Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misselijk zijn is niet fijn!

Heb er zelf maar ietsje last van, mag eigenlijk geen naam hebben.

Alleen vanochtend, toen kwam mijn ontbijt er bijna weer uit.

Ik ben wel moe en heb meer trek dan anders.

Dit is bij mij al lastig omdat ik door de insuline al meer trek heb dan vroeger.

Mijn man vond dat ik gisteravond niet genoeg at en zei dat ik moest eten voor twee. Ik zei; Jammer schat maar dat werkt niet zo.

Ik denk dat we ons hier nog een beetje gedeisd houden omdat we redelijk vroeg in onze zwangerschappen zitten.

Echt daadwerkelijk dingen kopen is nog lastig (heb net wel een babyfoon besteld) omdat je eigenlijk de 12 weken gehaald wil hebben.

Maarrrr, de voorbereidingen zijn al wel in volle gang.

Bij ons moet er op de kinderkamer een raam geplaatst worden (kan manlief zelf) en een radiatorombouw.

Dan op naar de Ikea voor wat kasten etc. en dan moeten we het ledikantje nog bestellen (die kopen we denk ik in Kesteren).

Dan nog wat kleine dingetjes en de kinderwagen nog. Ik weet al welke ik hebben wil dus dat is makkelijk.

Mijn zus heeft twee meiden van 6 en bijna 4. Dat komt voor ons goed uit want zij had de maxicosi nog en allerlei slabbetjes, hydrofil luiers, spuugduukjes etc. Scheelt een hoop geld!

Mijn moeder heeft nog een bijna nieuw autostoeltje dus dat scheelt ook weer € 100,- tot € 300,-!

En? Hoe gaat dat bij jullie?

En? Wat gaan jullie doen met de vakantie? Klussen of op vakantie?

Wij hebben het er gisteren over gehad en boeken hoogstwaarschijnlijk een last minute naar een bestemming waar je met kleine kinderen niet zo snel naar toe zou gaan. Niet al te ver weg en veilig qua eten en ziektes etc.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!! De misselijkheid is bij mij in vlagen aanwezig. Ik ben al 2 kilo aangekomen door de extra trek. Ik kan mijn kleding niet meer aan buiten een paar jurkjes. Ik heb al wat zwangerschapsbroeken bij een vriendin opgehaald en omdat ik aanstaande vrijdag met vakantie ga heb ik nog een leuk jeansrokje gekocht en een broek voor met vakantie. Een paar flexibele leggings voor onder de jurkjes/rokjes en klaar! Ik 'knap' uit mijn bikini's, maar ik had net nieuwe gekocht (voor zwangerschap). Ik moet het er maar mee doen. Voor de rest durf ik nog niet echt te kopen, want ik ben nog steeds onzeker. Ik heb van het weekend weer een bloeding gehad en nu verlies ik nog bruin. Ik blijf hiermee tobben. Morgen hebben wij weer een echo, dus dan weten we meer. Ik heb hier 2,5 weken op moeten wachten en dat vond ik echt te lang!! Ik ben zo benieuwd en zo bang tegelijkertijg, maar dat hoort er vast bij.....?

Nou Vanessa, jij bent al flink bezig met het aanschaffen van kinderkamer e.d. WOW! Ik denk dat dat bij ons in de laatste maanden pas zal gebeuren. Wij hebben ook nog een huisje op het oog, waar we na de vakantie een bod op willen doen, dus wie weet zit er nog een verhuizing aan te komen. Who knows?

Ik heb net mijn laatste afspraak gehad en ik heb nu vakantie!!! We gaan genieten!!!! We vliegen vrijdagochtend vroeg naar Turkije!! Zaaaaaalig! We hebben er echt zin in. Het is ons vorig jaar (onze eerste keer Turkije) zo goed bevallen. Wel een hele luxe toestand geboekt, zodat we zeker zijn van een verwenvakantie.

Liefs en allemaal sterkte met de zwangerschap en onzerkerheid

Geplaatst

He vanessa, Wil je niet op kosten jagen maar er is mij onlangs verteld dat een maxi cosie niet ouder mag zijn dan 5 jaar, dat heeft te maken met de weekmakers in het kunstof of zo iets. Dat is verteld in een baby zaak, dus ga er van uit dat het ongeveer wel klopt.

Sandra

Geplaatst

Hoi Renee, de bloedingen zullen wel gewoon bij jou horen. Ik hoor wel meer vrouwen die dat hebben "gehad".

Wij zijn verder nog niets aan het kopen hoor!

Alleen de babyfoon maar die gebruik ik eerst voor de zaak.

Kijken of dit handig is om klanten in de gaten te houden, zit een cameraatje op. Het systeempje wat we nu hebben stoort enorm, vandaar.

Ik heb wel een paar kledingstukken gekocht maar dit omdat ik mijn eigen broeken niet aankan (allemaal strakke broeken, vooral bij de buik).

Deze maxicosi is uitgeleend geweest en gisteren net weer terug gekomen. Hij ziet er verder perfect uit maar zal eens gaan speuren op het net.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Renee morgen weer een echo, gelukkig meis kan je even weer lekker naar jouw beebje kijken. Die bloedingen steeds tussen door is ook niet echt lekker maar zoals al gezegd het zal er in jouw geval waarschijnlijk gewoon bij horen, leuk is echter anders.

Mamanessa. leuk de eerste aankopen al binnen, genieten is dat!Daar wordt het zo lekker echt van.

Geplaatst

Renee, succes morgen!

Hoe laat/vroeg mag je komen?

En natuurlijk alvast een fijne vakantie en veel plezier met de voorbereidingen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa! Ik heb morgen om 12.30uur een afspraak bij de gyn. Ik ben zo benieuwd! Ik laat het jullie meteen weten natuurlijk! Ik zal even wat vragen moetn noteren, want ik vergeet altijd de helft van de vragen te stellen en achteraf baal ik daar dan zo van. Mijn mannetje gaat gelukkig wel mee, dus dat helpt al.

Jij mag 8 juni toch weer? Spannend he?!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Alles is nog steeds goed. We hebben vandaag echt een klein baby'tje op het scherm gezien en het leuke was om het te zien bewegen. Ik ben nu 10 weken. Echt wonderlijk,hoor. Over twee weken (16 juni) moet ik terugkomen voor controle en combinatietest. Ze hebben vandaag bloed afgenomen voor controle op het downsyndroom en over twee weken ook een nekplooimeting. Ja, heftig,he! Ik weet niet of ik de zwangerschap doorzet, als ik weet dat de kans heel groot is dat mijn kindje een down syndroom heeft. Hoe denken jullie hierover?

Gorgi

Geplaatst

@Renee, wat voor vragen wil je gaan stellen?

Over de bloedingen?

@Gorgi, wij laten geen testen doen. Dit omdat wij het risico te groot vinden dat er iets mis gaat. Deze beslissing is er ook op gebaseerd dat ik een kindje met het downsyndroom nooit zou laten weghalen.

Geplaatst

Renee hopelijk krijg je vandaag antwoorden op jouw vragen, goed idee om ze op te schrijven.

Gorgi, fijn dat je weer even hebt kunnen genieten van jouw beebje, wij hebben er toen ook voor gekozen om geen testen te doen, om de zelfde reden als Vanessa.

Geplaatst

Hier een heel tevreden en een hele blije Renee. We hebben net onze echo gehad. Het was geweldig! Het kindje/vruchtje is 2,2 cm groot en het hartje hebben we gehoord en gezien! We zijn zoooo blij! Ik ben al mijn vragen vergeten te stellen. De gyn zei wel dat ik waarschijnlijk de bloedingen mijn gehele zwangerschap zal blijven houden. De bevalling zal ook niet zonder complicaties verlopen, sowieso een keizersnede. Ze zullen zeer attent moeten zijn voor (hevige) nabloedingen. Ja, ja....dit alles heeft te maken met mijn baarmoederoperatie die ik gehad heb in okt 2008. We zullen wel zien..... Het zit nu in ieder geval goed en veilig.

Gorgi, wij kunnen geen testen laten doen door bloedafname omdat we tussendoor bloedingen hebben en hierdoor is de test niets waard. Vruchtwaterpunctie is ons ook afgeraden omdat in mijn toestand de kans op een miskraam 10% bedraagt. Ik heb nl. een zware baarmoederoperatie gehad in okt. 2008. Onze gyn gaat 22 juni een nekplooimeting uitvoeren en hij gaat het neusbeentje proberen te meten. Naar het schijnt kunnen ze hier ook veel info vandaan halen. Het is wel niet altijd mogelijk om deze te meten en dan zullen er meer echo's gedaan worden in UZA. Ik weet niet of ik een zwangerschap kan afbreken omdat het kindje syndroom van down heeft...?

Dank jullie wel allemaal voor de steun. Echt heel fijn! Oh ja, ik ben uitgerekend voor 7 januari 2010. Volgens mij ben ik dan ietsje verder...hihi

Liefs

Geplaatst

Renee,

Ik volg je verhaal al een tijdje en ben reuzeblij te horen dat alles goed is. Wat een opluchting zal dat zijn, GEWELDIG!

Geniet ervan!

Groeten Snoeske

Geplaatst

renee, wat ontzettend goed wijffie!!!! ben echt heel erg blij voor je. en 7 januari, das toevallig: ik ook! dan zou je dus morgen negen weken precies zijn, net als ik.

jammer dat er al gelijk allerlei complicaties bijkomen, maar het gaat om het resultaat. vind 't echt super voor jullie!!!

Geplaatst

gorgi, ook jullie hebben weer even naar de kleine kunnen koekeloeren. goed om te horen dat 't allemaal zo voorspoedig verloopt.

wij zijn er nog niet helemaal uit of we de test willen laten doen. aan de ene kant willen we gewoon genieten en wel zien "wat er uitkomt" (beetje oneerbiedig gezegd). aan de andere kant weten we niet of we het wel aan zouden kunnen. vind 't een moeilijke keuze, maar ik denk dat we wel de test laten doen. wat er dan uitkomt en hoe we daarmee omgaan, zien we dan wel. ik weet niet of ik het weg zou kunnen laten halen, blijf dit een lastige kwestie vinden. denk dat ik 't pas weet als het echt zou gebeuren, dan ga ik op mijn gevoel af en vandaaruit kan ik eigenlijk altijd wel de juiste keuze maken.

maar goed, eerst overmorgen de tweede echo, ben echt heel benieuwd en vind 't ook wel weer heel spannend worden. de klachtjes worden eigenlijk alleen maar erger, dus dat is een goed teken. vandaag eindelijk wat minder misselijk, maar de afgelopen dagen waren echt niet grappig meer. als 't tot overgeven komt bij mij, is het wel heel erg. ben daar niet zo goed in, zeg maar. en het was twee keer raak dit weekend, blegh.

maar goed, zoals ik al zei, liever dit dan geen klachtjes meer. ik zal 't in ieder geval weten ook dat ik zwanger ben :wink:

Geplaatst

Renee wat een goed nieuws, ik heb vandaag een aantal keer aan je gedacht. Echt heel fijn, ja vervelend dat er al complicaties bij komen kijken maar het gaat in ieder geval goed met het beebje en de rest zal ook wel goed gekomen want in het zh ben je in goede en kundige handen.

Geplaatst

Fijn Renee, kunnen jullie lekker ontspannen op vakantie gaan.

Ik hoop maandag net zo mooi nieuws te hebben.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo dames en excuses dat ik nu pas reageer.

Ik heb net het stukje van Vanessa gelezen en wat een spannende

tijden toch allemaal!

Gelukkig een kloppend hartje!

Daar doen we het voor!

En Dani bedankt voor je uitleg over de vermoedelijke

uitgerekende datum.

Ik kom dus op 26 Januari.

Mag nog net meedoen met dit deeltje :tongueP:

Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad en ja hoor

ook een kloppend hartje en ook bij mij traantjes.

Wat een wonder is het toch he....ongelofelijk.

Ik maak het niet te lang vanavond,zit met een zonnebril op

want heb 2 ontstoken ogen :glasses9:

Tot later.

Tweelingmamma.

Geplaatst

Ik ben dan vandaag 9 weken als je uitgaat van 7 januari. De echo gaf dit aan aan de hand van de grootte. Het was allemaal zo schattig. Ik kan er maar niet over uit dat er iets in me buik zit van ca. 2,5cm met een hartje. Wat een fijn idee.

Vanessa en Honeybee, ik ga er van uit dat jullie ook een mooi beebje te zien krijgen. Het zal fantastisch zijn. Geniet ervan! Ik lag daar alleen maar heel stil te zijn...en te kijken. Het was zo mooi toen hij het hartje liet horen......

Ik ga nu wassen, strijken en opruimen, want vannacht om 3 uur vertrekken we naar het vliegveld, dus tegen vanavond wil ik alles aan kant hebben. Als het kan kom ik afentoe wel even kijken als ik in het hotel ergens even op internet kan. Zo niet, dan wens ik jullie 2 fijne fantastische zwangere weken!

Liefs

Renee

Geplaatst

Renee ik wens je een hele fijne en ontspannen vakantie, ga daar lekker genieten!

Geplaatst

Renee, een hele fijne vakantie!!! tot over een paar weekjes en geniet er van meis!

tweelingmamma, welkom op 't zwangerenbankje! twee ontstoken ogen? lijkt me geen pretje. ondanks die oogjes, lekker nagenieten van de echo!

Geplaatst

Ben ik weer!

Renee ik wil je een hele fijne vakantie toewensen,

waar ga je eigenlijk naartoe als ik vragen mag?

Geniet ervan.

Hmm ben even uitvogelen hoe jullie zo'n mooie

banner erop hebben gekregen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden