Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in April

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij wel, als ik naar haar onderschriften kijk. Gefeliciteerd dus Renee!!

Ook wil ik Hanneke veel sterkte wensen. Als je eerst zo blij mag zijn en dat het je daarna zomaar weer wordt afgepakt is vreselijk...

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ jootje,

als je 1 van de 2 emmy's verliest gaat dit NIET gepaard met bloed. dit omdat er dan wel 1 is die zich heeft ingenesteld en dus het hcg hormoon de menstruatie tegenhoud. dit is mijn uitgelegd in het ziekenhuis want die vraag had ik namelijk zelf ook toen ik bij de eerste 2 pogingen ook 2 emmy's had terug gekregen en gewoon ben gaan menstureren.

nu ben ik zwanger maar van 1 kindje. en ik heb er 2 terug geplaatst gekregen. alleen innestelings 'bruin'bloed gezien. maar dat kwam dus niet van die ene emmy.

dus je antwoord op je vraag is.. het kan niet door het hormoon wat de andere wel ingenestelde embryo aanmaakt.

hoop dat het duidelijk is..

liefs

Desiree

Geplaatst

Ik ben helaas gisteren ongesteld geworden. Ik heb nog wel een getest gedaan ('moest' van het ziekenhuis) en deze was zoals verwacht negatief.

Morgen bel ik naar het ziekenhuis en dan hoor ik wel hoe het verder zal gaan. Als het aan ons ligt beginnen we zo snel mogelijk met een nieuwe poging.

Liefs,

Geplaatst

Hoi Dees,

Nog bedankt voor je reactie, het is me nu helemaal duidelijk.

Ik was benieuwd of je het zou merken. Helaas zijn ze dus geen van beide blijven zitten.

Ik zie dat je morgen de 2e echo krijgt. Spannend!

Liefs,

Geplaatst

hallo,

hier even een berichtje, net terug van het ziekenhuis en we hebben weer een mooi kloppend hartje gezien en een mooi bewegend klein mensje.

als jullie nieuwsgierig zijn naar de echo en de verhalen kun je altijd kijken op

http://www.onzehoop.babysite.nl

laat je dan ook een bericht achter in het gastenboek?

liefs

Desiree

Geplaatst

Hi ladies!

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en we hebben het hartje zien kloppen! Wat is dat een fantastische ervaring zeg! Pffff, en wat een spanning valt er van je af!

We zijn reuze dankbaar! Ben vandaag dan precies 7 weken en het is 0,965 cm groot!!!! Heel gek allemaal, maar zo bijzonder mooi om een hartje te zien kloppen!!! Nu geloof ik het pas echt!!!!! Alleen heel dom, ben vergeten te vragen wanneer ik dan uitgerekend ben door alle spanning!

We zijn er nog niet, maar voor nu ga ik gewoon volgas genieten!

Ladies wens voor jullie ALLEMAAL hetzelfde! Dat al onze dromen uit mogen komen!

Liefs,

Britt

Geplaatst

britt, geweldig hoor,..... nu heb je weer iets meer bewijs dat je ukkie goed zit,..... en nu vasthouden he,......

Dees, ook voor jou weer een mooie controle dus,.... Heerlijk, ff spieken bij je ukkie

Jootje,.... Jammer,. het was je gegunt hoor,.. en nu op naar de volgende poging??

en wat onszelf betreft,...... vrijdag mag ik beginnen met decapeptyl (leuk verjaardagskado dan) en dan dus echt beginnen met alles,.....

Vind het best wel spannend, maar goed, we laten het maar een beetje over ons heenkomen,...

Het begin is er in elk geval, en heb nu een waarde volle koelkast,.. hahahaha

Geplaatst

Succes ms 78! Je moet het idd maar over je heen laten komen. Dat is het beste. Ga je nu voor een eerste IVF-ICSI poging?

Ow Britt, wat fantaaaaaaastisch! Ik ben helemaal blij voor jullie. Genieten maar! Nu is het toch niet zo moeilijk om uit te rekenen wanneer je uitgerekend bent?

Groetjes

Geplaatst

ja, wordt onze eerste icsi poging,...... en ben er best wel zenuwachtig voor,....

maar goed, we zien het wel, probeer me er even niet druk over te maken,..

eerst maar mijn verjaardag voorbereiden,..... hahahaha

Geplaatst

Hallo Britt

Ik geloof het goed dat dat een geweldige ervaring is, super!!!

En fijn dat jullie eerste poging ook meteen gelukt is, wauw!!!

Geniet ervan en zorg goed voor jullie tweetjes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Meiden bedankt voor de leuke reacties!

@MS78, veel succes met jullie 1e poging, laat het lekker over je heen komen, begin bij het begin en zie iedere dag als een stapje dichter naar je droom....Succes meid ik duim voor je! Enne, ben niet van plan om die kleine cashewnoot van ons los te laten hoor ;-))), maar besef heel goed dat we er nog niet zijn!

@Renee, super bedankt! Nee, is volgens mij ook niet zo moeilijk, volgens mij ben ik zo rond 20/21 december uitgerekend?! Maar wil dat soort dingen altijd graag van iemand horen (een arts bv) die er meer verstand van heeft als ik....ter bevestiging zeg maar! Ghihii...stom he!

Liefs,

Britt

Geplaatst

@Meiske, dank je wel!!!!! Bijzonder he, we geloven het zelf nog niet helemaal dat het de 1e keer gelijk is gelukt, wel gehoopt niet verwacht! En ik zorg zeker heel goed voor ons 2tjes, dat beloof ik!

Geplaatst

Hoi Rene bedankt voor jouw berichtje,

IK heb vandaag een IUI behandeling gehad, omdat ik nog steeds maar 4 eitjes had maar daarvan was er maar 1 groot vandaar deze IUI...dus vanmorgen mijn vriend zijn sperma gebracht en ik moest om 12.30 uur in het ziekenhuis zijn voor de behandeling en mijn baarmoederslijm was goed dik en de kwaliteit van de sperma was ook goed...dus nu afwachten maar....spannend weer...en als ik ongesteld word dan gaan wij beginnen met plan d..is iemand daar mee bekend...maar hopelijk is dit niet nodig...

Bedankt voor de lieve opbeurende verhalen....word ik wat zekerder van...dank je wel...

En Rene gefeliciteerd met dit mooie nieuws....

Liefs

Sam

Geplaatst

HOi Jootje ik hoop dat jij je weer een beetje beter voelt en minder verdrietig..ik vind het heel rot voor jullie...

Ben jij al naar het ziekenhuis geweest en wat zijn de nieuwe plannen?

Nou meisje ik denk aan jou.....en lees je snel hoopik...

Dikke knuffel

Sam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden