Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he renee

je hebt er inderdaad overheen gelezen maar we gaan 7 nov over.

die flessen koop je gewoon bij de etos of kruidvat of zoiets dergelijks.

ik heb zelf een elektrische sterilisatie apparaat je hebt ze ook voor in de magnetron.

je kan ze ook gewoon uitkoken met water en een beetje azijn. azijn heb je echt nodig anders komt er allemaal kalk aan je flessen.

de flessen en doppen van de fles kook je tien minuten uit en de spenen doe je er na 7 minuten bij dus die moeten drie minuten.

zorg wel dat als je azijn hebt gebruikt de flessen goed afspoeld zodat er geen azijn resten meer zijn. na uit uitkoken of steriliseren moeten de flessen en spenen in de koelkast bewaard worden anders kun je ze de volgende dag weer doen.

veel succes ermee.

liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het toch makkelijk om een moeder in ons midden te hebben ;-). Ik rij zo naar de Etos om eens te kijken wat ze te koop hebben.

Ik heb idd over de datum heen gelezen. 7 november is volgend weekend al?! Ow, dat schiet al lekker op. Genieten!!!!

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Is het nog gelukt??

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik met 38 weken wordt ingeleid. Er komt over 3 weken nog een groeiecho om te kijken hoe groot de baby is nu. Dat het groter is dan het aantal weken was wel duidelijk. Vanaf morgen aan de insuline, verdere extreme groei hoef ik niet te verwachten. De baarmoedermond en de sluiting waren rpima. Al met al was de dokter heel tevreden. Nog even niet werken, eerst harde buiken weg en dan eventueel kortere dagen werken. Volledige dagen mag niet meer.

Doei doei

Geplaatst

he marietje

ga je dan nog wel op de natuurlijke manier of met keizersnede.

hopelijk wordt de beeb niet al te groot.

ik heb vandaag de laatste spulletjes gekocht.

we moeten alleen nog de kinderwagen ophalen. een babyfoon en een voetenzak voor maxicose halen.

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

De natuurlijke manier staat op de planning. Heb alleen wel gezegd dat ik het zaakje daar beneden wel heel wil houden. Moest gyn wel om lachen. Boodschap was duidelijk volgens mij. Als het te groot wordt dan maar niet meer door sleutelgat hoor!

Ik heb volgens mij ook alles in huis. Moet alleen nog wat kleine dingetjes, maar die staan op verlanglijstje voor babyshower!!! Krijg ik over twee weken!!! Heb er zin in!!!

Geplaatst

Nog maar 7 weken!!!! Ow wat gaat het nu hard. Woensdag weer echo en dan zitten we op nog maar 6 weken. Ik vind het nu toch wel echt een beetje eng worden hoor. Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe ze eruit ziet.

Ik heb 3 Difrax S flessen gekocht. Ik heb in een zwschapspakket 1 Avent fles gekregen dus als ze niet uit de Difrax wilt drinken dan kan ik de Avent nog uit proberen. Het is gewoon afwachten wat het gaat worden. Het liefst geef ik de borst, maar met een keizersnede komt toch alles wat moeilijker op gang (heb ik me laten vertellen) en het is te hopen dat alles vlotjes verloopt. De eerste week zal het doorzetten worden en daarna moet het beter gaan....? Anders wil ik wel proberen te gaan kolven.

Svenja, Wij moeten enkel nog een babyfoon aanschaffen. Wat is een goede babyfoon????

Marietje, Ik moest lachen om jouw bericht...sleutelgat! hahahahaha.... Wel lekker dat alles er goed uitzag. Weet je hoe zwaar de baby nu ongeveer is of krijg je dat pas bij de groei-echo te horen. Leuk hoor een babyshower. Geniet ervan!

Liefs

Geplaatst

ja gaat inderdaad hard nu, had ik ook ineens, oeps twee weken eerder!!! Maar goed ga nu aan het idee wennen. Had ik toch gfelijk dat ik zei dat het eerder komt hahahahaha. Ik hoor tijdens de groeiecho alles over hoe groot hoe zwaar enz. Moet zeggen dat ik me vandaag na de insuline een stuk beter voel!! Voor het eerst niet in slaap gevallen en niet zo suf vanmiddag. Heb veel meer energie!

Nu kijken hoe het verder gaat. Spuit niteens veel, maar net genoeg om de top eraf te halen!

Geplaatst

Svenja, ik ga eens even die link bekijken. Lijkt me ook wel makkelijk om te zien of er iets is.

Marietje, had je toch gelijk met eerder.... Ik ben ook zoooo moe. Ik kan bijna niet meer functioneren. In de middag zijn mijn ogen zo zwaar. Ik heb zo nog een klantje en dan duik ik even bedje in, want vanavond hebben ze nog plannen met vrienden.

Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Die signalen van moe zijn bij mij nu verdwenen!!! Heb in de middag weer energie en veel minder harde buiken!! Ben zo blij met de insuline!!!!! Nu alleen even verder kijken de avond en nacht ging slecht, Vannacht veel klachten die bij hoge suiker horen. Maandag even overleggen. Heb ik weer een curve van een paar dagen. Voorlopig profiteer ik van mijn middag energie!!!! Ben lekker in babykamer aan het tutten hahahah

En de andere dames!!! Hoe gaat het daar mee??

Geplaatst

Hallo dames! Hebben jullie een fijn weekend gehad? Ik heb gisteren de hele dag een beetje 'gehangen', maar daar was het weer ook naar. Ik voel me nu wel lekker uitgerust.

Mijn suikerspiegel staat iedere x iets te hoog en ik krijg het moeilijker onder controle. Ik wacht nog even vandaag af, maar anders ga ik morgen toch bellen of dit kwaad kan. Het zijn geen enorme hoge waarden, maar toch hoger dan ze me voorgeschreven hebben. Ik ben ook zo moe! Ik ben een beetje lusteloos..... Ik heb nergens zin in.

Heerlijk dat tutten in de babykamer.... Ik ben nu al wel helemaal voorbereid op ons meisje. Nog maar 6,5 weken en dan mag ze komen. Zaaaaalig. Ik heb wel veel harde buiken en soms ook pijnlijke harde buiken. Ook mijn schaambeen doet soms ontzettend pijn, echt van die steken die ik dan krijg. Herkennen jullie dat? Ik ga mijn vragen wel even noteren, zodat ik ze woensdag aan de gyn kan stellen. Ik ben zo benieuwd hoe ons meisje gegroeid is. Ze is in ieder geval zeeeeeer beweeglijk de laatste weken. Ze reageert nu echt op mijn hand. Ik vind het een zalig en geruststellend gevoel.

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Vervelend dat je zo moe bent. Wel fijn dat de kleine meid lekker goed reageert op je handen. Fantasisch he! Je klachten herken ik hoor, ben benieuwd wat je gyn zegt. Ik ben pas over ruim twee weken weer aan de beurt. Maar dan heb i jou antwoord al hahahaha.

Hier wordt de laatste hand gelegd aan alle dingen. Ga ook maar eens beginnen met alles te wassen. De tijd die ik heb is natuurlijk nu ook twee weken korter!

Groetjes allemaal!

Geplaatst

hallo dames

nou de pijntjes klinken bekend in de oren.

ik begin heel vergeetachtig te worden zal ook wel door de drukke periode komen.

ik ben nu lekker bezig met alles inpakken ik heb de kamers van de kids al helemaal in dozen en ga nu verder met de kasten leegruimen.

het wordt een drukke week zo.

zaterdag gaan we lekker over.

dan kunnen we weer een beetje rustig aan doen.

ik ga dan ook lekker vanaf zaterdag alle babyspullen wassen en strijken en dan kunnen we de kamer lekker gaan inrichten.

heb er helemaal zin in.

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Inderdaad drukke tijd voor je nu hoor!!!! Wel lekker dat je straks de deur van het oude huis dicht kan doen en jullie allemaal in het nieuwe huis verblijven. Ook al zal het de eerste tijd nogal rommelig zijn!! Succes bij de voorbereidingen!!!

Geplaatst

Doe je wel een beetje rustig aan Svenja. Ik weet dat als ik zoiets zou doen (inpakken van dozen) dat je dan stiekum toch teveel doet en je het achteraf moet bekopen met harde buiken en andere kwaaltjes. Ik hou me dan ook heel rustig ahum.... Wel heel fijn dat jullie zaterdag overgaan.

Ik heb alle kleertjes al gewassen en gestreken. Alleen de lakentjes nog, maar die wil ik op het laatst doen.

Liefs

Geplaatst

O jee Marietje, dat is niet zo goed. Ben jij ook bang dat je kindje hier wat van ondervind. Iedere keer meet je je waarden achteraf en dan kun je er niets meer aan doen. Ik vind het echt ontzettend vervelend. Ik heb iedere x een schuldgevoel als de waarden weer te hoog staan. Ik wacht nog even een paar dagen af, maar als het zo blijft dan ga ik toch naar de dokter bellen.

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Mijn waardes zijn niet extreem hoog en de schade (om het zo maar te noemen) is nog niet duidelijk (over twee weken groei echo, kleine nu wel aan grote kant). Ze vermoeden dat ik er vroeg bij was. Maar willen nu de waardes gewoon laag houden zodat ik ook meer ga eten. Dan heb ik meer energie en krijgt de kleine alle voedingstoffen binnen en niet alleen de suiker! Merk aan de kleine wel dat deze nu stuk rustiger is. Is ook beter wat die was hyperactief van binnen, de gyn zag het nog op de echo (die check van de kleine was overigens heel goed!!)! Heb ook begrepen dat de insuline geen kwaad kan voor de kleine. Tabletten zouden wel kwaad kunnen maar ik krijg daarom insuline. Verder voel ik me een stuk beter met de insuline, heb gewoon meer energie. Ging gewoon een beetje in de put zitten. Vind nu gewoon weer leuk om te tutten in babykamer enz. Daar moest ik eigenlijk voorheen niet aan denken! Was gewoon veel te moe voor.

Ik moet zeggen dat ik geen schuldgevoel heb. Weet gewoon dat ik er geen invloed op heb. Zeker niet nadat ik naar dietiste was geweest en deze me vertelde dat ik te weinig at. Heeft dus niet aan mij gelegen. Ga jezelf geen verwijten maken over invloed. Het is gewoon een defect aan je lichaam. Je hebt alles geprobeerd, maar wellicht is insuline het antwoord wel. Verder schijnen kinderen van diabetespatienten gewoon gezond te zijn. Wel wordt je vaak eerder ingeleid (of keizersnee), maar dat komt omdat er aan het einde (laatste 2 weken ) problemen kunnen ontstaan. Dus zover komen wij niet. Voor die tijd zijn we al bevallen. Nou meid, hoop dat het beter met je waardes gaat en je je niet te veel zorgen maakt!!! Hou je taai!!!

Geplaatst

Marietje,

Ik heb ook geen extreem hoge waarden, maar toch..... Ik meet de nu gewoon iedere dag, iedere x 2 uur na het eten om te zien of ik het een beetje goed doe. De kleine was de vorige keer met de echo al ca. 1,4 kg oftewel 1400 gram! Ik ben ontzettend benieuwd hoe ze er morgen uitziet.

Svenja, hoe gaat het met inpakken? Zalig om in een nieuw huis te beginnen met de kleine. Ik ben gewoon jaloers...hihi. Wij zijn nu ook aan het rondkijken naar een nieuwe woning. Ik ga straks weer even een huis bezichtigen. We wonen nu in een heel leuk appartement, maar we willen toch iets met een tuin. Het begint gewoon te kriebelen. Het is misschien nu niet de ideale tijd, maar wie weet is het helemaal wat we zoeken. Die verhuizing wordt dan wel weer geregeld. Eigenlijk willen we iets kopen, maar we weten gewoon niet wat de toekomst brengt en of we in België willen blijven wonen alhoewel we hier nu nog heel graag wonen hoor. We zien het wel. We zullen zo eerst eens de makelaar bellen voor een bezichtiging.

Hoe staat het met de andere meiden? Ik heb gehoord op de radio dat ze in NL al begonnen zijn met de vaccinatie van zwangere vrouwen tegen de Mexicaanse griep....? Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet. Ik weet niet zo goed of ik me wil vaccineren. Hoe staan jullie hier tegenover?

Liefs

Geplaatst

hallo dames

ik laat mij niet vacineren.

ze zeggen wel dat het veilig is maar ze kunnen het niet voor 100% zeggen.

daarintegen heb ik nog nooit echt de griep gehad dus goed twee weken ziek zijn.

dus waarom zou ik me voor iets inenten als ik niet eens zeker weet dat ik het krijg en daarom het risici loop dat ik mijn kind in gevaar breng. er zijn al eerder blunders geweest met het inenten van zwangeren vrouwen waar ze ook zeiden dat het geen kwaad kon en die kinderen hebben allemaal een ontwikelings achterstand.

zou ik toch de mexicaanse griep krijgen ben ik in een stadium dat het kind gehaald kan worden.

ik blijf gewoon ook weg bij zieke mensen mijn man en kinderen ook.

mijn verloskundige zei letterlijk als ik zwanger zou zijn weet ik niet of ik me wel zou laten inenten. als zij al twijfelt weet ik genoeg.

renee: wat leuk dat jullie voor een huisje gaan kijken wel zonde van je mooie behang.

als je toch al in belgie woont zou ik daar blijven het is er immer stukker goedkoper dan in nederland.

liefs

Geplaatst

Hier zeggen ze dat je je echt moet laten inenten. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je kind.

Aangezien ik zelf een winkel heb en dus met heel veel mensen in contact kom (en in ieder geval om de 14 dagen naar het zh) laat ik mij toch maar inenten. Je leest de twijfel in wat ik schrijf maar ik ga maar van de deskundigheid van de artsen uit. In een gewone griepprik zitten deze stoffen ook.

Vandaag met 30 weken zwangerschap een kindje van net geen 2 kilo.....

Dat wordt een pittige bevalling denk ik.

Ik maakte een geintje over pijnbestrijding bij de bevalling en kreeg daar direct een heel serieus verhaal over. Ik denk niet dat ik dit nodig heb en laat dit dan ook over aan de artsen. Hoe denken de rest van de meiden erover? @Renee, krijg jij een ruggenprik of algehele narcose?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Svenja, ik denk er een beetje over zoals ij wat de 'vaccinatie' betreft. Ze weten er nog zo weinig van. Weet je nog.... DES? Dit kon ook zonder problemen gebruikt worden en nu zien we de gevolgen. Ik ga ook met evt griep direct naar mijn ziekenhuis en desnoods 'halen' ze Maxe eerder.

Vanessa, ik krijg een ruggeprik. In ons ziekenhuis doen ze geen bevallingen onder gehele narcose want hier kan het kindje erg last van hebben. Ze doen dit alleen maar als het echt om een noodgeval gaat. We hebben een hele uitleg gehad over de ruggeprik, want hier in België maken de meeste vrouwen hier gebruik van. Ze gaven heel duidelijk aan tijdens de info-avond dat het onnodig pijn lijden absoluut niet nodig is en dat je GEEN slechte moeder bent als je om een ruggeprik vraagt. Het is hier dus heel 'normaal'. Ja, ik denk dan ook: "Ik laat ook geen kiezen eruit trekken zonder verdoving dus waarom wel een kind". Dit is gewoon typisch Nederlands hoor. Ik heb ook in Zwitserland gewoond en daar is het ook gebruikelijk dat je aan pijnbestrijding doet.

Het ligt een beetje aan mijn bevalling en het verloop hiervan. De gyn is een beetje bang voor hevige nabloedingen in mijn geval door alle myomen. Enneh.. misschien moet mijn gehele baarmoeder er wel uit....? Als dit geconstateerd wordt tijdens de bevalling dan mogen ze me direct helemaal in slaap doen, nadat ik ons meisje heb gezien natuurlijk!! Manlief zal goed voor ze zorgen als ik lig te slapen. We zien wel alhoewel ik het allemaal heel spannend vind worden. Misschien krijg ik morgen weer meer info van de gyn.

We gaan zaterdag het huis pas bezichtigen. Helaas had de makelaar eerder geen tijd. Nou ja, dan kan manlief meteen mee.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou internist tevreden, suikerwaardes blijven tot einde toe onder controle en bijgesteld worden. Na de bevalling gaan z me toch nog i de gaten houden. Internist vermoed dat ik al suiker had maar dit niet wist. We zullen zien.

Op de voorlichtingsavond van het ziekenhuis werd er ook zo gepraat dat het normaal was pijnbestrijding en ruggeprik te doen en dat je er om kan vragen enz. Tsja en toen begon het bij mij te borrelen!!! Ik ben als de dood voor een ruggeprik!!! ONder narcose gewen probleem, maar geen ruggeprik!!!!!! De verloskundige had het in mijn status vermeld, zal het de gyn ook nog even vertellen. De gedachte alleen maakt me al gek!!! Brrrrr, snel ergens anders aan denken maar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden