Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in April

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow Sam, ik had in het begin maar 6 eitjes. Dit was op dag 5 van stimulatie met GONAL-f 225. Uiteindelijk had ik er 10!!!! In het begin zag de gyn. ze gewoon niet goed. Wacht vrijdag maar gewoon even af, want volgens mij zullen het er dan meer zijn. Dit was bij mij ook.

Nog iets....wat minder eitjes wil niet zeggen dat het dan niet lukt. Een dame die samen met mij bezig was had er ook maar 4 en had 1 emmy TP en deze ICSI mislukt. Zij had nog cryo's over van die 4!! en is nu zwanger van tweeling en kijk maar mij!!! Ik heb geen cryo's over, zowel eerste ICSI als waarschijnlijk deze x ook niet, dus..... Een ander dame vertelde mij ook dat de kwaliteit bij minder eitjes wel eens beter zou kunnen zijn.....?

Hou de moed erin en wacht in alle rust vrijdag even af.

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En dames gaan jullie eerder testen of wachten jullie het netjes af... Ik kon echt niet meer wachten en heb 2 dagen voor dat ik mocht testen de test gedaan en die was ZWAAR POSITIEF... suc6 meiden!

Geplaatst

Ik ga denk ik morgenochtend testen. De pregnyl moet dan toch wel uit mijn lijf zijn....? HELP?! De Pregnyl 5000 is op 14 april in avond geprikt, dus dat moet nu toch wel weg zijn?

Jullie horen het morgenochtend wel.

Geplaatst

Gek he, dat iedereen op een andere dag mag testen. Tegen mij zei de arts dat ik een twee weken later een thuistest mag doen. Maar Jootje en Renee mogen al eerder testen. Ik zie trouwens dat jullie de punctie op 16 april hadden, ik heb deze een dag later gehad, wellicht ligt het hieraan?

Bij mij is er 1 7-cellige emmy teruggeplaatst en ben reuze benieuwd...

Heel veel succes!

Geplaatst

Ik mag 17 dagen na de punctie (16 april) testen en dan kom ik dus uit op 3 mei. Ik probeer niet eerder te testen, maar het liefste zou ik nu al willen testen. Ik ben zo benieuwd ..... ook al het voelt het nu alsof ik ieder moment ongesteld wordt.

Er zijn twee 8-cellige embryo's teruggeplaatst. Ik vraag me af, als er een embryo's zich innesteld, verlies je de ander dan met een bloeding? En lijkt dat dan op een menstruatie? Heeft iemand dat misschien meegemaakt?

Geplaatst

Na een week vol geluk vanwege mijn zwangerschap is het dan toch helaas misgegaan. Heb maandag een miskraam gehad.. Ben ontzettend verdrietig en ik zit er helemaal doorheen.. Vind het heel moeilijk om positief te zijn op dit moment..

Veel liefs en succes voor iedereen!

Hanneke

Geplaatst

Ow Hanneke... Wat een vreselijk bericht. Het is zo oneerlijk! Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je snel weer de moed vindt om toch door te gaan. Sterkte meis!

Geplaatst

Hanneke, hier ook nog een keer veel succes met verwerken voor jou en je partner!!!

Voor de rest, per ziekenhuis ligt het volgens mij verschillend wanneer je mag testen. Wij mochten na 12 dagen testen en de laatste keer hebben we echt gewacht tot de dag zelf en dan zelfs nog laat in de middag getest.... we hebben het vrij lang kunnen rekken aangezien we beide die ochtend een vergadering hadden en niet na een nega test beide naar ons werk wilde gaan.

Heel veel succes voor de meiden die bijna hun testdag hebben!

De duimen draaien...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hanneke, wat ontzettend balen meis. Even heb je mogen genieten van een zwangerschap en dat wordt je nu ontnomen.

Sterkte meid!

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

10 april:Anja beginnen met pil 22 mei eerste DCPT prikken

16 april: ursela: intake gesprek zkh ivf

21 april: draakje: 5 rietjes zaad in vriezer!! mei of juni weer beginnen!!

24 april: Annelies (SJSL) start decapeptyl

25 april: Esther (EDR) start decapeptyl

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

4 mei: Marion uitgangs echo en prikuitleg

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

24 April: Marielle beginnen met Lucrin

27 April: Marietje gaat spuiten met Menopur, 2e IVF poging

28 April: Natasja 3e fm 4e IUI

05 Mei: Elena afspraak in het UMC, prikschema voor donor

06 Mei Claudiaatje 1 ste BMS meting

Punctie:

+/- 28 mei: Esther (EDR)

Wachtbankje:

Renee: 19-04 TP / 30-04 testen

Jootje: 20-04 TP / 03-05 testen

Emma: 20-04 TP / 04-05 testen

Vanessa 25-04 TP / 09-05 testen

Gerda: 28-04 TP / 12-05 testen

Zwanger 2009:

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Krullie: 1 maart getest/ZWANGER 2-ling

Michelle: zwanger / uitgerekend 8 november

Jane: zwanger van 2ling / uitgerekend 10 november

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

Tammy : 20 maart testen / zwanger

Bitch1806 Getest 1 en 3 april/Zwanger 1e echo 17 april

Dees2 april getest.. ZWANGER!!/ 1 Echo 20 april

Britt: 14 april getest: ZWANGER!; 1e echo 4 mei

Gorgi: 24 april getest: ZWANGER!!!

Ik heb mezelf op het wachtbankje gezet. Heb gister tp gehad van 1 cryo, de andere heeft het ontdooiproces niet overleefd.

Iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Ik heb vanmorgen getest en ik zag een heeeeeeeel licht streepje. Ik heb de helft van de predictor test eraf 'geknakt' zodat je hem makkelijker kan bewaren en het streepje is nu beter te zien. Ik hoop zo dat dit geen valse positieve test is, maar gezien de hoeveelheid Pregnyl en aantal verstreken dagen kan dit haast niet, want ik heb het uitgerekend zoals ergens anders is beschreven hoe je dit kan doen. Ik zit vandaag op dag 10 na tp, dus ALS ik zwanger zou zijn dan kan ik nog maar weinig HCG in bloed hebben, dus 50-50.

Meiden, ik moet deze dag nog door en morgenbochtend ga ik met knikkende knietjes naar het z-huis. Morgenmiddag om ca. 16.00u. mag ik bellen voor de uitslag. Het zou me toch gebeuren.......

Jootje, ik denk idd dat als je een van de 2 emmies verliest dit gepaard gaat met bloed. Ze zeggen ook dat al denk je ongi te zijn geworden je TOCH bloed moet laten prikken, want het kan toch zijn dat....

Hanneke, ik denk aan je meis! Hou je goed!

Hoe staat het met de anderen?

Liefs

Geplaatst

oowww, jootje, toch nog ff reageren....

Ik heb ook 2 emmy's terug laten plaatsen, maar ik ben zwanger van 1 kindje... ik heb geen bloeding gehad en de arts vertelde ons dat je lichaam het andere eitje opneemt....

Misschien is het per persoon weer verschillend??

Renee, super spannend meissie!!!!!!!!!!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Dat wist ik niet Daan. Interesting... Ik zat nl. al te denken of ik ervan uit zou kunnen gaan dat ik zwanger zou zijn van een 2-ling als de test morgen positief is. Kunnen ze aan de hoeveelheid van je HCG in je bloed zien of je zwanger bent van 2-ling? Nu wordt het nog spannender.

Thanks

Renee

Geplaatst

Hanneke, heel veel sterkte met dit verlies. Je was zo dichtbij en dan wordt het toch weer ontnomen. Veel sterkte voor jou en je man.

Daan, dank voor je antwoord. Het blijft dus spannend. Ik was inderdaad benieuwd of je het merkt of niet als je er een verliest (niet innesteld).

Renee, ik hoef geen bloedtest te doen. Tenminste daar staat geen afspraak voor en ze hebben daar ook niets over gezegd. Ik moet 17 dagen na de punctie een thuistest doen (ook al ben ik ongesteld) en daarna het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Renee, geen idee eigenlijk of je HCG dan hoger ligt.

Wel lees en hoor ik vaak dat je bij een 2-ling veel misselijker kan zijn dan bij 1... maar dit is misschien ook weer per vrouw anders.

Bij mij zagen ze op mijn 1e echo 2 zakjes zitten, 1 was leeg en de ander zat mijn smurf in...

De arts vertelde ons dat er vanaf het begin al niets ingezeten heeft, hoe hij dat kon zien, geen idee.. Ik dacht ook altijd dat er dan een bloeding zou komen, maar niets gezien.

Dus mijn andere eitje is wel ingenesteld zonder dat er iets in zat...

Klinkt allemaal weer lekker logisch :)

Wanneer ga je weer een test doen??? En welke heb je nu gebruikt? een gewone clear blue of een digitale?

Jootje, nog een paar daagjes meid!!! Vol houden he!!

Geplaatst

Ik heb een 'gewone' Predictor gebruikt. Ik denk dat het geen zin heeft om vandaag nog te testen. Morgen mag ik al bloed laten testen en dat is nauwkeuriger, toch?! Officieel volgens cyclus zou ik aanstaande donderdag of vrijdag ongi moeten worden, dus ik heb voor een thuistest veel te vroeg getest. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de uitslag morgen. Het zou een hele teleurstelling zijn als het negatief zou zijn. Dat is weer een nadeel met dat eerder testen.

Groetjes, Renee

Geplaatst

Een bloedtest kan gelijk je HCG hoogte bepalen en is dus duidelijker dan een test... die zeggen ook niet altijd wat ( helaas na zelf ondervinden )

Ik duim in ieder geval voor je dat je een hele mooie uitslag krijgt en je snel in het zwangerschapsoverzicht komt te staan!!

Duim Duim.....

Geplaatst

@Hanneke: ook hier nogmaals, vind het verschrikkelijk voor jullie, geen woorden voor....

Voor de rest van de ladies, moest stiekem even lachen om te lezen wat het wachten op de testdag losmaakt in ons.....echt wel een beetje grappig eigenlijk!!!! En heel begrijpelijk!!!! Ik durfde niet eerder te testen, bang voor teleurstelling en wilde echt naar het ziekenhuis luisteren. Ik mocht 12 dagen na de TP testen. Misschien heb ik makkelijk praten, omdat ik in ronde 1 zit, dus ben nog wat geduldiger misschien!

@Renee, heel veel succes morgen meid en ga er gewoon vanuit dat je bij ons op het lijstje zwangeren komt!

De rest van de wachtdames, heel veel succes met het wachten tot de testdag, mijn gedachten gaan uit naar jullie. Ik wacht nog even mee.....pfff...tot de 1e echo, voor mn gevoel heb ik dan pas echt een beetje houvast (voorzover dat in dit traject mogelijk is)....en het duurt zooooooo lang....

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hanneke wat verschrikkelijk, zit je in de 7e hemel omdat je zwanger bent, en dan is het voor korte duur.. Pffff doe rustig aan en suc6!

Renee suc6 morgen! en ja je heb al een licht streepje dus hoop dat het raak is!

Geplaatst

@ hanneke

meid wat een verschrikkelijk nieuws.

ik weet zo goed wat je doormaakt.

als je wilt dan bellen we of spreken we een keer af.

als je daar aan toe bent en dat ook wilt.

ik wens je echt super veel kracht toe!!!

Geplaatst

@ hanneke, meid, ontzettend veel sterkte gewenst met dit verlies!!

het is zo oneerlijk om eerst zwanger te zijn en dan dit.... er zijn gewoon geen woorden voor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden