderdaad positief, slechts 2 maandjes.

Verder even niks te melden. Wij hebben het schaatsen gecanceld. Ga lekker even een goed boek lezen.

Geplaatst

He Poppie, dat klinkt goed! Hou je ons op de hoogte?

Zomer: Ja, wij gaan inderdaad vrijwel gelijk op. Ik heb di. een eerste gesprek met de acupuncturiste. Ben benieuwd.

Evy, je klinkt niet als je normale sprankelende zelf, is alles goed met je, meis? :dontknow:

Wat is het koud, he? Getverderrie. S. is nu bezig in de keuken en moet een stopcontact verleggen waardoor de combi-ketel is uitgezet. Dat ie effe opschiet!!!

Even helemaal off topic maar eergisteren een 5 pits rvs gasfornuis + achterwand + afzuigkap gekocht en gisteren een prachtige brede laminaatvloer gescoord voor weinig. Het wordt een paleisje.

Verder niet zo veel te melden, morgen de 1e fm op dag 8.

Nu maar even iets in de fik steken om warm te blijven.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Geplaatst

Hello girlies!!!!!!!!

Lexa, het gaat goed met me hoor, no worries. Maar lief dat je het vraagt. Klinkt goed al die keuken-aankopen van jullie. Betekent dat ook dat er veel gekookt wordt bij jullie?

Poppie, hoe is het?

Hoe is het eigenlijk met onze prille zwangeren Coni en Annie? Alles ok?

Het zaalhockey gaat tot 14 uur niet door. Dus ipv om 8.30 in zo'n sporthal te zijn, zijn we lekker met zijn tweetjes het bos ingegaan. Lekker 1,5 uur rondgesjouwd. Ik ga nu maar even een heel klein beetje werken. En ook hier knappert het vuurtje er lustig op los!!!!

Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Gelukkig maar dat alles ok is. Ik zal je maar niet vragen wanneer je gaat testen ;-)

Sinds ik samenwoon, nu 2,5 jaar geleden, ben ik meer en beter gaan koken dan daarvoor. Toen was ik meer van de 'liquid lunches & dinners', woeha.

Ben zeker geen ster, maar het is vers, gezond en met liefde gemaakt. S. is gelukkig heel dankbaar en blij met alles wat ik hem voorzet. Andersom was dat niet altijd het geval dus ipv te zeuren over zijn letterlijke misbaksels heb ik besloten om het voortaan maar zelf te doen. Dat geeft minder zooi, gaat sneller en er brandt niets meer aan, haha. We hebben nu nog een piepkleine vierpitter (50x 50 cm) en daar kun je amper twee pannen op kwijt. Vandaar 'the big bastard'.

Geen geld meer over voor een babykamer maar de oven van 109 liter is groot zat om als babybedje/uitschuifcommode te dienen. Lekker warm en als je klep dicht doet, hoor je niets van het gehuil.

Ik word ZOOO de moeder van het jaar.

Oke, dit was echt giga off-topic. Sorry!

Geplaatst

Lexa, als Hollands Next Top Mother hahaha. Laat de opvoedpolitie en het altijd gezellige Consternatiebureau je maar niet horen!!!

Geplaatst

Januari

Welpie: IUI?

Leentje 1e iui

04: Kammie 10 weken echo

04: Zonneschijn evaluatiegesprek Gyn

06: Pammie gesprek bij Gyn. over IVF

08: **Men** 1ste fm

11: Lexa 1ste fm 3e iui

12: Lexa gesprek bij Gyn over IVF

12: Poppie officieel testen

13: Lexa 2e fm 3e iui

15: Nicole eerste echo

15: Lexa inseminatie 3e iui???

LEXA: Veel succes morgen met de eerste FM. Hoop dat er drie mooie 'under construction' zijn.

De rest ook allemaal succes morgen. Met het trotseren van de sneeuw ;-)

Geplaatst

hoi dames,

ff snel een berichtje van mij.

ben lekker de hele dag weggeweest, mn gedachten verzetten, heerlijk.

heb de kinderen van mn schoonzus opgehaald, en lekker gaan sleeen in het bos.

verder nog niks roods opgespoord, maar moet zeggen dat ik wel regelmatig de wc opzoek nu.

maar we wachten maar gewoon af, zit niks anders op.

iedereen veel succes, en op naar veel groene regels hopelijk.

XX

Geplaatst

Poppie!!!!!!!!!!! je bent nu toch wel echt overtijd hoor. Afgelopen zaterdag was het twee weken geleden!!!!!!!!!!!!! Zou toch wel fantastisch zijn!!!!!!!!

Ik doe niet meer mee deze ronde. Vanochtend toen ik wakker werd, meteen ongesteld. Eén dag te vroeg volgens mij. Maar ook geen onnodige spanning dus.

Andere dames zet hem op!!!!!!!!!!!!!! We waren zo lekker bezig met twee zwangeren in één week!!!

Geplaatst

Ach Evy, ik zag jouw naam staan als laatste bericht en hoopte zo dat je ons goed nieuws te melden had! Wat jammer nou!

Lexa; Succes! Hopen op een geweldige score!

Poppie; spannend hoor, ik duim voor je!

gr Zomer

Geplaatst

Dag meiden, Evy wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is deze maand. Op naar de volgende ronde? Heeft jouw gyn het woord IVF al laten vallen, of ben je daar nog te net iets te jong voor, hehehe.

Vanochtend mijn eerste FM gehad, cyclusdag 8. Het zijn er maar liefst 5 van allemaal ong. 11 mm. Drie op rechts, twee op links. Veel te veel, dus. Ik had nog zo gezegd dat 150 eenheden puregon te veel was. Do they listen? Do they ****. Ik moest door naar het lab om het oestrogeen-gehalte te laten bepalen en krijg vanmiddag te horen wat de nieuwe dosis gaat worden. Aan de ene kant is het goed nieuws, ik wist niet eens dat ik er uberhaupt nog 5 had, haha, en wellicht ook een mooie voorbode voor IVF, maar voor IUI is het net wat te veel.

Poppie, klinkt goed!

Zomer, jij overmorgen, he? We houden elkaar in de gaten, dat merk je!

Lekker vrij vandaag en ik hoor de Gamma al lonken. M'n klusserT en ik gaan zo ontzettend schroefjes kopen. Pfwoar.

Geplaatst

Zomer, bedankt voor je meelevende berichtje. Ik kijk nu weer naar jou hoor ;-)

Hahha, nou Lexa jij boft maar zo op je vrije dag, lekker Gamma-shoppen;-)

En what the F... 5 even grote eitjes!!!???????? Of jij even vruchtbaar bent!!!! Je hebt gewoon het lichaam van een 29 jarige godin!! Maar inderdaad, je hebt één keer pech gehad met eitjes aanmaken, maar om dan altijd maar meteen 150 eenheden erin te knallen, lijkt me niet echt slim. Soms he..., dan denk je echt... het is toch jullie vak mensen!! Als ik mijn werk zo belabberd doe, heb ik echt wel een directeur die daar wat van zegt, hahaha. Ga voor je duimen dat ze dit met een verlaagde dosis nog bij kunnen sturen.

En nee, bij mij hebben we nog niet over IVF gesproken. Ze praten alleen over dat je maar liefst zes kansen hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik voor IVF wil gaan. Ik vnd IUI eigenlijk al zoveel gedoe. Het ligt gewoon niet in mijn aard om er zo mee bezig te zijn, zo te plannen en dan zo teleurgesteld te worden. Het lijkt me veel leuker om gewoon weer mijn leven te leven zonder de continue baby-wens die alles bepaalt :sad11:

Geloof dat ik het nu wel heel zwaar neerzet, maar ik heb wel even bezinning nodig. En de armen van mijn liefje om me heen. Die weet het nog niet eens, want toen ik wakker werd was hij al de deur uit. En via de telefoon ga ik het niet zeggen. Maar wat mij betreft slaan we even (in ieder geval) één maandje over. Ik heb echt even geen zin.

Geplaatst

ohhh Evy wat is dat balen zeg, sterkte meid!!

Lexa, mag je dan nu wel mee doen, deze ronde?

anders wel flink kl.te zeg.

ik durf niet te testen, bang voor een teleurstelling.

ook omdat ik toch 2dagen iets bloed ben verloren vorige week, denk ik dat dat misschien toch mn menstruatie was...pffff.

mn lichaam is zo van streek.

denk dat ik woensdag misschien ga testen, heb ik ook zekerheid.

verder duim ik weer voor iedereen!!!!

XX

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Zo dat is even geleden dat ik me hier heb gemeld. Veel geschreven allemaal weer, zal wel weer de helft vergeten sorry daarvoor!!

Evy: Balen dat je ongesteld bent geworden. En kan me best voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent en die teleurstelling. en ook om met IVF te beginnen, dat had ik ook. Sterkte met het verwerken van de teleurstelling.

Poppie: Wat maak je het ons en waarschijnlijk ook jezelf spannend!!! Ben echt heel benieuwd hoor. Hou je in de gaten!

Lexa: Wat balen! Vond het ook wel erg veel 150 eenheden maarja wat de doktoren soms in die ziekenhuizen denken ik weet het niet hoor. Ik heb hetzelfde gehad alleen toen nog meer eitjes, het is al wat.

Zomer: Waneer heb jij je inseminatie? Misschien heb je het wel gezegd maar kan het zo snel niet meer terugvinden.

Coni: Hoe gaat het met jou?

Hier alles prima. Ben nu 5 week en 4 dagen. Vind het allemaal nog ontzettend spannend en ieder pijntje of wat dan ook denk ik ohjee als dat maar goed gaat. We wachten gewoon rustig af. Heb wel last van wat zwangerschapskwaaltjes dus dat zou een goed teken moeten zijn

Ik zal mezelf ook even bij het lijstje voegen

Januari

Leentje 1e iui

04: Kammie 10 weken echo

04: Zonneschijn evaluatiegesprek Gyn

06: Pammie gesprek bij Gyn. over IVF

08: **Men** 1ste fm

11: Lexa 1ste fm 3e iui

28: Annie eerste echo

fijne dag allemaal

Annie

Geplaatst

Evy; oh wat balen dat je ongi bent geworden.! Ik herken je frustratie. Ik had na de mislukte 3e iui het ook totaal even gehad. Bleh.

En wat is dan die rustmaand fijn zeg. Je hebt groot gelijk. Even tijd voor andere dingen,en je hoofd ergens anders ipv hormonen bla bla bla.

Lexa; wow,5 eitjes nog wel. En allemaal zo rond de 11mm nog wel. Maar hallo 150 eenheden Puregon. Poeh!...Hoop dat je straks goed nieuws te horen krijgt.

Poppie; wordt spannend met jou.!!

Annie; wat fijn dat het met jou en je zwangerschap goed gaat. !

Het lijstje is even aangepast. Hope you don't mind.

De datums die geweest zijn,zijn verwijderd.

Denk dat het zo wat overzichtelijker is.

En uiteraard mezelf gewist!

Januari

Leentje 1e iui

Geplaatst

* Annie; houd vol!!! Fijn dat je die kwaaltjes hebt, goed teken toch???

* Evy, ik herken wel die rustmaand, bij ons was het na de derde mislukte poging zo dat het ziekenhuis dicht was met de kerst en dan had ik de inseminatie hebben. Ik moet zeggen dat ik er echt van heb genoten om een maand geen gedoe te hebben. Dus... als je er aan toe bent aan een maandje rust, lekker doen. Jullie bepalen het traject en niemand anders.

* Lexa, 150 ?(!!!!!)

Lijkt me vrij veel en ik ben heel benieuwd wat ze dan nu weer gaan doen.

Wie weet laten ze je wel doorgaan in de hoop dat ze niet allemaal goed door groeien, heb ik de eerste keer gehad toen ze er 3 - 4 zagen. Er zijn er toen 2 uiteindelijk "door gegaan" voor de IUI

Ikzelf ga aanstaande vrijdag heen voor de eerste FM (ben afgelopen donderdag begonnen met menopur 75). Moest eigenlijk donderdag, maar ben altijd op vrijdag vrij en dat was ook oke.

Zal laten weten hoe de "score" is. Ik voel echter al wel een paar weken steken in mijn rechterkant en daar zagen ze ook een cyste op tijdens de uitgangsecho, dus wie weet groet die ook lekker mee en stoppen we deze laatste IUI poging meteen op vrijdag.... Nou ja, il probeer het maar los te laten en af te wachten.

Gr Zomer

Aangepast lijstje:

Januari

Leentje 1e iui

15: Zomer 1e FM 4e IUI

Februari:

11: Zomer gesprek z'huis ivm start IVF

Geplaatst

Annie, inderdaad houd vol!!! Het is natuurlijk ook hartstikke spannend allemaal. Hoop voor jou dat het snel de 28e is. Maar je zal de komende maanden wel steeds van moment naar moment leven, de 13 weken echo, de 20 weken echo, de levensbathaarheidsgrens, de stuitliggingsgrens, en de wanneer komt het nou eindelijk ik ben er klaar voor grens ;-)

Pammie, Zomer, jjullie verwoorden precies wat ik voel. Gek he, dat je dat ineens zo kan hebben. In september stond ik echt te trappelen om te beginnen met de IUI. Maar inderdaad even geen hormonen is wel fijn. Ik heb nu 5x de hormonen gehad, voor 3x IUI. En niet dat ik er last van heb, maar even een time-out is prima!

Oh en Zomer, dat hoeft niks te zeggen die steken. Misschien heb je sowieso een beetje actieve eierstokken? Ik hoop, nee ik verplicht, die cyste van jou om te slinken, te verschrompelen en te verdwijnen!!

Januari

Leentje 1e iui

15: Zomer 1e FM 4e IUI

Februari:

11: Zomer gesprek z'huis ivm start IVF

Geplaatst

He Evy, is echt heel begrijpelijk dat je je zo voelt.

Zo had niemand van ons het zich voorgesteld, en dan doel ik op het zwanger worden. Iedereen wil het liefst op een romantische vakantie bevrucht raken en dan nog het liefst zonder dat je het doorhebt. Niet met al dit gedoe en gezeur.

Ik denk vaak - en dan heb ik het echt alleen over mezelf (!): Als het niet vanzelf gaat, dan is daar misschien wel een reden voor, het leven is maar tot op bepaalde hoogte maakbaar en moet je de natuurlijke loop der dingen wel willen dwingen? Alles aan IUI, en straks met IVF helemaal, voelt superonnatuurlijk voor mij. Ik lees soms dingen op dit forum (niet in het IUI-deel, hoor) over de MMM waarvan ik denk: Dat wil ik dus echt nooit. Dan toch maar die leuke hond. Vrienden van S. in Nieuw-Zeeland hebben uit eigen zak 19 (ja, NEGENTIEN) IVF-behandelingen betaald. Nou, dan ben je voor mij stapelgek. Nu is ze dan eindelijk zwanger, maar is dat nou een embryootje dat er graag had willen zijn? Mmmm.

Maar, en daarin verschil ik vast van anderen op dit forum, ik wil ook niet tot iedere prijs een kind. Als dat zo was, had ik adoptie of pleegzorg overwogen. Nou, geen haar op m'n hoofd die daaraan denkt. S. heeft het NOG minder. Wij zijn blij met elkaar en met ons leven. Een kind geeft een verdieping aan een relatie, en is zeker een bekroning, maar wij zijn samen ook compleet. En alleen ook nog wel, hah!

Maar... als je eenmaal in die MMM zit, word je erin meegesleurd. Je gaat steeds een stapje verder omdat de mogelijkheden er zijn en ze je worden aangeboden. Zoals nu met IVF, had ik een jaar geleden nooit gewild. Nu denk ik: Het is waarschijnlijk de enige kans. Als ik het nu niet doe, krijg ik misschien over 5 jaar spijt en dan is het echt te laat. Ik wou dat ik nog 10 jaar de tijd had om erover na te denken, maar ik word nu door mijn leeftijd gedwongen om dat nu te doen. Ik zie mezelf niet a la minute met een baby op schoot, maar nooit kinderen, nee, dat lijkt me ook niks.

God, ik hoop dat ik niet met pek en veren van 't forum word gejaagd na deze ontboezemingen, hahaha. Het is maar om aan te geven dat ik ook (bij tijd en wijle zeer grote) twijfels heb. En die rustmaand vorige maand, was heerlijk.

M'n dosis puregon is naar beneden bijgesteld: 100 eenheden. Is nog steeds veel, ja, maar overmorgen FM 2 en dan merken we het wel.

Evy, dikke knuffel voor jou.

Zomer: hopelijk geen cyste!

Annie: klinkt goed, geniet ervan!

Poppie: Heb je er al aan gedacht dat die tweedaagse bloeding van vorige week misschien een implantatiebloeding was? Ik zou er toch maar even een testje tegenaan gooien!

Geplaatst

Hahaha, een implantatiebloeding, Lexa??? Whahaha. Sorry.... Vond het wel een geinig woord.

Verder... van mij geen pek en veren voor jou, maar een lauwerkrans ;-)

Ik vind het echt heel lief dat je zo open bent over hoe dat bij jou zit. En het is echt letterlijk wat ik zelf ook vind. En natuurlijk is die hele grote wens er echt wel. Alleen tot welke grens en tot welke prijs wil ik gaan. En ook hier geldt, ik spreek alleen voor mezelf.

Maar......................... het feit dat er zovelen van jullie mijn dip herkennen, zal wel betekenen dat ik me morgen een stuk positiever voel.

Ik vind jullie lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Oh dear, te lang met een Engelse native speaker samengewoond, dah gah je rahr van praten. Het Engelse woord voor innestelingsbloeding (want zo noemen ze dat hier toch, haha) is 'implantation bleeding'. Oopsy-daisy!

Tot welke grens en tot welke prijs is een moeilijke, ja. Dat zullen we zelf met onze partners moeten bepalen. En verders heeft helemaal niemand daar ene klap mee te maken. Daar is geen goed en fout in, alleen wat goed en fout voor jou/jullie voelt. Zo! Nu S. helpen. Hij is alvast 5 babybedjes bij elkaar aan het klussen. O nee, baby nr 1 ging in de oven ;-)

Ik vind jullie ook lief!!!

Geplaatst

goedemorgen dames,

wil jullie niet langer in spanning houden, heb gister een test gedaan, en ben zwanger.

moet er alleen nog erg aan wennen, zo vreemd.

we zijn zo lang bezig geweest om zwanger te worden, jaren, en nu, 1x IUI en zwanger.

op 1 febr. hebben we de echo, dus we wachten maar af.

meiden zet hem op, 2010 wordt ook jullie jaar!

liefs XX :happy7:

Geplaatst
goedemorgen dames,

wil jullie niet langer in spanning houden, heb gister een test gedaan, en ben zwanger.

moet er alleen nog erg aan wennen, zo vreemd.

we zijn zo lang bezig geweest om zwanger te worden, jaren, en nu, 1x IUI en zwanger.

op 1 febr. hebben we de echo, dus we wachten maar af.

meiden zet hem op, 2010 wordt ook jullie jaar!

liefs XX :happy7:

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!

Echt te gek voor jullie, geniet ervan ook al kun je het nog nieit bevatten.

Dankzij dit soort verhalen kunnen heel wat mensen weer vooruit!!

Nogmaals gefeliciteerd.

Dikke kus,

Denise:happydance:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden