Jump to content

Wie heeft tips tegen misselijkheid

Recommended Posts

Posted

Hey meiden,

Wie heeft tips om misselijkhied tegen te gaan? Ik ben nu echt de hele dag misselijk en sinds gister moet ik dus ook steeds braken. Als ik iets eet, dan ligt het er zo weer uit. Wordt er een beetje moedeloos van. Ik wil zó graag een beetje normaal functioneren maar het gaat echt niet.

Alle tips zijn van harte welkom.

Liefs, Jane

Posted

Jane, ik zou het vanuit eigen ervaring niet weten maar ik weet dat mijn zus ook ze misselijk is geweest, dus ik zal haar eens vragen. Ik herinner me nog wel dat ze vaak sochtends om 10 uur al aan de drinkbouillon zat, dat hielp geloof ik enigzins. Sterkte!!

Henne

Posted

He Jane, vreselijk is dat he. Ben ook de hele dag misselijk geweest vanaf week 6 tot een week of 15-16. Vond het echt niet leuk meer. Heb vanalles geprobeerd, kleine hapjes eten de hele dag door (kwam in die tijd 5 kilo aan) hielp eigenlijk ook niet. Ik heb gelukkig niet zovaak over moeten geven, maar als je daar wel veel last van hebt dan zijn er middeltjes die de huisarts je kan voorschrijven om de misselijkheid wat tegen te gaan. Veilig voor het kindje.

Succes, meid! Het gaat meestal na de eerste 12 weken weer over. Ik weet het, lijkt nog heeeeeel ver weg...

liefs,

Mariek

Posted

Hoi Jane

Ik heb dat vorig jaar ook gehad,en toen zei men gynaecoloog

Dat voordat je eigenlijk op staat,een beker slappe thee en een beschuitje moet eten zonder boter,Het heeft by mij wel geholpen!!!

Liefs Elvira

Posted

Hoi Jane,

Die misselijkheid is echt verschrikkelijk. Ik zit nu op bijna 12 weken en ben helaas nog steeds misselijk. Het begint als ik opsta, ondanks het beschuitje en de thee, en het blijft de hele dag hangen. Vorige week, met 11 weken, was het ineens 2 dagen weg maar nu is het toch weer terug. Ik heb van de gynaecoloog emasafene zetpillen voorgeschreven gekregen omdat ik ook erg veel moest overgeven. Helaas hebben de pillen alleen iets geholpen tegen het overgeven en niet tegen het misselijkheidsgevoel.

Tips die ik gehad heb zijn, slokjes cola drinken, pepermuntjes eten of tictac of iets dergelijks.

Ik hoop dat het jou wel helpt en anders misschien die pillen, die zijn helemaal veilig in ieder geval.

Succes en sterkte,

Liefs van Corina

Posted

acupuntuur kan ook helpen tegen misselijkheid.

Ik ben gister na mijn tp geweest en ze zei als je zwanger bent en je bent misselijk kun je je ook laten prikken..

er zijn al vele zwangeren mee geholpen.

misschien is dit een idee?

Liefs

Desiree

Posted

Hoi jane,

Gembercapsules schijnen ook te helpen. Wel eerst met de gynaecoloog overleggen dan voordat je ze gaat gebruiken. Sterkte ermee!

Groetjes Debbie.

Posted

Hoi,

Vit B6 kan uitkomst bieden. Deze werkt op de hormoonspiegel, die dus die misselijk veroorzaakt.

Het zit in de volgende producten: zilvervliesrijst, bananen (kan je misschien blenderen met ander fruit of in de yoghurt proberen), peren, brood, sojabonen, noten.

je kan evt. ook een vit B-complex gaan gebruiken. Overdosis is bij deze niet mogelijk.

probeer naast kleine porties, ook friszure producten te gebruiken (frisse zuivel, vruchtensappen, maar ook bouillon kan helpen). Blijf zoveel mogelijk van vette en zoete producten af; deze kunnen de misselijkheid alleen maar verergeren.

Sterkte, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Laura

Posted

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga morgen meteen één en ander halen en een afspraak maken met de acupuncturist.

Ik vindt het echt vreselijk om me zo te voelen en aangezien het nog wel even kan duren ga ik morgen meteen actie ondernemen!

Nogmaals bedankt!

Liefs Jane

Guest Amanda
Posted

ooooja.. ik ben de hele zwangerschap misselijk geweest, en meestal 1 of 2 x per dag overgeven..

Ik at s'ochtends in bed, hubbie bracht een licht ontbijtje naar boven. Verder at ik, geregeld, kleine proties.

Als ik weg ging had ik altijd sultana ofzo bij me, want een lege maag was funest! Als ik in de stad langs iemand liep die iets aan het eten was, moest ik er echt met een boog omheen.. anders was het prijs, moest ik overgeven.. Vlees braden.. vreselijk... die geur!!! En op een gegeven moment werd ik zelfs misselijk van de geur van wcverfrissers!!!!

Ik kreeg niks van medikatie omdat ik niet veel hoefde over te geven, en niet afviel.

Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neergelegd..

Ik at, rende naar de wc, poetste mijn tanden, en at weer verder......

Ik hoop voor je dat het snel minder wordt/over is!!!

Posted

Ik ben de gehele zwangerschap extreem misselijk geweest en ook ondervoed geweest (en daardoor opgenomen geweest) door het vele spugen... Bij mij werkten medicijnen helaas niet... Ik heb wel wat baat gehad bij acupunctuur, maar dat was best pittig. Moest iedere dag voor de acupunctuur naar het ziekenhuis, mijn gyn was zelf acupuncturtist. Na vier weken mocht ik langzaam gaan afbouwen naar om de dag. Maar al met al bracht het bij mij wel wat verlichting. Het ging niet helemaal over, maar het ging wel beter!

Groetjes, Bianca

Posted

Jane,

Wat super vervelend voor je meissie..

Ik hoop dat je vandaag wat spulletjes in huis kan halen zodat je je snel weer een beetje beter zal gaan voelen.

Sterkte...

Groetjes van Daan

Posted

Hey meiden,

Ben net terug van acupunctuur. Kon nog ff tussendoor gelukkig. Ik voel me wel iets beter nu. Heb voor volgende week weer een afspraak!

Liefs, Jane

Posted

Wat fijn dat je er even bij tussen kon, en helemaal fijn dat jij je iets beter voelt.

Posted

Hey Jane,

Ik kwam onderstaande info tegen op internet. Misschien heb je er wat aan??? (al hoop ik dat je je beter voelt en de tips niet meer nodig hebt)

Misselijkheid

Tijdens de eerste maanden van de zwangerschap hebben veel vrouwen in meer of mindere mate last van ochtendmisselijkheid of van misselijkheid en/of braken gedurende de hele dag. Het begint meestal bij 6 weken en is op 8 a 9 weken zwangerschap op het hoogtepunt. Daarna zak het bij veel vrouwen weer af om na de eerste 13 weken helemaal te verdwijnen. Helaas zijn er ook vrouwen die de hele zwangerschap last houden van misselijkheid.

Misselijkheid wordt veroorzaakt door het hormoon HCG. Soms worden bepaalde luchtjes opeens niet meer worden verdragen, zoals de geur van gebakken vlees of koffie. Het hoeft ook niet perse 's ochtends op te treden, dat verschilt per vrouw.

Door misselijkheid en braken is het mogelijk dat je wat afvalt. Meestal is dit geen reden voor zorgen. Mocht je twijfelen of als er sprake is van 'helemaal niks meer binnenhouden' en er veel gewicht wordt verloren, neem dan contact op met de verloskundige.

In een later stadium van de zwangerschap kun je ook misselijk zijn. Dit komt meestal omdat je baby tegen je maag en darmen drukt. Hierdoor verandert de mobiliteit van je darmen. Voedsel kan langer in de darmen zitten waardoor ze meer voedingsstoffen opnemen.

Tips:

• Drink en eet meteen iets bij het wakker worden, dus nog vóór het opstaan! De partner kan ontbijt op bed brengen (zoals een kopje thee en een beschuitje), maar het is ook mogelijk 's avonds alvast wat klaar te zetten, zoals een cracker, rijstewafel of een krentenbol.

• Laat je maag niet leeg, eet regelmatig.

• Ddrink voldoende, zeker als de misselijkheid gepaard gaat met braken.

• Geen vetrijke of gekruide dingen eten.

• Frisse buitenlucht wil nog wel eens wonderen doen.

• Eet en drink veel kleine maaltijden over de dag verspreid. Veel kleine maaltijden over de dag verspreid eten houdt in zo'n 7-8x per dag iets eten.

• Als je echt niets kan binnenhouden ga dan even naar je huisarts.

Er zijn verschillende soorten natuurproducten die zouden helpen tegen de misselijkheid. Zelf dokteren met deze natuurproducten wordt afgeraden. Voor advies kun je beter contact opnemen met de huisarts/ verloskundige. Het natuurproduct kalebaskalk wordt geheel ontraden. Dit product bevat erg veel lood. Lood kan te vroeggeboorte en een lager geboortegewicht veroorzaken.

Groet, Michelle

Guest Amanda
Posted

Het schijnt dat vanille-vla helpt, ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Later in de zwangerschap sliep ik met meerdere kussens, iets meer rechtop, want als ik plat lag...

Posted

Heel erg bedankt voor jullie tips. Ik heb hier zeker veel aan. Het gaat weer de goede kant op met mij. Ik hoeft niet meer te braken, zo blij hiermee!

Liefs, Jane

Posted

oja ik kwam nog een folder tegen over zwangerschap.( uit het ziekenhuis meegenomen)

vitamine b6 helpt tegen de misselijk heid.. en nou moet je me niet vragen wat het is want dat weet ik namelijk niet! (misschien iemand anders?

goed dat acupuntuur helpt!

liefs

Desiree

Posted

Hoi Dees, zie mijn antwoord hierboven ergens.

Daar heb ik vit B6 genoemd....

Jane, fijn te horen dat het al iets beter met je gaat!!!

Groetjes Laura