Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanessa

leuk om te lezen dat jullie baby al zo lekker verwent wordt door de familie met knuffels.

En dat jullie al zo bezig zijn met het babykamertje, leuk!

Geniet er maar lekker van meiske!

Ik hoop gauw te volgen!

liefs claudia

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Claudia, ik blijf achterom kijken of jullie eraan komen hoor!

Elena mag bijna testen, spannend.

Ik hoop dat jij snel aan de beurt bent voor het wegschrapen en het vervolg van de behandeling.

We beginnen bewust pas met de kamer verbouwen als we de scan gehad hebben. Een soort idee dat we de goden verzoeken als we eerder beginnen. Er moet ook een uil van mijn vader weg want die zit met zijn kooi midden voor het raam dat er komen moet. We brengen haar 's middags na de scan weg. Dat hok is binnen een paar uur zover afgebroken dat mijn man erbij kan.

Hoe gaat het met jou?

Kun je het wachten nog handelen?

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa

Ja je ziet me nog niet als je achterom kijkt, maar ik kom er snel aan hoor!!!!!

Het gaat wel met me, over een paar dagen is al het gesprek in het SFG.

Is best wel snel gegaan de tijd en hopelijk kunnen ze me snel helpen zodat we verder kunnen met deze poging!

al ik wel tegen het wegschappen opzie!

Ik zou het ook zo doen als ik jullie was, zoals jullie het gepland hebben.

Eerst de scan en dan verder doen!

Dus jullie hebben een uil?

Leuk hihi!

Liefs Claudia

Geplaatst

Het is vrijdag gelukkig (al) 3 juli. Ga voor jullie duimen dat het allemaal snel en pijnloos geregeld kan worden.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hieperdepiep hoera Vanessa het eerste trimester zit er op, je hebt al één/derde deel achter de rug!

Geplaatst

Gefeliciteerd Vanessa! Jij hebt dan ook eindelijk de eerste 3 maanden achter de rug. Toch een opluchting he?! Hoe is het met de uil? Een gek huisdier hoor....?

Ik ben toch iedere keer weer bang voor een bloeding na het vrijen. Ik heb ook echt een beetje raar gevoel in buik hierna. Hoe ervaren jullie 'het vrijen'? Men zegt dat het allemaal geen kwaad kan, maar toch......

Zijn wij eigenlijk nog maar de enige op dit topic?

Liefs

Geplaatst

Nee hoor Renee ik meld me ook eventjes.

Vanessa gefeliciteerd met je eerste 12 weekjes!

Toch weer een mijlpaal he.

Nu dus lekker aan de slag met het kamertje.

Wat een levertijd trouwens op die spullen maar ja

begin September is gelukkig wel optijd.

Wij krijgen de wagen van mijn schoonmams.

Mag ik vragen wat jullie voor keus hebben gemaakt?

Wij gaan voor de Yoolz bloom.

Gisteren ben ik voor het eerst naar de VK geweest.

Omdat ik nog in het Amc loop en zij ook de 12 weken

echo doen hoef ik bij de VK pas te komen als ik 16 weken ben.

Ik heb een verhoogd risico op suiker zei ze.

Waar ze dat vandaan haalt mag Joost weten.

Nou ja een extra echo met 16 weken is ook niet verkeerd.

De uitgerekende datum staat nu op 23 Januari,op 16 Juli

weten we het dan zeker,sjonge....ik dacht dat ik het met de

twins toch echt veel sneller wist.

Ik voel me verder goed,ben bijna niet meer misselijk en het

overgeven is ook gestopt.

Ik heb hier een super mooie echo van beebje maar ik

weet niet hoe ik het moet plaatsen.

Claudia..... ik ga voor je duimen!!!!

Ik hou er weer even mee op voor vandaag.

Ben de komende 3 dagen alleen maar op het strand

dus ben niet online.

Voor jullie allemaal een dikke knuffel.

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Renee nog even op je vraagje over het intieme gedeelte.

Ik ben er ook vaak bang voor dat ik bijv bloedverlies krijg maar

tot nu toe is het nog nooit voorgekomen dus een hele

geruststelling.

Ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan....ik voel me

er soms toch niet helemaal prettig bij.

Maar ja om nou 9 maanden niks meer te doen is ook meteen

zooo ehh...saai?!:whistling_girl:

Tweelingmamma.

Geplaatst

@Meiden, ik denk dat we over gemeenschap allemaal hetzelfde denken/voelen. Ik vind het ook eng maar het kan gewoon echt geen kwaad. Tussen de 3 en de 7 maanden schijnt ons libido zelfs enorm op te lopen. Dus straks kunnen onze mannetjes ons niet meer bijhouden....

@Wij gaan voor de Stokke, deze heb ik 7 jaar geleden al gezien en ben er helemaal wild van. De kleur wordt antraciet met roomwit. Aangezien ik rugpatiënt ben is dit een ideale keus voor mij.

@Wij hebben twee sneeuwuilen en 1 kaapse oehoe, de oehoe is de uil die weg moet. Vind dit voornamelijk sneu voor mijn vader want toen ik haar gekocht (de uilen zijn van ons samen) begonnen wij met de loop naar het ziekenhuis. Hierdoor heeft mijn vader haar altijd verzorgd en heeft dan ook veel meer een band met haar dan ik. Ik ben zelfs een beetje bang voor haar want het is een behoorlijk agressief soort. Volgens mijn vader zijn de sneeuwuilen grotere donderstenen maarja die heb ik vanaf dat we ze hebben verzorgd.

@We hebben uilen omdat ik eigenlijk heel erg graag valkenier had willen worden. Helaas heb ik door mijn bedrijf etc. hier geen tijd voor. Ach, straks met de kleine al helemaal niet meer. Maar dit is een mooie tussenweg. We gaan 1 keer per jaar mee op valkenjacht. Dit op de traditionele manier, met jachthoornblazers, honden en fretten. Hier komt dus geen geweer aan te pas! Daar hou ik namelijk totaal niet van.

Kun je je het voorstellen? Zondagavond rijden we een egeltje dood en dan zit ik te huilen in de auto. Dan wordt het jagen met geweer niets....

@Gisteren van vrienden een lief rompertje cadeau gekregen omdat we de 3 maand voorbij zijn, prompt kwamen daar de tranen....

Hebben jullie daar ook last van?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo dames!!

Wij hebben een bugaboo cameleon gekocht cq besteld. De kleuren zijn antraciet en off white. Het handige van deze wagen is dat het een grote reiswagen heeft waar een Ned. kind zeker 6 maanden in kan. De wagen is heel licht en heeft wieltjes die versteld kunnen worden, de stang kan versteld worden etc. Op het onderstel kunnen we dan ook weer een buggy plaatsen en het kindje zit dan naar je toe en dat vinden wij wel prettig, want je wilt je kind toch zien! Ook de maxi-cosi kan op het onderstel, dus dat is ook handig. Zie ik nu op internet hele mooie tweedehandswagens VOOR WEINIG te koop staan. Nou ja, nu hebben we tenminste alles wat nieuw en schoon is en ook nog werkt, maar toch... Vanes, ons hebben ze die Stokke afgeraden, omdat deze niet zo handig blijkt te zijn......? Laat je goed informeren en vooral vanwege je rug!

Wat een aparte hobby heb jij Vanes! Lachen! Met een kindje wordt je tijd nog minder, dus ik denk dat je een goed beslissing hebt genomen, maar wel moeilijk als je er zo aan gehecht bent (vooral voor paps).

We gaan gewoon door met ons sexleven, maar het is toch even anders ...hihi. Nu las ik in een boekje van Daphne Deckers dat mannen tijdens een zwangerschap van de vrouw ook minder testasteron (ofzoiets) aanmaken, dus dat houdt in dat ze ons inderdaad niet meer kunnen bijhouden binnenkort ;-)

Tweelingmama, wat fijn dat je en extra echo krijgt. Ik heb het idee dat ze hier in België meerdere echo's doen. Ik moet om de mand komen, dus iedere 4 weken vanaf nu. Hoezo heb je meer kans op suiker? Vreemd verhaal. Misschien omdat je een tweeling in je buikje hebt? Ik heb van de echo-afdruk een foto gemaakt en die op de computer gezet en dan heb ik gewoon gekopieerd en geplakt. Succes! Ik hoop dat het je lukt.

Liefs

Geplaatst

zo meiden, ben ik ook weer 's een keer.

vanessa, gefeliciteerd meis, je bent de twaalf weken voorbij!!! lekker gevoel he?!

pfff, jullie zijn al helemaal bezig met buggy's en kinderkamers enzo. we moeten nog beginnen, denk dat ik morgen maar 's in ga schrijven voor de kinderopvang. dat is hier echt geen doen als je niet al een half jaar op de wachtlijst staat en dan nog is 't maar de vraag of je al gelijk de dagen krijgt die je nodig hebt. zal mij benieuwen...

van 't weekend maar 's gaan kijken voor kleding, kamers, buggy's enzovoorts. de misselijkheid wordt nu eindelijk wat minder, hoewel 't nog regelmatig pet is hier. gelukkig wordt 't overgeven zelf al wel echt een stuk minder (is wel zo prettig bij 't winkelen).

de echo vorige week was trouwens helemaal goed, maandag krijgen we de definitieve uitslag. we hebben heerlijk kunnen genieten van ons twaalf weken oude kleintje, lag heerlijk te trappen en te schokken en te zwaaien. echt geweldig!!

en wat de sex betreft, m'n libido is nog nooit zo laag geweest. maar het schijt inderdaad allemaal ingehaald te gaan worden in 't tweede trimester. over de daad op zich hebben wij 't ook al gehad, die hebben me nu namelijk maar overgeslagen de laatste weken, vonden 't allebei te eng. en wat ik al zei, laag libido werkt dan ook niet mee (gaat wat stroefjes dan he...). maar er zijn genoeg andere dingen die je samen kunt doen, dus te kort komen we niet :wink:

zo, ik ga maar weer 's werken in dat gore weer, tis hier niet uit te houden, plak aan alle kanten!

Geplaatst

en vanes: uilen, echt geweldig lijkt me dat! mijn moeder is al jaren weg van uilen, ze spaart ze ook (beeldjes enzo dan he, levende geeft zo'n troep in een 55+ flatje). het zijn echt prachtige vogels, lijkt me een fantastische hobby!

Geplaatst

Oooow sorry Tweelingmama. Had ik dan verkeerd begrepen. Nu je het zegt en ik lees je handtekening dan zie ik dat er inderdaad 1 embryo was teruggeplaatst. Wel gezellig drukjes bij jullie thuis. Een tweeling had mij ook zo leuk geleken, maar dan onderschat ik het even hoor. Want ik geloof dat het best pittig is en dan maar niet te spreken van de zwangerschap zelf.

Morgen ben ik 13 weken en dat vind ik toch al weer heel wat. Vandaag zei iemand tegen mij dat de tijd nooit zo langzaam gaat als tijdens een zwangerschap. Ik moet ze tot nu toe gelijk geven. Het duurt eeuwen en ik wil zo graag mijn beebje al, want ik wacht en verlang er al zo'n tijd naar. Klinkt wanhopig? Ach, ik zou hem of haar zo graag willen vasthouden......

Liefs

Geplaatst

Ben ik weer! Ik hoorde gisterenmiddag dat ze in België normaal gezien 2 weken eerder een keizersnee plannen dan de uitgerekende datum. D.w.z. dat ik dan een spannende kerst tegemoet ga....? Waarschijnlijk zou het dan voor de kerst gaan gebeuren? Ik ben zo benieuwd. Ik zal het eens aan mijn gyn vragen de volgende keer. Ik mag 22 juli om 10.00 uur terugkomen en dan zijn we 16 weken.

Liefs

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Omdat ik in okt. 2008 een baarmoederoperatie heb ondergaan en een snede heb in buik EN een rare baarmoeder heb die waarschijnlijk niet zo mooi is als de nestjes van jullie, zal ik moeten bevallen dmv keizersnede. Dit wist ik al voordat ik zwanger werd hoor, maar ik wist niet dat ze dit 2 weken eerder dan uitgerekende datum doen. Mijn gyn is erg bang voor nabloedingen in mijn geval en wil het zekere voor het onzekere doen en ik vind het prima.

Alles goed met jullie??

Liefs

Geplaatst

Oké, fijn dat je het van te voren weet.

Dus jij gaat waarschijnlijk ook eerder. Jij komt met de datum dan uit voor de kerst? Beter dan ik. Tussen kerst en oud&nieuw met een schoonzus die jarig is op 29 december.....

Geplaatst

Bij mijn man in de familie is bijna iedereen jarig in december. Zijn eerste dochter (vorig huwelijk) is op 23 december jarig, dus ik zou graag een andere dag willen.... Een dagje eerder zal toch wel bespreekbaar zijn alhoewel ik gisteren dus van een bekende hoorde dat zij in behandeling was waar alleen op dinsdag de keizersnedes plaatsvinden. Gek he? Een beetje lopende band achtig werk zeg maar.....? :-s

Liefs

Geplaatst

Ach, we zien wel.... Eerst maar eens op naar de volgende stap.

Hebben jullie ook zo'n last van dat warme weer? Het is hier niet te houden! Gelukkig straks nog maar 1 klantje en dan heb ik weekend. Home alone, want manlief is op reis tot en met dinsdag. Ongezellig, maar die dagen komen we ook wel weer door.

Liefs

Geplaatst

Mag ik vragen wat jouw beroep is? Debussy?

Geen idee!

Pedicure?

Ik ga niet verder gokken, ben benieuwd!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Ik doe mee in het gokrondje, rijd op een bus al chauffeuse.

Hahahaha ben benieuwd wat we nog meer kunnen verzinnen op debussy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden