Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Graag deel ik met julllie ook mijn verhaal. Na een 1e mislukte IVF poging is op 5 mei 1 cryo embryo teruggeplaatst. Ik was er redelijk van overtuigd dat dit niks zou worden maar na 2 weken (op 19-5) had ik toch een positieve test! Voorzichtig blij afwachten op de 1e echo gepland op 9-6. Lang he.. Helaas kreeg ik donderdag 22 mei wat bruinverlies en aangezien ik 4 jaar geleden al een ervaring heb gehad met een miskraam die begon met bruinverlies zakte de moed mij al snel in de schoenen. Ziekenhuis gebeld.. kan nog van alles zijn.. weer afwachten mocht na pinksteren terugbellen. Dinsdagochtend meteen gebeld want bruinverlies hield aan alleen ben ik ook zo ontzettend misselijk en ziek dat ik inmiddels een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging vrezen en met nog maar 1 eileider heb je dat liever niet! Dus ik mocht gelukkig nog diezelfde dag langskomen. Jeetje wat spannend want gezien de termijn hoeft er nog geen hartje te zien te zijn en kan het toch nog goed zijn. Mijn man was gelukkig mee en kneep hard in mijn schouder toen ze een kloppend hartje aanwees, wat gaaf om dat te zien zeg! Helemaal nog ontdaan, wij dan, ging ze verder op zoek naar waar mogelijk het bloedverlies vandaan kon komen toen ze zie dan zie ik hier nog een hartje! 2! hoe kan dat? De 1e ivf poging hadden 2 supergoede embryo's terug laten plaatsen en nuw as er slechts 1 embryo door het ontdooiproces heen gekomen. Voorlopig blijft het gissen, is het een 1-eiige of toch 2 dan zou dan betekenen dat ook onze eigen poging na jaren proberen is geslaagd...

De 2 'rijstkorrels' waren dinsdag respecteivelijk 6 weken en 3 dagen en 6 weken en 4 dagen oud. Het is dus allemaal nog heel pril maar ik ben, ondanks dat ik echt vreselijk ziek ben, wel helmaal in de wolken!

Het bruinverlies houdt nog wel aan, toch gek maar de gyneacoloog maakte zich daar geen zorgen over.

Heeft iemand nog tips voor misselijkheid, ik kan erg weinig verdragen...??

Jullie ook allemaal gefeliciteerd!

groetjes Daphne

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh renee, wat een geweldig nieuws. En een hele fijne vakantie gewenst. Nu kunnen jullie zeker genieten. Met die kleine spruit in je buik.

Sandra

Geplaatst

Ja sorry ben aan het klojooen! hahahaha.

Ben met een banner bezig,even kijken of het nu gelukt is.

Ben helemaal niet thuis met dit soort dingen,sorry.

Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey Daphne, Wat een verhaal! Geweldig! Ik heb heel lang bruine afscheiding gehad en ook wel 4 of 5 x kleine bloedinkjes. Het is waarschijnlijk je baarmoedermond of een bloedvaatje. Je hoeft je dus niet meteen zorgen te maken, maar ik ken de onzekerheid want ook ik heb die vreselijk gehad. Nu ben ik ook in de wolken! Tegen misselijkheid helpt bij mij weinig. Soms helpt het als ik wat eet.

Het is je gelukt Tweelingmama! Super! Die banner maakt het wel lekker echt. Geniet ervan! Succes met je ogen!

Witje, we gaan nu zeker genieten van de vakantie. Laat alles nu maar lekker groeien. Ik hoop zo dat je volgende poging lukt.

Het gun het je zo! Succes!

Dit is waarschijnlijk laatste berichtje.... Tot over 2 weken!! Ik ga jullie missen!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Daph ik had helemaal over je berichtje heen gelezen,sorry!

Wat goed zeg allemaal,gefeliciteerd!

Kan me die onzekerheid wel goed voorstellen hoor.

Dat bruinverlies had ik ook,pfff je schrikt je rot.

Een tweelingzwangerschap geeft vaak wat meer klachten

als een 'eenling' zwangerschap.

Ik heb het ook geweten!

Heb 37.3 weken alleen maar over gegeven,zelfs tijdens

de bevalling.

Een tip heb ik niet,bij mij hielp niets.

Kijk wat jezelf prettig vind,het is voor iedereen anders.

Ik kreeg drankjes enz van de gyn maar bleehhh wat was dat vies!

Veel controle gehad ivm uitdroging enz.

Succes met alles en een mooie zwangerschap!

Groetjes Tweelingmamma

Geplaatst

Hoi Daphne,

Van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap. Superleuk voor jullie! Ook bij ons was het na de 3de keer raak, zeg maar gerust dubel raak! Ben nu bijna 18 weken zwanger van een 2eiige tweeling. Ook ik ben echt kotsmisselijk geweest, tot aan de 14de week. Was soms ten einde raad. Durfde bijna niets meer te eten. Ik heb nog een topic geopend op dit forum "tips bij misselijkheid". Ik heb daar wel dingetjes uit kunnen halen wat werkte voor mij.

Voel me nu hartstikke goed gelukkig. Heb mn energie weer terug en voel me lekker fit. Succes!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Jane, wat fijn dat je je beter bent gaan voelen na 13 weken! Ik hoop dat dat ook voor mij gaat gelden.... ik ga nl ook nog trouwen eind augustus ben dan 18 weken...

Tweelingmama, heb jij ook bruinverlies gehad? Ik heb het dus reeds een week en het lijkt nog niet te gaan stoppen. Het blijft wel spannend allemaal hoor....

grt Daphne

Geplaatst

als misselijkheid erger is bij tweelingzwangerschappen, ben ik blij dat het er bij ons "maar" eentje is! ben nu al hondsberoerd, vrijwel de hele dag door. bij mij helpt karnemelk, sabbelen op een zuurtje (of een werthers echte, wat zoeter) en, klinkt misschien heel raar, een halve eierkoek.

daphne: welkom nog trouwens en gefeliciteerd!!

wij hebben vandaag de tweede echo gehad en alles was helemaal perfect. vanochtend verloor ik ineens weer wat gekleurd slijm, schrok me gek na ruim twee weken niks gezien te hebben. maar niets aan de hand, kindje lag heerlijk te spartelen, heeft nu al echte zwemmersbenen haha! en verder helemaal op koers, twee en een halve centimeter en al herkenbaar als mensje. echt zo prachtig!

over drie weken de nekplooimeting en echo nummer drie in één keer. wat lijken drie weken dan ineens weer lang...

Geplaatst

Goedemorgen dames,wat is het stil hier???

Hoe gaat het met alle zwangeren??

Deze zwangere maakt het prima,veel misselijk,moe enz dus

echt zwanger!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Ik vond het hier ook al rustig.

Renee is natuurlijk nog op vakantie.

Met hoeveel zijn we eigenlijk?

Tweelingmama

Renee

Gorgi

Vanessa

en dan?

Kan het natuurlijk wel op het forum vinden.

Hier gaat alles goed. Beetje erg moe maar dat is eigenlijk alles.

Mijn suiker heb ik goed onder controle. Dinsdag moet ik voor het eerst naar het artsenteam die ons gaan begeleiden tot aan de bevalling. Hoog risico spreekuur noemen ze dat. Vond ik eigenlijk niet leuk om te horen. Als mijn suiker op peil is dan ben ik net zo "veilig" zwanger als ieder andere vrouw. Maarja, het beestje moet een naam hebben.

Hebben jullie al enig idee van de naam die jullie je kindje geven willen?

Ik had er een paar die Arno niet mooi vond, de jongensnaam waar Arno mee kwam vind ik vreselijk. Maar we hebben nu een naam die wij allebei mooi vinden. Maar we hebben nog even de tijd.....

Gisteravond was bij HvN een item over twee zussen die beide in dezelfde week een (te vroeg geboren) tweeling hebben gekregen. Toen zei ik tegen mijn man; kun je je voorstellen dat wij in Januari ook zo'n klein hummeltje hebben? Nee, het is voor ons beide nog zo'n wonder.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hee Vanessa!

Ik dacht eerst dat dit deeltje opgeheven was ofzo,

klinkt gek maar dacht er dat we verhuisd waren zeg maar.

Jij bent dus ook zo erg moe....pfff herkenbaar hoor.

Als ik al wakker kom s'morgens ben ik kapot.

Heb je last van je suikers als ik vragen mag?

Heb er al wel meer over gehoord en gezien op tv enzo.

Toppie dat je zo goed in de gaten word gehouden.

Is dit jullie 1e kindje?Kan het nergens terug vinden.

Dat van Hvn heb ik ook gezien,bijzonder hoor!

Heb blijft een wonder het mogen krijgen van een kindje.

Wij hebben op 29 Juni de eerste afspraak bij de verloskundige.

Tot 12 weken blijven wij onder controle in het amc.

Deze dame gaat er weer vandoor.

Lekker even op de bank liggen,even avondje voor mezelf.

Groetjes tweelingmamma :toppie:

Geplaatst

Pfffft, als je hier een paar dagen niet komt lezen dan is het gewoonweg niet meer te doen. Ik ga vanaf nu ook maar bepaalde topics lezen denk ik.

Anders krijgen we hier een dagtaak aan.

De moeheid wordt inmiddels minder, gelukkig.

Mijn suikers heb ik redelijk onder controle. Kan nog wel beter vind ik en daarom ga ik vanaf vandaag weer exact bijhouden wat ik eet en wat ik spuit. Dit is niet alleen voor mijn diabetes maar ook voor mijn figuur.

Ongemerkt eet ik teveel (erge trek, krijg je al van de insuline maar ook door de zwangerschap) en omdat ik toch uit moet kijken met mijn gewicht ga ik het maar even zo doen.

Mijn zus is 25 kilo aangekomen in de zwangerschap, als dat gebeurt prima maar liever geen onnodige kilo's.

Ik denk dat we hier met z'n viertjes zijn.

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer Renee weer thuis is, ben erg benieuwd of ze het fijn gehad heeft.

Nu snel aan het werk!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

ja, dame nummer 5 meldt zich ook weer 's een keer! kom hier blijkbaar zo weinig dat ik gewoon vergeten wordt, hahahaha :wink:

heb al moeite om één bepaald topic bij te houden, weinig fut en tijd, dus ben hier alweer ff een tijdje niet meer geweest. maar alles gaat nog goed, de misselijkheid en overgeven lijkt nu ook wat minder te worden (afkloppen...). moe ben ik wel. en die trek heb ik tussen de misselijke buien door ook.

lijkt me best lastig om je suiker nu op peil te houden vanessa. je lichaam is toch van slag en moet z'n ritme weer zien te vinden. maar goed om te horen dat je zo goed in de gaten wordt gehouden (en dat zelf ook doet!).

hmmm, ben ik hier weer 's, staat de eerste afspraak alweer voor de deur. tot snel dan maar weer!!

Geplaatst

Hoi! Gezellig dat je er weer even bent (was).

Het is ook niet meer bij te houden.

Daarom vanaf nu maar een paar topics, anders hebben we met z'n allen een dagtaak aan dit forum.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey allemaal!!!! Daar zijn we weer!!! We zijn zo blij weer thuis te zijn. Het was zalig, maar te warm. Ook nog 2 x bloeding gehad (op het strand). Ik durfde hierdoor niet meer echt te zwemmen. Het eten was goed, maar ik heb bijna alleen maar frites gegeten......Ik durfde geen kaas te eten, ook geen rauwe groenten en het vlees bekeek ik ook eerst heeeeel goed. Het was een zeeeeeer rustige vakantie. Mijn man heeft 5! boeken gelezen dus dat wil wat zeggen!!! Kortom: blij dat we weer lekker in eigen omgeving zijn.

Mijn buik is enorm! Als ik lig voel ik een bobbel onderin buik. Het wordt nu 'echt'! Dinsdag om 18.15 uur mag ik weer naar de gyn voor een nekplooimeting en neusbeentje zal worden gemeten (als het lukt). Ik vind het wel weer spannend. De misselijkheid is wat minder geworden.

Hoe is het met jullie allemaal??? Ik las even snel de laatste berichten en volgens mij gaat het met ons allen gewoon 'door'. Wat onwerkelijk allemaal he?! Het is zo'n wonder. Ik voel me echt bijzonder en uitverkoren.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik dacht ook dat dit topic gestopt was, maar gelukkig niet.

Welkom thuis, Renee en fijn dat je een rustige vakantie heb gehad.

Ik heb op een ander topic geschreven hoe het met mij gaat.

Kort: uit de combinatietest een vehoogde kans op een kind met down en direct daarna dus de vlokkentest gedaan. Ik wacht op de uitslag, duurt omgeveer 2 weken. Tevens is het thuis even moeilijk. We zitten al een tijdje niet echt op 1 lijn en ik heb geen zin om me elke dag verdrietig te voelen door deze relatie....ben ontzettend aan het nadenken wat ik nu wil...en ook met de uitslag van de kleine in mijn achterhoofd.....beetje down deze periode, maar hopelijk komt het gauw goed.

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

oh gorgi!! wat erg! kan me voorstellen dat je door de uitslag even helemaal uit 't veld geslagen bent. het zullen twee hele spannende weken voor je worden. en dan ook nog spanningen in je relatie.

logisch dat je je rot voelt. heel veel sterkte meis, met de keuzes die je moet maken.

Geplaatst

renee, welkom terug!! lekker he, weer in je eigen bedje en je eigen huis. hoe ontspannen een vakantie ook kan zijn, 't is ook altijd weer heerlijk om thuis te komen, omdat alles daar vertrouwd is.

ik heb die bal ook! vond 't zo raar om te voelen. eerst kon ik 't alleen voelen, maar vandeweek zag en voeld emn mannetje 't ook. heb 'm nog nooit zo enthousiast over m'n buik zien aaien, hahaha!!

zei vandeweek nog dat de misselijkheid minder leek te worden, nou, fout dus. was een opleving van een paar dagen, maar sinds dinsdagmiddag is 't weer pet. begin me aardig uitgewrongen te voelen. maar ik weet waar 't door komt en ik ben daar zo ontzettend gelukkig mee, dat ik dit maar gewoon erbij neem. wordt vanzelf minder...

spannend he, die nekplooimeting, wij hebben 'm vrijdag. succes meis!!

Geplaatst

Hoi Renee!!

Fijn dat je weer thuis bent en dat jullie genoten hebben van een welverdiende vakantie. We hebben je hier best wel gemist.

Heerlijk dat je binnen een paar dagen je kleintje weer mag bewonderen op het scherm. Blijft een heel erg mooi gezicht.

@Gorgi, ik hoop dat alles goed voor jullie uit gaat pakken. Mede door het gebruik van alle hormonen kan het zijn dat je dingen in een ander daglicht bent gaan zien. Geef je lichaam daarom alstjeblieft de tijd om van alle "chemische" hormonen die je gehad hebt af te kicken. Niet dat dat de oplossing voor je relatieproblemen is maar misschien scheelt het wel.

Een hele dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Gorgi, wat een moeilijke situatie! Aankomende 2 weken zullen ontzettend moeilijk voor je worden, maar kom maar lekker naar het forum om van je af te schrijven. Bij mij helpt dat altijd wel. Ik hoop zo dat je mannetje en jij elkaar snel weer vinden, want je kunt elkaar wel gebruiken de aankomende periode.

Ik wens jullie heel veel sterkte! x

Geplaatst

Renee welkom terug van een rustige vakantie!

5 boeken,tjonge dat was een heel rustige vakantie!

Schrikken zeg met die bloeding maar nu geen last meer?

Gori wat een uitslag zeg!

Kan me voorstellen dat je even helemaal van pad bent

en dan ook nog andere dingen thuis dat valt niet mee.

Sterkte voor jullie en een dikke knuffel.

Vanessa bij jouw ook alles goed??

Alweer de 10 weken grens gepasseerd dat gaat snel.

Hier gaat alles goed,al ben ik echt zooo misselijk

en moet om de haverklap overgeven.

Mijn buik is zeker al wel zichtbaar daar kan ik niet meer

omheen en hij voelt ook enorm opgeblazen.

Elke middag een tukkie doet wel wonderen maar helaas

zodra ik opsta ben ik weer misselijk.

Heerlijk hoor die klachten,daar doen we het voor maar sjonge...

Donderdag hebben we de echo,ben benieuwd!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Ow mensen, wat kijk ik uit naar morgen!! We hopen zo dat het allemaal goed zit en het er 'goed' uitziet. Mijn buik is al enorm. Ik kan alleen nog maar zwangerschapsbroeken aan. Mijn oude broeken heb ik allemaal maar opgeborgen. Hoe zien jullie buiken eruit????

Ik hoop zo dat we het 2e trimester echt kunnen gaan genieten. Alhoewel ik me steeds zekerder ga voelen. Hebben jullie dit ook?

Liefs

Geplaatst

Jippie jahoe!!!! Alles zag er goed uit. Een nekplooi 0,7mm en een neusbeentje aanwezig. We hebben het hartje goed kunnen horen. We hebben de armpjes, handjes en voetjes zien bewegen. Het was een fantastische ervaring! We zijn in de wolken!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden