Jump to content

Intake gent IVF toch zomer 2009 ivf Nederland

Recommended Posts

Posted

Een tijd geleden toen ik volop in de iui behandelingen zat was ik vaker online.. toen even weg geweest, maar aangezien we nu weer voor de start van het ivf traject sta hoop ik toch weer wat steun te vinden..

Net als jullie allemaal zijn er in je omgeving vaak weinig mensen die met ivf te maken hebben.

We hebben een intake gehad in Gent (prof dr Sutter), maar omdat het erg lastig wordt met de verzekering toch besloten om in nederland (rotterdam) verder te gaan. Helaas kost een ivf behandeling in het buitenland tussen de 3500 en 4000euro en als je dan geen garantie krijgt van je verzekering is dit toch wel een financieel risico..en dan niet eens het gedoe van heen en weer rijden en de benzine kosten, overnachting etc daar bij opgeteld.

Jullie reacties zijn welkom.. ook over het verloop van ivf in rotterdam..

Liefs Peggy

6x IUI mislukt

zomer 2009 ivf

Posted

hoi peggy

wij zitten in hetzelfde schuitje!!

wij hebben 25 mei de intake voor ivf maar dan in nijmegen vind het allemaal super spannend.

weet jij al precies wanneer je gaat beginnen?

nou wil je iig alvast heel veel succes wensen en ik ga je zeker volgen!!

liefs sas

Posted

Hallo,

Wij hebben 16 juli ons 2de intake gesprek voor icsi.

Zover we nu weten staan wij op de planning voor september.

Wij gaan de icsi doen bij de isala klinieken in Zwolle.

xxxxxx

Posted

Wij zijn ook onder behandeling bij proff de Sutter, maar wij wonen in Zeeuws Vlaanderen dus dat scheelt voor ons veel reistijd. In een klein uurtje zijn we daar. Maar waarom doet de verzekering dan zo moeilijk?? Als je een medische verklaring hebt dan wijzen ze volgens mij niet zo snel een aanvraag af. Bij CZ is het wel zo dat je alles eerst voor moet schieten en het dan terugvragen bij de verzekering. Bij ons is dat nooit een probleem geweest wat declareren betreft.

Maar als je in Rotterdam terecht kan is dat natuurlijk handig. Lekker dichtbij.

Succes!!!!!!

Sandra

Posted

Hey Peggy,

Wij zijn in Rotterdam geweest voor onze ICSI behandeling en dat is allemaal prima en vooral snel verlopen! Er is geen wachttijd en de begeleiding is perfect! Wij zijn helemaal tevreden!

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag van je.

Meid succes!

Liefs,

Britt

Posted

Hoi, nee in Rotterdam is er helemaal geen wachttijd voor de behandeling zelf. Wel voor het chromosomenonderzoek 3 maanden, maar als je dat 1 x gehad hebt dan kun je gelijk door!

Groetjes,

Britt

Posted

Hoi,

Wij zijn ook in R'dam onder behandeling. Daar is idd niet echt een wachttijd. Je moet ingepland kunnen worden, dus het kan evt. zo zijn dat je een maandje moet wachten. Maar wij hebben tot nu toe altijd kunnen starten wanneer wij wilden.

Als je in R'dam ivf of icsi gaat doen moet je eerst verplicht een informatieavond bijwonen. Die zijn eens in de maand. Op de uitnodigingsbrief daarvan staat ook al een datum voor je intake. Dan krijg je eerst een gesprek met de gynaecoloog en dan een prikinstructie van de verpleegkundige. Je moet dan ook bloed laten prikken voor en 'ivf screening', die is een jaar geldig.

Door de verpleegkundige wordt je ook direct ingepland, dus het is slim te weten wanneer je ongesteld gaat worden en hoelang je cyclus is. Ze doen in R'dam niet aan eerst de pil slikken om het beter te kunnen plannen.

De rest is een beetje afhankelijk van je schema, maar dat wordt op de infoavond en bij de intake allemaal goed uitgelegd.

Ik vind ze in R'dam over het algemeen erg vriendelijk en meelevend, met name de verpleegkundigen. Onder de artsen heb ik wel mijn voorkeuren hoor, sommigen kunnen best autoritair zijn. En de een beantwoord vragen ook beter en makkelijker. Maar ze nemen altijd de tijd, je kunt altijd bellen. Soms is het er door de drukte wel wat chaotisch.

Zelf heb ik wat dubbele gevoelens over R'dam, maar dat komt vooral doordat ik het gevoel heb dat hun standaard procedure niet op mij toepasbaar is. We hadden na poging twee echt het gevoel dat het verpest was toen er van de tien eitjes maar twee rijp waren en ik na een licht positieve test toch ongesteld werd. Kan natuurlijk altijd gebeuren, maar in de evaluatie werd 'de schuld' gelijk op mij (mijn lijf / eitjes) geschoven ipv op hun beslissingen. Dat schoot mij heel erg in het verkeerde keelgat. Wij hadden zelf hele andere ideeen.

Zo wil ik langer progesteron dan zij voorschrijven en vinden wij dat ze de punctie te vroeg inplannen (en dan zijn mijn eitjes dus niet rijp). Maar, groot pluspunt, ze zijn bereid om dat uit te proberen! Dus ik heb nu voor poging drie meer progesteron meegekregen (een weekje langer) en we wachten iets langer voor de punctie wordt gedaan. Als dat allemaal geen effect heeft hadden zij gelijk, als het wel werkt hadden wij zelf gelijk :-D

Nou, een heel verhaal over R'dam. Er zijn hier zeker nog meiden met meer en / of andere ervaringen. En als je meer wilt weten, vraag het gerust!

Succes!

Henne

Posted

Hoi,

wij hadden een transport ivf/icsi. In het maasstad ziekenhuis R'dam hadden we de intake, bloed screening en de punctie. In het EMC alleen de terug plaatsing. In ons eigen ziekenhuis hadden we de FM metingen. Dus in totaal 3 ziekenhuizen.. lijkt heel omslachtig maar werkte goed. In ons eigen ziekenhuis werkten veel artsen met ivf en icsi ervaring.

Qua artsen in Rotterdam zit in Rotterdam best veel verschil ik had absoluut ook mijn voorkeur. Maar ik denk dat dat ook wel logisch is, de een voelt zich prettig bij die arts en de ander weer bij die arts.

Je moet het allemaal zelf ervaren.

Over het algemeen genomen ben ik zeer tevreden over het verloop.

En zoals al gezegd er is geen wachtlijst. Wij moesten alleen wachten tot de intake, dit was 6 weken.. Vervolgens konden we direct starten bij de eerste menstruatie dag.

Succes!

Popje

Posted
"Ik vind ze in R'dam over het algemeen erg vriendelijk en meelevend, met name de verpleegkundigen"

"We hadden na poging twee echt het gevoel dat het verpest was..."

"maar in de evaluatie werd 'de schuld' gelijk op mij (mijn lijf / eitjes) geschoven ipv op hun beslissingen. Dat schoot mij heel erg in het verkeerde keelgat. Wij hadden zelf hele andere ideeen"

"en vinden wij dat ze de punctie te vroeg inplannen..."

exact deze ervaringen hebben wij met Voorburg met daar bij komend dat de toon van het evaluatiegesprek ook nog eens vreselijk hard en onaardig was.

Posted

Allemaal super bedankt voor de reacties.. Dat is altijd zo lief!! Dat geeft je echt steun.. dat iemand het zelfde mee maakt als jij.

Wij zijn verzekerd bij anderzorg en zij vergoeden in het buitenland (gent dus) een max. van 2600 euro voor de ivf. Dit haal je bij lange na niet, want voor de ivf (volgens begroting uz gent) kom je uit op een bedrag tussen de 3500euro en 4000euro. Dat is dus een flink bedrag extra zelf bij betalen. En dan de benzine en het elke keer heen en weer rijden. Deed ons toch besluiten om hier in nederland verder te gaan.

We hebben 28 mei weer een gesprek bij onze arts. Eigenlijk dus een vervolg intake.. We hebben namelijk al meerdere gesprekken gehad over de ivf. Ik wil haar nu vertellen hoe het in belgie is verlopen en dan meteen plannen dat we hier de ivf doen. Ik hoop dus dat het eind juli wordt. Maar als ik zo jullie reacties lees (en ook van de assistentes in het ziekenhuis) moet dit geen probleem zijn.

Ik ben wel heel bang voor de punctie. Vorige keer vertelde de arts wel dat ze met een nieuw onderzoek bezig zijn voor extra verdoving tijdens de punctie. Hier iemand al ervaringen mee??? Ik vond namelijk de iui's altijd al pijnlijk..

Posted

Hey meid, nou toen ik een aantal weken geleden de punctie deed, kreeg je nog niets. Een vaag pilletje om te onstpannen zeiden ze, maar heeft bij mij niet geholpen. Dus nee, niets meegekregen in Rotterdam over een nieuwe verdoving, gewoon helemaal 'nuchter'.

Liefs,

Britt

Posted

brr daar wordt ik toch ook wel een beetje bang voor hoor!!niks krijgen met de punctie!!! maar de verhalen over de punctie lopen nogal uiteen vind ik de een vond het 100% meevallen terwijl de ander het vies tegen vond vallen.

ach de hsg viel mij toen ook wel mee weet niet of je de pijn daar een beetje mee kunt vergelijken???

peggy wat vond je pijnlijk bij de iui dan??daar heb ik helemaal geen last van gehad!!

Posted

In R'dam krijg je voor de punctie pijnstilling in de vorm van paracetamol (1000 mg) en diclofenac, een onstekingsremmer (werkt ook pijnstillend). En je krijgt dormicum voor de ontspanning.

Die dormicum is 'nieuw'. De vorige pogingen had ik diazepam, dat werkte bij mij wel. Je mocht dat de avond ervoor al nemen en dan de ochtend van de punctie weer. Ik was daardoor niet echt zenuwachtig en dat helpt wel om meer ontspannen te zijn. Geen idee hoe die dormicum gaat bevallen, eigenlijk wil ik alsnog diazepam vragen omdat ik daarvan weer hoe het valt.

Posted

Idd die pillen die Henne noemt heb ik ook gehad, wist niet dat dat 'nieuwe' sloeg op de Dormicum, maar zoals Sasje zei ieder ervaart het anders.

Ik denk ook dat ik het zo erg heb ervaren, omdat ik totaal niet kon ontpannen, dus dan heb je er veel meer last van schijnt. En ik zag zo op tegen 11 follikels aanprikken. Ik heb ook helaas in het ziekenhuis een uur langer moeten wachten op de punctie (ivm foute berekening 35 uur na Ovitrelle prik en geen rekening gehouden door de arts met de zomertijd). Ik lag dus op die stoel uitgekleed en wel met de spanning al op een toppunt en vervolgens je weer kunnen aankleden en dan uur wachten en dan weer op die stoel klimmen, bah! In dat uur is de spanning zo hoog opgelopen, dat ontspannen en de ademhalingsoefeningen niet meer lukte...nare ervaring!

Ik moet zeggen dat ik helemaal niets van de Dormicum heb gemerkt, maar ook dat zal voor iedereen anders zijn.

Maar laat me duidelijk zijn het was het dubbel en dwars waard en zou het zo weer doen!

Liefs,

Britt

Posted

Hey meiden, Misschien ben ik wel gewoon een enorme bangerd. De verhalen verschillen inderdaad enorm en als je bedenkt dat je het doet voor een klein wondertje wat is dan die 20minuutjes pijn hebben...

Die nieuwe manier van verdoven is nog in onderzoek. Mijn arts in het MCRZ (maasstad) sprak erover. Hoe het precies gaat weet ik ook niet helemaal ik ga het 28mei allemaal vragen, maar als ik het me goed herinder iets met morfine pompje wat je zelf kunt "regelen" ik hou jullie op de hoogte..

Sasje: ik heb niet iedere keer pijn gehad met de iui's het lag er vooral aan welke assistente het deed.. de een is nu eenmaal hard handiger dan de ander. Maar de 6de (laatste) iui was precies op het moment van eisprong en toen op het moment van in bergen van de zaadcellen kreeg ik enorme buikpijn, maar dat schijnt wel vaker voor te komen.

Het HSG onderzoek heb ik niet laten doen. Voor de ivf is dit niet van belang. Mocht er endometrose zijn dan is ivf juist een oplossing.

Hoever staan jullie nu met behandelingen....

Posted

Britt van harte dan is al die narigheid het inderdaad waard als het lukt!!!!

Sasje en Henne Veel succes..

Sasje wij lopen ongeveer in het zelfde traject ook bijna gelijk met de afspraak. Spannend..:smileysex:

Posted

Hmm, daar sta ik were van te kijken, geen vedoving bij punctie. Ik sta op het wachtlijstje voor ivf in juni in noorwegen. Ik heb moeite met het nederlandse jargon naar het noorse vertalen maar ik neem aan dat met punctie bedoelt wordt dat ze eitjes uithalen? Hier verdoven ze plaatselijk EN je krijgt morfine. De arts daar vertelde me dat het in engeland gewoon was om een gehele verdoving te doen. Poewee, wat een uiteenlopende methodes! Nu, ik hoop dat je traject eindelijk succesvol wordt!

Posted

peggy dat is idd spannend kan bijna niet wachten tot het de 25e is!!

ik heb de hsg en een laparascopi gedaan voordat ik begon aan iui bij mij is toen een lichte vorm van endo ondekt helaas :-(

ik ga naar nijmegen en daavan heb ik gehoord dat je morfine krijgt voor de punctie maar dat zal ik danwel met eigen oren horen de 25e.enne spuitinstructies heb i iig niet meer nodig dat spuiten kan ik bijna dromen!!!

henne voor jouw is weer een spannende tijd aangeboken?balen hoor dat je niet zo tevredenbent over je zh ik hoop echt dat je in voorburg iets positiefs te horen krijgt.succes ermee

peggy wat is de oorzaak van jullie niet zwanger raken??

mijn vriend zn zaad is niet zo heel goed maar ook niet heel slecht vandaar dat we eerst 6iui's gedaan hebben maar het heeft helaas niet mogen baten.

meiden succes met wachten allemaal

lies sas

Posted

Hey Sas,

Bij ons is precies dezelfde reden dat het niet lukt als bij jullie. Wij zijn al meer dan 2jaar bezig nu. 6iui's gehad en nu dan voor de ivf.

Ik ga het ook vragen van die morfine in ziekenhuis voor de punctie..

tot horens..

Posted

helemaal geen verdoving lijkt me pijnlijk. Maar die verhalen over het uitgillen van de pijn vind ik overdreven. De één is kleinzielig en de ander is een bikkel :) Ik heb in Voorburg een infuus met dormicum gehad en moest van te voren 2 pijnstillers innemen. Die dormicum is werelds! Je voelt niet veel meer in ieder geval. Helemaal gevoelloos is het ook weer niet maarja wat verwacht je ook anders. Het zijn effe een paar gemene prikken maar het is zo gebeurd echt waar en je weet waarvoor je het doet dus je hebt het ervoor over. Succes met je poging!