Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo renee

toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze de eerste drie maanden elke maand gewoon doorgebloeid en ik ben ook geboren.

ik heb wel is gehoord dat het bij IVF/ICSI wel is vaker voorkomt dat vrouwen bloedingen hebben tijdens de zwangerschap.

ik hoop dat je dit wat geruststelling kan geven.

groetjes svenja

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ik geloof ook niet dat het een mk betreft hoor. Dit komt gewoon door die inwendige echo. Die heeft iets van binnen geraakt. Ik heb het vorige week vrijdag gekregen en woensdag had ik die echo gehad.....? Het is van binnen denk ik gewoon gevoelig. Nu moet ik pas 3 juni terugkomen en dan ben ik 8 weken en 3 dagen zwanger, dus ik hoop dat ze dan een uitwendige echo kunnen doen....? Volgens internet wel, maar ja...je weet niet wat de gyn doet he?! Ik ga het wel vragen.

Liefs

Geplaatst

Dag Renee,

Doordat ik in de VS zit voor werk, heb ik niet alles kunnen volgen. Maar ik las dat het eerst wel goed was (je hebt het hartje gehoord) en nu weer onduidelijkheid...Ik duim voor je, dat je gelijk hebt en dat je gewoon super gevoelig ben van binnen waardoor dit komt.

Ik heb echt last van verstoppingen...sorry, dames. Veel water drinken en vezels eten, lees ik overal. Dat doe ik wel, maar toch...

Nou meiden, moet weer aan het werk.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Renee, hoe gaat het nou?

Is het bloeden inmiddels gestopt?

Anders toch maar ff het ZH bellen hoor! Je niet af laten schrikken door een norse arts en gewoon aan jezelf denken, je staat er ver boven!

Heel veel sterkte..

Groetjes van Daan

Geplaatst

Goedemorgen,

Hey Daan, als het bloeden vandaag nog heftig zou zijn geweest dan had ik inderdaad gewoon gebeld. Maar gelukkig is het bloeden gisterenavond weer gestopt en nu is het weer bruin. Het kwam dus echt van die inwendige echo. Ik had ook geen krampen, dus ik ging hier al vanuit, maar als het bloedt dan doet het je geen goed. Ik ben weer lekker misselijk, dus dat is vast een goed teken.

Vanessa, ik hoop dat je vandaag een goede echo hebt. Heel veel succes en let us know!!!

Liefs

Geplaatst

Renee wat een toestand toch, niet echt een leuk begin maar zoals ik jouw verhaal lees denk ik ook dat er van binnen iets geraakt is.

Vanessa vandaag de eerste echo, spannend meissie! Geniet er van, ben benieuwd naar hoe je het ervaren hebt.

Geplaatst

Nu bloeden we weer sinds vanmiddag en het is ook alweer wat aan het minderen. Ik denk dat ik een baarmoeder met 'bloedneus' heb. Vervelend en ik hoop niet dat dit iedere dag gaat gebeuren. Het geeft niet echt een goed gevoel.

Vanessa???? Waar ben je? Hoe was je echo?

liefs

Geplaatst

Ik heb het net gelezen en ook gereageerd. Meis, wat een rotbericht alhoewel ik de moed er nog in heb. Volgens de berekening van mijn arts ben je nog geen 6 weken zwanger. Hij telt de weken vanaf de tp en dit is bij aanstaande zaterdag pas 4 wk, dus nu 3 wk en 2 dagen + 2 weken is 5 wk en 2 dagen. Op dit moment heb ik ook een echo gehad en er was niets anders te zien dan een vruchtzak. Zoals je weet gisteren door omstandigheden weer een echo en nu zag ik het hartje. Ik ga ervan uit dat jij volgende week een goede echo bij je eigen arts krijgt. Blijf optimistisch! en wacht even af wat je eigen arts morgen zegt. Ik denk aan je en ik begrijp helemaal je onzekerheid.

Liefs

Geplaatst

Vandaag weer lekker aan het relaxen. Ik voel me vandaag iets minder misselijk, maar misschien komt het door de glas cola en de banaan. Ik had gelezen dat dit nog weleens kon helpen. Ik verlies nu bruin en ik hoop niet op nog een bloeding vandaag. We wachten het wel weer af.......Er zit niets anders op.

Liefs

Geplaatst

oh meisjes, wat een onzekerheid hier! vanessa, wat zullen jullie geschrokken zijn. ik hoop dat jullie volgende week alsnog een positief bericht krijgen bij de tweede echo. het is ook wel heel erg vroeg zoals renee zegt, misschien dat deze arts daar per abuis geen rekening mee heeft gehouden.

renee, ik hoop voor je dat 't bloeden snel stopt, want ook al krijg je te horen dat alles okeej is en heb je een hele goede verklaring ervoor, het gevoel is niet altijd even prettig wat je eraan overhoudt.

hier alles op zich okeej, nog twee nachtjes slapen en dan hebben wij de eerste echo. ik ben dan 7w en 1 dag. dus als alles goed is zou er dan een mooi garnaaltje met knipperlichtje te zien moeten zijn. gaan dan ook gelijk vragen naar dat bruinverlies. misschien is het ook wel vreemde afscheiding, want 't is zo licht en zo weinig en we hebben allebei niet het idee dat 't echt fout zit, maar een verklaring zou welkom zijn.

vanessa en renee, ik denk aan jullie.

Geplaatst

Vandaag heb ik geen bloeding gehad, of nog niet in ieder geval. Ik heb heel rustig aan gedaan en misschien helpt dat ook al. Melissa, wat spannend je eerste echo binnen een paar dagen. Ik zag geen knipperlichtje, maar wel iets snel bewegen, een soort balletje. Het was zoooo schattig. Ik ben gewoon plots verliefd geworden op iets in mijn buik. Ik zou me niet teveel zorgen maken over je bruine afscheiding. Ik heb gelezen dat veel mensen dit hebben en zolang het niet rood is.... Gelukkig krijg je snel je vragen benatwoord. Schrijf ze op, want je vergeet ze te stellen en je moet weer even wachten tot de volgende keer.

Liefs

Geplaatst

Dag allemaal, een kort berichtje uit de VS.

Vanessa: houd de moed erin,hoor. Hopelijk volgende keer een goede echo. Mijn duimen draaien voor je.

Renee: fijn dat het bloeden weer is gestopt en hopelijk blijft het weg.

Honeybee: succes met je echo morgen.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Honeybee, ik wens je ontzettend veel succes en een kloppend hartje vandaag. Wat zal je dan opgelucht zijn en je zal je ook wat zekerder gaan voelen. Het is ook allemaal zo onwerkelijk.

Gorgi, wanner kom je terug uit de VS? Hoe voel je je? Ik voel me iedere dag zooooo misselijk en ik moet er niet aan denken om nu te moeten werken in het buitenland. Ik heb net gegeten en dan gaat het wel weer, maar binnen een uur lig ik weer in bed of bank. Tegen de avond begin ik me beter te voelen en kan ik de hele wereld weer aan.

Er zijn nog niet zo heel veel mensen uitgerekend in januari, want dit topic is nog zo rustig.....Ik hoop dat er nog veel dames volgen.

Liefs

Geplaatst

Melissa, succes vandaag.

Gorgi, ben jij voor langere tijd in de VS?

Renee, hopelijk vandaag weer een dag zonder bloed.

Is beter voor je gemoedsrust, ondanks dat het geen kwaad blijkt te kunnen.

Zelf ben ik nog steeds in de war. Ik ben echt zwanger, ik voel me ook echt zwanger en dan zou het toch nog wel helemaal mis kunnen zijn.

De desbetreffende arts heeft haar excuses wel aangeboden en het e.e.a. uitgelegd maar ons consult van dinsdag blijft in mijn hoofd rondspoken

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Bees, hoe was je echo afgelopen woensdag?

Honebee, succes met je echo vandaag. Ik hoop dat je het hartje ziet kloppen. Je zal je hierna wat zekerder voelen.

Vanessa, wij zitten samen weer op de wachtbank tot een volgende echo. Vind je ook niet dat wachten tijdens zwangerschap nog vervelender is dan wachten tijdens de wachtweken. In ieder geval is het net zo rot. Wachten is gewoon vervelend en vooral als je ongeduldig bent zoals ik ben.....

Gorgi, wat doe je helemaal in de VS. Hoe voel jij je? Ik ben ontzettend misselijk tot in de avond en dan leef ik weer op. Ik lig grotendeels op de bank of bed me ellendig te voelen, maar ik klaag niet hoor!! Het voelt goed om de hormonen zo te voelen, want dan weet je dat je zwanger bent. Ik bloed inderdaad niet meer, maar ik verlies nog lichtbruine afscheiding. Ik maak me hierover geen zorgen.

Liefs

Geplaatst

alles zag er prima uit bij ons, gelukkig. het hartje klopt en het kleintje is 9.2 mm groot, precies goed voor 7 weken. dus wij zijn heel erg blij! ook al is 't risico nog niet geweken, 't is al wel een stuk lager dan voor de zesde week. en daar ging 't tot nu toe mis. dus we hebben goeie hoop. over twee weken opnieuw een echo, 5 juni. 't verlies is niets vreemds, afscheiding kan enigszins gekleurd zijn en zolang 't niet donkerbruin of rood is, is er niets aan de hand. maar ze snapte wel dat we ons een klein beetje zorgen maakte en ze heeft ruim de tijd genomen om ons helemaal gerust te stellen. en dan merk je pas hoe belangrijk dat is, een arts die daar een beetje feeling voor heeft.

vanessa, ik kan me voorstellen dat je nog in de war bent, zo'n bericht hakt er zo enorm in. maar ik hoop dat we straks allemaal alsnog helemaal ontspannen kunnen gaan genieten van de rest van onze zwangerschap. zolang je de kwaaltjes hebt en 't gevoel dat je zwanger bent, is dat een goed teken.

renee, hoe is 't met jou vandaag?

gorgi, ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om nu in 't buitenland te moeten werken. vond 't dagje efteling gisteren al zwaar genoeg met al die misselijke vlagen.

Geplaatst

Wat fijn Honeybee! Wat zal je opgelucht zijn! Je zal nu wel wat geruster zijn? Het blijft natuurlijk spannend maar we zijn toch alweer een stapje verder.

Mijn afscheiding is nu eindelijk bijna wit, dus ik ga er maar vanuit dat alles ok is. Ik heb maandag en dinsdag nog wel een bloeding gehad, maar iedere keer maar 1 a 2 inlegkruisjes en daarna werd het bruin. Ik ben onzettend misselijk en ik lig grotendeels op de bank of in bed. Vreselijk! Er komt niets uit mijn handen. Rond deze tijd in de middag gaat het me ietsje beter en 's avonds gaat het goed. Ik slaap heel veel. Ik klaag niet hoor, want zo weet ik dat ik zwanger ben. Ik vind het alleen zo lastig voor manlief, want die heeft niets aan me. Hij vindt het niet erg. Hij is dolblij dat ik zwanger ben en neemt het er graag bij. Dit zegt hij nu nog, maar ik ben benieuwd? Ik hoop wel voor hem en mezelf dat dit misselijke gevoel bij 13 weken minder word.

Moest even mijn verhaal kwijt...

Renee

Geplaatst

Melissa, gefeliciteerd!

Kwam je bijna huppelend het ziekenhuis uit?

Renee, ik heb vanmiddag heerlijk liggen slapen.

Ik was zo moe! De kwaaltjes zijn er hier volop.

Daarom zou ik het een heel raar idee vinden als het niet goed

zou zijn.

Ik heb nog weer een echo gezien van iemand die exact hetzelfde aantal dagen zwanger was als ik bij de echo.

Dit was precies hetzelfde beeld als wij dinsdag hebben gezien.

Ik snap er dus echt niets van!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Renee,

Alleereerst VAN HARTE met je zwangerschap! Superleuk voor jullie!

Ik lees dat je zo misselijk bent. Nou meis, ik was ook kotsmisselijk, dit is was bij de 13e week pas over. Ik was soms zo misselijk dat ik alleen maar boven de wc hing of in bed lag. Heb me soms zelfs ziek gemeld op mn werk. Ik ben ook nog een paar keer naar acupunctuur geweest, dat hielp heel goed bij mij. Als je even zoekt in dit forum kun je een heel topic vinden "tips bij misselijkheid". Daar heb ik ook veel dingen uit gehaald! Sterkte ermee!

Liefs, Jane

Geplaatst

Dag dames,

Gelukkig allemaal nog goede berichten. Laten we dat zo houden.

Ik ben nog een paar dagen in de VS en dan twee dagen thuis en dan weer naar het buitenland. Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste paar dagen in de VS niet makkelijk waren. Ik voelde me onderbuik, had wat krampen, verstoppingen en veel moe. De krampen zijn weg, maar de verstoppingen en moeiheid zijn er nog wel. In mijn werkomgeving weet nog niemand dat ik zwanger ben en dat wil ik voorlopig houden, tot mijn 2e echo.

Ik doe het allemaal wel rustig aan,hoor. En ja, je ziet nog niet echt veel en ik ben (ik klop af) niet misselijk...hopelijk blijft dat zo.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag niet zo misselijk en daardoor maak ik me weer zorgen. Vanmiddag weer lichtjes bloedverlies. We hebben gisteren gevreeën en ik denk dat dit geen goed idee is geweest. De bloeding en bruine afscheiding waren eindelijk weg..... Ik baal hier stevig van want zonder liefde, warmte en sex kan ik niet!!!! Ik zal die bloedingen erbij moeten nemen?

Ow Gorgi, wat fijn dat je zo weinig kwaaltjes hebt en geen misselijkheid. We mogen allemaal dicht op elkaar voor een 2e echo, jij 2 en ik 3 juni en Honeybee op 5 juni. Ik ben stiekum al wel voor een 2e echo geweest, maar dat kwam doort de bloeding. Mijn man was hier ook niet mee naartoe en het was "erin en eruit".

Vanessa, maak je geen zorgen. Ik denk echt dat alles ok is bij jullie. De kwaaltjes zijn een goed teken. Dinsdag is al heel dichtbij!

Jane, mijn misselijkheid is vandaag al minder, maar dat geeft me geen goed gevoel. Het is ook nooit goed! Hahaha.... Bedankt voor je tip!

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal!

Is het goed als ik gezellig mee kom babbelen?

Ik ben dus een tweelingmamma (ze zijn nu alweer 3.5 jaar)

van een jongen-meisje en nu zwanger van guppie nr 3.

Alledrie d.m.v 'zoek icsi',dat doen ze zeg maar bij extreem

slechte zwemmers en ik heb ook het pco syndroom.

Maar goed,ik weet dus sinds deze week officieel dat ik

zwanger ben!

Wanneer ik dan precies uitgerekend ben weet ik niet

voor 100% zeker.

Ik las ergens dat je de laatste dag van je menstruatie

moet nemen,dan 3 maanden eraf en dan 7 dagen erbij

tellen,dan kom ik toch op 19 januari 2010?

Nou goed,ik hoop dat ik mee mag babbelen.

Ik moet me nog even verdiepen in de jullie namen

dus dat doe ik zometeen wel.

Groetjes Tweelingmamma :B-0009:

Geplaatst

@ tweelingmama, van harte met deze zwangerschap! De datum berekenen is op zich simpel, je neemt de dag van de punctie en telt dan 38 weken door en dat zou dan de uitgerekende datum zijn, althans zo doen de berekening in het ziekenhuis Enschede.

Geplaatst

Tweelingmama, gezellig kom erbij.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Renee, vervelend die bloedingen. Oftwel je wordt daar vreselijk onzeker van. Gelukkig "hoort" het dus bij jou en heeft het verder geen gevolgen.

Hier nog steeds zwanger, wordt alleen gek van de onzekerheid.

Ik ben in de afgelopen week ook gegroeid, zou dat dan ook doorgaan als het vruchtje niet meer zou groeien?

Kortom, dit is een vreselijke week. Morgenvroeg gelukkig naar onze eigen arts. Weet nu zelf wat we op het scherm zouden moeten zien dus wij laten ons niet meer zo snel afpoeieren.

Meiden, blijven jullie doorduimen?

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden