Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

mariek...over bv geven en niet vruchtbaar zijn...ga er niet van uit hoor! heb vier mensen in mijn omgeving die dat ook dachten en spontaan zwanger raakten binnen een half jaar na de zwangerschap terwijl ze nog borstvoeding gaven! Je bent verminderd vruchtbaar maar kan dus wel zwanger raken!

ennuh...mijn zussen geven altijd meer dan een half jaar bv maar de 1e drie maand zijn hel vanwege de pijn bij het aanleggen.

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He EDR,

Goed om dat nog even duidelijk te hebben! Niet dat het veel uitmaakt voor ons meiden ;-) De kans op een spontane zwangerschap blijft heel klein... maar toch. Hoewel, als ik er nu zo over nadenk, een zwangerschap, ook al is dat bijvoorbeeld al na 6 maanden na de geboorte van Yinthe, zou ik ondanks dat het wel heel vlot op elkaar is, toch helemaal niet erg vinden. Een 2e wondertje zou heel welkom zijn....

Moet eerlijk bekennen dat ik niet had kunnen vermoeden dat de BV nog zo'n hele onderneming zou zijn. Dacht 'aanleggen en klaar', maar er komt zoveel meer bij kijken. En ja, het is zeker een kwestie van doorzetten. Ook bij mij doet het aanleggen de helft van de keer nog echt even behoorlijk zeer, maar de pijn verdwijnt gelukkig al snel weer. En dan heb je nog dingen als borstontsteking, tepelkloven, kolven, stuwing, lekkende borsten, productie op pijl houden etc etc. Maar je doet het voor je kleintje. En daar heb je alles voor over!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ongeveer het eerste wat de verloskundige mij voor waarschuwde is dat ik wel vruchtbaar ben, ookal geef ik borstvoeding. Dat is wel fijn om te weten.

Ik had gehoopt dat dat niet zo was en zie er een beetje tegenop om weer aan de pil te gaan. Die rotzooi heb ik al jaren geslikt en waarvoor vraag je je achteraf. Maar we zullen de eersten niet zijn die spontaan zwanger worden na de hele MMM, terwijl je borstvoeding geeft.

Wij zitten er niet op te wachten om binnen een half jaar weer zwanger te zijn. Twee is genoeg. Moet er met manlief eens goed over hebben wat te doen. Condooms zijn ook niet mijn favoriet.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Nou, precies het goede onderwerp te pakken. Ik was vanochtend bij de VK voor m'n controle en ze zei, dat je alleen minder vruchtbaar bent als je max 4 uur tussen voedingen laat, dat gaat voor ons dus echt niet meer op. Ze heeft ook in m'n dossier gekeken en hoewel 1 eileider eruit is en de andere niet veel meer doorlaat, raadde ze me aan toch aan anticonceptie te doen ;-( Tja, hier dus ook tijd voor een goed gesprek dus... Moet echt (nog) niet denken aan een zwangerschap, hoe heerlijk het ook was en hoe positief ik over de bevalling ben, en hoeveel ik van Tessa hou en haar echt wel een zusje of broertje gun. Tja, en voor de 1% kans zomaar zwanger te worden vind ik de pil en spiraaltje echt niks.

Verder kan het zijn dat je pas na 6 tot 10 weken ongesteld wordt, maar echt maanden duurt het niet, zei de VK (maar ik lees wel andere ervaringen op het www). Nou ja, afwachten dus maar en hopen dat het zolang mogelijk weg blijft.

Was een heerlijke ochtend trouwens, zowel naar het VU als naar m'n collega's was Tessa superzoet, iedereen is verliefd op 'r. En zelfs zonder huilen 4 uur tussen de voedingen gelaten door het uitstapje, maar thuis meteen gevoed en in haar bedje gelegd en ja hoor, ze slaapt alweer bijna een uur. Heerlijk! Zou zo fijn zijn als ze dit eens onder etenstijd deed ;-)

Geplaatst

Hier alweer de 3e dag zonder poepluier. Wel veel plasluiers gelukkig, maar het is toch vreemd om ineens geen poepluiers meer te verschonen... ook al weet je dat het erbij hoort, een baby poept nu eenmaal! Poept en slaapt en drinkt. Kijk uit naar de enorme explosie die ongetwijfeld in de maak is ;-)

Yinthe begint geluidjes te maken, zo leuk en schattig. Ineens hoor je het stemmetje in de vorm van AH! en Oeeoeee... Een heel lief stemmetje. Kan niet wachten totdat ze echt begint te brabbelen.

Wat leuk, Leeuwtje, dat Tessa zo zoet was tijdens het uitje. Je was vast super trots!

Ik moet er ook niet aan denken om weer aan de pil te gaan. Voelt zo tegenstrijdig en heb helemaal geen zin in hormonentroep. En de kans dat er net dat ene goede spermacelletje tussen zit wat net op het juiste moment die hele afstand weet af te leggen en mijn eitje bevrucht is heeeeel klein. Wij hebben besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken, maar wel rekening te houden met de vruchtbare dagen. Ik was voor de zwangerschap heel regelmatig, dus als dat straks weer zo is dan is dat een redelijk goede manier voor ons om een eventuele spontane zwangerschap de eerste tijd te voorkomen.

Leeuwtje, bedoel je 6-10 weken na de bevalling? Want dat zou nu zijn ongeveer...

Geplaatst

Haha hier net de eerste poepluier in 2.5 dag, zat meteen overal in, dus alle kleren moesten in de was! Ging wel met even piepen gepaard hoor, maar daarna was het meteen weer goed!

Hier ook weinig zorgen over een eventuele spontane zwangerschap, als het zo gebeurd, dan gebeurd het! Denk alleen wel dat aan de pil gaan onvermijdelijk zal zijn om de endometriose in toom te houden.. De gyn zag geen bezwaren voor een eventuele derde zwangerschap in ieder geval.. Maar ik vind het wel mooi zo hoor.. Heb al zoveel geluk gehad met twee gezonde mannetjes..!

Leuk he; mariek, die geluidjes.. beginnen hier ook te komen, nat als steeds meer bewuste hand en armbewegingen.. Heb nu zo´n babygym in de box gezet en soms hoor ik in ene de belletjes rinkelen en is het hem gelukt er een tik tegenaan te geven..

En leuk Leeuwtje, pronken met je kindje! Morgen komt er een groepje collega´s op kraamvisite hier, errug gezellig!

Liefs Pien

Geplaatst

Dag 4 zonder poepluier... toch maar eens gaan googlen of dat er écht wel erbij hoort (bevestiging zoeken...) Blijf het verrassend vinden om elke keer een 'lege' luier aan te treffen.

Lees vrijwel overal dat het inderdaad heel normaal is, dat borstvoeding maar weinig afvalstoffen oplevert en dat het ontbreken van poepluiers een indicatie is dat de bv perfect is afgestemd. Als er maar genoeg plasluiers zijn (en die zijn er). Toch heb ik het idee dat ze soms een beetje last heeft van haar buik. Kreuntjes en jammerende huiltjes. Maar misschien verbeeld ik me dat wel.

Lekker weer, he! Wat een genot om nu met zwangerschapsverlof te zijn. Ga zo eens een lange wandeling maken met onze kleine meid.

Pien, veel plezier met de collega's vandaag!

Yinthe heeft het shirtje aan wat je had gegeven, staat heel leuk. En de tekst is zo passend...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Vanmorgen de moeder van een goede vriend op kraamvisite gehad, en Morris kreeg een petje, vond hij wel heel leuk:

Foto-N44BUCDX.jpg

Lekker tegen de zon, met dit mooie weer!

Liefs Pien

Geplaatst

Marieke, gisteren het cb gebeld over de poepluiers. Niets aan de hand hoor. Als de ontlasting maar niet hard is en er genoeg plasluiers zijn!

Isis zat gisteren zowaar weer helemaal onder de poep, zal je net zien......ze zit ook midden in een grote sprong. Heel erg huilerig en plakkerig (da's weer wennen 's nachts) maar de ontwikkeling gaat plots supersnel. Wat een prachtig mininmensje! Vandaag ook een korte broek bij de H&M voor d'r gekocht. Echt lachen!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey hoi!

Nou, hier ook nog steeds geen ongesteldheid gesignaleerd. Thirse is ondertussen al weer 14 weken. En eh, bij mij zit er tussen de laatste en de eerste voeding 10 uur... En dat is al een aantal weken zo.

Wel is hier de grote haaruitval begonnen. Enorm... Echt hele plukken in het afvoerputje na het haren wassen...

En die kilo's... Mijn weegschaal heeft het aan het einde van de zwangerschap begeven. Maar ik denk dat ik mijn oorspronkelijke gewicht al weer voorbij ben... Was zelfs mager na de bevalling en toen het vocht eindelijk weg was. Maar ja, het eten smaakte me niet echt meer toen, vet stond me tegen, veel last van brandend maagzuur... En een kindje wat binnen wel lekker mee at natuurlijk. Ik draag dan ook al wel weer weken mijn eigen kleding. Na 2 weken waren de zwangerschapsbroeken en shirts weer in de kast. Alleen lage broeken was nog niet zo'n succes, maar dat was meer vanwege de buikwond.

En zwanger worden... Tja, daar moeten we de mm weer voor in. We gaan zeker nog een keer proberen of er nog een broertje of zusje voor Thirse mag komen. Maar.... het eerste half jaar mag ik nog niet zwanger raken i.v.m. de keizersnee.

Mariek en Pien, wat een mooie foto's weer van jullie kleintjes!

Groetjesssssssssss

Geplaatst
Marieke, gisteren het cb gebeld over de poepluiers. Niets aan de hand hoor. Als de ontlasting maar niet hard is en er genoeg plasluiers zijn!

Ja maar... er is geen ontlasting, dus hoe weet ik of die niet te hard is...? :blind:

Dag 5 zonder poepluier! Heb ik hiermee het record? ;-)

Dat klinkt vrij ernstig, Hilde, die haaruitval. Echt hele plukken?! Dat belooft nog wat....

Morgen is papa-dag. Kan ik eindelijk weer eens gaan en staan waar ik wil. Vind de zorg voor de kleine meid heerlijk, daar niet van, maar even een dag helemaal voor mezelf... kijk er echt naar uit. Mijn beste vriendin komt naar Alkmaar. Lekker de stad in samen, of naar het strand als het mooi weer is. 's ochtends voor het eerst weer eens naar de sportschool (zal wel even slikken zijn)

2 weken na de bevalling alweer in je oude kleding?? Wauw, Hilde, petje af.

Jammer dat het (nog) niet zo'n mooi weer is vandaag. H en ik hadden plannen om met de kleine in de BB naar de duinen te gaan voor een wandeling, maar dan moet het wel droog blijven... zo maar eens even kijken wat de voorspellingen zijn.

Jullie nog leuke plannen voor het lange weekend?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee!

Mocht er (eindelijk) ontlasting komen en die is hard, dan is er een probleem! Snappie?! Maar zolang Yinthe lekker vrolijk is en goed drinkt, zal er lijkt mij niets aan de hand zijn......Isis kan af en toe ook heerlijk doorslapen, de 8 à 9 uren beginnen te komen. Jippie! Maar als ze dan wakker is dan is ze zo hongerig als wat......ze vreet me bijna op. Ik geloof dat er van mijn borsten ook weinig overblijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze straks weer omhoog staan....boehoe. Enneh, ik krijg flink de balen van mijn garderobe. Ook shirtjes zijn een groot probleem nu mijn borsten zo groot zijn (inclusief zoogkompressen). Ik pas bijna niets....

Marieke, vraagje aan jou. De terugplaatsing van Yinthe ging dat gepaard met toediening van hormonen enzo? Ik heb geen ervaring met cryo's, maar heb er wel 6 in de diepvries liggen. Ooit gaan we vast wel weer een poging wagen dus....pure nieuwsgierigheid.

Verder geen grootse plannen voor het weekend. Vandaag naar mijn schoonouders en morgen weer eens naar de kapper (gelukkig geen haaruitval gehad). Maandag gaat Isis voor het eerst een paar uurtjes naar de opvang (is verzet) maar dan moet mijn man haar brengen want ik ga zowaar eens naar de bios.

Toedels.

Liefs van Nora.

Geplaatst
Hee!

Mocht er (eindelijk) ontlasting komen en die is hard, dan is er een probleem! Snappie?!

haha, jaja, ik snap ;-) Vind haar wel erg huilerig de laatste tijd. Ook 's nachts, als ze ligt te slapen dan huilt/jammert ze soms in haar slaap... Hoop dat ik snel weer een luier vol smeuige poep aantref, vind het wel lang duren nu...

De tp van een cryo gebeurt in je eigen cyclus. Wel heb ik Pregnyl moeten zetten, maar dat was het wat hormonen betreft. Dus eigenlijk heel relaxed. Super hoor, dat je nog 6 in de vriezer hebt. Weet je ook over hoeveel rietjes ze zijn verdeeld?

8-9 uur... echt, ben jaloers. Yinthe zit sinds haar geboorte heel stevig vast in een nachtritme van 03.00 uur en 06.00 uur, bijna ongeacht wanneer ze 's avonds de laatste voeding heeft gehad.

Meisje wordt wakker, ga haar uit haar bedje halen. Fijne dag nog!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Mariek,

ik krijg net mail van LIEF. Morgen en overmorgen 25% korting voor (aanstaande) vaste klanten. In Alkmaar zit ook een LIEF-winkel, dus ik dacht ik meld het even.

Veel plezier met je 'vrije' dag.

De laatste nachten is het erg rommelig tussen 4 en 7 uur. Eén van de twee ligt dan te jammeren, huilen en of te krijzen. Omdat ik de ander niet ook wakker wil hebben, ga ik er om de haverklap heen. Bij 1 kind had ik hem/haar waarschijnlijk langer laten huilen. Na voeding 7uur vanmorgen heb ik de babyfoon uitgelaten en schok om 9.45 wakker (mede ook omdat ik om 10uur visite verwachtte).

liefs,Stéphanie

Geplaatst

:bf_new: VANOCHTEND EEN POEPLUIER!!

hahaha, waar je al niet ontzettend blij van kunt worden!

Stéphanie, thanks, ik ga zo zeker even langs! Moet nodig nieuwe kleertjes ook, want heb veel van de kleinste maat en veel gekregen in de iets grotere maat, maar daar tussen in... ik zoeken in de kast, maar haast niks. Dus ga vandaag eens leuke, lieve ;-) kleertjes voor haar kopen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hai!

Ja, leuk is dat. Blij om een poepluier! Hier is vandaag de rust gewederkeerd. Een paar onrustige dagen met Isis. Megasprong in haar ontwikkeling en dat ging gepaard met veel, heel veel huilen. Maar nu zit ze lekker te spelen in haar wipstoel, dat vindt ze helemaal geweldig. Beetje slaan tegen beertjes enzo.....klein boksertje.

Marieke, heb je nog wat gekocht, voor je zelf en Yinthe?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Fijn dat het sprongetje weer achter de rug is, Nora. Zijn vermoeiende dagen, he. Maar ook wel weer heel leuk om dan te merken dat ze echt weer veel meer kunnen daarna!

Yinthe zit vanaf vanochtend onder de uitslag. Het begon op haar hoofdje en rond haar oogjes, maar zit nu ook op haar hals en buik en armpjes... overal rode vlekjes. Arme uk.

Ben zeker goed geslaagd in de stad! Wat ze zeggen, dat je op ten duur meer kleertjes koopt voor je kleintje dan voor jezelf klopt wel, haha... zag zoveel leuke kleertjes voor de kleine meid. Was op zoek naar een vestje, voor als we naar buiten gaan. Maar bijna alle vestjes hebben een capuchon. En die wilde ik juist niet, zit alleen maar in de weg. Maar vond bij de Hema uiteindelijk precies wat ik zocht.

Een vraag: ik zit een beetje met de temperatuur 's nachts. Hoe doen jullie het? Wat trekken jullie de kleine aan voor het bedje? Ik ben constant bang dat het of te warm of te koud is... ben erg zoekende nog. Op dit moment heeft Yinthe 's nachts het volgende aan: een rompertje zonder mouwtjes of met korte mouw, een t-shirtje erover heen en een broekje en sokjes. Dan gaat ze in de mouwloze badstoffen slaapzak van de Hema en dan trek ik er vaak nog een dun dekentje overheen. Maar is dat te veel? Of juist te weinig? Tips zijn erg welkom!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nou, ons meisje slaapt in een romper met lange mouw en verder alleen sokjes aan, en dan in haar baby-bonkie, die je wel kunt vergelijken met een slaapzak, ik denk iets warmer dan jouw badstof slaapzak. Verder geen dekentje maar alleen een lakentje er strak overheen. Het kamertje wordt iedere dag lekker gelucht en de ventilatieroosters staan altijd open. Als ze wakker is, voelt ze lekker warm, maar niet bezweet aan (check the neck). Hoop dat je hier wat aan hebt. Zo, nu maar eens slapen...

Geplaatst

Hee meiden,

Alles lekker zijn gangetje lees ik? Super! Hier ook hoor, zijn de afgelopen dagen veel op pad geweest, een dagje naar vrienden en een dagje naar de camping waar mijn hele familie dit weekend kampeert en dat ging prima!

Vandaag maar eens lekker de tuin aanpakken want daar is nog niets aan gebeurd, leuke plantjes in de potten, onkruid trekken etc..

Morris ligt ´s nachts in een rompertje in zijn puckababy en dan heb ik nog een dekentje en lakentje over hem heen op borsthoogte zeg maar..

Vind het zelf lastiger in de wagen met dit weer, hoeveel ik hem in moet pakken zeg maar, wel of geen vestje en welk dekentje etc.. het weer is zo veranderlijk!

Nou meiden, geniet van het verlengde weekend en tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

's Nachts ligt Mees in hetzelfde slaapzakje van de HEMA, met blote benen en voeten als het warm is. Als het echt warm is enkel een lakentje erover heen, normaliter ook een dekentje.

Saar is nog te klein/iel voor de slaapzak (zelfs maat 50), dus zij ligt nog in haar kleren onder een dekentje en lakentje.

Vraagje 1: ik heb het idee dat moedermelk toch sneller 'weg' is dan kunstvoeding. De vorige voeding heb ik Mees 100 ipv 90 cc borstvoeding gegeven, maar een uur later had hij alweer honger. heb hem toen weer kunstvoeding gegeven. Herkennen jullie dit?

Vraagje 2: Sinds Mees over is gegaan van nutrilon Hypo-allergeen naar Nutrilon Standaard heeft hij rode vlekjes in zijn gezicht. herkenbaar?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stéphanie, zou best een reactie kunnen zijn op de nieuwe voeding.

Yinthe heeft ook al 2 dagen overal vlekken, met name op haar hoofd en in haar gezicht. Gisteren waren het allemaal kleine, vurig rode vlekken, vandaag is het minder vurig maar wel één grote vlek geworden, het lijkt qua vorm een beetje op een wijnvlek... ze ziet er niet uit, arme meid. Zou het een allergische reactie zijn ergens op? Ze is ook al weken een beetje snotterig/verkouden en niest veel. Ook huilt ze veel de laatste tijd en slaapt ze erg onrustig, korte slaapjes en wordt vaak huilend wakker. Als het maandag niet weg is ga ik even langs de huisarts....

liefs,

Mariek

Geplaatst

Marieke, hoe gaat het nu met Yinthe? Is de uitslag rustiger geworden? Tessa heeft het ook gehad, maar bij 4 of 5 weken. Ben bij de HA geweest maar die zei dat het baby-eczeem was en binnen 2 weken was het ook weg...

Pien, herken het wel, de outfits voor buiten, helemaal als we eerst met de auto ergens heen gaan. Ik ben deze week meestal voor een romper met lange mouw gegaan, een tricot jasje, een mutsje of capuchon en een dun dekentje. Verder woon ik op een eiland, dus altijd woei en daarom vaker de reiswieg dan de maxicosi en dan doe ik de hoes altijd op de wieg...

Stéphanie, geweldige foto's heb je geplaatst in het andere topic, heel leuk, wat een schatjes heb je!

Borstvoeding is wel lichter verteerbaar dan kunstvoeding maar na 1 uur honger na 100 cc klinkt als toeval, of een regeldag? Gebeurt hier ook wel eens hoor, vooral 's avonds!

Ik geef naast de 'live' voedingen, zo'n 6-7 per dag, sinds een paar dagen een flesje borstvoeding in de avond erbij, want ik denk dat ze overdag wel genoeg heeft, maar 's avonds niet, het helpt want ze jengelt een stuk minder s' avonds en lijkt over het algemeen nog veel meer tevreden. 's Morgens kolf ik toch, en die melk geven we dan 's avonds.

Over Nutrilon kan ik niet meepraten, hier gaat alleen nog borstvoeding in.

Verder alles goed hier, we zitten heerlijk in het ritme en genieten van de dagen, wat een lekker weer vanochtend he?

Tessa slaapt goed en veel, het is heerlijk om haar bij het neerleggen en oppakken te zien lachen, zo relaxed, ze huilt nog maar zo weinig. Zou ze stiekum haar sprongetje al hebben gehad? ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden