Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Heeft iemand een behandeling gehad in het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes,

Luna

Posted

Hai Luna,

Geen ervaring mee, maar zelf ook wel benieuwd. We willen misschien overstappen vanuit Rotterdam. Denken nu zelf over Voorburg, maar het MCK in Leiderdorp spreekt me ook wel aan.

Henne

Posted

Hey Henne,

Volgens de ivf resultaten van de NVOG heeft voorburg veel slagingskans en Leiderdorp eigenlijk niet. ( kwam ik gisteravond achter). Maar er staat al dat je niet naar de resultaten moet kijken vanwege verschillende factoren. Leiderdorp spreekt me wel aan, ik weet niet waarom. Ik heb ook een afspraak gemaakt, het kon al vrij snel, maar we heben het in mei gepland. Ik wil toch even horen hoe het daar aan toe gaat en wat ze voor ons kunnen betekenen.

Ik ben erg aan het twijfelen of ik mn 3e poging nog wel in het VU wil laten doen. (combi met Flevo).

Groetjes Luna

Posted

Hoi Luna,

Nu zitten wij deze keer bij het UMC in Utrecht ivm de reistijd van onze donor. Mijn gyn uit Rotterdam had Leiderdorp aangeraden, omdat de resultaten goed (kent de hoofdgyn in Leiderdorp persoonlijk) en er géén wachttijden zijn.

Indien een vriendin van ons alsnog donor wilt worden, na deze poging dan, zullen wij zeker Leiderdorp overwegen!

Greetzzzz,

Elena

Posted

Hi,

Een vriendin van mij loopt in Leiderdorp, maar die was ook niet te spreken over Leiderdorp.

Als je toch die richting opgaat, waarom ga je dan niet naar het LUMC in Leiden.

Daar heb ik gelopen en ze zijn daar heel vriendelijk en de resultaten van het LUMC zijn ook heel erg goed.

Het enige is dat er een wachtlijst is.

Posted

Wij hebben 18 juni een afspraak in Voorburg voor een second opinion / intake. Ik wil dan ook vragen waarom zij zelf denken dat hun slagingspercentages zoveel hoger zijn. Ik hoorde hier ergens al dat ze best streng zijn met roken en overgewicht, dus als daardoor al stellen met een iets minder goede kans buiten hun groep vallen.... Die slagingspercentages moet je niet te veel naar kijken, maar ik vind het verschil wel erg groot, dus vandaar toch een gesprek in Voorburg.

Overigens doen we poging drie waarschijnlijk nog gewoon in Rotterdam, zodat we in juni verder kunnen. In voorburg kunnen we na het gesprek binnen drie maanden starten, maar da's dan toch al september...

Posted

mijn ervaring met Voorburg is dat als de behandeling niet voorspoedig verloopt door bijv. weinig eitjes, geen eitjes gevonden na punctie of iets dergelijks, ze je het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken omdat dat het slagingspercentage niet ten goede doet. Nou zo willen we toch niet behandeld worden lijkt mij?!

Posted

Oh dat klinkt niet heel positief! Lekker is dat weer, aan je eigen slagingspercentages denken en niet aan de patient. Nou ja, we gaan in ieder geval het gesprek aan, als ze ons niet 'willen' merken we dat snel genoeg. Want het gaat dus bij ons idd om de eitjes...

Posted

Hildever heeft gelijk.

Ik was idd niet erg te speken over het MCK in Leiderdorp.

Geen fijne ervaringen mee.

Sorry, ben al érg lang niet meer hier geweest en was eigenlijk alleen even aan het rondneuzen toen ik dit onderwerp zag staan.

Het LUMC is een enórme fabriek, weet niet of je dat erg vindt.

Het Rijnland in L'dorp is dan een stuk intiemer en ze hebben er ook kraamsuites.

Succes met je keuze!

Liefs, Daantje

Posted

@Henne: de gynaecologe die wij hadden heeft ons onmenselijk te woord gestaan tijdens onze evaluatie 2 weken terug. Mijn verhaal staat hier ook op het forum, moet je maar eens lezen. Hopelijk loopt het bij jullie anders aldaar. Er zijn meerdere gynaecologen dus wie weet krijg je niet eens deze. Maar goed, ze hebben toch een bepaald beleid en voor zo'n evaluatiegesprek word je in het team besproken en blijkbaar is dit hun beleid want wij kunnen er niet veel anders van maken. We hebben namelijk nog 3 pogingen tegoed van de verzekering.

Nog even een vraagje: je zegt bij ons ligt het aan de eitjes maar in je onderschrift staat dat het aan het zaad ligt toch?

@Miss Daantje: mag ik vragen wat precies je slechte ervaring is met MC Kinderwens?

Posted

Ons echte probleem is het zaad, vandaar ook de icsi. Maar nu hebben er bij beide pogingen maar één embryo gehad. De vorige ronde had ik 12 follikels, 10 eitjes, maar daarvan waren er maar 2 rijp. En dat feit baart het EMC zorgen.

Zelf denken we dat ze de punctie te vroeg plannen, dat het met twee dagen extra stimulatie wel goed komt. Dat willen ze nu ook proberen, maar ze zijn in het ziekenhuis bang dat ik gewoon niet goed reageer op de stimulatie en telkens maar één of max twee goede (rijpe) eitjes produceer. En dan is icsi in hun ogen niet zinvol meer.

Wat ik zelf ook kolder vind, want zoveel meiden hebben tien embryo's ofzo en dan na een terugplaatsing toch ook nog geen cryo's. Wat is dan het verschil? Ja, keuze uit tien ipv die ene waarmee je het moet doen, maar als die ene toch goed is dan maakt dat toch niet uit??

Gelukkig willen ze het in het EMC nog wel proberen, maar als het nu om een vierde poging ging hadden ze het ons waarschijnlijk afgeraden. Vandaar dus ook de second opinion.

Guest Butterfly
Posted

Heej Henne,

Zoals je weet ligt onze oorzaak in in eerste instantie bij het zaad.

Toch zei mijn gyn ook laatst dat hij het raar vond dat de stimulatie bij mij zo weinig had gedaan en wilde daarom eerst mijn FSH meten. (ik had maar 2 goeie follikels van de 19 en ze hebben me daarom niet aangeprikt !)

Maar als dat dus hoger zou zijn dan 10 dan zou een behandeling (volgens hem) niet zinvol zijn (gooooh, die zin daarboven klinkt ineens wel heeel herkenbaar).

Mijn FSH was goed (6) maar ik heb begrepen dat als het hoger is als tien dat dan weer met je eicellkwaliteit te maken heeft. Misschien kan het een verklaring zijn waarom er te weinig eicellen rijpen ? Overigens vind ik dit zo'n vette onzin, zei ik ook tegen hem, als het probleem nou bij het zaad ligt dan zou je aan 1 goede eicel toch al genoeg moeten hebben. Nee, zei hij, we willen wat toevoegen aan de natuurlijke situatie ... ja duh, dat doe je toch als jullie ervoor zorgen dat het zaadje in dat ene eitje kan komen.

Ik vind het allemaal zo krom, er zou een techniek moeten kunnen zijn waarbij ze het zaadje gewoon in je natuurlijke cyclus in een eitje kunnen doen ofzo .. of klink ik nu erg blond ?? ;)

Dus nu ik jou verhaal zo lees denk ik eigenlijk meteen; hebben ze bij jou wel eens het FSH gemeten ?

Posted

Hai Butterfly,

In de eerste onderzoeken is mijn FSH gemeten, ik heb het juist van de week nog nagezocht in de verwijbrief, die was 8. Dus misschien wel aan de hoge kant. Maar dat is het vanaf het begin geweest en er is niks over gezegd.

We zullen af moeten wachten hoe het de volgende ronde gaat en dan misschien toch ook zelf onze conclusies moeten trekken. Het valt ons wel rauw op ons dak omdat telkens werd gezegd dat met mij helemaal niks mis was en ik nog jaren had om zwanger te worden. Je kansen kelderen dan opeens wel weer met een noodgang.

In Groningen doen ze ivf in eigen cyclus. Dat betekent dat ze het ene eitje dat natuurlijk groeit weghalen, (proberen te) bevruchten en terugplaatsen. En trouwens: als het zaad iets beter was geweest en je gaat voor iui, dan mag je juist weer niet meer dan één eitje hebben....

Als alle ziekenhuizen nu zekerheden konden geven over cryo's, dan kon ik me er nog wat bij voorstellen. Zo van we willen minimaal zes eitjes zodat je nog twee rondes cryo's hebt (2 terugplaatsen, 2x2 invriezen). Maar zolang ze dat niet kunnen garanderen en ons ene embryo is van voldoende kwaliteit, dan lijkt het me dat het aan ons is om te besluiten of we daar nog geld, energie, tijd, emoties etc. in willen stoppen. Maar ja... ik duim maar gewoon heel hard dat het in juni goed gaat.

Trouwens, om terug te keren naar dit topic....volgens mij zijn ze in het LUMC wel behoorlijk goed met cryo's. Maar na de verhalen hier over Voorburg ben ik nog voorzichtiger met de slagingspercentages dus misschien eerst uitzoeken hoe dat komt :-)

Groetjes!

Guest Butterfly
Posted

Okidoki Henne, dan zit dat ook goed !

Posted

Als je FSH onder de 15 is, is het zoiezo nog goed. Lager is natuurlijk beter. En sommige ziekenhuizen behandelen zelfs vrouwen met een nog hoger FSH.

Ze willen veel eitjes want dan is de kans van slagen hoger. Dat klinkt allemaal heel logisch maar als je nou simpelweg niet veel eitjes aanmaakt dan moeten ze niet gaan zitten zeiken en zeggen dat een behandeling geen nut heeft want je bent toch uberhaupt in behandeling om geholpen te worden?! en als het allemaal zou gaan zoals we wilden dan hoefden we ook niet naar het ziekenhuis voor een behandeling. Ze moeten je gewoon helpen als je dat zelf wilt, punt uit, daar betaal je toch ziektenkostenpremie voor?! en zij moeten gewoon hun werk doen! maar nee, ze willen je lozen als het niet mee zit omdat je het slagingspercentage omlaag haalt. Het is te gek voor woorden. Daarom ben je toch geen medicus geworden? Ik kan daar zooo boos om worden. En zo te horen hebben ze in het EMC ook een soortgelijk beleid. Nou, ik laat me niet ontmoedigen door die lui!