Jump to content

Wanneer bevallen van een tweeling en hoe?

Recommended Posts

Posted

In navolging van de vraag van Mariek ben ik nieuwsgierig naar de verhalen van tweelingmoeders. In welke week zijn jullie bevallen en hoe? Er wordt gezegd dat tweelingen gemiddeld met 37 wkn worden geboren, maar hoe zit het met het gemiddelde van dit forum, komt het overeen met die 37 wkn?

liefs, Stéphanie

Guest Vonnie
Posted

Hoi Stéphanie,

Laat ik dan maar beginnen: onze meiden zijn na een zwangerschap van precies 34 weken via de natuurlijke weg geboren. Ze lagen allebei met het hoofdje naar beneden en hadden haast om eruit te komen. Binnen 2 uur (ik overdrijf niet!) waren ze er allebei, met een tussenpose van "slechts" 8 minuten.....

Overigens hebben de dames maar 3 dagen in de couveuse hoeven te liggen en zijn ze niet beademd of zo. Na 2,5 week ziekenhuis mochten ze al naar huis.

Posted

Vonnie,

dat was een voorspoedige bevalling zeg.

Wat was de reden dat je tweeling toch nog 2,5 wkn in het ziekenhuis moesten blijven, terwijl ze na 3 dgn al uit de couveuse waren?

De laatste bezoeken aan de vk liet zien dat er 1 met het hoofdje naar beneden ligt en de ander met het hoofdje omhoog. De verloskundige vertelde dat het belangrijk is dat degene die het meest beneden ligt, met zijn/haar hoofdje naar beneden moet liggen voor een natuurlijke bevalling.

liefs,Stéphanie

Guest Vonnie
Posted

Dat werd mij indertijd ook verteld. Voorwaarde voor een natuurlijk bevalling is dat de eerste baby met het hoofdje naar beneden ligt.

Onze meiden moesten uiteindelijk nog 2,5 week in het ziekenhuis blijven om te leren zelf elke fles (om de 3 uur) leeg te drinken. Omdat ze nog klein waren en prematuur, hadden ze daar wat moeite mee en kregen ze vaak sondevoeding. Toen ze elke fles zelf leeg kregen, mochten ze mee naar huis.

Posted

Hey,

Ik ben bevallen met 38weken (min 1 dag). Ook net als Vonnie een snelle, natuurlijke bevalling. Binnen 6 uurtjes had ik ze er allebei uit, met 15min ertussen.

Beiden lagen met het hoofd in de juiste ligging, maar wat Vonnie ook al bevestigde; als nr. 1 goed ligt, mag je natuurlijk bevallen. Nr. 2 kan daarna nog draaien, omdat ie opeens zeeën van ruimte heeft. Bij mij mocht ie natuurlijk niet draaien, dus toen Iris eruit was, greep de vk direct op mijn buik, om Thomas in de juiste ligging te houden. Toen ik op adem was (na 8 min ongeveer), kwam hij binnen 7 min achter zijn zus aan.

De vk was trouwens bij mijn bevalling, dat is standaard. Zodra het einde in zicht komt, wordt de gyn gebeld en die kijkt alleen of ze goed geboren worden. Dat wil zeggen, dat nr 2 niet opeens dwars gaat liggen. Dan kan het evengoed een keizersnee worden...

Maar, zie hier dus al 2 positieve verhalen!

Groetjes Laura

• 1 year later...
Posted

Hallo

Ik wilde dit topic weer ff na boven halen misschien zijn er nog mensen die hun verhaal kwijt willen ik ben er erg nieuwsgierig naar!!!!

Groetjes

Posted

Hoi meiden,

Ik lag al een paar dagen in het ziekenhuis vanwege te hoge bloeddruk. Beide kleintjes lagen met hun hoofdje naar beneden. Met 37 weken werd ik ingeleid. 's Ochtends om 10.00 werden mn vliezen gebroken, Eva is om 17.58 geboren en Finn 19 minuten later. Wel moest mijn placenta operatief verwijderd worden.

Ook bij mij werd de bevalling geleid door de VK. De gyn was wel aanwezig op de verloskamer. Toen Eva was geboren hield de gyn meteen mijn buik vast zodat Finn met zn hoofdje naar beneden zou blijven liggen.

Al met al kijk ik best positief terug op de bevalling.

Liefs, Jane

Guest Nienke79
Posted

Gewoon voor de weet: (aangezien ik zelf natuurlijk nog geen kindjes heb)

Mijn zus heeft een tweeling en zij zijn geboren met 37 weken.

Zij zou op de natuurlijke manier (weliswaar in het ziekenhuis natuurlijk) bevallen maar de jongens zijn uiteindelijk na 10 uur weeën toch met een keizersnede gehaald.

Lfs, Nienke

Posted

Goh, wat leuk dat dit topic weer naar boven is gehaald. Als ik zo over het forum surf zijn er een hoop tweelingmoeders-in spé, helemaal leuk.

Zelf met 33,6 wkn weeënremmers gekregen. Met 36,2 wkn zijn Saar en Mees geboren. Dag ervoor, in de ochtend, vliezen van Mees gebroken. Vliezen van Saar doorgeprikt net voor geboorte.

lfs, Stéphanie

Posted

Ja stephanie jou topic weer ff na boven gehaald.............

Leuk om die verhalen te lezen!!!!!

Groetjes

Posted

Hoi hoi,

Ik ben met 32,4 weken bevallen...een beetje vroeg...maar alles, naar omstandigheden, oké!

De vliezen van het eerste kindje waren gebroken. Ik heb geen weeënremmers gekregen, de bevalling mocht gewoon op gang komen. Dat is ook gebeurd en na ongeveer 6 uurtje waren allebei de meiden er. Er zat 3 minuten tussen de dames.

Omdat ik wel erg vroeg ging bevallen, stond mijn kamer behoorlijk vol...hihi. De gynaecoloog, de verloskundige en twee verpleegkundigen waren er vanaf het begin bij. Bij volledige ontsluiting kwamen er ook twee kinderartsen bij.

Groetjes!

Posted

Hoi hoi,

Ik ben nog maar pril zwanger van een tweeling, maar vroeg me dit laatst ook al af en en ben net als Men en Pieneke erg benieuwd naar alle verhalen van de tweelingmoeders!

Misschien misbruik ik dit topic nu een beetje, maar kunnen de tweelingmoeders mij misschien ook adviseren over welke tweelingkinderwagen zij als goed en prettig hebben ervaren....

Thanks.

Groetjes, Carolien

Posted

Zoo krullie das inderdaad volle bak,hahahah!!!!! Maarje denk dat je er op dat moment niet echt bij nadenkt!!!! Maar ook erg vroeg he hoop dat ze bijn mij langer blijven zitten!!

Henkiepenkie er is ook een topic tweeling mama`s daar hebben we ook dat soort vragen gesteld misschien moet je daaar ff kijken!!!!

Liefsss

Posted

Hoi hoi,

Hier nog een tweelingmama! Ben bevallen met spoedkeizersnede vanwege hellp syndroom. Helaas ook 8 weken te vroeg. Beide kindjes lagen zo dwars als het maar zijn kon....Al vanaf 'n week of 25....

Fijn om te lezen dat het vaak toch 'normaal' kan gaan!

Liefs Anne

Guest mama tms
Posted

hallo

ik ben met precies 37 weken bevallen

van onze boys

binnen 5 uurtjes waren ze er,ze lagen

allebei met hun hoofdje beneden maar

nadat mats geboren was,draaide stijn

en kwam eerst met zijn kontje en een armpje

die hebben ze hardhandig terug moeten duwen

en hij is uiteindelijk 30 min. na zijn broer in

stuit geboren

helaas had stijn we zijn bovenarmpje gebroken

tijden de bevalling

na 1 nachtje mochten we lekker naar huis

zou het zo weer doen!!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use