Jump to content

Kans miskraam/menstruatie

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik volg alles al een tijdje en ik moet zeggen dat de meesten van jullie enorm moedig zijn. Ik doe dit alles voor de eerste keer en ik ben nu zwanger, althans ik hoop dat het zo blijft. Hieronder kun je lezen hoe het tot nog toe is gegaan.

Eerst was ik tijdens de behandeling bang dat het niet in één keer zou lukken en dat ik mij verderop in het jaar weer lek zou moeten prikken voor nog een behandeling. Gelukkig is dat nu niet het geval.

Maar met de zwangerschap is juist de onzekerheid toegenomen nu ik eigenlijk niks kan doen. Komende dinsdag stop ik met de Utrogestan en hoop ik dat ik geen menstruatie/miskraam krijg. Ik heb gevraagd om een tweede bloedtest om zeker te zijn dat voor de echo van 11 mei er niets gebeurt, maar dat is afgewezen.

Mijn echtgenoot probeert mij gerust te stellen door te zeggen dat ik kerngezond ben en dat alles tot nog toe goed is gegaan, met name de uitslag van de bloedtest is erg bemoedigend, maar toch... Zijn er hier ook die worstelen met de angst voor een miskraam???

Guest Amanda
Posted

hoi hoi

Moeilijk hé die onzekerheid.. maar je hebt geen bloedverlies?

ongesteld wordt je niet, want je bent zwanger, en een miskraam, die komt ook doorzetten, ook al gebruik je nu de utrogestan.

Als het echt mis gaat, houdt utrogestan dat echt niet tegen.

Hopelijk kan ik je hiermee een beetje geruststellen!

Dus.. lekker gaan genieten hoor!

Posted

Hey,

Ik begrijp het heel goed! Ik ben ook in de eerste en hopelijk de laatste ronde en ook zwanger getest op 14/4 en mag pas op 4/5 voor mijn eerste echo. Maar pffff....de angst dat het misgaat, ja dat heb ik olok zeker!!!!. Wil echt blij zijn en genieten, maar het is nog zo pril dat het nog alle kanten op kan. Geloof in de kracht van je gedachten, dus probeer echt aan een positieve uitkomst vast te houden, maar het geeft niks geen garanties....

Liefs,

Britt

Posted

Na alles wat je hebt moeten doen om zwanger te worden is het bijna onwerkelijk als je dan ook echt zwanger bent. Bijna te mooi om waar te zijn. Dit gevoel verdween bij mij pas een beetje na 12 wkn zwangerschap, mede ook omdat ik in de eerste weken bijna wekelijks een bloeding heb gehad. Na 12 wkn kon ik er meer van genieten.

Heel veel sterkte in deze spannende weken! Zoals hierboven al staat beschreven; blijf in het goede geloven.

liefs, Stéphanie

Posted

Die onzekerheid is om gek va te worden.

Sap het helemaal.

ben nu ook zwanger van de 1e ICSI.

Maar heb al een hele poos bloedverlies, afgelopen vrijdag echo gehad, ik ben echt zwanger, was helaas nog te vroeg voor het hartje te zien.

Moet nu 4 mei terug komen.

Vanochtend uit onzekerheid maar weer een test gedaan de 5e intussen. Was weer positief.

Ik denk dat die onzekerheid komt omdat we het niet kunnen geloven dat we zwanger zijn omdat we er zoveel moeite voor hebben moeten doen.

Probeer toch te genieten en anders maar wat extra testen.

Ik heb een site gevonden waar ze lekker goedkoop zijn, dus ik blijf maar gewoon testen tot mijn echo is.

Posted

Als 1e super gefeliciteerd!!!

Oww die onzekerheid is heel erg bekend...

Ik heb al 2 keer een miskraam gehad ( Vorig jaar bloedverlies, posi test en toch een week later weer een nega test ) en ben er pas vanaf vorige week van mijn zwangerschap aan het genieten hoor.

Vondt de 1e echo spannend, hartje gezien etc, maar de 2 echo vondt ik nog veel enger omdat ik vreselijk bang was dat het hartje in 1 keer gestopt zou zijn of zo.

Probeer er toch van te genieten, het is moeilijk, maar we zijn er voor je even wilt bij kletsen...

Posted

@ bitch

wilde even reageren op je testen. dat heeft geen zin,

ook al het wel mis is dan blijven die gewoon positief.

wacht rustig af en op naar de echo.

ik blijf voor je duimen

Posted

@ Hellen.

Het ziekenhuis gaf aan dat het wel zin heeft, want als je een miskraam krijgt word de streep lichter.Omdat het HCG hormoon dan uit je lichaam gaat

Hun zeiden zolang de streep dik is, is het gewoon goed.

Hoe is het met jou meis, trek je het allemaal nog ee beetje.

knufff

Posted

@ bitch

ik zal je uitleggen hoe ze het bij ons vertellen.

je embryo maakt steeds meer hormonen aan, het hcg dat stijft om de dag.

na een miskraam duurt het enige tijd voordat het hcg uit je bloed/urine is.

er zijn mensen die twee weken erna nog positief testen.

wil je echt niet ongerust maken maar een positieve test zegt helemaal niks.

in het azm zeiden ze dat eerst ook maar na mijn speurwerk op internet heb ik dat met hun besproken en ze gaven me gelijk.

als ik nu een test zou doen kan die nog positief zijn.

ik hoop dat je vloeien inmiddels minder/weg is. En ik zou zeggen volg je gevoel.

dat laat je niet in de steek.

ik zei vanaf het begin, het zit niet goed en na 8 wkn blijkt dat dan ook zo te zijn.

Ik duim voor je dat het gewoon hartstikke goed zit.

Posted

@ Hellen bedankt voor de heldere uitleg.

als je het zo redeneert hoe jij het zegt klopt het ook wel natuurlijk.

en ik heb het nu ook ondervonden, gisterenochtend nog een positieve test, en gisterenmiddag miskraam.

Die rot test zegt dus helemaal niets.

En inderdaad je gevoel klopt bijna altijd, ik had ook al zo''n gevoel dat het niet goed zat, vanaf 30 maart al aan het vloeien en gisteren was het dus over.

En heel vreemd mijn vloeien is bijna helemaal weg nu.

Posted

" bitch

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

god meid wat weet ik als geen ander wat jij nu voelt.meemaakt.

het is zooooo klote. zo dichtbij en dan dit.

ik had precies hetzelfde ook al vanaf de testdatum vloeien.

de test zegt helemaal niks en ik ben dan ook mega pissig geworden op het ziekenhuis. dit is mensen aan het lijntje houden en ze weten dat het niet klopt.

ze hadden bloed moeten prikken. dan hadden ze kunnen zien dat je hcg waarden maar minimaal stegen!!

ik heb maandag de miskraam gehad, vruchtzakje. Bijna geen bloed. ik moest toen komen en ze zeiden dat het oke was, dun baarmoederslijmvlies.

gisteren is het weer flink begonnen.Even in de gaten houden, als het zo blijft in die mate dan bel ik na het weekend. Dit kan er bij horen.

Meid heel veel sterkte

Guest Amanda
Posted

@Bitch en Hellen,

Sterkte meiden!!

Ik heb ook niet echt heel veel bloed verloren bij de miskraam. Eigenlijk een gewone heftige menstruatie.

Je hebt wel een punt vind ik Hellen, ze hadden best bloed kunnen prikken ipv die urine test.

Mij hebben ze toen ook aan het lijntje gehouden.

Is het niet al moeilijk genoeg, en dan is een bloedtest toch een kleine moeite? En niet echt een hele dure ingreep lijkt me..

Stoort me dat het AZM echt niet afwijkt van protocol..

Sterkte meiden!

Posted

ja dit is typisch voor het azm.

maar ik houd me mond niet.

na lang zeuren en gewoon gebeld nasr verloskamers heb ik bloedproeven gekregen.

en ze beweerden dat die ook nog goed waren

1e 703

2e 851

3e 2055 > na 8 dagen

dit klopt al van geen kant want het moet om de dag verdubbelen.

en dan maar beweren dat het hcg in het bloed niks zegt, gewoon blijven testen met clearblue.

ik ben benieuwd hoe ze de 2e tp van ons gaan aanpakken. eigenlijk wil ik bloedprikken eisen. wat heb je aan een urine test, geen drol.

bij de meesten wordt er bloed geprikt en nadien nog een keer.

maar ja, ze zullen zich wel weer aan het protocol houden.Tja...........

en ik me maar een drammende, zeurende kleuter voelen

Guest Amanda
Posted

gewoon doen hoor, drammen en zeuren!!

Ik heb me, toen, ook laten "afschepen" maar dat was bij de tweede poging gedaan. We moeten al genoeg doorstaan.

Bijt maar van je af!! Succes..

Posted

hoi

ik weet dat ze bij mij me bloed wilden testen ook al had ik een thuis test gedaan.

en als die test positief had geweest had ik 2 dagen later weer bloed moeten prikken.

veel verschil dus tussen ziekenhuizen.

groetjes silvia