Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in April


Gast Butterfly

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Dees wat gaaf. Wat zul je (voorzichtig maar wel heel erg) blij zijn. Ik krijg elke keer helemaal de kriebels als er iemand zwanger raakt. Het is zo tof...het is elke keer weer de bevestiging dat het gewoon kan voor ons!!! hoef je geen bloedtest te doen in het ziekenhuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hanneke bedankt voor het aanpassen . goed dat je vrijdag al mag . wel spannend voor je . ook vanwege bevruchting maar dat komt wel goed we blijven positief.

 

ik hou het nog wel even vol . ik moet ook rustig aan doen en veel water drinken maar dat vind ik wel moeilijk hoor. vooral met dit mooie weer krijg ik zin om in de tuin te rommelen. ik duim voor je dat het allemaal goed gaat. zodra ik wat meer weet laat ik het horen. groetjes silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Silvia,

 

 

 

Dankjewel.. Begin al een klein beetje zenuwachtig te worden. Kan nu ook echt bijna niks meer dus wordt tijd voor de punctie denk ik zo. Hoe is het met jou..?? Trek je het nog..?? Heb je nog steeds zoveel pijn? Ik ga voor je duimen dat je morgen te horen krijgt dat de punctie zondag of maandag is... Ik probeer morgen of anders zaterdag wel even te laten weten hoe het is geweest.. Heb ook geen idee wat ik ervan kan verwachten...

 

 

 

Groetjes,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dees: allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb nog een vraagje aan je ik las ergens dat bij jullie ook ingevroren zaad is gebruikt. Hoe lang zat dat al ingevroren bij jullie? Ben namelijk opeens bang dat het zaad nog slechter van kwaliteit is geworden en het was al niet zo geweldig. Was de kwaliteit bij jullie wel al goed en hoe was dat na ontdooien? Sorry erg veel vragen maar ben gewoon een beetje bang dat er geen terugplaatsing gaat zijn, ook omdat ik maar 5 grote follikels heb.

 

 

 

Groetjes,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

 

 

bij ons zat het zaad 4 jaar ingevroren.. en als het niet goed is, vriezen ze het niet eens in. daar was ik zelf ook wel een beetje bang voor...

 

 

 

Hoop dat je ondanks de 5 follikels toch ook 5 mooie eitjes hebt.

 

 

 

liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

 

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

 

15 april: Butterfly definitieve keus ICSI ja/nee

 

17 april: Esther (EDR) evaluatie 1e icsi en voorbereidend gesprek 2e icsi

 

18 April: Marion (ms78) beginnen met de Pil (jasmin)

 

21 april: draakje, intake gesprek dusseldorf!!

 

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

 

 

 

Lopende pogingen:

 

3 april: Gorgi uitgangsecho, gestart met Puregon.

 

9 april: Vanessa starten met Puregon

 

10 april: Jootje 1e fm (gestart met decapeptyl, 1 april starten met Menopur)

 

15 April Claudiaatje, afspraak Geertgen, startsein Estradiol

 

 

 

Punctie:

 

3 april: Hanneke Punctie

 

5 april:silvia punctie

 

 

 

 

 

Wachtbankje:

 

Conchita: 20-03 TP 2x topembryo's, 03-04 testen

 

Esther: testen 02-04

 

Melissa: testen 04-04 - IUI

 

Dees: 2 mooie emmy's testen 05-04

 

Bitch1806 1 topemmy testen 06-04

 

 

 

 

 

Zwanger 2009 :

 

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

 

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

 

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

 

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

 

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

 

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

 

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

 

Tammy : 20 maart testetn / zwanger

 

Hellen: 23 maart getest/zwanger 1e echo 16 april

 

 

 

hoi hoi

 

ik mag vanavond de pregnyl spuiten en heb zondag ochtend de punctie.

 

ben ik erg blij om want ik trek het nu echt niet meer.

 

ze hebben 25 follikels geteld waar er 20 tussen 18 en 20 mm.

 

dat zijn er in iedergeval genoeg.

 

@hanneke ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat en hoop dat het allemaal gelukt is.ik hoor het wel van je .

 

groetjes silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Silvia,

 

 

 

Fijn dat je zondag mag gaan voor de punctie. Mij is het in elk geval 200% meegevallen. De punctie zelf heb ik amper gevoeld. Viel zelfs in slaap. Ging daarna nog wel van mijn stokje. Maar dat spul wat ik van te voren kreeg werkt echt heel goed. Was helemaal van de wereld, moest zelfs lachen tijdens de punctie.. Erg lekker dus. Alleen nu heb ik wel erg veel pijn. Zolang ik lig gaat het maar als ik opsta is het niet uit te houden. Heb wel redelijk wat bloed verloren tijdens de punctie en nu ook nog. Heel veel succes Silivia zondag.. Ik hoop dat de punctie zelf je even goed vergaat als bij mij. Ohw ja had trouwens 12 eitjes, morgen bellen ze om te zeggen of er bevruchting heeft plaatsgevonden.. Weer spannend dus!!

 

 

 

Groetjes,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Zo Hanneke, dat klinkt positief ! En een mooie uitslag van 12 eitjes. Goed hoor ! Ben benieuwd wanneer je de TP hebt.

 

Silvia jij morgen ook heel veel succes, hopelijk heb je bij de punctie net zo weinig last als Hanneke.

 

Wat voor spul heb jij gekregen Hanneke ?? Lekker, in slaap vallen .... ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

 

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

 

15 april: Butterfly definitieve keus ICSI ja/nee

 

17 april: Esther (EDR) evaluatie 1e icsi en voorbereidend gesprek 2e icsi

 

18 April: Marion (ms78) beginnen met de Pil (jasmin)

 

21 april: draakje, intake gesprek dusseldorf!!

 

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

 

 

 

Lopende pogingen:

 

3 april: Gorgi uitgangsecho, gestart met Puregon.

 

9 april: Vanessa starten met Puregon

 

10 april: Jootje 1e fm (gestart met decapeptyl, 1 april starten met Menopur)

 

15 April Claudiaatje, afspraak Geertgen, startsein Estradiol

 

24 April Marielle, beginnen met Lucrin

 

 

 

Punctie:

 

3 april: Hanneke Punctie

 

5 april:silvia punctie

 

 

 

 

 

Wachtbankje:

 

Conchita: 20-03 TP 2x topembryo's, 03-04 testen

 

Esther: testen 02-04

 

Melissa: testen 04-04 - IUI

 

Dees: 2 mooie emmy's testen 05-04

 

Bitch1806 1 topemmy testen 06-04

 

 

 

 

 

Zwanger 2009 :

 

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

 

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

 

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

 

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

 

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

 

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

 

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

 

Tammy : 20 maart testetn / zwanger

 

Hellen: 23 maart getest/zwanger 1e echo 16 april

 

 

 

Hallo,

 

 

 

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte. Gefeliciteerd aan diegen die zeanger zijn geworden......jullie geven ons de kracht om door te gaan.

 

 

 

Wij gaan voor de 3e en laatste ronde en ik vind het nu doodeng worden :icon_pale:

 

 

 

Groetjes

 

 

 

Marielle

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

 

 

 

@Butterfly: dat spul heet dormicum. Krijgen jullie dat dan allemaal niet? Ik dacht eigenlijk dat dat standaard was. Kreeg ook nog twee andere dingen erbij, een pijnstiller en iets voor de hartslag op peil te houden. Alleen ging mijn bloeddruk omlaag en daardoor voelde ik me niet zo goed, maar dat ging vrij snel weer goed.

 

 

 

Maandag om kwart over 9 is de terugplaatsing. Ze hebben net gebeld dat er bevruchting heeft plaatsgevonden. Daar zijn we erg blij mee natuurlijk. Mijn vriend was er hartstikke zenuwachtig voor haha die kreeg een big smile toen ze het zei. Heel lief.. Dus ben benieuwd maandag hoe de kwaliteit is en of er misschien nog wat over is.

 

 

 

Silvia nogmaals heel veel succes morgen en ik wens je inderdaad net zo'n punctie als ik heb gehad.

 

 

 

Groetjes,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

 

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

 

15 april: Butterfly definitieve keus ICSI ja/nee

 

17 april: Esther (EDR) evaluatie 1e icsi en voorbereidend gesprek 2e icsi

 

18 April: Marion (ms78) beginnen met de Pil (jasmin)

 

21 april: draakje, intake gesprek dusseldorf!!

 

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

 

 

 

Lopende pogingen:

 

3 april: Gorgi uitgangsecho, gestart met Puregon.

 

9 april: Vanessa starten met Puregon

 

10 april: Jootje 1e fm (gestart met decapeptyl, 1 april starten met Menopur)

 

15 April Claudiaatje, afspraak Geertgen, startsein Estradiol

 

24 April Marielle, beginnen met Lucrin

 

 

 

Punctie:

 

5 april:silvia punctie

 

 

 

 

 

Wachtbankje:

 

Conchita: 20-03 TP 2x topembryo's, 03-04 testen

 

Esther: testen 02-04

 

Melissa: testen 04-04 - IUI

 

Dees: 2 mooie emmy's testen 05-04

 

Bitch1806 1 topemmy testen 06-04

 

Hanneke: 06-04 TP

 

 

 

 

 

Zwanger 2009 :

 

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

 

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

 

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

 

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

 

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

 

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

 

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

 

Tammy : 20 maart testetn / zwanger

 

Hellen: 23 maart getest/zwanger 1e echo 16 april

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

 

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

 

15 april: Butterfly definitieve keus ICSI ja/nee

 

17 april: Esther (EDR) evaluatie 1e icsi en voorbereidend gesprek 2e icsi

 

18 April: Marion (ms78) beginnen met de Pil (jasmin)

 

21 april: draakje, intake gesprek dusseldorf!!

 

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

 

 

 

Lopende pogingen:

 

3 april: Gorgi uitgangsecho, gestart met Puregon.

 

9 april: Vanessa starten met Puregon

 

10 april: Jootje 1e fm (gestart met decapeptyl, 1 april starten met Menopur)

 

15 April Claudiaatje, afspraak Geertgen, startsein Estradiol

 

24 April Marielle, beginnen met Lucrin

 

 

 

Punctie:

 

5 april:silvia punctie

 

 

 

 

 

Wachtbankje:

 

Conchita: 20-03 TP 2x topembryo's, 03-04 testen

 

Esther: testen 02-04

 

Melissa: testen 04-04 - IUI

 

Hanneke: 06-04 TP

 

 

 

 

 

Zwanger 2009 :

 

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

 

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

 

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

 

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

 

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

 

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

 

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

 

Tammy : 20 maart testetn / zwanger

 

Hellen: 23 maart getest/zwanger 1e echo 16 april

 

Bitch1806 Getest 1 en 3 april/Zwanger 1e echo 17 april

 

Dees2 april getest.. ZWANGER!!/ 1 Echo 20 april

 

 

 

Even mezelf en Dees van wachtbankje naar zwanger verhuisd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

@hanneke ik ben zo blij voor je dat het gelukt is .en dat je maandag tp heb goed hoor. ik hoop ook dat ik een goede punctie heb. ze hadden wel in het ziekenhuis gezegt dat mijn linker eierstok verstopt zat en dat dat nog wel moeilijk kon worden. maar goed als ik daar ook half lig te slapen moet dat geen probleem zijn .

 

word nu wel spannend hoor.

 

groetjes silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bitch1806

 

dank je dat je me verhuist hebt.. haha ik vind het wel spannend hoor.. zon eerste echo! Ik denk dat ik daarna pas kan gaan genieten.

 

 

 

@ hanneke.. bij ons in het ziekenhuis zijn ze niet zo weg van die pil, je kan het wel krijgen maar omdat ik toch al bijna het maximale aan pijnstilling kreeg heb ik het niet gedaan. ( de arts zei dat je je daarna nog zieker kunt voelen) veel suc6 maandag met de tp..

 

 

 

liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

 

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

 

15 april: Butterfly definitieve keus ICSI ja/nee

 

17 april: Esther (EDR) evaluatie 1e icsi en voorbereidend gesprek 2e icsi

 

18 April: Marion (ms78) beginnen met de Pil (jasmin)

 

21 april: draakje, intake gesprek dusseldorf!!

 

29 april: Luna, instructie medicatie IVF

 

 

 

Lopende pogingen:

 

6 april: Gorgi 4e FM (vanaf 27 maart gestart met Puregon).

 

9 april: Vanessa starten met Puregon

 

10 april: Jootje 1e fm (gestart met decapeptyl, 1 april starten met Menopur)

 

15 April Claudiaatje, afspraak Geertgen, startsein Estradiol

 

24 April Marielle, beginnen met Lucrin

 

 

 

Punctie:

 

5 april:silvia punctie

 

 

 

 

 

Wachtbankje:

 

Conchita: 20-03 TP 2x topembryo's, 03-04 testen

 

Esther: testen 02-04

 

Melissa: testen 04-04 - IUI

 

Hanneke: 06-04 TP

 

 

 

Zwanger 2009 :

 

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

 

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

 

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

 

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

 

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

 

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

 

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

 

Tammy : 20 maart testetn / zwanger

 

Hellen: 23 maart getest/zwanger 1e echo 16 april

 

Bitch1806 Getest 1 en 3 april/Zwanger 1e echo 17 april

 

Dees2 april getest.. ZWANGER!!/ 1 Echo 20 april

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Silvia, ik hoop dat je punctie goed verlopen is. Laat snel even weten hoe het is gegaan.. Weet je al wanneer je terugplaatsing hebt?

 

 

 

Ik moet dus helaas morgen een uur eerder in het ziekenhuis zijn om mijn bloed te laten controleren. Had gister nog zoveel buikpijn dus mijn vriend had de verloskamer gebeld en die wilden toch even kijken dus 1,5 uur in het ziekenhuis gezeten. Conclusie licht opgezette eierstok en wat vrij vocht in de buikholte. Bloed was wel goed. Dus nu morgen weer even bloedprikken en dan beslissen ze of de terugplaatsing door kan gaan. Maar neem eigenlijk aan dat ze dat wel door laten gaan. Wel nog steeds veel pijn en af en toe misselijk. Weet ook niet echt of ik me nu wel of geen zorgen moet maken. Weet iemand of er altijd wat vrij vocht in de buik zit na de punctie? Ik zat in de categorie lichte overstimulatie ofzoiets, dan meten ze de hoeveelheid vocht. Mijn buik is nog helemaal dik nu. Straks weer omvang meten om te kijken of hij niet nog dikker wordt. Hopen dat het morgen allemaal meevalt, ga ik vooralsnog nog maar vanuit. Succes iedereen!

 

 

 

Groetjes,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

@suze; hoe is het gesprek gegaan vrijdag ? hebben jullie een keus kunnen maken, nog een keer een 'eigen' behandeling of toch ECD ?

 

 

 

@silvia; hoe was je punctie gegaan ??

 

 

 

@hanneke; hm, dat klinkt toch wel een beetje vervelend, ik hoop niet al te veel grote zorgen voor jullie. Succes met de TP !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

heb de punctie gehad alleen helaas de meest pijnlijke ervaring wat ik me kan herineren.

 

van de verdofing werd ik meteen misselijk en het f prikken was een hel.

 

was eindelijk rechts klaar gaan ze naar links maar zoals voorspeld was was het niet te zien. ze hebben er iemand bijgehaald die even lekker op me buik ging drukken .

 

dus het was echt niet prettig allemaal. kan nog steeds niet echt lopen het bloeden is nu wel gestopt.ik heb ook nog iets positiefs ze hebben 20 eitjes gevonden.

 

ik moet dinsdag bellen en dan heb ik woensdag de tp.nu maar hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest.

 

succes iedereen en ik hou jullie op de hoogte.

 

@hanneke veel succes morgen het zal allemaal wel goed komen.

 

groetjes silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen TP waarschijnlijk vandaag. Gisteravond weer de hele avond in het ziekenhuis gezeten. Ze hebben me helemaal doorgelicht maar ik moest me er al op voorbereiden dat het niet zou gaan gebeuren vandaag, er kan natuurlijk altijd een klein wonder gebeuren. Zometeen weer naar het ziekenhuis weer bloedprikken en dan naar de ivf poli. Nu maar hopen dat het in ieder geval goed genoeg is om in te vriezen. Vrees namelijk dat ik na zo'n einde van de behandeling (voel me doodziek) niet nog een keer de moed op kan brengen om er voor te gaan. Maar kan ook de emotie van het moment zijn. Zit er op dit moment lichamelijk en geestelijk in elk geval compleet doorheen.

 

 

 

@Silvia: heel vervelend dat de punctie zo is tegengevallen, ik hoop dat je heel snel herstelt. En op naar de TP woensdag..!! Ik duim voor je...

 

 

 

Liefs,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden