Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek


Honeybee

Aanbevolen Berichten

Ben ik weer even.

 

En ook ik zit met een probleemje....

 

 

 

Na mijn eerste iui ben ik gisterochtend toch helaas ongesteld geworden.

 

Alleen is deze menstruatie heeeel anders dan alle anderen hiervoor.

 

Het is nu donkerbruin, soms tegen het zwarte aan en het is miscchien 1/10de van wat ik normaal verlies. Ik heb er verder geen buikpijn bij, wat ik normaal de eerste 3 dagen verschrikkelijk heb.

 

Natuurlijk gaan je gedachten met je op de loop en twijfel ik of ik dan toch misschien zwanger zou kunnen zijn. Gisteravond nog een keer uit frustratie een test gedaan, natuurlijk was deze negatief. Maar ik zou het ook weer erg toevallig vinden dat mijn menstruatie opeens na mijn eerste iui zonder hormonen, meteen erg raar is...

 

 

 

Zijn er meerdere die dit wel eens hebben gehad? Morgen maar even naar Geertgen bellen en kijken wat ze daar zeggen.

 

Waarom niet, als je dan toch ongesteld moet worden, meteen een goede menstruatie? nu zit ik nog met wat twijfels....

 

 

 

Dikke kus,

 

Denise

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Denise, ik zou het echt niet weten, heb dat nooit eerder gehad. Donker bloed = oud bloed, voor zover ik weet. Ik heb altijd normale menstruaties gehad na mijn iui's. Ik zou morgen gewoon Geertgen bellen, daar zijn ze voor.

 

 

 

Chantal: welkom en heel veel succes aanstaande vrijdag!

 

 

 

Bij mij voelt het alsof de dijken op doorbreken staan, zou me niets verbazen als ik vannacht toch nog ongi wordt. En anders, morgenochtend om 8 uur op de fiets glibberen naar het ziekenhuis... Wilde eigenlijk nog een test doen van te voren maar ach, vrees dat ik het antwoord toch al weet, en dan wacht ik liever op de 'echte' percentages.

 

 

 

Morgen meer, no doubt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lexa

 

 

 

ja dit was mijn 5e iui en wel een escape iui dit vanwege t feit dat we eigenlijk aan onze 1e ivf begonnen waren maar helaas met 200ie puregon had ik alsnog maar 1 eitje..dus al bij al is dit voor iedereen een groot vraagteken waar t nu zo is mis kunnen gaan.

 

 

 

maar ja je ziet t t gebeurd toch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve meiden. Net thuis en ik ben echt bekaf.

 

 

 

Maar lieve Lexa, fingers crossed voor jou morgenochtend. Ik duim, bid en brand kaarsen voor een wondertje voor jou!!!!!!!

 

 

 

De rest reageer ik morgen op.

 

 

 

Trusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Evy, nog even afwachten. Ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest. Moest verdorie klunen door het bos, tot aan m'n knieen met de fiets in de prut op het ruiterpad (nou ja, tot aan m'n enkels, ik overdrijf) omdat het fietspad spiegelglad was. Man, wat was ik chagrijnig. Daar nog naar de wc om te broekloeren, weer niets. Bloed geprikt, ging heel vlot. Op de fiets terug de lange omweg over de verharde weg, dus ik deed er eigenlijk net zo lang over dus weer chagrijnig.

 

 

 

Ik mag vanmiddag bellen voor de uitslag. Jullie horen het eerder horen dan m'n vriend, want die wil het niet over de telefoon horen en ik moet de hele dag werken. En denk nou niet: Ach, wat lief, zo kan hij haar lekker een knuffel geven, ongeacht de uitslag. Welnee, zo heeft ie de hele middag om z'n koffers te pakken. 'Haal je maar niets in je hoofd', zei ik, 'ik heb je paspoort verstopt.'

 

WUAHAHAHA

 

 

 

Tot later!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk nou niet: Ach, wat lief, zo kan hij haar lekker een knuffel geven, ongeacht de uitslag. Welnee, zo heeft ie de hele middag om z'n koffers te pakken. 'Haal je maar niets in je hoofd', zei ik, 'ik heb je paspoort verstopt.'

 

WUAHAHAHA QUOTE]

 

:laughing4::laughing4::laughing9::laughing9:

 

Hahaha!!! Nou ik ben wel heel benieuwd hoor, maar je klinkt echt mega-relaxt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lexa.. ik hoop dat je uitslag vanmiddag goed is...

 

enne.. je hebt in ieder geval voldoende humor....

 

tovert bij mij in ieder geval een lach op mijn gezicht :laugh:

 

 

 

vanmorgen bij de gyn geweest...

 

1 follikel is echt supergoed doorgegroeid..

 

gelijk dus een spuit pregnyl in mijn bil gekregen..

 

fijn... NOT... zit nu een soort van scheef op mijn werk... hahaha

 

morgen dus THE DAY... eerst om 8:15 uur het welbekende potje inleveren..

 

en dan om 10:30 uur onze eerste IUI...

 

 

 

en verder...

 

Succes iedereen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:laugh::laugh::laugh:LEXA, wat moet ik soms toch lachen om je berichtjes!

 

SPANNEND!!!!!

 

 

 

Chantal, heel veel succes morgen, ik wens je het beste toe.

 

 

 

Denis, ik heb dat ook gehad, meerdere keren en meerdere dagen dan achter elkaar. Ik werd dan later wel "echt" ongesteld. Ik heb dit anders ook nooit, maar wel als ik de hormonen in mijn lijf heb (gehad).

 

 

 

GR Zomer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag lieverds, net het ziekenhuis gebeld: Er zit geen zwangerschapshormoon in m'n bloed. Er was wel een eisprong geweest. Eh, ja, dat wist ik zelf ook wel, haha. Ben er wel heel rustig onder, hoor. Heb toch m'n vriendje maar gebeld en hij slaat op dit moment liters wijn in, :happy2:. Nu is het afwachten tot m'n menstruatie begint en dan weer beginnen met de IUI. Oke, even snel aan het werk nu, Chantal: alvast heeeeeel veel succes morgen!! De procedure valt ontzettend mee, hoor. Het wachten daarna is veel erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,ik lees al een paar dagen mee en dacht laat ik nu maar eens wat schrijven.

 

Wij hebben vorige week woensdag onze 1e IUI gehad en zitten nu ook in de wacht.Heb alleen Pregnil 5000 1 x moeten prikken,maar als het niet lukt begin ik de volgende cyclus ook met Puregon.

 

Nou is mijn vraag eigenlijk;Hebben jullie ook zon last van bijwerkingen??

 

Ik heb allemaal van die vage klachten de laatste week!

 

Misselijk,één nacht heeel erg ziek geweest gewoon,smorgens alles voorbij.

 

Onderrugklachten,2 dagen opgezwollen schaamlippen (sorry,klinkt onsmakelijk,heb net mn tosti voor mn neus haha),en heb duidelijk vage steekjes onderin mn buik gevoeld de eerste dagen.

 

Zal toch wel door die hormonen komen,maar kan er op google niet veel van teruglezen eigenlijk.Dat wordt nog wat als ik dan Puregon erbij moet gaan gebruiken denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ja dat klinkt bekend en dat komt door de Pregnyl. Van Puregon heb ik nooit last gehad, zelfs niet in hoge doses. Pregnyl is een zwangerschapshormoon dus als je dat in je lijf krijgt, denkt je lichaam dat je zwanger bent. Het kan je flink in de maling nemen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lexa,dankjewel voor je antwoord.Voelde me er al aardig stom bij haha

 

Je denkt alsmaar,heb ik nu buikgriep,weer een maagklacht of wat is mijn lichaam allemaal aan het doen??

 

Had niet gedacht voordat we begonnen dat die Pregnil zo heftig kan zijn pfff

 

Stomme is,dat ik wel een test heb gedaan om te kijken of dat hormoon idd in mijn lichaam zit en die gaf negatief aan.Dus toen dacht ik echt,nou jaaa zeg!Had eerlijk gezegd verwacht dat ie zelfs iets aan zou geven omdat ik zo op die hormonen reageer dus.Het menselijk lichaam..pfffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Diaantje75,

 

wanneer kreeg jij je eerste klachten?? Ik heb die injectie vandaag gehad... hopelijk valt het mee...

 

Van de Puregon hoef je volgens mij niet zoveel te vrezen hoor.. ik had hier nauweljks bijwerkingen. Clomid is vele malen erger... En als je denkt van niet.. vraag je vriend/man... :laughing9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chantal,ik begon binnen een dag iets te voelen onderin mijn baarmoeder-streek.Ik denk nou,daar is wat gaande!Wilde ik ook wel voelen,na onze samenlevingstest bleek dat zaadjes bij mij niet overleven tijdens transport haha.Dus zover is het bij wss nog nooit gekomen.Voelde meerdere dagen hele kleine steekjes,links,rechts etc.Zaterdag best wel veel last van mn onderrug.Dat was dus 4 dagen later.Maar daar heb ik sinds gisteren en vandaag ook weer een beetje last van.Naja en de rest heb ik in bovenstaand berichtje gezet.

 

Ik denk dat het zwangerschapskwaaltjes zijn,die idd in gang worden gezet door dat hormoon.Dus echt ernstig is het niet.En hopenlijk blijft het hierbij,dat ik geen last van Puregon krijg hihi

 

Ach,wij zijn al 4 jaar bezig.Ben nu 35 en we hebben eindelijk doorgezet.Nu ook maar even doorbijten toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt nog te doen, gelukkig. Heb het er nog steeds voor over. Gewoon fingers crossed en gaan toch??

 

Wij zijn nu ruim een jaar bezig, ik heb namelijk redelijk ernstige PCO (heb echt een heel tuintje met eitjes) en mijn vriend niet genoeg goedzwemmend zaad... .Geen super goede combi dus. Helaas hierdoor wel hormonen nodig om uberhaupt een eisprong te krijgen. Had nooit van mezelf gedacht dat ik zo snel zoveel stappen verder zou gaan. Maar het gaat bijna vanzelf. Maar emotioneel is het wel zwaar.. zeker als vriendinnen om je heen zo makkelijk zwanger raken. Twee hebben er net een kleine, 2 lopen aan het einde van hun zwangerschap. En op werk hebben we op de afdeling ook nog 2 zwangere dames..Ik ben superblij voor ze, ik gun ze echt het beste.. maar het is soms wel moeilijk om het te zien. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor,gewoon flink duimen!!:happy3: Wij zijn 2,5 jaar geleden al richting ziekenhuis gegaan,een paar testjes gedaan en toen had ik zoiets van;HIER heb ik helemaal geen zin in!Dus gestopt!Maar toch maar weer de stap gezet,en nu zitten we er midden in.

 

Ik heb dat niet zo met andere zwangeren..mss heel raar?Heb dat gevoel niet van het er soms moeilijk mee hebben.Komt mss omdat ik qua karakter zon instelling heb van;

 

iedereen is anders,en ik ben hun niet ofzo.Ik kan dat niet uitleggen.

 

Maar goed,ik kan ook wel weer begrijpen dat jij wel soms die gevoelens hebt.Ik hoop dat dat bij mij dus ook zo blijft als nu!Maar dat ik hier onzeker van word...ja!Absoluut!

 

Bij jullie is het probleem anders dan bij ons lees ik.Soms denk ik wel,weten ze maar wat het is want dan kunnen ze er echt wat aan doen.Bij ons is het alleen de samenlevingstest die niet goed was,maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat dat het ook werkelijk is dus.Ook zo moeilijk allemaal.

 

Ik hoop echt dat het bij jullie 'opgelost' gaat worden,dat ze hun best doen om die problematiek aan te pakken!Ik duim voor je,en weet zeker dat het allemaal goed gaat komen.Het heeft alleen even wat tijd nodig..:icon_flower: En hopenlijk zonder teveel hormonen-symptomen voor ons! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.. gaat snel dan he.. 2,5 jaar voorbij voor je het weet.

 

Het is ook niet dat ik dat dagelijks denk hoor.. maar ik heb soms mijn moeilijke momenten. Daar geef ik dan heerlijk aan over, even uithuilen bij manlief.. en dan weer vrolijk verder. Ik zal het nooit aan mijn vriendinnen laten merken hoor.. mijn situatie staat compleet los van hun situatie.. en ik wil dat graag zo gescheiden houden.

 

 

 

Die samenlevingstest.. die hebben ze al een tijd geleden gedaan. Is het dan mogelijk dat dat veranderd is in de loop van de tijd? of is het eenmaal niet goed, altijd niet goed?? sorry dat ik je dat zo vraag hoor, maar ik heb hier dan weer geen ervaring mee.

 

 

 

Ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.. alleen duurt het wat langer.

 

Hahhaha.. en ja, het liefst zonder al te veel hormonale narigheid :happy3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjow Lexa! Balen zeg... Je hebt toch hoop he... Gelukkig blijf je er vrolijk onder! En drink idd maar lekker een wijntje! En snel weer door met de volgende IUI.

 

 

 

@chantal: die pregnylprik is idd niet echt prettig. Ik prik em altijd in m'n buik en dan heb ik regelmatig een pijnlijke blauwe plek! Heel veel succes morgen!!

 

@diaantje: ja dat klinkt idd bekend. De dag na de pregnyl ben ik ook misselijk e.d.

 

 

 

Mijn temperatuur was van vanochtend niet gezakt. Ik heb met m'n mannetje afgesproken dat we maandag pas gaan testen. Maar ja, ik had nog ovulatietesten liggen en we eens gehoord dat die ook positief kunnen uitvallen... Ik kon me niet inhouden: heel licht streepje. En na het internet weer afgespeurd te hebben zegt dat dus nog steeds niks... grrrr.

 

Vanochtend giga hoofdpijn en misselijk. Poos geslapen en nu voel ik me weer wat beter.

 

Ben blij dat ik morgen weer ga werken, even wat anders aan m'n hoofd, want ik kan er nu niet echt rustig onder blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mobje, wat krijgen we nou, hebben we net mijn drama gehad, begin jij nog eens, haha. Ik heb ook wel eens gelezen dat je ovulatietesten als zwangerschaptesten kunt gebruiken, hoor. Zou het knap vinden als je tot maandag kunt wachten... Ah joh, koop gewoon een setje zwangerschapstesten bij het Kruidvat (ik heb nog een gros of wat liggen ;-), 2 voor 5 euro, daar kun je je geen buil aan vallen. Toe maar. Toe dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diaantje: Ik ben het wel met je eens, ik ben nooit jaloers op zwangere vrouwen. Er gaat wel eens een steekje door me heen, zo van: Dat wil ik ook!!! Maar dan denk ik meteen: Haar kind hoef ik niet. En van die vent al helemaal niet, haha.

 

Ik wil mijn eigen beeb, van mijn vent. Als je er zo over nadenkt, hoef je van jaloezie geen last te hebben.

 

 

 

Een vriendin van mij heeft een abortus laten plegen terwijl wij al in de medische molen zaten. Ik heb haar daarin gesteund en nooit een oordeel over uitgesproken. Ieder mens heeft het recht om over z'n eigen lijf te beschikken. Dat je het zelf anders zou doen, is (voor mij dan, he), geen steekhoudend argument, hoewel ik me voor kan stellen dat er veel mensen zijn die er anders over denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getver, wat jammer Lexa! Wel ok om aan de liters wijn te gaan, maar ik had je zo graag een goede reden gegund om niet te drinken. Ik blijf het wel heel raar vinden als je maar niet ongesteld wordt. Dacht dat dat altijd ongeveer twee weken na ei was, maar daar zit jij nu al dik overheen. Maar je hebt wel zekerheid nu.

 

 

 

Mobje, daarentegen ;-) Ik zou echt niet gaan klooien met ovu-testen. Inderdaad die testen van 2 voor 5 euro kun je je toch ook geen buil opvallen? Gewoon doen. Zekerheid is ook wel erg fijn.

 

 

 

Chantal en Diaantje, wat zitten jullie gezellig te kletsen. Ben een beetje druk, anders deed ik graag met jullie mee ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden