Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hola,

Kan nu echt niet meer wachten tot morgen....aarrggg. Maar goed ik heb geen test in huis dus zal wel moeten wachten. Ga vanavond naar de Kruidvat om te halen en dan afwachten tot morgen.

Had gisteren wel nog een paar keer wat krampen, maar verder niks. Verder voel ik me soms heel erg down en de andere keer ben ik heel positief. Nu ik steeds lees dat er weer een aantal zwanger zijn, krijg ik meer en meer de zenuwen dat het nu niet gelukt is. We hebben ook wel een wonder nodig om het te laten lukken....

Hoe is het met de cursus gegaan Melis??? En wanneer is je inseminatie???

Kin, hoe is je echo gegaan???

Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat ladies.

Kuzzz

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo dat is al snel Melis.....wij zaten alleen tegelijk te tikken haha.

Das wel beter dat je al vandaag de inseminatie heb, kan je weer terug op de bank....gezellig zitten we nog net met zn 2en erop :)

Mooi dat de cursus helemaal goed gegaan is, wel leuk om te horen allemaal. Maar ze gaan vanuit het cbr een meer socialere insteek doen....kan de medische wereld daar ook niet eens aan meedoen?!?! haha

Nu weer lekker thuis en je mannetje straks ook ineens thuis, kan je nog even de afgelopen 3dagen inhalen.

Kuzzz

Geplaatst

Hoi,

Wat een lap tekst Melissa hahahahaha

Je bent nu in het ziekenhuis voor je inseminatie. Spannnnund! Ik ben blij dat het in ieder geval mooi is uitgepakt qua data's. Zou dat een voorteken zijn? Hopelijk...

Nou ik ben benieuwd naar je verhaal.

Tammy....ik geloof best wel dat je niet meer kan wachten tot morgen. Zou ik ook niet kunnen. Ga je het morgenochtend gelijk testen? Mocht ik geen krabbel meer zien vandaag dan wens ik je bij deze alvast heel veel sterkte en succes morgen! Zelfs ik zit in spanning voor je.

Wat ik me wel afvroeg....

Zijn je gevoelens nu anders dan als je normaal gesproken ongesteld moet worden? Voel je nu andere dingen of is het vergelijkbaar zoals altijd?

Ik zit nu op mijn menstruatie te wachten. Vandaag is het voor mij CD28 en normaal gesproken ben ik het dan ook meestal. Alleen op de een of andere manier heb ik een cyclus van gemiddeld 31 dagen gekregen. Sinds ik weet dat ik geopereerd moet worden duurt die cyclus langer. Ik tel altijd en noteer het in mijn agenda. Rara...

Nou ladies tot later maar weer.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Sil

Geplaatst

Tnx voor je geweldige steun Sil, heb het echt ff nodig.

Wat betreft mn gevoel...niks. Ik voel me niet anders dan anders, bij een andere maand. Dat vind ik nu ook wel heel erg eng worden. Wat wel duidelijk anders is, is dat mn borsten echt mega gevoelig/ zeer doen. Als ik een wat minder stevige bh aan heb en ik rijd door een hobbel doet het zeer. Niet dat ik een grote voorgevel heb (cup B), maar normaal volede ik dat niet zo heel erg. Verder alleen af en toe wat krampjes enzo, maar die heb ik wel vaker, ook als ik net ongi af ben.

Soms kan je lichaam je zelf heel erg voor de gek houden. Vorige maand heb ik een cyclus gehad van 42dg.....en 6 testen verder toch ongi. Dus dat kan mss nu ook wel zo zijn, al weet ik niet hoe dat zit met de pregnyl of dat wel kan.

Mijn gemiddelde cyclus is ongeveer 30-32 dagen. Dus normaal zou ik zoiezo pas het weekend ergens ongi moeten worden.

Ik ziet het voorlopig nog wel, morgenochtend meteen testen.

Kuzzz

Geplaatst

ja, meiden. ik ben weer gaan zitten. wat een gedoe in dat ziekenhuis zeg. er waren geen kamers vrij! echt, we hebben ruim twintig minuten gewacht (inclusief goedje) tot we naar binnen mochten. en toen kreeg ze de baarmoedermond niet goed in beeld en toen ze 'm in beeld had, kreeg ze het flexibele buisje niet goed naar binnen. toen kwam er een collega bij en die kreeg 't uiteindelijk voor elkaar, omdat ik een grapje maakte en zelf moest lachen. dat geduw op m'n buik werd ik echt moe van (om de boel te kantelen).

maar goed, 't zit er weer op (en in, hihi) en we gaan maar weer de komende weken afwachten. ik hoop ook dat 't een goed teken is dat de data heel mooi uitkwamen, Sil!

Tam, als je 't echt niet meer houdt, ga dan zo'n ding halen. je hebt 't al heel wat langer uitgehouden dan de meeste vrouwen hier zouden doen (of kunnen). en die halve dag maakt echt helemaal niets uit hoor. als je nu zwanger bent, ben je 't morgen ook (en andersom).

die twee weken zijn killing en om jezelf nu nog zo te pesten voor die laatste nacht...

of wil je 't graag samen doen, dan zou je eventueel vanavond kunnen testen. je voelt zoveel en soms ook juist zo weinig, daar wordt je echt knettergek van. 't zegt niets. zoveel vrouwen, zoveel verschillende zwangerschappen. en dat is gelijk ons probleem, we willen houvast, zekerheid. en die krijgen we niet. moet zeggen dat ik ook even een baalmomentje heb nu, door dat gezeik in 't ziekenhuis net. wat wij allemaal moeten doen voor iets wat eigenlijk zo normaal en natuurlijk is.

Tam, meis, ik denk aan je en leef echt heel erg met je mee. ik vind het zo rot om je te zien worstelen met die verdomde ja/nee-vraag. hou nog even vol en ik duim nog steeds voor je!

Geplaatst

He Melis,

Jeetje wat balen dat het allemaal zo moeilijk ging. En nu is het weer wachten en wachten en wachten. Nou ja de inseminstie is weer voorbij en het zit er allemaal in. Hebben ze jullie ook nog de uitslage vertelt van het onderzoek???

Gezellig zitten we wel met zn 2en erop. Ik wens ook jou nu de komende 2 weken succes en hopelijk een mooi resultaat.

Kuzzz

o ja en many many tnx voor de support.

Geplaatst

Tammy ik weet niet of je vandaag nog hier komt kijken maar ik wilde je ook nog even succes wensen met het testen morgen, wat is dat wachten zwaar maar jij hebt het inderdaad heel knap vol gehouden, petje af voor jou! Ik hoop van harte dat het wachten beloond wordt.

Geplaatst

He Melis, ben ik ff een dagje niet hier geweest moet ik meteen een heleboel van jouw verhalen lezen omdat jij een paar dagen bent weggeweest :D. Ten eerste wat goed dat jullie de inseminatie alweer achter de rug hebben. Gelukkig ben je meestal snel vergeten dat het niet helemaal liep zoals het moet. Als de rest van de wachtweken maar soepeler verlopen. Heb je je van te voren een beetje druk gemaakt over de positieve test, is alles op zijn pootjes terecht gekomen, op naar de volgende positieve test! Dus je hebt je wel geamuseerd daar zo. Heb je normaal veel last van heimee? Nu kan je weer lekker op de bank zitten (letterlijk en figuurlijk) met je mannetje.

Hopelijk kan ik a.s. maadag naast je op het bankje komen zitten. Hou je een plekje vrij dan neem ik een appeltaart mee.

Geplaatst

Kom op Tammy, nog een nachtje slapen en dan kan je eindelijk de test doen. Veel succes morgenvroeg!!! Laat je ons meteen weten wat de uitslag is. Ik duim met je mee.

Geplaatst

Nou dames, de verlossende uitslag.........

ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren hebben we al getest, was vanuit het werk meteen naar de Kruidvat gereden en toen ik thuis kwam meteen gaan testen. Na de test heeft mn man hem meteen afgepakt en rende hij naar beneden haha. Later (lees na 2 min) kwam hij me vertellen dat er een overduidelijke plus stond.

Vanmorgen weer getest en ik had nog niet eens het dopje erop gedaan en toen zag je alweer een plus staan, deze nog duidelijker dan de vorige.

We zijn echt zo mega blij, dat we het nog niet eens echt kunnen geloven. Ga straks ook het zh bellen kijken hoe het nu verder gaat.

Echt super tnx voor alle support!!!!

Hopelijk nu voor jullie deze maand ook heel goed nieuws, zou echt geweldig zijn.

Veel liefs en dikke knuf

Geplaatst

WHOEIEIEIEIEIEIE GEFELICITEERD MEISSIE!!! Helemaal te gek voor jullie, ga nu maar lekker genieten van dit goede nieuws, je zorgt in ieder geval voor een goed begin van mijn dag hahaha.

Liefs Dani.

Geplaatst

echt Tam, serieus?! wat goed!!!! gefeliciteerd wijffie! was het eerste waar ik net aan dacht toen ik wakker werd: ff kijken of ze al wat weet.

zie je nou wel dat niets voelen helemaal niets zegt!

ben echt superblij voor je meis!! geniet ervan, allebei...

dikke kus!

Geplaatst

oh en Lin: mag 't ook chocoladetaart zijn? :wink:

je hebt vandaag de volgende echo toch? hoe is 't gegaan?

ff nog even over de opleidingsdagen: heb 't echt heel erg naar mijn zin gehad (dat was wel duidelijk aan de lengte van 't verhaal te zien volgens mij, haha). en ik heb inderdaad altijd wel last van heimwee. slecht slapen, niet m'n draai kunnen vinden. duurt op vakantie ook altijd wel ff voor ik op m'n gemak ben. maar dankzij m'n collega's zie ik er voor de volgende keer een stuk minder tegenop. en das maar goed ook, want dan moet ik acht weken lang vier dagen per week intern.

zit hier trouwens een beetje te stuiteren door 't nieuws van Tam *grijns*

Geplaatst

Tammmmmmmmmmy..............zwangere mutsie !!!!

Ik zit met tranen in mijn ogen op mijn werk lieverd! Van blijdschap uiteraard!

:crybaby2::crybaby2::crybaby2:

Wat zul jij een gat in de lucht hebben gesprongen samen met je man.

Echt waar ik ben zo blij voor je. Ik ben helemaal enthousiast ervan.

Ik had geen zin in de dag vandaag maar nu wel door het goede nieuws.

Gelijk al bij de eerste behandeling. Echt onwijs!!!

Geniet van die babyroze of babyblauwe wolk waar je de komende tijd op zweeft!

Laat je nog wel even weten hoe het nu verder gaat? Daar ben ik ook benieuwd naar....

Een hele dikke knuffel van mij

Geplaatst

Hoi Melissa,

Ik grijns met je mee voor Tammy. Ik ben er zo enthousiast over.

Nu wij ook nog en de overige dames die ook de behandeling moeten doorstaan.

Wel vervelend voor jou dat het niet lekker ging met de inseminatie. Maar dat is even vervelend maar dan heb je het wel gehad. Je mag op 04-04 testen, ook alweer zo'n mooie datum.

Je schrijft dat je ons misschien wel gemist hebt, nu ik jou ook hoor!

In het begin dat ik op dit forum zat las ik wel de verhalen maar ik had er geen band mee. Nu kan ik het niet meer loslaten hahahahaha

Ga je nog wat leuks doen het weekend?

Groetjes Sil

Geplaatst

heej Sil,

gelukkig, 't is wederzijds! ik merkte 't echt vandeweek, kwam ik op m'n hotelkamertje na een dag in de banken gezeten te hebben; kon ik niet eens even kijken hoe 't met "mijn meiden" ging...

je moet inderdaad een band krijgen met elkaar, anders blijven 't alleen verhalen. en die verhalen kennen we van onszelf uit ook wel genoeg.

ik meen 't echt als ik zeg dat ik jullie steun heel erg waardeer. we hebben elkaar nog nooit gezien, maar ik krijg hier net zoveel support als van mijn directe omgeving. anders misschien, maar niet minder belangrijk.

we hebben een lekker groepje en we gaan die zwangere doos goed in de gaten houden (een beetje nerveus gaan lopen doen en dan gewoon met de eerste x zwanger blijken te zijn, tsssssk :wink:)

Geplaatst

oh en ja, ga vanavond lekker de stad in, eten met m'n liefste vriendinnetje. de verhalen vertellen van de afgelopen week en sowieso een beetje bijkletsen. zitten allebei in 't traject voor een nieuwe functie, dus we hebben genoeg te bespreken.

en verder lekker rustig aan doen. behalve morgenochtend, dan ga ik even goed zweten in de sportschool (kwam er in 't niet zo vriendelijke hotelbadkamerlicht achter dat ik van navel tot knieën aardig cellulitis heb, dat moet weg!).

en jij, nog wilde plannen? :sneaky:

Geplaatst

Hai ladies,

Echer super bedankt voor jullie berichtjes. Echt niet te geloven dat het gewoon in 1x gelukt is. En dan ook nog met het aantal zaadcellen dat ze hadden gevonden bij mn man. De gyn had weinig hoop op een goed afloop en ze liet ons zelfs nog de keuze om wel of geen inseminatie te doen hahaha. Wat zijn wij blij dat we het gewoon gedaan hebben.

Ik wilde vanmorgen ook eerst het goed nieuws met onze vaste meiden delen.

Melis, best nog een zware opleiding als je straks ook nog intern moet...ppffff. Moet je je mannetje missen doordeweeks. Zal waarschijnlijk voor hem ook wel wennen zijn, geen vrouw 's avonds naast hem haha. Meestal hebben mannen het er moeilijker mee dan wij.

Echt leuk dit forum, kijk echt elke dag ook hoe het hier allemaal gaat. Met zn allen gezellig kletsen over van alles en nog wat. Heerlijk gewoon.

Kan straks om 1100 het zh gaan bellen, ben echt benieuwd wat er nu verder gaat gebeuern enzo. Want vandaag over 3 weken zitten we in het vliegtuig naar Australie!!!!

Die reis kan nu echt niet meer stuk en de rest van het jaar ook niet meer.

Wij gaan over onze reis ook een website bijhouden, als jullie willen kijken moet je ff je mail geven, dan kan ik jullie toevoegen aan ons adresboek en krijg je een mail als we weer iets hebben gepost.

Kuzzz en Melis 04-04 wordt jou dag!!!

Geplaatst

zal je zo ff een priveetje sturen met m'n mailadres. ik ben wel benieuwd hoe de reis gaat verlopen! hoe is het gesprek met 't ziekenhuis gegaan?

de opleiding is zeker best pittig. ik heb gelukkig het voordeel dat ik al heel sociaal vaardig ben natuurlijk, haha! nee, ff serieus. ze zeiden daar ook dat ik wat dat betreft met kop en schouders boven de rest uitsteek, maar das niet zo gek met mijn opleiding en werk. dat verkeersinzicht, meerijden, meekijken, ingrijpen (of juist niet), dat zijn zaken die voor mij weer zwaar worden. en al die verkeersregels, OMG!! maar dat komt goed. ik heb 't idee dat mijn man er juist beter tegenkan dan ik. volgens mij heeft hij 't juist moeilijker als ik 't erg naar mijn zin heb en 'm minder mis :hypocrite:

en wat ik helemaal vergeten ben te zeggen in de stuiterbui van vanochtend: ons huis wordt 30 maart opgeleverd! of had ik dat al wel gezegd? ik weet 't niet meer... maar goed, 30 maart en 4 april. dicht bij elkaar, toeval? ik hoop 't niet :wink:

lijkt me leuk om samen te zwangeren Tam!

Geplaatst

Nou ladies, heb net het ziekenhuis gebeld en mag 9 april komen voor de echo. Ze zei al dat er dan een hartje aan het kloppen is, dat lijkt me helemaal geweldig. Denk dat ik dan wel ff een paar traantjes kan gaan weg pinken.

Echt komt ook nog heel mooi uit, want de volgende dag zitten we in het vliegtuig!!!

Met de echo dan ben ik (schijnbaar) 7 weken zwanger, dus ff rekenen.....kom ik uit op 26-11 hahaha, dan is ook mn man jarig. Dat ga ik hem straks nog wel even zeggen.

Veel succes nog ladies en Lin hoe is het bij jou gegaan???

Geplaatst

Hai

Hahahaha Melissa...we zitten denk ik gewoon in een roes vandaag door het nieuws van Tammy.

Nee je had het nog niet gezegd van je huis! Lekker vooruitzicht.....we krijgen het nog druk met zijn allen hahahahaha

Owww...tammy....tammy.......

Heerlijk!

Laat je tranen maar lopen hoor. Toevallig zit ik het liedje van Ilse de Lange te luisteren ( i still cry ). Dan lees ik net de zin van jou dat je dan een traantje weg zou pikken. Toevallig hahahah

Spannend hoor je echo! Het is nog 3 weken wachten maar dat maakt allemaal niet meer uit. Je weet nu gewoon dat je zwanger bent dan doet het wachten niet meer toe...

Mag ik er ook nog bij om te zwangeren?

:B-0009:kom maar deze kant op, ooievaar!

hahaha nou meisjes de groetjes weer en tot later!

Geplaatst

hahaha Sil, Ik zal de ooievaar ook jou kant opsturen. Naar jullie allemaal natuurlijk!!!!

Melis, wat heerlijk van je huis, kan je eindelijk alles op orde maken. En stiekem alvast de babykamer gaan inrichten.

Kuzzz

Geplaatst

jeetje dames, wat zijn we uitgelaten allemaal vandaag! maar er gebeurt dan ook veel positiefs de laatste tijd, vandaag wel heel letterlijk.

maar ik heb het gevoel dat we een lekkere flow ingaan de komende tijd. of het nou baby's zijn of (ook) andere dingen, dat weet ik niet. maar het voelt wel lekker aan.

de babykamer is in gedachten allang ingericht, weet precies welke kleuren op de muur, welke kleuren van de meubels, de beeldjes, de speeltjes, de gordijnen, alles is al volledig klaar (in mijn hoofd, ik hoef alleen 't deurtje maar open te zetten).

maar weet je wat nou het gekke is. sinds vandeweek heb ik het hele voortplanten ook weer een beetje losgelaten. we willen allebei nog heel graag en ik denk er niet aan om te stoppen met IUI. maar er speelt nog zoveel meer dat ik me niet zoals vorige maand twee weken lang alleen met m'n buik bezig wil houden.

het is lente, er staat genoeg op stapel en ik wil er met volle teugen van genieten! misschien ben ik daarom wel zo uitgelaten, haha!

Sil, ik moet echt zo om je lachen, je reacties spetteren altijd van 't scherm af (of ze nou positief zijn of negatief). volgens mij stop je al je gevoel in die tikken op 't toetsenbord :wink:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden